Gemiel Geplaatst October 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2009 Ziet er mooi uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2009 Ziet er mooi uit! Thanks, Het vervolg. Plaatjes 3mm om de aan elkaar gelaste naden aan de "onderzijde" van de truss te verstevigen. Omgezet in de bankschroef met behulp van een "vuistje" Een en ander gelast. Het geheel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2009 Voor een extra verband wil ik het diff. deksel aan de truss monteren. Gelijk een mogelijkheid om een "bulletproof" diff. deksel te maken. Had nog een plaatje 10 mm staan, de contouren. Gaatje 2mm boren en dan de plasma, blijft een fantastisch ding. Bijna rond. rond. 4 gaten 9mm geboord voor nu, heb maar 4 passende langere bouten. Op z'n plek. Truss erbij. Achterkant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2009 Om de "binnenzijde" van de truss, die erg krap op het diff. huis staat toch fatsoenlijk te kunnen lassen, het volgende bedacht. Uit een dikwandige buis wat stripjes geslepen en op de asbuizen gehecht. Vervolgens de "binnenzijde" van de truss aangepast. Voorlopig resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Nog wat aan van alles en nog wat gedaan. Te beginnen met het 10.25 diff cover welke tevens aan de truss zal worden gemonteerd. De onderkant van de truss verder afgewerkt. Wordt toch ook een keer tijd om de bead_locks af te maken. Dus met de banden en velgen naar de lokale banden specialst. Moest toch wel even een paar keer uitleggen dat ik de banden maar half gemonteerd wou hebben. Toen naar de ijzerwaren zaak voor een paar honderd bouten, moeren en div. ringen. Het eerste eindresultaat. Opgepompt tot 1.5 bar, ben beniewd of ie dat vast hout, anders het spul weer los en vloeibare pakking ertussen. Deze band/velg combinatie zal eerdaags in "Te Koop" verschijnen. De steek van de velgen is 5 * 5.5" terwijl de steek van de assen die uiteindelijk onder de Zj gaan komen 8 * 6.5" is. Voor die assen heb ik recentelijk een setje nageoeg nieuwe H1 12 bouts deelbare velgen gevonden. Deze velgen zijn 8.25" breed en hebben een giga backspace van 7". Moeten dus nog een beetje verbouwd worden met o.a. Rock-Rings, een ring helemaal buitenop ter bescherming van de 12 studs waarmee de velghelften bij elkaar worden gehouden. een nieuwe "ziel" de backspace moet dusdanig worden dat de hubs net niet uitsteken. En tot slot dubbele interne bead_locks, in de vorm van pvc or pe buis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Ziet er erg netjes uit Otto. Jammer dat die steek bij mij niet past, anders had ik mogelijk wel intersse in de banden en velgen gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Ziet er erg netjes uit Otto.Jammer dat die steek bij mij niet past, Thanks, tja 't is niet anders he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Opgepompt tot 1.5 bar, ben beniewd of ie dat vast hout Nu 24 uur later, 't plaatje zegt genoeg. Spul maar weer los en vloeibare pakking ertussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Voorop gesteld dat ik er geen ervaring mee heb maar is je afstandsring niet gewoon te breed zodat hij niet hard genoeg klemt?? Als je dat op zou lossen met vloeibare pakking denk ik dat je na het eerste ritje weer net zo ver bent als nu, de band zal dan door het buigen en wringen de pakking ook weer los trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 is je afstandsring niet gewoon te breed zodat hij niet hard genoeg klemt?? Hee Theo, Ben geneigd te denken dat je "te dik" bedoelt. De afstandsring is dunner dan de bead van de band, de flens komt nog steeds iets naar binnen. Heb de bout/moer verbindingen op 70N/mtr. staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Haha ligt er net aan van waaruit je het bekijkt, te dik of te breed we bedoelen hetzelfde. Maar wat bedoel je eigenlijk met: de flens komt nog steeds iets naar binnen Is de binnenkant van de band glad of geribbeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Onderstaande foto toont wat ik bedoel met "de flens komt nog steeds iets naar binnen" Weliswaar een foto uit een eerder stadium maar datzelfde effect treed nog steeds op, waaruit ik opmaak dat er genoeg druk op de band wordt uitgeoefend. De binnenkant van de band is geribbeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Oke, dan moet hij hard genoeg klemmen zou je zeggen heb je de band op druk al een keer in een waterbak gegooid om nader te inspecteren waar hij lek, ik gok langs de ribbels af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 heb je de band op druk al een keer in een waterbak gegooid om nader te inspecteren waar hij lek, ik gok langs de ribbels af Heb wel een zinken teil, maar daar gaat het niet mee lukken ben ik bang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Heb wel een zinken teil, maar daar gaat het niet mee lukken ben ik bang. 3 kinderen en dan niet eens een zwembadje voor ze? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 3 kinderen en dan niet eens een zwembadje voor ze?:P Als jij komt helpen dat bandje onderwater te drukken, regel ik dat zwembadje wel;). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Als jij komt helpen dat bandje onderwater te drukken, regel ik dat zwembadje wel;). Met zoveel ijzer erop zal ie toch wel zinken? Maar water met Dreft, plantenspuit misschien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Of gewoon met een slang er water over laten lopen, maar is iets minder duidelijk:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Hoi Otto, Een spons met flink schuim doet wonderen om te lekkages te vinden. Is het een optie om siliconen slang als afdichting ertussen te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Is het een optie om siliconen slang als afdichting ertussen te doen? Dankje voor de suggestie Fred, kan me er wel iets bij voorstellen. Maar welke diameter?, zag na wat "gegoogle" een enorme verscheidenheid aan diameters en wanddiktes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Ik zou zelf met een kleine diameter beginnen, maar eerst even bepalen hoe "groot" de lekkage is, aan de hand daarvan kun je denk ik redelijk de diameter bepalen. In de camperwereld bestaat ook een kit die permanent rubberachtig blijft. Wordt gebruikt voor het dichten van dakramen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Nu 24 uur later, 't plaatje zegt genoeg.Spul maar weer los en vloeibare pakking ertussen. een mogelijkheid zou kunnen zijn van die strips (plugs)waarmee ook een gat in het loopvlak word gerepareerd ertussen doen. een andere simpelere oplossing is een binnenband, omdat je band toch niet echt meer verschuift door de beads Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Otto de meest simple oplossing is meer crunch of the tire bead in andere woorden de vul ring is the dik. Het is normaal voor de klem ring to cone Vloeibare pakking werkt niet erg goed heb zelf wisselend succes met rtv and tire slime gehad. De beste oplossing is meer pinch on the tire bead Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Ga inderdaad de vulringen dunner maken, lekkage moet daar haast mee te maken hebben gezien het feit dat de bout moer verbindingen op 70N/mtr. staan. Als ik her en der de DIY bead_lock verhalen lees wordt er gemiddeld gezein veel minder torque op gezet. Dat in combinatie met de siliconen slang is mogenlijk de oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Denk er wel aan dat bij een lage banden spanning de bead van de band werkt/ wat beweegt. Dus zou best mogelijk zijn dat the siliconen sslang zich er uit werkt. Voor mij was het beste resultaat rtv en tire slime. Met een ander merk banden zou het ook beter kunnen gaan. Had geen problemen met Maxis en Cooper banden, de Goodyear MTR's lekten als een zeef, hebben een dunnere hiel dan andere banden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.