Spring naar bijdragen

Advies Gevraagd: Assen Zj Wel Of Niet Bewaren?


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar advies: Moet ik de assen wel of niet onder mijn sloop ZJ uithalen?

 

We hebben afgelopen weekeinde de motor, automaat en tussenbak uit de auto gehaald. Op de assen na zit er niets bruikbaars mee aan de auto en vandaar de vraag wat met de assen te doen........

Ik weet dat ze nog goed zijn, ik heb de laatste 4 jaar / 50K Km zelf met deze auto gereden.

 

Ik kan ze er onderuit halen, maar wat er dan overblijft is niet bepaald eenvoudig meer te transporteren. Daarnaast zijn die assen ook niet bepaald klein en makkelijk op te slaan.

Is er uberhaubt vraag naar deze assen? Of, indien ik er in de toekomst zelf een nodig zou hebben, is er voldoende aanbod van deze assen?

 

Wat zouden jullie doen?

post-4912-0-17031000-1430300068_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel de vooras (pinion) als de achteras (lagergeluid/ingelopen steekassen) gaan wel eens stuk en is er wel vraag naar. (Heb vandaag nog mail gehad voor een Dana 44A)

Ook de schijfremmen achteraan zijn in trek om trommelremmen om te bouwen naar schijven (vergeet dan de handremkabel niet).

Als je alles uit de Jeep hebt gehaald, op aanhanger slepen, assen demonteren, ritje naar de ijzeboer, klaar...

Suc6,

Geert

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik de assen bewaren. Heb je altijd nog een paar reserve-onderdelen bij hand. Mocht je ze nodig hebben.

Of je maakt ooit er een mede-jeeper blij mee, die op zoek is naar zo'n as of delen ervan.

 

Maar als je niet de mogelijkheid hebt om ze op te slaan, dan houdt alles op.

 

De keus is aan jou. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen, bedankt voor de adviezen!

 

De auto had 208K gelopen (waarvan de laatste 50K dus door mijzelf). Het gaat om de auto uit dit topic.

 

Ik ga ze er maar gewoon onderuit halen en ik zie wel waar ik ze laat. Lijkt mij ook een leuke klus  :)

Ik heb nu een '98 ZJ, en volgens mij zitten daar dezelfde onder. Wegdoen kan later altijd nog. Je zult altijd zien dat wanneer ik ze nu wegdoe, ik volgend jaar problemen krijg met de assen van mijn huidige ZJ  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...