Spring naar bijdragen

Halo Xenon Koplampen


Recommended Posts

Hallo,

 

In mijn GC 5.2 zit ook Xenon verlichting,maakt niets  uit voor de apk.heb in de onderhoudspapieren die ik bij de GC 5.2 heb gehad,gelezen,dat dit systeem 2 jaar geleden is ingebouwd.

 

De GC 5.2 is inmiddels al 2 keer goed gekeurd geweest.

 

Dus maakt voor de apk niet uit.

 

Mvg,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het over xenon projectorlampen met zo'n led-ring er om heen?

Goede projectorlampen zijn stervens duur..die goedkope chineese muk terg je alleen je tegenliggers mee.

Volgens mij komt het meestal wel door de keuring. De Halo is dan als dagverlichting.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij mijn vorige GC xenon lampen laten inbouwen door Maasbach 4 x 4. Zijn altijd goedgekeurd geweest, waren geen kermis lampen, en hadden een goede lichtopbrengst.

Wilde dit ook gaan doen bij mijn Commander, maar heb een ander advies gekregen door de nieuwe veel licht opbrengende Philips lampen aan te schaffen. Zijn iets duurder maar de lichtopbrengst is bijna 200% dan de standaard lampen. Hoef je ook niet bang te zijn voor de keuring, waar de regels steeds weer strenger worden of je afhankelijk bent van de keurmeester.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die koplampen de jofer laat zien heb ik ook in mijn vorige ZJ gehad. Nog wel te zien op foto's in dit topic :cry:

Los van het feit dat die LED ringen er binnen de kortste tijd mee stoppen is de lichtopbrengst echt niet goed.

Ik ben vaak 's-nachts op pad in slecht verlichte gebieden, maar zelfs met groot licht aan is het aanzienlijk minder dan met de originele koplampen.

 

De laatste keer dat die auto APK werd gekeurd is de keurmeester wel even bezig geweest om het lichtbeeld in orde te krijgen.

Zit uiteraard geen E-keurmerkje in, maar dat is ook niet noodzakelijk.

 

Kortom, ziet er leuk uit, maar niet meer in mijn ZJ :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat niet. Maar ik vraag mij af of dat de oplossing zou zijn geweest.......

 

Een ander nadeel is dat deze uniits alleen af te stellen zijn door de hele unit te bewegen, dus alles zit een beetje scheef daarna. Nee, in mijn huidige GC laat ik lekker de originele koplampen zitten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jofer: Ik zie net dat je in december ook al een vraag over deze units hebt gesteld......

 

E-keurmerkjes hoeven niet meer in koplampen te zitten. Wat zowel door de RDW (bij invoer) als ook bij de APK bekeken wordt is het lichtbeeld. Dat moet goed zijn. Dat is met deze units goed te krijgen, dus zijn ze toegestaan. Of dit zo voor alle bouwjaren geldt weet ik niet, maar op mijn '95 GC heb ik nooit problemen ondervonden en met andere auto's die ik zelf heb ingevoerd ook niet, maar die waren allemaal nog ouder.

 

Ook vond ik de 'halo ringen' erg blauw van kleur. Die LED's zijn (volgens mij in ieder geval) niet te vervangen door wittere. Bij mij maakte dat niet uit want die halo ringen deden het na een paar maanden al niet meer.

Blauwe halo ringen vind ik er een beetje wannabe uitzien........ Bij BMW zijn ze ook wit.

 

Om gelijk ook maar even iets te roepen over achterlicht units (zie foto's in diezelfde link). Die aftermarket units hebben geen mistlicht. Dat is in NL (vanaf '96 ???) verplicht. Dus op mijn '95 was het geen probleem, maar op mijn huidige '98 zouden die dus ook niet meer mogen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kan wel kloppen want ik zit al langer op die lampen te loeren.

Ik heb echter nooit een reactie gelezen van mensen die ze gebruikt hebben.

In dit topic gelukkig wel, als ik een setje bestel moet ik er dus 1 nemen met goede garantie.

De lichtopbrengst is niet zo best maar voor de APK is het geen probleem.

Ik denk toch dat ik ze ga bestellen binnenkort en uiteraard ga ik de foto's hier plaatsen.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, op de 5,9 Facebook pagina zijn er ook mensen die de ringlampen gebruiken (je hebt ze in verschillende modellen, met/zonder ringen, zwart, wit, etc. ). Ik vind het niet mooi, maar smaken verschillen natuurlijk. Wel heb ik veel gelezen over dat vooral de kwaliteit tegenviel. Op eBay heb je ze uit Duitsland voor ruim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt masis die zijn veel goedkoper maar die hebben weer geen tuv of e keurmerk.

Misschien maakt het niks uit maar ik geef liever iets meer uit aan een gekeurd setje dan dat ik me zit te irriteren aan de goedkope rommel die ik heb gekocht.

Zoals ik hier bij vette73 lees is er ook rommel in de omloop, dan betaal ik liever iets meer voor degelijk spul met garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.sportuitlaatdemper.nl/koplamp/jeep/cherokee-grand-cherokee-koplamp/koplamp-chrysler-jeep-grand-cherokee-93-98-black.html

Dit zijn dezelfde en op dezelfde site allen deze zijn 130 euro goedkoper en ze hebben geen goedkeuring.

Lastig allemaal, ik denk dat ik die mensen maar ga bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder heb ik oranje sidemarkers in de standaard knipperlichten gezet, deze branden continu met zowel stadlicht als dimlicht.

 

Vind jouw APK keurmeester dat goed?

 

Ik had begrepen dat licht dat aan de voorkant van de auto continue brandt altijd wit moet zijn. Knipperlichten mogen zowel oranje als wit zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jofer: Ik zou die twee setjes waar jij naar linkt wel een naast elkaar willen zien want ik kan mij bijna niet voorstellen dat er in ene wel en in de andere geen keurmerk zit.

Als er wel een keurmerk inzit zal het wel dat beroemd Chinese

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...