Bleek Geplaatst November 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2014 (bewerkt) Zoals sommige misschien wel gelezen hebben wil ik mijn jeep voorzien van een nieuwe verflaag. Nu hoor ik hier en daar over het rollen van de auto, zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Waarschijnlijk ga ik hem gewoon spuiten maar ben benieuwd naar andere hun ervaring. Spuiten word ook nog wat want dat word ook voor het eerst dat ik dat ga doen dus tips en trucs zijn altijd welkom. November 8, 2014 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst November 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2014 Ik heb mn Pontiac met satijnglans hammerite gerold. Gaat erg gemakkelijk. Wel een echte lakroller gebruiken. Voordeel is dat je niet je hele garage vol verfwolken zet. Als je goed bent in spuiten en de materialen hebt zou ik wel spuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2014 Onze vorige Jeep heb ik zelf gespoten. Alle losse onderdelen opgehangen en de body op het chassis laten staan. Veel plastic folie gebruikt om de vloer waar de jeep op stond, motorblok, wielen en onderzijde van de Jeep in te pakken. Goed plakken scheelt veel, spuitstof komt overal in/door. Ik heb wel 2 K autolak gebruikt. Normaal heb je hiervoor een spuitcabine nodig, maar als je een dag wacht voor de volgende laag kan dit wel bij "kamer temperatuur". Vraag desnoods advies hier over bij de verf leverancier. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2014 In principe gaat alles er af en blijft de body er op staan. De bedoeling is om een tent te maken in de schuur waar we de boel in kunnen spuiten of rollen. Ik ga er van uit dat de huis tuin en keuken verfspuit niet al te best zijn dus daar zal ik nog eens naar kijken hoe of wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst November 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 Ik ken mensen die rollen met huis tuin en keuken verf. En kregen hele moie resultaten. Het grote voordeel ie met een beschadiging rol je het zo weer bij. En je kan het per deel doen. Body ook. Heb ze ook gezien dat ze het met Bootlak deden. Dat kun je evt nog een keer polijsten . In de Volkswagen wereld rollen ze veel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 Ik zit nog te twijfelen of hij een glans lak krijgt of dat hij mat word in dat laatste geval is rollen een goede optie denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst November 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 Ik heb een keer een auto zelf gespoten, behalve dat het resultaat een maanlandschap was waren de buren tot 4 huizen verderop in paniek vanwege de stank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 Heb mijn cj8 gerold en gespoten. Tis te doen maar je moet wel zorgen voor de juiste componenten verf, voorbehandeling en bij rollen de juiste rolletjes die geen strepen na laten. Verder alles heel goed stofvrij maken want anders moet je er niet eens aan gaan beginnen. Ben nu bezig met het bekijken of ik ga dippen of wrappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst November 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 Ik zit nog te twijfelen of hij een glans lak krijgt of dat hij mat word in dat laatste geval is rollen een goede optie denk ik. Ik heb indertijd gekozen voor satijnglans. Mat is wel heel erg....eh....mat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst November 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2014 (bewerkt) voorbeeld satijnglans: ik moest wel iets doen, de originele verf begon er gewoon vanaf te vallen. En zo'n oud taartje laten spuiten is ook wat overdreven, dat is ie niet waard. Alleen de motorkap, dak en kofferdeksel zijn gerold. November 9, 2014 bewerkt door GJ_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 voorbehandeling is alles, een hechtlaag dmv licht opschuren en ontvetten, ontvetten, ontvetten, of je nu gaat spuiten of rollen voor een goed resultaat. Wassen met een silicoon vrij wasmiddel, wetsanden met p800, opnieuw wassen om te ontstoffen en de wetsand drap weg te spoelen en dan goed ontvetten. Als je Glans wil dan bootlak gebruiken met de roller en daarna polijsten met commandant, voor een mat of satijn finish hoef je natuurlijk niet te polijsten maar wel de juiste verf kiezen. Beste is een hoogglans laklaag voor de hardheid en daarna een satijn of mat heldere blanke laklaag om die mat of satijn finish te krijgen. Mat en satijn verven zijn zachter en beschadigen daardoor makkelijker. Even rondvragen in de kennissenkring of er misschien iemand bij een schadebedrijf werkt voor goede verf tegen inkoop, dan kun je eenmalig al heel mooie resultaten krijgen met een Kinzo verfspuitje voor 20 euro bij de bouwmarkt, daarna wegflikkeren want schoonmaken is een ramp , Oww en wel zorgen dat je compressor een vochtfilter heeft als je gaat spuiten anders gaat het ook geheid mis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst November 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 (bewerkt) Nog een toevoeging op bovenstaande reacties: Voor spuiten kan de ruimte het beste behoorlijk warm zijn. Wel de blower/heater uitzetten tijdens het spuiten, deze gooien namelijk het stof in het rond. Spuit in redelijk dunne laagjes en niet te snel achter elkaar, anders gaat hij lopen (veroorzaakt weer zakkers, maar wel per laag wel geheel dekkend) Zeker als de ruimte redelijk koud is en 18graden is eigenlijk al koud. Vergroot dit de kans hierop... Hoe langer het duurt voor hij opdroogt, hoe meer kans op stof in je lak. (plus zakkers en het bekende sinaasappel effect) Vooral meerdere lage blanke lak er als laatste er overheen 4 November 23, 2014 bewerkt door Roo4JK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 Je hebt zeker iets kunnen toevoegen hoor bedankt. Ben nog niet echt opgeschoten de laatste weken zeg maar dus heb pas 1 kant van de jeep gestript en moet nog beginnen met schuren e.d Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst November 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 (bewerkt) Ik had ook al eens over wrappen nagedacht. Heeft iemand daar ervaring mee? Zal natuurlijk kwetsbaarder zijn bij offroad, evenals matte lak. November 23, 2014 bewerkt door wimbo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 Wrappen is geen optie evenals het plastic dippen, want dat vind ik zonde gezien ik toch altijd wel een paadje zoek waar ik door kan o.i.d Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 Wrappen is geen optie evenals het plastic dippen, want dat vind ik zonde gezien ik toch altijd wel een paadje zoek waar ik door kan o.i.d Ben ik niet met jou eens. 3M wrap is sterk en kan best wel wat hebben en kost beduidend minder als spuiten. Tevens ga eens op Axel een modderpad in waar eentje wat lekkage heb gehad. Bij een gespoten auto zie je dat redelijk vlot in je lak terugkomen. Bij een 3M wrap zie je niks op de plastic wrap laag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 Goede wrapfolie is sterk inderdaad, plastidip is wat krasgevoeliger. Maar je lak moet wel in goede staat zijn wil je de folie goed gehecht hebben! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2014 (bewerkt) Ben ik niet met jou eens. 3M wrap is sterk en kan best wel wat hebben en kost beduidend minder als spuiten. Tevens ga eens op Axel een modderpad in waar eentje wat lekkage heb gehad. Bij een gespoten auto zie je dat redelijk vlot in je lak terugkomen. Bij een 3M wrap zie je niks op de plastic wrap laag. Ik was van mening dat wrap redelijk krasgevoelig zou zijn maar dat heb ik dus mis.Maar hoe zit het dan als je bv wel een krasje hebt van een takje o.i.d kun je dat dan wel redelijk goed terug bijwerken of is het dan jammer en helaas ? November 23, 2014 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.