Spring naar bijdragen

oplichting of niet ??


corfu
 Share

Recommended Posts

jongens ik heb jullie advies even nodig, ik haal vandaag mijn jeepie weer op bij de dealer waar wat dingetjes gerepareerd zijn en ik kreeg echt een ongelooflijke rekening voor mijn kiezen ohmy.gifohmy.gifohmy.gifohmy.gifohmy.gif

( en dat was ook nog voor de koffie en ontbijt mad.gifmad.gif )

hij heeft daar 1 dag gestaan voor;

- nwe kruisjkoppelingen tw; rechtsvoor en aan de voorste aandrijfas.

- handrem repareren

- nwe richting aanwijzer handle

- relais van de hoofdverlichting vervangen

hier zij ze in totaal 9 uur mee bezig geweest;

- kruisjes 3,5 uur ( kosten 224,- ex kruis en btw)

- handrem (modder in trommels en remvoeringen) 2.5 uur (160,- € ex)

- nw richting aanwijzer unit 2.5 uur (160,-€ ex btw en unit)

- relais 0,5 uur (konden ze zo bij zonder dashboard loshalen, 32,- ex relais en tw)

dit houdt in dat ze 3 uur zijn bezig geweest onder het dashb om een handletje en een relaitje te vervangen cq vast te zetten en dat voor € 65,- ex p/u ohmy.gif

heeft iemand zicht op de hoeveelheid uren die je bezig bent met genoemde werkzaamheden, want het lijkt mij errug veel blink.gif .

daarnaast komt nog het materiaal:

- 3 kruisstukken; 68.27 + 51.84 + 74.57= 194.68 (dus totaal voor de kruisjes €418.68 ex btw !!)

- handle; 56.28

alle adviezen zijn welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ja klopt maar meer uit hobby en heb niet altijd tijd en op dit moment geen ruimte om een beetje fatsoenlijk aan de gang te gaan. daar komt bij dat ik bv de verlichting pas heb laten repareren, heb er daarna nog een nwe schakelaar op gezet, en dan ook vindt dat als ik al betaald heb het ook in orde moet zijn.

en ja 3.5 uur voor de kruisjes wink.gif ...........

of 2.5 voor de remvoeringen ohmy.gif

2.5 voor de schakelaar............ blink.gif

dealers............; ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat helemaal nergens over die prijzen, punt 1 dat uurloon is belachelijk

punt 2 die kruisjes zijn veeeeel te duur

en die uren die ze er aan bezig zijn geweest ook.

Heb je al betaald ?????

Ik zou iig iets of iemand inschakelen om dat uit te zoeken.

en nooooooiiiit meer naar die afzetters gaan.

groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben wel je auto.... maar mogen die niet vasthouden als dwangmiddel om te betalen! Consumentenbescherming enzo...

Maar 't zijn wel absurde bedragen hoor... een beetje hobbyist doet het in de helft van de tijd... op straat!

Onderdeelprijzen zijn ook hoog... maar daar zul je niets aan kunnen doen!

't Enige wat je nog kunt doen, is bezwaar aantekenen. En wanneer ze er niet op ingaan, DC Nederland inschakelen!

En je kunt ook nog een bekende, met net zo'n auto, een prijs laten opvragen o de remmen te reinigen/gangbaat te maken en kruisjes te laten vervangen.

Noemen ze een lagere prijs, dan sla je ze daar mee om de oren!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het nog eens bij b&s gebeld en wat denken jullie ? :

alle kruisjes in de voorste aandrijfas + rv ; max 2.5 uur

trommels + remvoeringen reinigen 1/2 uur

richtingaanwijzerstift vervangen + draad cruiscontr. 1 uur

dus in totaal 4 uurtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

verschil 4.5 uur ohmy.gifohmy.gifohmy.gifohmy.gif

ik heb ze nu nog niet betaald en gelukkig heb ik de auto al weer mee want ik heb bij deze dealer al het èèn en ander gebracht dus dat was het probleem niet, maar ik ga er nu wel even tegen in want het is echt een absurd verschil.

normaal blijf ik ook altijd wachten tot ze klaar zijn.Deze x lukte dat niet omdat ze verkeerde kruisjes hadden binnen gekregen mad.gif (waar ik al 3 weken op had moeten wachten wink.gifwink.gif ) en dus kreeg ik keurig een leenauto aangeboden wink.gif

en tja dat tarief ,........ daar kan je weinig aan doen, is natuurlijk wel diefstal want we praten over 77€ incl btw = 160 ouderwetse guldentjes p/u! en dat voor een paar monteurs die net van school afkomen en de ene fout na de andere maken blink.gif

als er nog iemand is die met harde gegevens kan komen, graag !!

yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Nov 19 2005, 09:28

heb het nog eens bij b&s gebeld en wat denken jullie ? :

alle kruisjes in de voorste aandrijfas + rv ; max 2.5 uur

trommels + remvoeringen reinigen 1/2 uur

richtingaanwijzerstift vervangen + draad cruiscontr. 1 uur

dus in totaal 4 uurtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

verschil 4.5 uur ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif  ohmy.gif

ik heb ze nu nog niet betaald en gelukkig heb ik de auto al weer mee want ik heb bij deze dealer al het èèn en ander gebracht dus dat was het probleem niet, maar ik ga er nu wel even tegen in want het is echt een absurd verschil.

normaal blijf ik ook altijd wachten tot ze klaar zijn.Deze x lukte dat niet omdat ze verkeerde kruisjes hadden binnen gekregen mad.gif  (waar ik al 3 weken op had moeten wachten wink.gif  wink.gif ) en dus kreeg ik keurig een leenauto aangeboden wink.gif

en tja dat tarief ,........ daar kan je weinig aan doen, is natuurlijk wel diefstal want we praten over 77€ incl btw = 160 ouderwetse guldentjes p/u!  en dat voor een paar monteurs die net van school afkomen en de ene fout na de andere maken blink.gif

als er nog iemand is die met harde gegevens kan komen, graag !!

yury

<div align="right">

Zijn er geen regels voor tarieven enzo, ze kunnen toch niet zomaar wat rekenen lijkt me??

En je hoeft toch ook niet voor 3 secretaresse,s te betalen op de directeur zijn schoot wink.gifwink.giflaugh.giflaugh.giftongue.gif

Zou het eens bij Rechtsbijstand aankaarten o.i.d. onder het mom van onbekwaamheid van monteurs e.d. als dat allemaal veel te lang moet duren zo>>

Ze hebben wel een prima facturist overigens daar . blink.gifph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de duidelijkheid, het betreft hier dus Selles in apeldoorn wel een officiele dealer dus zou een vermelding richting jeep nl de moeite waard kunnen zijn ?

ik voel me hier dus echt flink genomen, want ze kwamen eerst met een totaal rekening en daar ging ik ( natuurlijk) niet mee accoord ( 704,- arbeidsloon) en toen werd er even binnen 5 min een nwe ( gespecificeerde unsure.gifunsure.gif ) rekening getoverd.

het enige wat ze daar gedaan hebben is even de totale uren over de posten verdeeld.

wat een ........ ph34r.gifph34r.gif ...........xqfdwfgj vybrftgff... ph34r.gifph34r.gif ... daar zeg want ik heb er toch aardig wat geld heen gebracht en dat gebeurd natuurlijk ook niet meer, rij nu wel even om naar tiel tongue.giftongue.giftongue.giftongue.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Nov 19 2005, 21:50

Tja, daar wordt je inderdaad flauw van,

Als je weer is wat hebt geef maar een gil,

volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt.

<div align="right">

geweldig dit forum biggrin.gif , jammer dat ie nu net op alle punten klaar is , maar mijn jeepie kennende ga ik vast nog wel eens gillen.

ps wat voor kleur rij je want misschien kwam ik je gister dan wel tegen op de zwolseweg ph34r.gif

gr yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Nov 19 2005, 20:16

voor de duidelijkheid, het betreft hier dus Selles in apeldoorn wel een officiele dealer dus zou een vermelding richting jeep nl de moeite waard kunnen zijn ?

ik voel me hier dus echt flink genomen, want ze kwamen eerst met een totaal rekening en daar ging ik ( natuurlijk) niet mee accoord ( 704,- arbeidsloon) en toen werd er even binnen 5 min een nwe ( gespecificeerde unsure.gif  unsure.gif ) rekening getoverd.

het enige wat ze daar gedaan hebben is even de totale uren over de posten verdeeld.

wat een ........ ph34r.gif  ph34r.gif ...........xqfdwfgj vybrftgff... ph34r.gif  ph34r.gif ...  daar zeg want ik heb er toch aardig wat geld heen gebracht en dat gebeurd natuurlijk ook niet meer, rij nu wel even om naar tiel tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif

<div align="right">

Binnen 5 min gespecificeerde rekening .zegt al wel iets vind ik

Als het maar voor zichzelf is zie je maar weer ph34r.gifwink.gif

P.S. ga ook eens een garage beginnen denk ik cool.gif

Wellicht heeft Jeep(chrysler NL wel gerichte tijden voor rep. e.d ???)

In de vrachtwagen industrie is het wel bekend wat een rep. moet/gaat kosten

Maar zit je toch nog altijd met een verhaaltje van wat er niet standaard is gegaan sad.gif

Je zou er eigenlijk bovenop moeten gaan zitten eigenlijk..

Alles samen gewoon kudt dus wink.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er morgen weer mee verder om uit te zoeken in hoeverre ik de rekening kan aanvechten.

zal het ook eens aan mijn advocaat vragen en eens even bij jeep nl informeren.

wordt dus vervolgt, ik zal jullie op de hoogte houden want ik begrijp dat er meer slachtoffers gemaakt zijn door deze keurige dealers ( ph34r.gif )

cool.gif en we hebben het al zo zwaar met onze verslaving cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by corfu@Nov 20 2005, 23:24

Ik ga er morgen weer mee verder om uit te zoeken in hoeverre ik de rekening kan aanvechten.

zal het ook eens aan mijn advocaat vragen en eens even bij jeep nl informeren.

wordt dus vervolgt,  ik zal jullie op de hoogte houden want ik begrijp dat er meer slachtoffers gemaakt zijn door deze keurige dealers ( ph34r.gif

cool.gif  en we hebben het al zo zwaar met onze verslaving cool.gif

<div align="right">

Mooi .

Heb je al betaald btw.

Wel uitkijken dat je niet zelf in de fout gaat nu he wink.gifwink.gif

Anders staan ze te sterk in deze..

Suc6 LaGrand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit neigt inderdaad naar oplichting,maar.... is het niet (helaas)

Tip; direct per aangetekend schrijven (met ontvangstbevestiging) bezwaar aantekenen met een copie (evt per fax) naar DC NL. Zorg inderdaad dat ZIJ niet sterker komen te staan omdat je niet betaald.

De opsomming van B&S evt bijvoegen.

In het uiterste geval kun je DC NL om bemiddeling vragen.

En verder... hoofd koel, voeten warm!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de duidelijkheid; ik heb al 400 betaald als blijk dat ik wel wil betalen en iemand die zijn werk doet moet daar natuurlijk voor betaald worden. MAARRRRRRRRR als ze mij oplichten ga ik ze het echt moeilijk maken ph34r.gif

en kollee ; bewust teveel uren declareren welke niet gemaakt (kunnen) zijn is zeer zeker oplichting, en als ze deze tijd wel nodig hebben gehad kunnen ze beter het jeep logo van de pui verwijderen wink.gif

ik ontdekte overigens nog een ( toevallige( wink.gif )) fout nl toen ik de eerste factuur onder ogen kreeg stond hier een verzamelbedrag op voor de totale uren van 704,- euro, dit met een uurloon van 64,- maakt 11 gewerkte uren. ( 1 uur gaat daar vanaf voor een revisie van mijn startmotor op een eerdere dag) wat maakt 640,- euro ( is 10!! uur) voor deze genoemde reparaties.

ik heb toen om een specificatie gevraagt en wat schets mijn verbazing? er wordt nu nog maar 576, - euro opgevoerd aan arbeidsloon????? ; 576+64 is 640 dus er word in een x een uur minder gerekend, binnen 5 minuten wink.gif ze vonden het waarschijnlijk bij nader inzien ook wel onverantwoord veel dus, en hebben vervolgens de rest van de uren maar lekker evenredig verdeeld over de werkzaamheden. mad.gifmad.gif

nou echt waar,... als ze nu gewoon een fout hadden toegegeven en excuses hadden aangeboden was er niets aan de hand geweest maar nu.............

heb contact gehad met daimler chrysler nl en alle stukken + onderbouwing gemailt dus nu maar even wachten op antwoord.

hoop dat ze het hier wel serieus nemen want dit is wel een hele rotte appel binnen hun organisatie en het leuke is dat het deze dealer nog nooit gelukt is om eerdere reparaties in 1 x goed uit te voeren, ging altijd 2 bezoekjes aan vooraf voordat iets werkte!!!! maar wel 175,- ouderwetse guldentjes per uur hè.

wordt vervolgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hebt in ieder geval je goede wil getoond, dat is belangrijk!

Dat uurloon is volslagen belachelijk, HFL 143,21 per uur betaal ik (met heel veel tegenzin, geloof me!) aan zgn computerexperts. Voor een monteur (met alle respect uiteraard), zelfs met alle opslagen die daar op komen, is dat totaal onzinnig. Daarbij dan ook nog het aantal uren...

Ben benieuwd wat DC NL gaat doen/zeggen/schrijven.

Als dat onbevredigend is, zou ik de garage betalen waar ze naar jouw mening recht op hebben en vervolgens

bye1.gif

En NOOIT meer terug komen daar!

Je kunt beter een goede algemene garage zoeken als je niet alles zelf kunt (of door tijd/ruimte) wil doen. Kunnen dit soort zaken ook makkelijk doen, hoef je echt bij een officiële dealer te doen. Daar betaal je altijd de hoofdprijs en bij deze (blijkbaar) zeker!

Ik heb ook zo'n algemene garage bij ons in de buurt. De baas sleutelt zelf ook mee en geeft vooraf een prijsindicatie.

Succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik naar een klant ga, kost ik 67 euro, excl BTW, per uur...

Das ook dik 147 guldentjes... blink.gif

De dealer heeft een pand, een werplaatsinrichting, magazijn met mensen en onderdelen.... dus het loon per uur valt niet uit de toon.

Maar, dat uurloon weet je van tevoren... Alleen het aantal uren dat is gemaakt is natuurlijk te zot voor woorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...