Spring naar bijdragen

Hoeveel mag jouw YJ trekken


dezperado
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

we gaan proberen er wat aan te doen we= Jeep Club Nederland

stuur een copietje van je kentekenbewijs naar info@jeepclub.nl

Ik ken mensen met zelfde bouwjaar met volgende vermeldingen op het kentekenbewijs

1000 kg >>> 1500 kg >>> en 2500 kg dus het is gewoon willekeurig en een stommiteit van Chrysler die niet op de type goedkeuring het gewicht hadden vermeld.

Sommige CJ s mogen 3500 kg trekken

Hallo Dezperado,

Ik heb een kopie van mijn kenteken met de mail verstuurd.

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag volgens het kenteken dan wel 2,5 ton trekken maar dat zie ik in de praktijk niet snel gebeuren al is het alleen maar omdat ik geen E achter C heb.

Ik zal er hoogstens een klein bagagewagentje achterhangen voor de vakantie of om extra banden mee te vervoeren naar een terreinrij evenement.

Wat ik mij wél afvraag is hoet het precies zit wanneer je bijvoorbeeld een andere zware auto op sleeptouw neemt. Hoe is de regelgeving dan? Je ziet regelmatig Jeeps met allerlei sleepogen op de bumpers, hoe weet je hoeveel gewicht daaraan kan/mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog even iets kwijt.

2 jaar terug ben ik aangehouden met de caravan.

Had toen een caravan van 1200 kilogram geladen.

Bij de controle stond niets op mijn kenteken.

Geen ongeremd en geremd gewicht.

Kosten 80 euro bon....

Als er meer als 750 Kg achter de auto gaat dan moet het op kenteken staan.

Vroegen kreeg je een kenteken speciaal voor de trekhaak, nu staat het gelijk op het auto kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart
Ik heb op mn typeplaatje 2500 kg brink trekhaak en dat wil ik ook op mn kenteken maar die juffrouw verwijst me naar de Chrysler????

Het is en blijft een pobleem maar voor een yj is waarschijnlijk een type goedkeuring

Dit is niet het geval bij een cj dus moet je naar een keurungsstation en daar een typegoedkeuring vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Jeepers,

Ik heb na de mail die ik van de importeur had gekregen nog maar even door gegaan met zoeken hoe het nou komt dat ik en andere Jeepers niet meer dan 1000kg geremd mogen trekken.

Nu ik ben weer iets verder want het blijkt dat bij mijn Jeep door de importeur geen maximale massa beladen aanhangwagen is opgegeven

Een technisch medewerker van de RDW zei na het invoeren van de gegevens van mijn jeep dat de maximale massa op 0000000kg staat.

Nu heeft hij mij geadviseerd contact op te nemen met de importeur en een certificaat aan te vragen waar deze gegevens wel op staan vermeld inclusief chassisnummer.

Met dit certificaat zou ik dan naar de RDW moeten gaan en een herkeuring moeten laten doen.

Als er verdere ontwikkelingen zijn zul je het hier komen te weten!

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Ik heb na de mail die ik van de importeur had gekregen nog maar even door gegaan met zoeken hoe het nou komt dat ik en andere Jeepers niet meer dan 1000kg geremd mogen trekken.

Nu ik ben weer iets verder want het blijkt dat bij mijn Jeep door de importeur geen maximale massa beladen aanhangwagen is opgegeven

Een technisch medewerker van de RDW zei na het invoeren van de gegevens van mijn jeep dat de maximale massa op 0000000kg staat.

Nu heeft hij mij geadviseerd contact op te nemen met de importeur en een certificaat aan te vragen waar deze gegevens wel op staan vermeld inclusief chassisnummer.

Met dit certificaat zou ik dan naar de RDW moeten gaan en een herkeuring moeten laten doen.

Als er verdere ontwikkelingen zijn zul je het hier komen te weten!

m.v.g.

Bart

Op zich aardig, alleen kost die herkeuring nog iets?

Als je straks 300 euries moet betalen om een paar getallen op je kenteken te laten bijschrijven... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich aardig, alleen kost die herkeuring nog iets?

Als je straks 300 euries moet betalen om een paar getallen op je kenteken te laten bijschrijven... huh.gif

Ik kan nu niet met mn boot op vakantie want als het fout gaat betaalt de verzekering niet uit.

Met 2500 kg kan ik wel met mn boot naar Italie.

Dus ik betaal met plezier € 300,00 als ik daar een goedkeur voor krijg tot 2500 kgs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich aardig, alleen kost die herkeuring nog iets?

Als je straks 300 euries moet betalen om een paar getallen op je kenteken te laten bijschrijven... huh.gif

Wat een herkeuring inhoud en gaat kosten weet ik nog niet.

Ik denk dat het niet veel meer is als wat je normaal moet doen bij een nieuw geplaatste trekhaak.

Mochten er kosten aan verbonden zijn tja! ik betaal nu liever 300 euro en de getallen goed op papier dan dat ik tijdens mijn vakantie de caravan moet afkoppelen

Het is me een keer eerder gebeurt dat ik een aanhanger mocht laten staan 200 kilometer van huis.

Dat wil ik niet nog eens meemaken.

Ik probeer eerst eens een certificaat bij de importeur te krijgen en dan zie ik wel verder.

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan nu niet met mn boot op vakantie want als het fout gaat betaalt de verzekering niet uit.

Met 2500 kg kan ik wel met mn boot naar Italie.

Dus ik betaal met plezier € 300,00 als ik daar een goedkeur voor krijg tot 2500 kgs.

Helemaal gelijk. Ik ging er ff vanuit dat iedereen 0kg had staan. huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het gaat lekker! (niet dus)

De importeur heeft mij vanmiddag gebeld en het gesprek ging als volgt:

zij zei: dat ik maar 1000kg. geremd mag trekken!

Ik zei: dat weet ik. (ik dacht: vertel me eens iets nieuws!) dry.gif

zij zei: dat de type goedkeuring voor mijn auto 1000 kg is.

ik zei: nee dat is 0kg. want jullie vermelden dat niet bij de type goedkeuring. Waarschijnlijk vergeten in te vullen!

ik vroeg: kent u het bestaan van het certificaat waar de technisch werknemer van de RDW over praat.

zij zei: ja maar dat kunnen wij niet aanpassen.

ik vroeg: hoe verklaard u het verschil in kilo's dat op de verschillende kentekens staan?

zij zei: uw auto is door de importeur ingevoerd en iedereen die een afwijkend maximale massa hebben heeft een auto

die via een andere weg dan de importeur is ingevoerd.

ik zei: ja ja dry.gif

ik zei: en nu? sad.gif

zij zei: auto uitvoeren naar duitsland TUV laten keuren krijg je meer kilo om te trekken en dan weer invoeren naar

nederland want de RDW neemt de kilo's dan 1 op 1 over

ik zei: ja dat is de oplossing dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. blink.gif

Ik heb haar bedankt voor de moete en en heb maar opgehangen. Het is dat er Jeep op mijn motorkap staat en geen Chrysler anders had ik mijn Jeep meteen weer op marktplaats tekoop aangeboden. (grapje natuurlijk)

Nu vraag ik me af of de mensen die meer mogen trekken dan 1000kg ook echt een ingevoerde auto hebben?

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vraag ik me af of de mensen die meer mogen trekken dan 1000kg ook echt een ingevoerde auto hebben?

Zou me niet verbazen dat het daar in zit.....

Maar het blijft vreemd.... volgens mij bestaat er zoiets als "europese type goedkeuring"? Of geldt dat weer voor alles, behalve Jeep's? ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak staat er bij een "officieel" geimporteerde auto een merkteken op het kenteken deel 1. Bij opel staat er dan bijv. onderaan het blad "GM" op gestempeld. Uiteraard is dat bij "zelf geïmporteerde" wagens niet het geval!

Bij de nieuwe Jeeps zou er "DC" oid op kunnen staan... Mijn auto is ook geïmporteerd, dus geen idee wat er op de Jeep kentekens staat.... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook 2500kg op kenteken staan, hoe kom ik er achter op welke manier mijn auto is ingevoerd?

Hallo Jim,

Op je kenteken staan twee datums. (voorbeeld van mijn auto)

Datum eerste afgifte Nederland 20 december 1993

Datum eerste toelating 20 december 1993

Datum eerste afgifte Nederland is de datum dat de auto voor het eerst een Nederlands

kenteken heeft gekregen

Datum eerste toelating is de datum dat het voertuig voor het eerst met een kenteken

de straat is opgegaan

Zijn de twee datums niet gelijk aan elkaar dan kun je er van uitgaan dat jou auto is in gevoerd

m.v.g.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...