Spring naar bijdragen

oplichting of niet ??


corfu
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@87w

Klopt, en leuk en aardig,

maar in dit bedrag zit ook het salaris van de monteur verwerkt.

Wat gebeurd er als dit bedrijf veel leerlingen in dienst heeft ?

Geloof me, hij zal zijn eigen werkplaats tarief echt niet zelf uitrekenen.

Vaak gebruiken ze staffels van een overkoepelend oorgaan en "passen" hierop een eigen filosofie toe.

Een kostprijs uitrekenen is nog een hele kunst.

Tip voor deze onderhandeling, ga een gesprek aan (neem iemand mee; 2 man dus !) en vraag of de monteur bij dit gesprek aanwezig kan zijn. Laat hem dan maar uitleggen waarom er zoveel uur is gemaakt.

Zelf heb ik ook zón geintje meegemaakt met het inrichten van een pand .

het ging hier om instalatie werkzaamheden. Heb toen zelf ook de uren bijgehouden van de montuers en opgeschreven of dit een leerling was of niet.

De factuur was dus te hoog en gesprek volgde......

Je raadt het al, van het geld wat ik terug kreeg , kun je een leuke jeep rijden.....

Blijf rustig en zakelijk en laat geen emotie meespelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Nov 21 2005, 20:03

Als ik naar een klant ga, kost ik 67 euro, excl BTW, per uur...

Das ook dik 147 guldentjes... blink.gif

De dealer heeft een pand, een werplaatsinrichting, magazijn met mensen en onderdelen.... dus het loon per uur valt niet uit de toon.

Maar, dat uurloon weet je van tevoren...  Alleen het aantal uren dat is gemaakt is natuurlijk te zot voor woorden!

<div align="right">

Mijn tarief is 87 euro per uur voor project manager.

Maar bijvoorbeeld:

Monteur A 32 euro

Monteur B 37 euro

1e monteur 44 euro

Geef hier maar even een voorbeeld.

De tarieven zijn afhangkelijk van het werk en de gereedschapen.

Ook deze worden bij ons verrekend in het tarief.

Maar......voor een monteur in een garage vindt ik het tarief aan de hoge kant.

Is dit dan een chef monteur!!!! of een leerling.......of een gemiddeld tarief van diverse mensen in de garage.....dan heeft deze garage teveel dure monteurs in dienst en is hij niet markt comform.....

Al met al kan ik het gevoel begrijpen.......je voelt je genaaid omdat je minder verwachten......

Reden is dan denk ik ook de afspraken die je voor aanvang van het werk maakt....

- graag even melden als het meer als ......euro wordt.

- wat denkt u dat deze reparatie gaat kosten.......budget prijs!!!!

Enz enz enz enz..... sterkte

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in het verleden ook opdrachten met Maasbach van te voren gevraagd wat ging kosten. Doe ik het liefst Moet nu nieuw dak op mn huusje vraag gewoon vaste prijs en krijg ik.

Al gaat dat niet altijd bij een beurt maar als er dan wat bizonders is wil ik van te voren gebeld worden met de te verwachten kosten

Niet van Het komt wel goed enzo want daar heb ik slechte ervaringen mee komt wel goed maar niet voor mij maar voor de gene die dat zegt.

en reparaties van een auto en speciaal een Jeep vallen zelden mee

b

en uurlonen ja B&S is goedkoop vergeleken met Kien Arnhem

45 ex of 71 ex maar doet me toch zeer als ik eur 250 moet betalen en niet snap waar dat voor was. Zal wel zijn dat als ze bezig zijn de tijd hard gaat.

Bij Mercedes is voor elke reparatie een vast bedrag Het uurloon is hoog maar je weet wat je gaat betalen en als er iest ongewoons kapot is krijg je een telefoontje

smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens,

ik ben ook niet aan het zeuren over het uurloon opzich , maar ik vind dat ik voor dit geld ook een kwalitatief goede monteur aan het werk mag hebben

Wat is je geld anders nog waard? ohmy.gif

Daarnaast zal deze goede monteur ook binnen een redelijk tijdsbestek een reparatie moeten kunnen uitvoeren .

dat is wat anders dan als er een gemiddeld uurloon gevraagd wordt dat voor alle "soorten"monteurs gelijk is en dat terwijl 75% junior monteurs rondlopen die het verschil tussen een remlicht draadje en een verlichtingsdraadje niet weten en er daardoor niet achter kunnen komen dat eigenlijk het lampje gewoon kapot is. blink.gif

of die niet controleren of een accu gewoon kapot is of leegloopt , terwijl een dag ervoor de auto 3 uur heeft stil gestaan op de brug voor een startmotor revisie (waar je ook de accu moet controleren) dry.gif

niet de juiste onderdelen kunnen bestellen laugh.gif

enz enz enz want de lijst is heeeeeel lang

Ik weet dat als je naar een dealer gaat dat je automatisch de hoofdprijs betaald en dus het mooie gebouw en alle demo modellem meefinancieerd, it's part of the game maar ik verwacht wel specialisme zodat ik ook bereid blijf om deze prijs te betalen

tot kort ging het altijd goed omdat ik op de auto bleef wachten ( gebaseerd op eerdere negatieve ervaringen , de eerste de beste de keer dat ik dit nu niet doe gaat het ook gelijk ongelooflijk mis wink.gif )

dus dit is of een wanprestatie of je reinste misbruik maken blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Nov 21 2005, 20:07

Als je ziet hoe die panden er tegenwoordig uit zien, kost dat inderdaad een vermogen. Maar ik zit niet op dergelijke bouwsels te wachten en zal er dus ook niet aan mee betalen cool.gif . Gelukkig heb ik een knappe schuur.

<div align="right">

Vind ik ook , je betaalt voor reparatie , niet voor het mooie voorkomen van de dealer die dan ook nog niet vakbekwaam is dry.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tarief is 87 euro per uur voor project manager.

Maar bijvoorbeeld:

Monteur A 32 euro

Monteur B 37 euro

1e monteur 44 euro

Geef hier maar even een voorbeeld.

De tarieven zijn afhangkelijk van het werk en de gereedschapen.

Ook deze worden bij ons verrekend in het tarief.

Maar......voor een monteur in een garage vindt ik het tarief aan de hoge kant.

Is dit dan een chef monteur!!!! of een leerling.......of een gemiddeld tarief van diverse mensen in de garage.....dan heeft deze garage teveel dure monteurs in dienst en is hij niet markt comform.....

Al met al kan ik het gevoel begrijpen.......je voelt je genaaid omdat je minder verwachten......

Reden is dan denk ik ook de afspraken die je voor aanvang van het werk maakt....

- graag even melden als het meer als ......euro wordt.

- wat denkt u dat deze reparatie gaat kosten.......budget prijs!!!!

Enz enz enz enz..... sterkte

Mazzel Rene

87 per uur Rene?/

Duur bakkie dan laugh.giflaugh.gifwink.gif

Zo krijg je nooit een Jeep van je baasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk antwoord van jeep nl:

Geachte heer,

Allereerst excuses voor het verlate antwoord. Onze technisch specialist

heeft navraag gedaan bij de dealer en kwam met het volgende:

De binnenzijde vd trommels waren volledig vervuild met modderresten en

geen remstof. Door de verharding vd modder zijn alle bewegende delen

vast gaan zitten inkl. de trommels.

Met beleid heeft men alle remdelen gedem. en gereinigd met de juiste

middelen.

Dit heeft geleid tot extra werk.

Onze delaers zijn zelfstandige rechtsondernemingen en de invloed die wij

vanaf hier kunnen uitvoeren is zeer gering. De klacht is in ieder geval

neergelegd bij de betreffende dealer en ook onze After Sales afdeling is nu

op de hoogte. Onze rol in deze gaat helaas niet verder. Ik stel voor dat u

toch met uw dealer tot een bevredigende oplossing komt. Mocht u nog vragen

en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groeten,

DaimlerChrysler Netherlands

maarja dat verhaal van de dealer kende ik dus al en daar was ik dus niet tevreden mee. Hoe duidelijk kan je het ze maken????

en dus mooi geen antwoord op mijn vraag wat hun technische afdeling er zelf van vond.

heb weer opnieuw gemailt en maar weer afwachten dus..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk antwoord van jeep nl:

Geachte heer,

Allereerst excuses voor het verlate antwoord. Onze technisch specialist

heeft navraag gedaan bij de dealer en kwam met het volgende:

De binnenzijde vd trommels waren volledig vervuild met modderresten en

geen remstof. Door de verharding vd modder zijn alle bewegende delen

vast gaan zitten inkl. de trommels.

Met beleid heeft men alle remdelen gedem. en gereinigd met de juiste

middelen.

Dit heeft geleid tot extra werk.

Onze delaers zijn zelfstandige rechtsondernemingen en de invloed die wij

vanaf hier kunnen uitvoeren is zeer gering. De klacht is in ieder geval

neergelegd bij de betreffende dealer en ook onze After Sales afdeling is nu

op de hoogte. Onze rol in deze gaat helaas niet verder. Ik stel voor dat u

toch met uw dealer tot een bevredigende oplossing komt. Mocht u nog vragen

en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groeten,

DaimlerChrysler Netherlands

maarja dat verhaal van de dealer kende ik dus al en daar was ik dus niet tevreden mee. Hoe duidelijk kan je het ze maken????

en dus mooi geen antwoord op mijn vraag wat hun technische afdeling er zelf van vond.

heb weer opnieuw gemailt en maar weer afwachten dus..........

Blijkt dus wederom een pot nat te zijn m.i.

Vrees dat ze elkaar niet zullen bijten ,ook is achteraf niet vast te stellen of verklaring wel juist is of niet.

Vind zelf dat ze in geval van dit soort "extra" werk eerst eigenaar in moeten lichten, wat heel normaal is .

Is dus allemaal laksigheid van dealer en eigenbelang.

Daaruit blijkt weer de onbekwaamheid van dealer die door DC Nederland nooit zo kan zijn geinstrueerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt een lastige opgave voor je.

Ten eerste hebben ze waarschijnlijk alle uren goed bijgehouden in de boekjes/urenstaten, zodat ze altijd een klacht kunnen toetsen.

Ten tweede is de arbeid al verricht, een goede vergelijking is er niet omdat bij geen twee reparaties hetzelfde voorkomt.

Feit blijft dat ze véél te lang gebruiken voor de routine klussen.

Ik zou het 'hogerop' opzoeken, consumentenbond, ombudsman etc etc... een eerlijk antwoord krijg je anders nooit.

De binnenzijde vd trommels waren volledig vervuild met modderresten en

geen remstof. Door de verharding vd modder zijn alle bewegende delen

vast gaan zitten inkl. de trommels.

Klasse! Lekker gereden? wink.gif

ps, achteraf lijkt het me meer zo'n typische lease-dealer...die schrijven waarschijnlijk de toiletstop nog op de bon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je het maar moet proberen te vergeten

De enige die er mee zit ben je zelf

Zoek een beter adres Het is uiteraard zonde van je geld maar je wint het nooit.

Probeer een Jeep sleutelaar in je buurt te vinden die wat bij wil verdienen

en spreek per karwei af.

Autoreparaties is een van de meest moeilijke dingen om van te voren een idee te hebben van wat het gaat kosten.

Probleem is altijd de uren. Zit er wat vast dan gaat het goud kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het allemaal niet naar behoren werkt adviseer ik je,

De faktuur niet voldoen en aanspraak maken op de garantie van de geleverde en gemonteerde onderdelen.

Een nette brief sturen naar de dealer en daarin vermelden waarom je de faktuur niet betaald op dit moment, en meteen in die brief ook de vraag stellen wanneer je langs kunt komen om de problemen op te lossen.

En vermeld er dan ook bij dat als alles naar behoren werkt je de faktuur zult voldoen.

Ik wens je suc6 met de dealer.

P.s. ik heb hier ook nog een faktuur van de dealer liggen, maar ze w8ten maar ff want bij mij is er toen ook een hoop beloofd en uiteindelijk krijg je dan nog een naheffing van de dingen die ze zogenaamd vergeten waren te tellen op de eerste en voor mij eigenlijk de enige faktuur.

Ik zou namenlijk een LEENAUTO van ze krijgen maar achteraf hebben ze daar maar een huurauto van gemaakt, zodoende konde ze mij nog een keer een factuur sturen.

Zo zie je maar weer de term afspraak = afspraak geldt niet bij de dealers volgens mij, of je moet binnen stappen in een driedelig pak en een vlamnieuwe bak bij ze voor de deur zetten want pas dan tel je mee bij de dealer.

Ik heb wel geleerd niet meer naar de dealer te gaan en ergens anders me auto te laten repareren als ik het zelf niet kan of als ik er geen zin in heb.

In elk geval suc6 met je strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het allemaal niet naar behoren werkt adviseer ik je,

De faktuur niet voldoen en aanspraak maken op de garantie van de geleverde en gemonteerde onderdelen.

Een nette brief sturen naar de dealer en daarin vermelden waarom je de faktuur niet betaald op dit moment, en meteen in die brief ook de vraag stellen wanneer je langs kunt komen om de problemen op te lossen.

En vermeld er dan ook bij dat als alles naar behoren werkt je de faktuur zult voldoen.

Ik wens je suc6 met de dealer.

P.s. ik heb hier ook nog een faktuur van de dealer liggen, maar ze w8ten maar ff want bij mij is er toen ook een hoop beloofd en uiteindelijk krijg je dan nog een naheffing van de dingen die ze zogenaamd vergeten waren te tellen op de eerste en voor mij eigenlijk de enige faktuur.

Ik zou namenlijk een LEENAUTO van ze krijgen maar achteraf hebben ze daar maar een huurauto van gemaakt, zodoende konde ze mij nog een keer een factuur sturen.

Zo zie je maar weer de term afspraak = afspraak geldt niet bij de dealers volgens mij, of je moet binnen stappen in een driedelig pak en een vlamnieuwe bak bij ze voor de deur zetten want pas dan tel je mee bij de dealer.

Ik heb wel geleerd niet meer naar de dealer te gaan en ergens anders me auto te laten repareren als ik het zelf niet kan of als ik er geen zin in heb.

In elk geval suc6 met je strijd.

Gewoon allemaal een beuner zoeken cool.gif

Misschien dat ze daar iets van kunnen leren in de toekomst laugh.giflaugh.gif

Maar het blijft toch een trieste zaak die oplichterspraktijken die ze er op na houden , wil het hier bij laten verder...

Nog veel sterkte en suc6 eenieder die nog in discussie is met de Heren (st)dealers wink.gifwink.gifph34r.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel eens ergens gelezen dat als je het zelfs via de rechter zou laten spelen dat je de officiele uur declareringen kan opeisen van die dag.

Stel dat er 4 man personeel loopt dan kan het totaal gedeclareerde man uren van die dag nooit meer zijn dan bijv. 32 uur. Zijn het er meer dan moet er sprake zijn van:

1. Overuren. (Te controleren door in en uitklokken)

2. Fraude

Zelfs het afronden van uren valt onder fraude en is in de garage business een normaal verschijnsel. Misschien wel aardig om ze eens voor de rechter te slepen. In bezit van rechtsbijstand verzekering?

Zelfs bij gespecificeerde rekeningen zie je nooit staan:

Remblokken vervangen 47 minuten maar altijd 1 uur. Bijna kwartier bij gesjoemeld op klant z'n kosten.

Doe dat eens bij 3-4 handelingen en je zit al op een uur wat je extra mag gaan dokken.

Diefstal is het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook vinden ze het normaal om er tussendoor nog andere auto,s/dingen te doen in onze tijd mad.gifcool.gif

Vind dit niet normaal ,klant is eigenlijk gewoon vogelvrij dus.

Of dit zo hoort betwijfel ik ten zeerste wink.gif

Ach ja wat de klant niet weet ph34r.gif

En het is me wel opgevallen dat de stealers of dealers een beetje zenuwachtig worden als je voor een kleine reparatie wilt wachten, en als je dan wacht en niet de werkplaats uit loopt durven ze eigenlijk niet te beginnen met de werkzaamheden (faalangst) ???

Of bang dat je als klant dan te goed in de gaten hebt wat er allemaal gebeurt.

Maar ze kunnen mij de pot op want ik blijf voortaan gewoon bij me auto wachten zodat dit soort discussies in de toekomst niet meer nodig zijn.

En voor grote reparaties breng ik hem gewoon naar Brabant4x4 (ff reclame maken voor Twan) rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info: heb mijn kruisje van mijn voorste cardan vervangen nadat het vorige vrijdag overleden was.

Tijd: op het grote gemak max 1 uur en dan met geen brug of smeerput ter beschikking, dus gewoon onder de auto liggen, het grootste werk is nog de skidplate alleen ertegen te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

nou ik ben er achter,... en uit,

heb na 2 zeer leuke dagen in heerde weer eens problemen met de remmen, nu had ik van de laatste factuur van de dealer het eea geleerd en besloot om vandaag maar eens zelf de remmen schoon te maken.

en idd ; zelfs voor een leek als ik is het schoonmaken een fluitje. ik ben er, met de auto op een lullig krikje, een uurtje mee bezig geweest!! (achter en 1 1/2 uur voor).

echter toen ik l a loshaalde kreeg ik weer ernstige bedenkingen over de dealer; hier zat wel zo ontzettend veel meer zand en roest(!!) in dan in de rechter zijde dat ik denk dat die kant helemaal niet/nooit los is geweest!! met name vanuit het oogpunt van de roest.

maar nu komt het allermooiste: zoals jullie misschien nog weten heb ik ontzettende problemen met mijn abs gehad, en eigenlijk nog steeds.

ik heb hiervoor al ongeveer tien !! bezoeken aan de dealer gebracht en alles is zo'n beetje vervangen, kosten 1.800 euro!!!

dit resulteerde in een auto welke wel remde maar op een voor mij bijzondere manier. ik zei al dat ik een beetje een leek ben en na tien bezoeken geloof je de experts wel?!?!?

omdat ik dus maar eens zelf onder de auto gekropen ben vandaag viel mij op dat de abs sensoren tegen een fijn gekarteld wieltje zitten, dus ik bedacht dat dit wel eens kon dienen om de sensor te kunnen laten konstateren of het wiel draaide of stilstond ( blokkeerd), aangezien mijn abs oa uitging als ik meer dan 100 km pu ging rijden, en dit ook steeds vaker voorkwam bij lagere snelheden leek het mij als leek logisch dat de sensoren niet voldoende meetpunten doorkregen. (volgens de dealer een kapotte sensor want de meet apparatuur gaf een storing aan er is dus 3x een sensor vervangen, 1x lv en 2x rv)

zodoende heb ik eerst voor, deze kartel wieltjes(?, als leek weet ik natuurlijk niet hoe ze heten) met een tandenborstel en een schroevendraaier uitgeholt en schoon gepoets. later ben ik opzoek gegaan naar de sensor op de achter as ( de chef werkplaats had mij verteld dat er achter nl maar een sensor zit !! dus kon er natuurlijk geen vinden)

wat schets mijn verbazing; ik vond er één aan iedere kant in de remtrommels, dit zijn er dus 2 op de achter as !!, ook hier dus het zelfde ritueel met het tandenborsteltje, sensoren goed schoonmaken , lekker dicht voor het kartel wieltje plaatsen, trommels goed schoon, blokken beetje afkrabben en weer monteren ( dit alles in het uurtje)

toen het moment supreme; een test rondje. NIET TE GELOVEN hij remt,.. en niet alleen dat maar hij remt als een normale auto, iets wat ie nog nooit had gedaan.

toen de snelweg op 100; geen lampje, 110; geen lampje, 120; geen lampje zelfs bij 140 bleef het abs lampje uit dus geen storing meer.

noodstop: echt waar hij ging rechtdoor en kwam zonder gehobbel en gestoot tot stilstand zonder te blokkeren.

ook het wegzakken van de remdruk, iets wat altijd gebeurde als ik bijna tot stilstand kwam en zorgde voor nog een xtra meter, was voorbij ( volgens dezelfde chef werplaats van selles in a'doorn was dit normaal en hoorde bij een jeep met dit abs systeem en werd veroorzaakt door een niveau metertje ??????)

het is toch werkelijk niet te geloven dat een officiele dealer a 64 euro pu niet instaat is, of de kennis of ervaring in huis heeft om zo'n simpele oplossing te bedenken maar in totaal wel zo'n 3.000 euro aan facturen durft te sturen? dit terwijl een simpele leek als ik het met denkwerk en 2.5 uur werk op een krikje op straat het wel voor elkaar krijgt!!

daarnaast brengen ze met hun prutswerk en (bewuste?) verkeerde adviezen mensen in (levens) gevaar want remmen zijn wel een beetje belangrijk als je met bijna 2 ton op de weg zit, niet alleen voor mij maar ook voor de anderen

ik ga deze dealer nu juridisch vervolgen als het lukt ook strafrechtelijk. daarnaast komt er een claim voor het teveel betaalde geld voor niet of slecht geleverd werk.

dus mensen ga nooit naar deze oplichtende prutsers want ze weten echt niet wat ze doen, maar bereken wel een zeer hoge prijs alsmede krankzinnige hoeveelheden uren.

ik houdt jullie op de hoogte van het verloop.

gr yury

ps. heetf iemand info/ docu over hoevaak een abs pomp aan hoort te slaan? ik hoef maar naar het pedaal te kijken en de pomp begint al te brommen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...