Spring naar bijdragen

Hoeveel mag jouw YJ trekken


dezperado
 Share

Recommended Posts

Ik heb een 93 4.0 HO Wrangler en mag op kenteken trekken geremd 1000 kg

Marian heeft een 92 4.0 HO en mag 1500 kg trekken

Kreeg gisteren een koper van Marktplaats met een 93 YJ 4.0 HO en die had op zn kenteken staan dat hij 2500 kg mocht trekken

Ik wordt hier doodziek van.

Graag van jullie wil ik weten wat jullie mogen trekken ???? mad.gifmad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

2500 kg mag je met een gewoon rijbewijs iig niet trekken met een auto van rond de 1500kg .... Ook niet met B-E. Dat mag alleen als je C-E hebt!

Wat ik me wel voor kan stellen is, dat het max trekgewicht ook te maken heeft met de gemonteerde trekhaak op het moment van keuren. Op mijn kenteken staat ook geen gewicht ingevuld, dus ga ik er vanuit dat de auto na trekhaakmontage niet meer gekeurd is...

Op de site van Autoweek (Carbase) staat ook 2500 kg, trouwens...

Originally posted by Carbase

aanhanger geremd 2500 kg

aanhanger ongeremd 450 kg

Om mijn trekhaak zit geen typeplaatje (meer?), maar de constructie lijkt genoeg voor die 2500kg....

Misschien een idee om hier foto's van onze trekhaken te plaatsen met vermelding van het gewicht op het typeplaatje en op het kenteken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je wel een aanhanger trekken van 2500 met B-E. Het betreft dan het ledig gewicht vermeerderd met het laadvermogen. Op het kenteken staat wat de maximaal te koppelen massa is.

Als op het kentekenbewijs staan 1500 kg dan heb je zelfs BE nodig om een LEGE tandemasser met een ledig gewicht vermeerderd met het laadvermogen van 2000kg te trekken.

Het totale combinatie gewicht mag ook meer zijn dan 3500 kg alleen voor het trekkende voertuig geldt dit max gewicht.

zie ook http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=130

groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Nov 13 2005, 19:38

-AU-  wink.gif

Je hebt gelijk. Ik was in de war met rijbewijs B... dan mag de gehele combinatie niet boven de 3500 kg uitkomen! dry.gif

<div align="right">

Ik ben een ouwe mannelijk orgaan en heb dus BE dus ik mag 3500 - 1530 kg trekken ???

Op mn BRINK trekhaak staat op het plaatje 1900 kg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, wat betreft je rijbewijs mag je alles trekken!

Het max. trekgewicht van de auto en de max. toelaatbare massa van de aanhanger zijn je limiet!

Met de auto van SSj10 mag je dus 2500 kg trekken!

Goed, mijn trekhaak:

trekhaak1.jpg

trekhaak2.jpg

Zoals gezegd staat er geen gewicht op het kenteken en op de trekhaak zelf zit geen plaatje meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had bij mijn GC ook geen gegevens van het te trekken gewicht.

Dus voor de zomervakantie gebeld met het RDW.

Ze moesten een nummer hebben van de brink trekhaak.

Nummer gegeven en toen een nieuwe kenteken met alle gegevens.

750 kg ongeremd 3500 kg geremd.

Een jongen op mijn werk had geen type plaatje. Heeft een foto gemaakt bij een andere auto op een parkeerplaats. Maar de foto heeft hij niet nodig gehad. Hij kreeg ook makelijk een nieuw kenteken met gegevens trekhaak.

(dus nummer van een ander heeft gewerkt)

Oke is geen YJ maar ook geen spam denk ik.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Nov 14 2005, 23:33

Ik heb op mn typeplaatje 2500 kg    brink trekhaak  en dat  wil ik ook op mn kenteken  maar  die  juffrouw  verwijst me naar de Chrysler????

<div align="right">

Heb je een type nummer op de trekhaak staan.

Bij mij vroegen ze daarom. Er stond geen gewicht op het plaatje.

Volgens mij is er nog geen standaard, als ik zo zie in dit forum onderwerp.

Maar staat er al iets op je kenteken.

Als er nou geheel niets op staat, dan moet je toch het zelfde kunnen doen wat ik heb gedaan. Koste geloof ik wel 29 euro. Je moet alles opsturen.

Of als iemand op dit forum 2500 kg op zijn papieren heeft en een brink met type nummer, dan geef je die door.

Mazzel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1000 kg staat helaas op mn kenteken en op de trekhaak staat typenummer

is speciale wrangler trekhaak staan alle gegevens op maar ik wil ze op mn kenteken.

Gaat niet !!!! Dus ik haal de goedgekeurde trekhaak eraf en zet er een amerikaanse op want ik heb gewoon mn zakken vol van die domme regels.

Regels moeten er natuurlijk zijn maar dan wel gelijke monnikken gelijke kappen slaat toch nergens op dat elke Jeep een ander gewicht heeft staan op het kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kees@Nov 16 2005, 08:54

Als er niets op kenteken staat mbt de trekhaak. Maar er zit een trekhaak onder waar een x gewicht aan gekoppeld mag worden (volgens het type plaatje). Mag je daar dan ook de weg mee op? Maw mag je die trekhaak dan ook gewoon gebruiken?

Kees

<div align="right">

In België wordt een trekhaak niet echt gekeurd. En dit wordt zeker niet op het type plaatje vermeld, aangezien dit in België niet echt bestaat.

Hier geldt een algemene regel:

auto voorzien van trekhaak:

-mag trekken 750kg ongeremd (dacht ik, niet helemaal zeker)

-geremd en >750kg rijbewijs B+E nodig (totaalgewicht van wagen en aanhangwagen met ten hoogste 3500kg zij) indien rijbewijs B en indien >3500kg rijbewijs C met eventueel E

Dus welke trekhaak maakt NIETS uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo allemaal!

Ik heb ook een trekhaak onder mijn Wrangler en op kenteken staat dat ik niet meer dan 1000kg geremd mag trekken.

Ik heb eens eerst de RDW gebeld en daar kreeg ik als antwoord dat ik contact moest opnemen met de importeur.

Dat heb ik ook gedaan via de mail met als gevolg dat ze mij terug hebben gebeld voor het chassisnummer en kenteken van mijn Jeep Wrangler.

De man die mij te woord stond zei dat hij mij het antwoord via de mail zou toezenden en dat heeft hij ook gedaan.

Hier volgt de mail:

Geachte heer,

Wij danken u voor uw reactie via onze internetsite.

Hierop reagerend dienen wij u te informeren dat op de Europese typegoedkeuring van uw voertuig een maximaal geremd aanhangergewicht van 1000kg vermeld wordt. DaimlerChrysler Nederland B.V. kan van deze wettelijke bepaling niet afwijken en dientengevolge ook geen andere waarde opgeven. Wij vertrouwen op uw begrip in deze.

Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij dat graag van u.

Hopende u hiermee zo correct en volledig mogelijk te hebben geïnformeerd, verblijven wij.

Met vriendelijke groet,

DaimlerChrysler Nederland B.V.

Afdeling Klantenservice

T. 030-2471665

Tja wat moet ik nog zeggen ik vindt het heel vreemd. dry.gif

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan proberen er wat aan te doen we= Jeep Club Nederland

stuur een copietje van je kentekenbewijs naar info@jeepclub.nl

Ik ken mensen met zelfde bouwjaar met volgende vermeldingen op het kentekenbewijs

1000 kg >>> 1500 kg >>> en 2500 kg dus het is gewoon willekeurig en een stommiteit van Chrysler die niet op de type goedkeuring het gewicht hadden vermeld.

Sommige CJ s mogen 3500 kg trekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...