Spring naar bijdragen

Vragen Over Aanschaf Zj 4.0 6V 1994 In Portugal..


Recommended Posts

Goedenavond Jeep-liefhebbers,

 

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Jeep Cherokee en het lijkt er nu eindelijk van te gaan komen..

Alhoewel mijn voorkeur in eerste instantie uitging naar een XJ heb ik toch maar besloten om voor de iets robuustere en doorontwikkelde ZJ te gaan.

 

Sinds 1 jaar woon ik in Portugal en ik vond 2 weken geleden een Jeep Grand Cherokee (ZJ) 4.0l 6v uit 1994 met een KM-stand van 36.000!!!!!

Mijn vriendin (Portugees) heeft de eigenaar gebeld en die vertelde dat de Jeep was ingevoerd door een buitenlander die er alleen in reed als hij op vakantie in Portugal was.

 

Ik ga morgen kijken bij de beste man en zal de aandachtspunten die ik hier op het forum heb zien staan allemaal bekijken/ doornemen maar het lijkt erop de de Jeep altijd binnen heeft gestaan

 

Aangezien de Jeep nog helemaal origineel is en dus op benzine rijdt ben ik gelijk op zoek gegaan naar goede LPG installateurs.

Ik een lijst met vragen gemaakt voor mijn vriendin en zij heeft een aantal garages gebeld.

 

Nu zei 1 van de installateurs dat hij zijn klanten afraad om een LPG installatie in de auto's te doen??!? Hij zegt dat hij het uiteraard kan inbouwen maar dat ik dan over een paar maanden alleen maar gezeik heb? Vind ik wel heel erg eerlijk voor iemand die het toch van klanten moet hebben om brood op de plank te krijgen?

Ook zeiden de meeste installateurs dat het niet nodig was om Flash Lube over andere automagische kleppen smeerders nodig waren.

 

Tevens kreeg ik wisselende antwoorden over het inbouwen van de LPG tank op de plek van de huidige benzine tank.

1 van de heren zei dat het mogelijk is maar EUR 600 duurder omdat het op maat moet gemaakt worden terwijl een andere zegt dat het verboden is volgens (Portugese) RDW en dat hij dat nooit zou installeren op die manier.. 

 

Mijn vraag (vragen) aan jullie zijn:

- Wat voor uitdagingen kan ik verwachten als ik een LPG installatie in de Jeep zet?

Ik heb redelijk wat sleutel ervaring aan oude motoren maar nooit echt met auto's lopen rommelen.

 

- Welk merk LPG installatie raden jullie aan?

Er wordt hier veel met BRC gedaan. En ik rijd nu een Volvo met een AG systeem maar wat is het "beste" voor een JEEP?

 

- Behalve dat de actie-radius een stuk kleiner wordt wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de benzine tank voor een gas tank?

In mijn Volvo had de vorige eigenaar een tank op de plek van het reserve wiel gezet en daardoor heb ik nu het reserve wiel los in de achterbak liggen. Hij had zelf zo'n spuitbusje ergens liggen maar ik ben geen voorstander van die spuitbusjes dus wil gewoon een reserve wiel.

 

- Wat raden jullie aan voor de kleppen? Gebruiken jullie de elektronische flash-lube systemen? Of is dit overbodig voor deze oude bakkies en is dat meer voor de moderne barrels?

Ik las ergens dat tegenwoordig BRC ook software-matig met benzine de kleppen smeert?

 

Morgen eerst maar eens kijken naar de Jeep en mijn vriendin zien te overtuigen dat dit echt een super bak is!

We hebben net een kleintje gekregen en zij denkt dat we alleen maar aan de kant van de weg gaan staan met dat ding. Hahahaha..

 

Ik denk dat er met zo weinig kilometers niet veel aan de hand kan zijn.

Eerst gewoon alle vloeistoffen en filters vervangen en dan netjes blijven onderhouden en ik zie het helemaal zonnig in..

 

Alvast bedankt voor jullie reacties..

 

Met vriendelijke groeten,

 

Jochem

 

Ps. Zal als bijlage een foto van de auto toevoegen.

 

 

post-17056-0-90118500-1446676790_thumb.j

post-17056-0-16369200-1446676808_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bom dia en welkom op het forum.

Ik rij al 6 jaar net grand cherokee's en ik heb 1x kapot gestaan langs de kant van de weg.

Dat kwam door een kapotte benzinepomp.

LPG is geen probleem voor die motoren, extra klepsmering is ook niet nodig.

Onderbouw is een stuk duurder dat klopt wel, het is veel meer werk en er zijn meer onderdelen nodig.

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bom dia!

 

Dank voor jullie snelle reacties..

Goed punt Ron!

 

@jofer

Voor zover ik het Portugees nu machtig ben hebben ze hier inderdaad ook G3 installaties. De oude G2 installaties mogen niet in de ondergrondse garages en hebben een grote blauwe sticker op de achterkant zitten. Met de nieuwe G3 (?) installaties hoef je alleen een klein groen stickertjes achter je voorruit te hebben.

 

 Ik zal mijn vriendin vandaag eens naar de "RDW" laten bellen of zo'n tank onder de auto mag. Tegenwoordig moeten we allemaal kinderwagens en dat soort geleuter meeslepen dus alle ruimte is mooi meegenomen.

 

Mooiste is dat ze hier in Portugal geen achterlijke regels hebben met 3x teveel wegenbelasting betalen als je op LPG rijdt.. 

Moet alleen nog effies uitzoeken of je in andere klasse komt op de tolwegen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok g3 dus, mijn vorige zj had een installatie van prins en ik heb daar 2 jaar probleemloos mee rond gereden.

Mijn huidige installatie is van vogels maar die zit er pas een maand in dus ik kan daar nog niks over zeggen, behalve dat de injectoren geluidloos zijn.

Beide auto's hadden een onderbouwtank, 25 liter benzine en 70 liter gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf geloof ik ook niet dat LPG slecht is voor onze motoren.........

Daarbij komt dat (ik vind dat) auto's gebruiksvoorwerpen zijn en ja, die zijn op een gegeven moment af. Dus wat heb je eraan dat je motor nog goed is, maar de rest van de auto op?

 

Er zijn hier in NL ook regels voor de afstand tussen de LPG tank en de weg, maar omdat een GC al wat hoger is zou het goed kunnen dat dit bij een GC geen probleem is.

 

G3 is hier in NL hoofdzakelijk een (wegen)belasting questie. Blijkbaar kijken ze in andere landen meer naar veiligeid en constructie.

 

@Jofer: Kan je wat details van die tank delen? Ik zou er ook wel een paar centen voor over hebben om die tank onder de auto te krijgen en niet meer achter de achterbank. (iets van een merk of een bedrijf dat ze verkoopt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die gastank kost ongeveer 250 euro dacht ik en dan moet er nog een kleinere benzinetank onder.

Inhoud van de gastank is 70 liter en van de benzinetank 25 liter.

Het verschil tussen inbouw en onderbouw is 600 euro.

Ik heb mijn gasinstallatie laten inbouwen in Tilburg, ik ben goed tevreden over het afgeleverde werk en de service.

http://www.jeepcherokeeparts.nl/

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4.0i kan prima op gas, zonder verdere aanpassingen. Ik heb zelf twee 4.0i op lpg (G3 Prins) gereden waarvan de laatste ondertussen bijna 4ton op de teller heeft staan, zonder problemen. Voor de v8 motoren is een toevoeging zoals flashlube o.i.d. wel aan te bevelen.

Tijdig onderhoud is belangrijk bij een Jeep, let op de onderhouds intervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Jeep-liefhebbers,

 

Ik ben al enige tijd op zoek naar een Jeep Cherokee en het lijkt er nu eindelijk van te gaan komen..

Alhoewel mijn voorkeur in eerste instantie uitging naar een XJ heb ik toch maar besloten om voor de iets robuustere en doorontwikkelde ZJ te gaan.

 

Sinds 1 jaar woon ik in Portugal en ik vond 2 weken geleden een Jeep Grand Cherokee (ZJ) 4.0l 6v uit 1994 met een KM-stand van 36.000!!!!!

Mijn vriendin (Portugees) heeft de eigenaar gebeld en die vertelde dat de Jeep was ingevoerd door een buitenlander die er alleen in reed als hij op vakantie in Portugal was.

 

Ik ga morgen kijken bij de beste man en zal de aandachtspunten die ik hier op het forum heb zien staan allemaal bekijken/ doornemen maar het lijkt erop de de Jeep altijd binnen heeft gestaan

 

Aangezien de Jeep nog helemaal origineel is en dus op benzine rijdt ben ik gelijk op zoek gegaan naar goede LPG installateurs.

Ik een lijst met vragen gemaakt voor mijn vriendin en zij heeft een aantal garages gebeld.

 

Nu zei 1 van de installateurs dat hij zijn klanten afraad om een LPG installatie in de auto's te doen??!? Hij zegt dat hij het uiteraard kan inbouwen maar dat ik dan over een paar maanden alleen maar gezeik heb? Vind ik wel heel erg eerlijk voor iemand die het toch van klanten moet hebben om brood op de plank te krijgen?

Ook zeiden de meeste installateurs dat het niet nodig was om Flash Lube over andere automagische kleppen smeerders nodig waren.

 

Tevens kreeg ik wisselende antwoorden over het inbouwen van de LPG tank op de plek van de huidige benzine tank.

1 van de heren zei dat het mogelijk is maar EUR 600 duurder omdat het op maat moet gemaakt worden terwijl een andere zegt dat het verboden is volgens (Portugese) RDW en dat hij dat nooit zou installeren op die manier.. 

 

Mijn vraag (vragen) aan jullie zijn:

- Wat voor uitdagingen kan ik verwachten als ik een LPG installatie in de Jeep zet?

Ik heb redelijk wat sleutel ervaring aan oude motoren maar nooit echt met auto's lopen rommelen.

 

- Welk merk LPG installatie raden jullie aan?

Er wordt hier veel met BRC gedaan. En ik rijd nu een Volvo met een AG systeem maar wat is het "beste" voor een JEEP?

 

- Behalve dat de actie-radius een stuk kleiner wordt wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de benzine tank voor een gas tank?

In mijn Volvo had de vorige eigenaar een tank op de plek van het reserve wiel gezet en daardoor heb ik nu het reserve wiel los in de achterbak liggen. Hij had zelf zo'n spuitbusje ergens liggen maar ik ben geen voorstander van die spuitbusjes dus wil gewoon een reserve wiel.

 

- Wat raden jullie aan voor de kleppen? Gebruiken jullie de elektronische flash-lube systemen? Of is dit overbodig voor deze oude bakkies en is dat meer voor de moderne barrels?

Ik las ergens dat tegenwoordig BRC ook software-matig met benzine de kleppen smeert?

 

Morgen eerst maar eens kijken naar de Jeep en mijn vriendin zien te overtuigen dat dit echt een super bak is!

We hebben net een kleintje gekregen en zij denkt dat we alleen maar aan de kant van de weg gaan staan met dat ding. Hahahaha..

 

Ik denk dat er met zo weinig kilometers niet veel aan de hand kan zijn.

Eerst gewoon alle vloeistoffen en filters vervangen en dan netjes blijven onderhouden en ik zie het helemaal zonnig in..

 

Alvast bedankt voor jullie reacties..

 

Met vriendelijke groeten,

 

Jochem

 

Ps. Zal als bijlage een foto van de auto toevoegen.

 

Welkom! Ik heb gezien waar hij voor te koop staat, dat is met deze km-stand zeker een redelijke deal. Een tijdje terug stond er in NL een te koop met een iets lagere KM-stand (en het was een 2nd gen, 1996-98 model, maar goed) voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vele malen dank voor alle reacties..

 

De bezichtiging viel ernstig tegen!

 

De auto reed als een natte dweil over het wegdek (lijkt me geen Jeep eigenschap) en had enorme speling in het stuur.

Tevens pakte de automaat de versnellingen niet lekker op en ik zag in de auto een aantal doorgebrande zekeringen liggen (de beste man had gelukkig geen tijd gehad om zijn auto op te ruimen). De airco deed het ook niet wat toch wel een genot is in de zomermaanden in Portugal. Toen ik onder de auto keek zag ik dat de uitlaat ook zijn beste tijd had gehad dus voor mij was daarmee alles wel gezegd.

 

Mijn vriendin was gelukkig blij verrast met het model en de esthetische vorm enzo.. Maar was niet te spreken over het "blokkerige" (vrouwen-term?) interieur, loshangende hemel, geur van oude auto en andere in mijn ogen onbenullige dingen..

 

@Ruud. Ik verbaasde me tijdens de bezichtiging van het barrel al dat er geen v te bekennen was in het blok.. Zo leren we elke dag weer wat ;-)

 

Morgen mijn twee-na-beste optie bekijken.. Een WJ uit 1999 met een 4.7 V8 motor. Volgens de beste man heeft het "nieuwe" blok maar 80.000 KM gelopen nadat het eerste blok de geest had gegeven (?!?). Deze Jeep heeft al een BRC installatie erin zitten en ik ben heel benieuwd waar de tank zit.

 

@Masis. Ik als LPG leek. Als die BRC installatie met software instellingen voor koeling en smering kan zorgen heb ik dan nog steeds een apart klepsmering systeem nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jochem.

laat die wj maar staan...wj's uit dit tijdperk en ook nog met een 4.7 loop je heel ver omheen. Ze kennen erg veel elektrische problemen en de blokken (4.7-v8) zijn berucht.

Als het een wat oudere jeep moet zijn   (bv ivm budget) zoek dan naar een zj uit de jaren 97-98.

als het ietsje meer mag zijn een xj uit 1999 tm 2001

of natuurlijk een cherokee/liberty van na 2001 , da's alleen geen oude style Jeep meer...

overigens is een Vialle LPI ook heel erg fijn (weet niet of die daar te krijgen zijn). ietsje duurder maar technisch heel mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was het weekend nog even aan het genieten van 28 graden en brandende zon in het Zuiden van Portugal..

 

Dank je wel voor de tip Ruud. Ik heb de garage gisterochtend afgebeld.

 

De motor was vervangen voor een motor uit 2002. De auto reed verder goed er zat alleen ook vrij veel speling in het stuur.

Is het normaal dat er 3/4 cm speling op het stuur zit bij deze Jeeps?? 

Wat ik ook erg irritant vond was dat de motor warm was toen wij aankwamen.. 

 

Ik blijf gewoon rustig verder zoeken en zodra ik wat gevonden heb dan laat ik het weten..

 

Nogmaals dank iedereen.. Ben een stuk wijzer geworden vooral met betrekking tot LPG en klepsmering..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht Jeepers,

 

Ik heb ditmaal een Jeep op het oog met een andere uitdaging waar ik jullie advies voor nodig heb.

 

Het gaat om een Jeep GC 4.0L LTD (?? Omdat ik gouden letters zie) uit 1997 (advies van Ruud!) met 108.000 km op de teller.

Er zit al een BRC installatie in. Wel een G2 installatie maar ik begreep dat je die voor ongeveer EUR 250 om kan laten bouwen naar G3.

Tevens nog steeds aan het uitzoeken of de gas-tank nu op de plek van de huidige benzine tank zou mogen volgens de Portugese "RDW".

 

Nu zegt de verkoper dat de automaat nog moet aangesloten worden op de torque? Hij rijdt dus wel alleen duurt het oppakken van de versnelling langer??

 

Ik ben hier enigzins "lost in translations" want mijn vriendin vertaald letterlijk wat de beste man tegen haar zegt.

 

De prijs van de auto is EUR 2800 (en dan heb ik nog niet onderhandeld ;-) ) dus daar zou ik nog best wat tijd en geld in kunnen investeren om de versnellingsbak te reviseren als dat nodig mocht zijn.

 

Mijn vraag is of jullie zo'n "euvel" bekend in de oren klinkt?

Beetje google-en verteld mij dat een automaat-revisie al gauw EUR 2000 (bij uitbesteding) zou kunnen kosten..

Wellicht is dit ook gewoon op te lossen door zelf een paar uren/ dagen te sleutelen?

De lol van een oude auto rijden is natuurlijk om er zelf een beetje aan te rommelen.

 

Waardoor kan dit probleem ontstaan? Te zwaren belasting getrokken (caravan, aanhanger) of door de bagger lopen raggen?

 

Alvast bedankt voor jullie mening/inspiratie.

Jochem

 

Ps. Nog wat fotootjes bijgevoegd omdat het altijd leuk is om naar deze auto te kijken  :D

 

 

 

post-17056-0-24311500-1447375559_thumb.j

post-17056-0-72144800-1447375572_thumb.j

post-17056-0-29906400-1447375579_thumb.j

post-17056-0-88740200-1447375629_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het zoeken geweest voor je.

Er staan daar vrij veel diesels te koop en weinig benzine/GPL.

Ik heb er 2 gevonden voor je:

http://www.custojusto.pt/porto/todo-o-terreno/jeep-grand-cherokee-5-9-v8-limited-15064024

http://www.custojusto.pt/lisboa/todo-o-terreno/jeep-grand-cherokee-5-2-gpl-17876705

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht Jeepers,

 

Ik heb ditmaal een Jeep op het oog met een andere uitdaging waar ik jullie advies voor nodig heb.

 

Het gaat om een Jeep GC 4.0L LTD (?? Omdat ik gouden letters zie) uit 1997 (advies van Ruud!) met 108.000 km op de teller.

Er zit al een BRC installatie in. Wel een G2 installatie maar ik begreep dat je die voor ongeveer EUR 250 om kan laten bouwen naar G3.

Tevens nog steeds aan het uitzoeken of de gas-tank nu op de plek van de huidige benzine tank zou mogen volgens de Portugese "RDW".

 

Nu zegt de verkoper dat de automaat nog moet aangesloten worden op de torque? Hij rijdt dus wel alleen duurt het oppakken van de versnelling langer??

 

Ik ben hier enigzins "lost in translations" want mijn vriendin vertaald letterlijk wat de beste man tegen haar zegt.

 

De prijs van de auto is EUR 2800 (en dan heb ik nog niet onderhandeld ;-) ) dus daar zou ik nog best wat tijd en geld in kunnen investeren om de versnellingsbak te reviseren als dat nodig mocht zijn.

 

Mijn vraag is of jullie zo'n "euvel" bekend in de oren klinkt?

Beetje google-en verteld mij dat een automaat-revisie al gauw EUR 2000 (bij uitbesteding) zou kunnen kosten..

Wellicht is dit ook gewoon op te lossen door zelf een paar uren/ dagen te sleutelen?

De lol van een oude auto rijden is natuurlijk om er zelf een beetje aan te rommelen.

 

Waardoor kan dit probleem ontstaan? Te zwaren belasting getrokken (caravan, aanhanger) of door de bagger lopen raggen?

 

Alvast bedankt voor jullie mening/inspiratie.

Jochem

 

Ps. Nog wat fotootjes bijgevoegd omdat het altijd leuk is om naar deze auto te kijken  :D

 

Vreemd dat deze '97er limited geen achterruit heeft wat apart open kan. Ik zou deze ook lekker laten staan. G2 ombouwen naar G3 voor maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk.. Dit zijn nog eens nuttige aanwijzingen/ tips..

 

Mijn vriendin belde met het installatie bedrijf en zolang de LPG installatie door hun is ingebouwd vervangen ze de hele boel voor ongeveer EUR 250. Top service zou ik zeggen!!

 

Zijn alle Jeeps in miles? Deze meter zag er anders uit dan die van dat '94 model dus dacht dat dit wellicht een Europees model was maar is blijkbaar alleen een ander uiterlijk.

 

Ik had die 5.9 ook gezien inderdaad maar vond die km-stand tussen 200k en 250k vrij hoog. Natuurlijk helemaal als dit ook weer in miles is. Snap dat die blokken soms best 4 ton kunnen draaien als ze altijd netjes zijn onderhouden maar het kan ook klaar zijn met 3 ton.

 

Begrijp van lezen hier op het forum dat die 4.0L motoren min of meer "bulletproof" zijn dus vandaar dat ik naar zoiets aan het zoeken was.

Het geluid en het vermogen van een 5.2 of zelfs een 5.9!!! is natuurlijk helemaal te gek. Wordt het niet veel lastiger om voor zo'n 5.9 onderdelen te vinden? Of is alles zo'n beetje onderling uitwisselbaar?

 

Er staat nog een 5.9 online!

http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-limited-lx-5-9-v8-IDymqwN.html#94bb3c1863

 

Dit is die 4.0 waar ik het over had:

http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-4-0-com-gpl-IDyoreP.html#94bb3c1863

 

En dit was die 4.7 waar ik ben gaan kijken waar ik beter met een boog omheen kon lopen

http://olx.pt/anuncio/jeep-grand-cherokee-4-7-v8-IDvxkus.html#8b56b6fed8

 

Portugezen geloven inderdaad meer in diesel motoren en daar zijn er dus ontzettend veel van.

 

Dan is er ook nog deze 5.2 v8. Zit alleen nog geen gas installatie is maar heeft wel lage km's (miles)

http://www.custojusto.pt/porto/todo-o-terreno/jeep-grand-cherokee-5-2-v8-limited-17901271

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 5.2 doet qua betrouwbaarheid niet onder voor de 4.0

De 5.9 is wat gevoeliger.

Het verschil tussen de 5.2 en 4.0 is de aandrijflijn, verder zijn er volgens mij geen verschillen.

De 5.9 heeft ook een andere aandrijflijn en er zijn kleine cosmetische verschillen, luchthappers in de motorkap, de grill is anders, sideskirts en van binnen hebben ze meer speakers.

Ook al zitten er verschillen de aandrijflijn, veel dingen zijn wel direct uitwisselbaar.

Als voorbeeld: mijn vorige jeep was ook een zj uit 1995(modeljaar 1996) de visco-koppeling in de tussenbak was versleten en toen heb ik er een tussenbak van een xj model onder gezet.

Je laatste link van de 5.2 heeft een snelheidsmeter met kilometers en niet met miles

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:frusty:  :frusty:  :frusty:  Had ik een heel verhaal uitgetypt, klik ik op vorige om een linkje te openen, tekst weg  :dry:  :dry:

 

Maar in ieder geval, onderdelen zijn best makkelijk te verkrijgen. De 5,2 en 5,9 delen enorm veel met elkaar. De 4.0 heeft inderdaad een bulletproof imago, maar alles kan stuk, belangrijker is hoe ermee omgegaan is en hoe ze onderhouden zijn. 

Jeeps in de US worden met een mijlenteller geleverd. Deze zijn dus later geimporteerd uit de US. Als er achter het digitale tellertje KM staat, is het een KM teller, zo niet een miles teller. Kun je ook herkennen aan de snelheidsaanduiding, indien deze tot maar 120 gaat, is het een Amerikaanse uitvoering (mijlen). Export uitvoeringen gaan door tot 220 (km/h). Europese uitvoeringen verschillen minimaal van de Amerikaanse, kleine dingetjes allemaal zoals koplampen van glas ipv plastic, kwalitatief iets betere kabelbomen, in hoogte verstelbare koplampen, iets betere beveiliging, en natuurlijk een KM teller ipv miles. Als het even kan zou ik voor een Europese gaan, maar veel maakt het echt niet uit. 

 

De ZJ (Grand Cherokee van 1993-1998) zou ik laten staan (2,5 VM turbo diesel). Bij de nieuwere WJ (1999-2005) zou ik de 3,1l laten staan, de 2,7l CRD is prima. Alle CRD's zijn eigenlijk wel goed. Een V8 is natuurlijk veel leuker en sneller. De nieuwere 4,7L is ook weer niet z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...