Spring naar bijdragen

Afkijken Mag ?


TvR
 Share

Recommended Posts

Wij willen een 4.0 Ltr in een cj 5 bouwen (1972) is al veel gedaan op dit forum maar ipv alles zelf uit te zoeken zouden we graag in kontakt komen met iemand die hier ervaring mee heeft om tip en trics te krijgen en eens te komen kijken hoe en wat het liefst willen we ook een automaat inbouwen ik begreep dat een torqueflite of een th 350 zou moeten passen weet iemand waar ik die zou kunnen vinden. Hoop op een goede mentor.grt Tim en Tamara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom pak je niet gewoon een complete XJ of ZJ, die koop je voor weinig. En dan het blok plus bak en tussenbak compleet overbouwen.

Diverse forumleden hebben dit al gedaan. Wat je van de XJ over hebt, raak je ook wel weer kwijt via marktplaats of forum.

Een beetje ruimte om dit uit te voeren is natuurlijk wel een vereiste..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom pak je niet gewoon een complete XJ of ZJ, die koop je voor weinig. En dan het blok plus bak en tussenbak compleet overbouwen.

Diverse forumleden hebben dit al gedaan. Wat je van de XJ over hebt, raak je ook wel weer kwijt via marktplaats of forum.

Een beetje ruimte om dit uit te voeren is natuurlijk wel een vereiste.....

De tussenbak overbouwen is niet zo'n goed idee, dan wordt het monteren van de voorste aandrijfas een probleem.

Wat voor aandrijflijn zit er nu in de cj5?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een schade Cherokee uit 94 gekocht met automaat en 94000 km maar ik had gehoord dat de bak niet zou passen ,moeten alles nog uitbouwen en gaan meten maar de bak lijkt veel langer de cj heeft een 3 bak met een Spicer 20 tussenbak Dana 44 achteras en een Dana 30 voor met overbrenging 4.27 ik ben nog niet zo thuis in de termologie van de bakken RH RE uit welke modellen komen deze .heren heel hartelijk dank voor het meedenken misschien ergens foto's maken en adressen om ombouw spul.grt Tim .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah.... meer info......dat maakt de het wat makkelijker....
 
De Dana/Spicer 20 tussenbak zou ik proberen te behouden, dan heb je ook gelijk de voorste aandrijfas aan de goede kant, wat JeePee hierboven ook al juist opmerkte.
 
De 4.0 uit een Cherokee heeft een AW4 bak, goeie 4-speed bak, nadeel (kan zijn) dat hij electronica nodig heeft. TH350 en TH400 zijn 3-speed, en gaan zonder electronica. Als je de AW4 wilt behouden kun je de electronica gewoon mee uit de donorauto gebruiken. 
Houd er rekening mee dat als je een andere automaat achter de 4.0 plaatst, dat je ook een ring voor de CPS op de flexplate nodig hebt.

De lengte van je huidige bak en die van de AW4 kun je zelf opmeten, hier de maten van de andere....
TH350 = 21 3/4 inch
TH400 = 24 3/8 inch

 

Vergeet ook niet de lengte van een eventuele adapter voor de tussenbak mee te rekenen.

 

Hier veel meer info over bakken en adapters -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gm bakken passen niet rechtstreeks op de 4.0, dan kun je beter op zoek naar een tf999 die ook standaard in de wrangler werd gebruikt. Bijkomend voordeel is dat die ook al ruimte heeft voor je cps.

Om meer ruimte te maken kun je de motorsteunen verder naar voren plaatsen. Doordat de motor dan verder naar voren komt moet je de standaard koelvin laten vervallen en elektrische vinnen monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar die tf 999 voor een wrangler 4.0 zijn niet zo gemakkelijk te vinden. Probleem is de korte cj5. Anders was de aw4 zeker een optie. Dit zijn zeer sterke automaten.

Een andere optie is zelf een cps op de belhousing van de automaat te monteren (met een geschikte flexplate). Ik zou het niet kunnen, maar er zijn er die het doen.

Je kan ook een cps relocatiekit kopen maar die zijn duur en fragiel.

De th350 is kort en neemt minder vermoen weg van de motor (wordt veel in cj5 gestoken). Je kan kiezen tussen een adaptor of een nieuwe uitgaande as (dit is niet zomaar te doen) steken.

Mocht je de th350 gelijk laten reviseren kan je dit gelijk laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...