Spring naar bijdragen

oplichting of niet ??


corfu
 Share

Recommended Posts

GVD! ( oops... sorry, kerst enzo... rolleyes.gif )

Dit is toch echt niet te geloven... Je hebt dus vandaag zo'n beetje de eerste werkzaamheden die je bij een defect ABS uitvoerd zelf zitten doen! Sterker: Als je de tandkransen en sensoren niet goed schoon/afgesteld hebt, kun je simpelweg geen diagnose stellen!

Heb je foto's gemaakt vandaag? Ik kan me voorstellen van niet.... maar het zou nu wel erg handig zijn!

Ik kan maar één ding zeggen: Pak 'm!! tongue.gif

Wat die pomp betreft.... die hoort niet elke keer aan te slaan.... Dat gebeurt echter wel vaker bij dit systeem en is een teken van inwendige lekkage in de pomp of hoofdremcilinder. Er zijn recall's voor geweest, maar daarvoor moet je wel naar de.... juist.. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

GVD! ( oops... sorry, kerst enzo... rolleyes.gif )

Dit is toch echt niet te geloven... Je hebt dus vandaag zo'n beetje de eerste werkzaamheden die je bij een defect ABS uitvoerd zelf zitten doen! Sterker: Als je de tandkransen en sensoren niet goed schoon/afgesteld hebt, kun je simpelweg geen diagnose stellen!

Heb je foto's gemaakt vandaag? Ik kan me voorstellen van niet.... maar het zou nu wel erg handig zijn!

Ik kan maar één ding zeggen: Pak 'm!! tongue.gif

Wat die pomp betreft.... die hoort niet elke keer aan te slaan.... Dat gebeurt echter wel vaker bij dit systeem en is een teken van inwendige lekkage in de pomp of hoofdremcilinder. Er zijn recall's voor geweest, maar daarvoor moet je wel naar de.... juist.. sad.gif

cry.gifcry.gifcry.gif

volgens de stealer was de pomp ed helemaal inorde en,... jawel; dit hoorde zo, ik moest echter wel €60,- ex alles betalen voor het nalopen van de recall. maar volgens mij is het niet goed en kan het nooit goed zijn omdat als je in een situatie vaker achter elkaar moet remmen heeft/ kan de pomp niet genoeg druk opbouwen.

ga wel eens naar een andere..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dus waarschijnlijk WEER een gevalletje van veel schrijven op urenlijst terwijl er alleen naar "gekeken is ". dry.gif

Je zou er dus bovenop moeten blijven staan bij een reparatie/servicebeurt o.i.d.

Precies wat ik al eerder aangaf dus...

Lijkt dan toch op oplichting naar mijn idee ph34r.gifph34r.gifph34r.gifsad.gif

Hou ons op de hoogte en veel succes wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou deze week te horen gekregen van Chrysler Nederland dat ik mijn geld dus niet terug krijg.

Ik ben dus afgelopen maandag begonnen met bellen naar DCN en het verhaal verteld.Men ging contact opnemen met de desbetreffende dealer omtrent dit geschil.

Even later belde ze terug met de mededeling dat de dealer zelfs meer had gedaan dan dat afgesproken was,men had als meerwerk de remleidingen losgehaald en de remmen ontlucht.

Ik vroeg dus aan de medewerker van DCN of die misschien wat technische kennis had omdat volgens mij als je een ABSpomp hebt vervangen je automatisch de remleidingen moet loshalen om het geheel te ontluchten(staat trouwens ook in de werkplaatsmanual).Daarbij moet ook de remmen ontlucht worden bij de wielen.

Nou daar had de medewerker geen verstand van en zij zou het voorleggen aan de after sales manager,maar die was er natuurlijk weer niet.

Dinsdag heb ik zelf weer teruggebeld en direct naar de after sales manager gevraagd,word ik doorverbonden krijg ik weer de vrouw van maandag aan de telefoon.Dus ik vraag kunt U mij doorverbinden met de after sales manager zegt die vrouw ,nee ik mag U niet direct doorverbinden maar ik heb met hem overleg gehad omtrent dit geval en hij vondt het een schappelijk bedrag en ook dat de dealer het netjes had opgelost.

Dus nu was het probleem met de pomp opgelost en ik moest maar blij zijn dat ik een dealer had gevonden die zo gek was om dit ver onder de prijs te repareren.

Enigste wat ik volgens haar nog kon doen was contact opnemen met de dealer en proberen met hem eruit te komen.Of een brief schrijven aan DCN en daar het hele verhaal inzetten.

Ik ga nu zelf maar eens kijken wat ik verder nog kan doen,want 4 remleidingen loshalen en vast zetten en de remmen ontluchten daar een bedrag van 300 euro voor betalen vind ik wel een beetje veel.

Zeer zeker als je bedenkt wat afgesproken was met DCN en de dealer.

Wordt vervolgd...............! mad.gif [/quote

Nou dat ging niet helemaal goed maar wat ik wil zeggen is ik ken dit soort praktijken van de heren.

Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden want ook ik ben nog bezig met het terugvorderen van mijn geld.

Succes !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Zie je dat ze elkaar echt niet bijten ,een pot nat zie je maar ,zoals ik al eerder heb aangegeven cool.gifwink.gif

Probeer zelf zoveel mogelijk bij de dealer weg te blijven als het kan wink.gif

Misschien een goede tip ,maar soms moet je wel .

Alleen voor het slap gelul van die lui heb ik er al geen zin in om daar heen te gaan ,verpest 9 van de 10 X ook nog eens je dag/week laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik dan een laatste duidelijk verhaal schrijven over het onderwerp ABS.

JEEP heeft met de bouw van Chrokee XJ een dijk van een auto neer willen zetten dat zelfs mercedesrijders over stag zouden moeten gaan, veel luxe, lekker formaat, ABS en alles erop en er an.

Maar wat ze bij JEEP nooit hadden gedacht dat na een verloop van tijd de auto wel eens kon gaan wisselen van eigenaar.

Want de eerste eigenaar gaat er toch nooit het terrein mee in, zonde van de auto.

Nu die tweede en derde en vierde eigenaar die gaan wel het terrein in, en daar komt nu het probleem.

Want die mensen vinden modder en lekker vies worden leuk.

Maar de remmerij van een cherokee is daar niet op gemaakt, want die is gemaakt voor op het asfalt en een stukje sintelweg met de paardentrailer erachter.

Maar welke oetl. maakt nu een ABS systeem op een auto die voor de ontwikkelaars extreem het terrein in gaat (en dus voor ons normaal terrein rijden heet)

We nemen een as van de wagen zetten er een ring op met tandjes en daarvoor zetten we weer een mooi stukje elektronica wat we sensor noemen.

lalalalaalalalala nu gaan we het terrein in en komt er modder tussen en nu hebben we een probleem want die hightech elektronica kan niet door onze modder heen kijken en dus niets meer registeren.

Bij de allereerste recals hadden ze niet alleen de pompen moeten uitwisselen maar ook een nieuw sensor syteem moeten plaatsen, maar ja dat was te moeilijk voor de afdeling research of er waren er te weinig die echt met modder in aanraking kwamen.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds heel erg blij dat ik geen ABS meer heb, nu heb ik tenminste remmen die gewoon normaal reageren op het rempedaal.

Enne toen we allemaal bezig waren met rijles toen zat er toch ook geen ABS op de lesauto !!!!!!!!!

Dus gewoon op tijd reageren en lekker rustig rondcruisen, op tijd met je rechtervoet op het remanker stampen en je staat gewoon op tijd stil.

Dus weg die ABS zooi, rijd rustig en beheerst en rem zoals je dat vroeger hebt geleerd en er is geen vuiltje aan de lucht.

(ps. ik stap met deze opmerking stap ik wel van mijn eigen principe af, wat er verdomme op de auto zit moet ten alle tijden werken!!!!!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... ik blijf erbij dat ABS gewoon kan werken, ook met modder! Probleem van de sensoren is echter roest! Daar reageren ze op, omdat ijzeroxide ook magnetisch is!

Dus: Na een terreinrit alles schoonmaken... En je moet toch de remmen reinigen, dus het is een kleine moeite om ook de tandkransen te doen.

Daarnaast is ABS een veiligheids voorziening: Je auto blijft bestuurbaar bij een noodstop. Da's een enorm voordeel wanneer je moet remmen en uitwijken! Uitbouwen blijf ik dus, voor een auto die dagelijks gebruikt wordt, het allerlaatste redmiddel vinden!

Daarbij komt nog, dat je van een dealerorganisatie mag verwachten dat ze normaal in staat zijn om zo'n systeem werkend te houden. Zo vreselijk gecompliceerd is het nu ook weer niet.... Dat Selles er een zooitje van maakt is nu echter wel duidelijk!

Gewoon even kijken of de recall nog open staat, Jeeped heeft geloof ik nog ergens een linkje naar een site waar je dat aan de hand van je VIN kunt nakijken.... Volgende stap lijkt mij informeren van DC Nederland te zijn, indien nodig zou ik het opspelen tot het bij het hoofdkantoor van DC lag! Selles zal toch door DC over de vingers getikt moeten worden!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met DC Nederland is nou ook niet echt positief sinds de laatste keer.

Dus verwacht niet echt dat DC Nederland jouw kant kiest in plaats van de dealer.

Ik ben op dit moment bezig met Jeep Amerika om te kijken of ik daar mijn gelijk kan halen.Maar zo langzamerhand krijg ik ook daar mijn twijfels over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met DC Nederland is nou ook niet echt positief sinds de laatste keer.

Dus verwacht niet echt dat DC Nederland jouw kant kiest in plaats van de dealer.

Ik ben op dit moment bezig met Jeep Amerika om te kijken of ik daar mijn gelijk kan halen.Maar zo langzamerhand krijg ik ook daar mijn twijfels over.

het is net als met overheden : ze zullen altijd alles ontkennen en hebben de middelen om alle procedures eindeloos voltehouden.

ik ben niet van plan om alle organisaties er bij te betrekken want daarvoor zijn hun onderlinge belangen te groot en zullen ze elkaar altijd instand houden cq beschermen of iig niet afvallen.

dus ik ga het recht op de man spelen en zal geen middel schuwen om mijn gelijk te halen.

ik ben echter wel blij dat het systeem nu goed werkt want het gaat nu super. en zeker met een grote jeep is het erg handig in bochten en op nat wegdek zo'n abs, het is natuurlijk wel een systeem wat niet echt tegen terreinrijden kan, iets wat je wel zou verwachten van een jeep. maarja hij is al wel bijna 15 jr oud! zal nu toch wel beter zijn op de nwe modellen?

ps bij mij was het echt vuil en een te grote afstand tussen de sensor en de tandkransen en niet zozeer de roest want die zat er nagenoeg niet op of tussen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in na volging van mijn slechte ervaringen en jullie reacties daarop lijkt het mij een goed idee op een zwarte alsmede een gouden lijst te maken hier op het forum ( apart topic ?) van alle dealers en garages waar we slechte ervaringen en/ of goede ervaringen mee hebben.

dit om alle jeepers hier op het forum te behoeden voor oplichters en prutsers als ook om anderen van waardevolle adressen te voorzien.

om te voorkomen dat er ongefundeerd mensen/ bedrijven aan de schandpaal genagelt worden stel ik voor dat er alleen met volledige onderbouwing van het voorval op de zwarte lijst geplaatst mag worden.

ik denk dat we onze krachten een beetje moeten bundelen, dus wat vinden jullie ervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan een goed idee zijn.

Maar dan moet er ook zo'n topic met goede ervaringen komen, vind ik! Daar kunnen mensen dan ook hun voordeel mee doen, en een enkele slechte ervaring van een jeeper kan door goede ervaringen van anderen weer min of meer weerlegd worden. Da's wel zo eerlijk denk ik, want ik ga er nog steeds vanuit dat er ook goede dealers bestaan. rolleyes.gif

Allereerst zal ik eens een poll openen, 'ns zien wat de mening van de Jeepers over de dealers is.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan echter ook wel zo zijn dat iemand bij dezelfde dealer een goede ervaring heeft terwijl iemand anders juist een zeer slechte ervaring heeft , zodat je nooit een reeel beeld krijgt .

In dit topic staat ook een bericht van iemand die tussendoor wel eens geholpen word B.V. wat dan niet bij hem maar bij een andere klant gerekend word cool.gif

Is dus voor de een een goede dealer en voor de ander weer niet terwijl het over dezelfde dealer zou KUNNEN gaan.

Dus hoever een goede/slechte lijst echt werkt is dan nog niet duidelijk zolang er verschil gebruikt blijft worden.

Snap wel wat er mee bereikt zou willen worden echter maar wilde dit toch FF kwijt tongue.giftongue.gifunsure.gifwink.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar da's precies wat ik ook bedoelde.... Middels 2 topics kan iedereen dan zelf de goede en slechte punten van zo'n dealer beoordelen. Maar laten we eerst even m'n poll volgen... Als daaruit blijkt dat de gemiddelde Jeeper tevreden is over z'n dealer, kunnen we ons alle moeite tenslotte besparen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus niet op Woensdag naar de dealer gaan blink.gif

Het is dan gehaktdag toch wink.gifblink.giflaugh.gif

Oeps.. cry.gif

Ik heb morgen een (eerste) afspraak met de jeepdealert voor een (jawel..) kleine beurt

(geen preken over zelf doen.. ik heb zo mijn redenen cool.gif )

is dan meteen ook een test van chrysler jeep in Eindhoven.

Ik houd jullie op de hoogte tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit hele verhaal met belangstelling gelezen. Kom zelf ook uit Apeldoorn.

- Eric Selles heeft in *mijn* wandelgangen geen beste naam. Zal er zelf niet naar toe gaan.

- Met ChryslerJeep Apeldoorn heb ik op zich geen slechte ervaringen, behalve dat je er de hoofdprijs betaalt. Maar wat op de factuur staat is bij mij tot op heden goed gebeurd. Maar ik meen dat Ogdak daar al andere ervaringen mee heeft:

- Als tip werd mij daarom Luuk Bonsma in de Sleutelbloemstraat doorgespeeld. Misschien ook voor jou een alternatief?

- Voor motordealers had/heb je een aardige site met dealerervaringen. Door middel van groen/rode stoplichtjes wordt het aantal goede/slechte ervaringen weergegeven. Misschien een idee voor bovenstaande initiatieven? Zie: http://www.motordealer.info/

- Tot slot: misschien leuk om de Apeldoornse koppen eens bij elkaar te steken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit hele verhaal met belangstelling gelezen. Kom zelf ook uit Apeldoorn.

- Eric Selles heeft in *mijn* wandelgangen geen beste naam. Zal er zelf niet naar toe gaan.

- Met ChryslerJeep Apeldoorn heb ik op zich geen slechte ervaringen, behalve dat je er de hoofdprijs betaalt. Maar wat op de factuur staat is bij mij tot op heden goed gebeurd. Maar ik meen dat Ogdak daar al andere ervaringen mee heeft:

- Als tip werd mij daarom Luuk Bonsma in de Sleutelbloemstraat doorgespeeld. Misschien ook voor jou een alternatief?

- Voor motordealers had/heb je een aardige site met dealerervaringen. Door middel van groen/rode stoplichtjes wordt het aantal goede/slechte ervaringen weergegeven. Misschien een idee voor bovenstaande initiatieven? Zie: http://www.motordealer.info/

- Tot slot: misschien leuk om de Apeldoornse koppen eens bij elkaar te steken?

lijkt me leuk, ga alleen wel zeer binnenkort naar gr.l voor langeretijd dus zal wel daarna worden dan.

ben je al bij die bosma geweest, volgens mij heb ik die naaam aan je doorgegeven biggrin.gif en misschien is het een idee om zo'n site te maken voor auto dealers??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...