Podenji Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 <H2 id=_parts_midContainer__ctl2_articleTitle> Jeep Grand Cherokee denkt niet aan zwakke weggebruiker</H2> bloomberg newsBRUSSEL - De Franse autoconstructeurs Citroën en Peugeot hebben bij de nieuwe crashtest van consumentenorganisatie Test-Aankoop opvallend goede resultaten behaald. Bovendien is het ook de eerste keer dat een wagen, de C6, vier sterren krijgt inzake veiligheid van de zwakke weggebruiker. Twee van de wagens die vijf sterren, de maximumscore, in de wacht sleepten bij de test van Test-Aankoop, zijn stadsauto's. In de categorie veiligheid van volwassen passagiers zijn de Fiat Punto en de Toyota Yaris de grote winnaars. De Jeep Grand Cherokee, de enige grote 4x4 uit de test, haalde daarentegen een volkomen ondermaats resultaat voor de frontale botsing. Samen met de Chevrolet Matiz behaalde deze wagen het slechtste resultaat. De Peugeot 407 krijgt dan weer de maximumscore. Vijf van de twaalf geteste auto's halen vier sterren voor de veiligheid van kinderen in een speciaal zitje. ,,Dat is een teken van vooruitgang'', luidt het in de mededeling van Test-Aankoop. ,,Steeds meer constructeurs maken immers gebruik van een universeel Isofix-bevestigingssysteem met drie verankeringspunten, waardoor het mogelijk wordt ook andere Isofixzitjes te plaatsen dan diegene die speciaal ontworpen werden voor een bepaald model of merk.'' De C6 blijft echter de uitzondering die de regel van onverschilligheid tegenover de veiligheid van zwakke weggebruikers bevestigt. Zes voertuigen behalen slechts twee sterren, drie verdienen er maar één. Hekkensluiter is opnieuw de Jeep Grand Cherokee, die met nul sterren en nul punten heel onverschillig blijft ten aanzien van de veiligheid van de zwakste weggebruikers, aldus nog Test-Aankoop. Zo laat dit een les zijn aan alle voetgangers , moeten ze maar beter uit kijken en dus niet voor een GC gaan lopen >grin< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Ik voel me veilig in m'n ZJ Dat is 1 van de redenen dat ik erin rij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Appels en peren weer vergeleken, die consumentenorganisaties hebben ècht geen kaas gegeten van auto's. Ok, ze rijden allebei op de weg. Ze hebben gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Ik voel me ook nog steeds veilig in mij WJ hoor En inderdaad, voetgangers pas maar op als er weer een Grand in de buurt is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Dit artikel uitprinten en als waarschuwing achter de ruiten plakken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 zou het dan veel prettiger zijn geschept te worden door een C6 ipv een Grand met een kilometertje of 60 in het uur. Dat veilig is in mijn ogen maar betrekkelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 volgende keer een test tussen verschilende grote terreinwagens en vrachtwagens? /me is zeer benieuwd wat er dan beter uit de bus komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Valt me wel op dat er maar weinig scania's aan die consumententesten mee doen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Survival of the fittest, strongest or smartest. I didn't make the rules I just obay them. Tis heel simpel.... je moet zorgen dat je er niet voor komt. Zelfde geldt voor intercity's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2005 Hot news: De Volvo F16 "Globetrotter" denkt niet aan de Grand Cherokee.... Bij een frontale botsing tussen deze twee voertuigen, zijn de inzittenden van een GC kansloos!!!! Iemand anders nog een alarmerend bericht?? Kom op... jullie kunnen er vast ook wel zoeen bedenken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst December 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 zou het dan veel prettiger zijn geschept te worden door een C6 ipv een Grand met een kilometertje of 60 in het uur. Dat veilig is in mijn ogen maar betrekkelijk je kan het ook gaan bekijken dat wanneer ze de auto's nog veiliger maken voor voetgangers en fietsers dat ze nog luier worden met uitkijken alvorens ze een straat oversteken of een bocht omslaan ( fietsers ) met wat minder veilige auto's blijven ze wellicht wat alerter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 EXTRA EXTRA, READ ALL ABOUT IT! JSF goedgekeurd voor de lucht. Het blijkt dat bij een bijna frontale botsing tussen de russische ANTINOV 124 en een doorgeladen JSF de laatste het beste kans maakt om te overleven. Dit ondanks het verschil in massa! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 't zit je écht dwars he Buffalo.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 verkeersdoden 1999 (1186) is ondertussen gedaald in 2004 naar (836) nog meer cijfers in 2004 voetgangers 73 fietsers 175 brommers 84 motoren 88 auto's 391 bestelbusen / vrachtwagens 21 onbekend 4 totaal 836 Bron tuurlijk is het een goed streven om die aantallen te willen minderen, maar op 16285000 inwoners in 2004 is dat verrekte weinig (zijn toch bijna allemaal verkeersdeelnemers) nog meer cijfers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 't zit je écht dwars he Buffalo.. Wacht maar tot ik m'n GC heb doorgeladen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 Wacht maar tot ik m'n GC heb doorgeladen Ah... jij tankt nog loodhoudende benzine dus!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst December 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 onbekend 4 als het onbekend is waarom weten ze dan dat het 4 doden betreft, bij een verkeersongeval lijkt het me toch duidelijk dat er achterhaald kan worden of het een bestuurder/passagier/fietser o.i.d. was of lag er gewoon ineens een lijk extra tussen, uit de kofferbak gevallen ofzo ik mis trouwens de ruiters in het lijstje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandDad Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 't Lijkt me interessant om te weten welke auto's betrokken waren bij de geregistreerde ongevallen met letsel en/of dood tot gevolg ; daaruit komt een werkelijk risicoprofiel van "de auto" tevoorschijn. Ook hier geldt weer : bla-bla-bla, want het risico wordt niet alleen bepaald door de vorm van de auto, maar ook door de situatie, de rijstijl van de bestuurder, etc. De onzin regeert en zeker als statistieken worden gebruikt zonder de toepasbaarheid te kennen, kortom : bla-bla-bla. De meeste mensen sterven in een bed, dus blijf daar maar uit ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 De meeste mensen sterven in een bed, dus blijf daar maar uit ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Podenji Geplaatst December 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 't Lijkt me interessant om te weten welke auto's betrokken waren bij de geregistreerde ongevallen met letsel en/of dood tot gevolg ; daaruit komt een werkelijk risicoprofiel van "de auto" tevoorschijn. daaruit blijkt eerder het risicoprofiel van de bestuurder idd, ben ook wel benieuwd eigenlijk, misschien worden zo mijn ( voor- ) oordelen over audi, bmw, alfa en opelrijders bevestigd of juist ontkracht De meeste mensen sterven in een bed, dus blijf daar maar uit ! maar goed dat ik meestal op de bank in slaap val Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2005 verkeersdoden 1999 (1186) is ondertussen gedaald in 2004 naar (836) nog meer cijfers in 2004 voetgangers 73 fietsers 175 brommers 84 motoren 88 auto's 391 bestelbusen / vrachtwagens 21 onbekend 4 totaal 836 Bron tuurlijk is het een goed streven om die aantallen te willen minderen, maar op 16285000 inwoners in 2004 is dat verrekte weinig (zijn toch bijna allemaal verkeersdeelnemers) nog meer cijfers zo te zien kunnen we beter links gaan rijden !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 Als alle voetgangers en (brom)fietsers zich aan de verkeersregels zouden houden zou de discussie over voetgangervriendelijke auto's niet nodig zijn..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2005 Als alle voetgangers en (brom)fietsers zich aan de verkeersregels zouden houden zou de discussie over voetgangervriendelijke auto's niet nodig zijn..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.