Spring naar bijdragen

sander_41

Forum member
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over sander_41

  • Verjaardag 23/04/1964

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

sander_41's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik wil jeeped en Ab bedanken voor jullie hulp,stappenmotor eruit gejast en was idd helemaal aangekoekt van het zwarte vet,schoongemaakt en terug gedaan in het huis,probleem gefikst :D alleen het huis waar de pen in gaat kon ik niet los maken de torax moet er 1 zijn met een gaatje en die heb ik niet:no:dus die maar laten zitten,ik heb er inmiddels weer zo een 200 km mee weg en ook door de stad mee gereden slaat niet meer af super ben weer erg blij
  2. Wat is en waar zit een stappenmotor
  3. Hoi Mijn 91 YJ 4.0 HO,slaat bij stationer draaien af :(ik heb dit probleem vorig jaar ook al eens gehad maar later had ik er geen last meer van,nu 20k verder begint het weer het gekke is als ik hem opnieuw start loopt hij weer goed stationer,en zodra ik ff gereden heb begint het weer:ohmy:,ik heb pas de dynamo vervangen,en de polen los gehad :yes:lijkt mij geen probleem omdat ik er gewoon zonder problemen mee gereden heb het is pas sinds een paar dagen dat hij dit weer doet,misschien weet iemand wat er aan de hand is,of heeft dit ook meegemaakt Groetjes Sander
  4. Willembrand als de zekering klapt laad de dynamo niet meer en gaat het lampje check engine branden verder gebeurd er niks.
  5. Bedankt Glen,daar heb ik wat aan als ik het schema bekijk kan er niet veel sluiting maken,en laad de dynamo 93 ampere dus kan ik me voorstellen dat de zekering van 50 ampere er met een lege accu uitklapt,ik ga morgen eerst mijn accu via een lader opladen en het dan nog eens proberen.ik hou jullie op de hoogte.
  6. Het lijkt mij idd logisch dat de dynamo zwaarder moet laden wanneer een 74 ampere accu bijna leeg is,alleen of hij een 50 ampere zekering kan laten klappen,ik weet niet hoeveel ampere zo een dynamo laad,het gaat wel om een nieuwe accu ik heb de lichten ongeveer 8 uur laten branden het verbaasde mij dan ook dat ik hem nog kon starten
  7. Er zit een nieuwe 74 amp accu in,het zou idd kunnen dat de dynamo te hard moet werken,moet ik ff een lader ergens vandaan zien te halen,maar ik ga dit eerst proberen,tnx voor de tip,ps andere surgestisch ook welkom
  8. Hai allemaal Ik heb vorige week mijn lichten laten branden,accu bijna leeg maar de wagen starte nog op zijn laatste beetje stroom,de v snaar begon te piepen wat deze normaal nooit doet en 5 seconden daarna hoorde ik een tik,de 50 ampere zekering onder de motorkap de 2de van links was er uitgeklapt nieuwe eringezet en deze klapte er ook weer uit ik heb er een andere goeie dynamo ingezet die ik nog had liggen en weer de zekering er uit,ik heb de aarde draden en contacten opgeschuurd maar het probleem blijft,misschien is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of iemand die weet waar ik het moet zoeken,het gaat om een 91 YJ wrangler 4.0 HO
  9. Wat een verhaal zeg heb op mijn kenteken gekeken mag 500 kg ongeremd trekken, en geremd 1950 kg .Dacht dat er standaard richtlijnen voor waren, niet dus. nou suc6 ermee.
  10. Hai 87 bedankt voor je reactie een stationer stelmotor zegt me niks ken alleen een stationer stel schoef en wat betreft die valse lucht daar zou ik inderdaad naar kunnen kijken laat die kat er lekker tussen en ga achter de kat maar eens het 1 en ander verbouwen heb de cherry van de week gekocht bij B&S met een knikje er in bedankt voor je tips.
  11. Als ik de cat weghaal heb ik dan niet te weinig tegendruk?betekent dat er alleen een cherry tussen zit.
  12. Hee onwijs bedankt,gewoon kitten die kering nou had al hele visioenen dat die tussenbak uit elkaar moest,echt grote klasse
  13. Hallo allemaal,ik zal me even voorstellen,ik ben Sander en sinds een week in het bezit van mijn YJ 4.0 HO uit 91. Het is een grijze YJ en helemaal standaard,dus er valt nog lekker wat te pimpe . Hij loopt als een speer en ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Toch zijn er wat techniche mankementen zoals wat olie lekkage tegen het chachi raar want het zit achter de 4x4 bak ter hoogte van de kruiskoppeling de as die in de bak gaat is droog dus zal dit moeten betekenen dat de olie via de binnenkant van de aandrijfas naar de kruiskoppeling moeten lekken alwaar hij het daar er uit slingerd ,hij zweet wat olie bij zijn krukas lager maar daar ga ik denk ik niks aan doen ,hij komt niet op temperatuur dus dit weekeinde maar eerst een nieuwe termostaat er in zetten,en ik vind de motor wat hoog stationer lopen ongeveer 900 omwentelingen hij zou op de choke kunnen blijven staan omdat hij niet boven de 50 graden komt volgens de temp meter ,hij schakelt stug maar wel goed en ik wil een cherrybom er onder zetten (deze heb ik al gehaald)maar de demper hebben ze helemaal vast gebakken echt er op geprutst . Misschien heeft iemand nog goede bruikbare tips voor een ervaren sleutelaar zonder Jeep of 4x4 ervaring .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...