Spring naar bijdragen

Andere Stoelen In Een Kj?


Recommended Posts

Gegroet allen!

Ik ben Jack en sinds afgelopen Donderdag is mijn vriendin in het gelukkige bezit van een 2004 3.7 met Prins G3 installatie.

Vandaag de eerste wat langere rit gemaakt en na een uur die verrekte stoeltjes al naar een andere wereld gewenst.. Wat een hopeloze ondingen...

Dus is eigenlijk de vraag of er bekende plug&play alternatieven zijn die meer comfort bieden, een langere en bredere zitting hebben, iets meer zijdelingse steun bieden en als allerbelangrijkste: die werken met de bestaande aansturing voor de gordelspanners?

Is er een manier om de stuurbekrachtiging wat minder fanatiek z'n werk te laten doen?

En als laatste rij ik zelf al een jaartje of 8 in een Landrover Discovery en hoewel die behoorlijk op leeftijd begint te komen, verbaas ik me nog steeds over het enorme aanbod aan performance upgrades... Niet zo zeer de vermogen verhogende gadgets maar wel zaken om ze strakker te laten sturen etc... Powerflex levert bv een vrij complete set aan "rubbers" maar voor de KJ kan ik niks fatsoenlijks vinden... Ja, standaard fuseekogels en dan de Mopar versie voor zwaar terreinwerk... Maar niks voor op straat...

Kijk ik er overheen of is er werkelijk maar zo weinig te koop?

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden, moeite, tips & truuks!

Gr.

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welcome!

Wat voor uitvoering is het dat de stoelen niet goed zijn? Nergens last van in de Limited van 2003... Of er andere stoelen zo 1 op 1 uit te wisselen zijn weet ik niet, maar alles is pas te maken natuurlijk.

KJ stuurt niet strak? :ohmy: Is net een sportwagen in vergelijking met een verhoogde ZJ :lol: Stuurbekrachtiging minder hard laten werken kan je niet zo even afstellen, maar misschien zou een kleinere poelie wel een oplossing zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er een adresje bekend dat al vaker zulke velgen opgeknapt heeft? De gepolijste rand met blanke lak is, zoals bij alle KJ's die ik gezien heb, redelijk heftig aan het oxideren en dat ziet er niet uit.

 

Ik vraag me trouwens af of er niet al een liftkit oid onder zit... zijn er standaard hoogtes bekend? Want een stuk zakken zou hem wel een stuk strakker maken denk ik....

 

Voor de velgen opknappen; gebruik even de zoekfunctie. Ik kan me herinneren dat daar een jaartje geleden een hele discussie over was. Met adressen e.d.

 

W.b.t. de hoogte, doe eens een foto posten, dan zien we het vlug genoeg.

 

 

Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaard hoogte voor dit model is 1.866 mm. Ze staan allemaal enorm "hoog op hun pootjes" met behoorlijk wat ruimte tussen de bovenkant van het wiel en de fenders. Daardoor lijkt het of ze verhoogd zijn. Ik heb er bij de mijne ook aan getwijfeld.

Het eerste model heeft zelfs een terug roep aktie gehad waarbij ze alle kj's 1" verlaagd hebben, omdat er een op zijn kant was gegaan tijdens een show.  :P

Persoonlijk vind ik een Jeep verlagen echt not done :whistle: , maar op mp staan setjes vanaf 100,= met een verlaging van 40 mm (zouden ze moeten verbieden :D )

Betere/mooiere oplossing voor het overhellen is een set koni schokdempers en daarbij eventueel spoorverbreders, een aantal mensen hebben het op die manier opgelost. Staat het een en ander over op het amerikaanse Jeep forum.

 

Ik heb ergens gelezen dat ze het probleem met de stoelen in het model 2005 - 2008 opgelost zouden hebben met langere/bredere zetels. Ze passen alleen niet zomaar in dit model. Zou je dus wat aanpassingen voor moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties!

 

De totale hoogte opmeten wordt lastig omdat het een high roof is ivm het kenteken.

 

Wielen ga ik inderdaad even voor zoeken...

 

Diverse mensen gesproken over de stoelen maar er schijnt onderling geen verschil in te zitten qua breedte en lengte van de zitting... ook niet met een Renegade of met elecrische verstelling (die hier overigens NIET op zit). Er is ook niks anders dat plug & play past... dat wordt dan dus hakken & breken.... zal er wel nooit van komen, vrees ik....

 

Het is wel grappig want normaal gesproken zijn onze hobby-auto's van Italiaanse makelij, voorzien van contactpuntjes en carburateurs... en dan zit je daar opeens met zo'n Cherokee en OBD2 adapators die op je telefoon aangeven dat de tankdop los zit... kuch.... het is even... ehm... "wennen" zeg maar...

 

Hij staat trouwens intussen al bij de garage vanwege een storing in een (benzine)injector....

 

De andere tegenstelling met de gewoonlijk auto's is dat daar hele volksstammen altjd meteen roepen dat ie "een tandje naar beneden" moet... iets waar ik mij met hand en tand(je) tegen verzet... en "hier" gaat het allemaal over liftkits etc... en heb ik zelf zoiets van "mag wel wat lager gelegd worden.." :-D

 

Ik neem aan dat er wel ergens informatie rondzwerft over welke OBD2 scanner de beste aanschaf is want dat is dus spul dat ik ECHT(nog) niet heb liggen....

post-15880-0-14061000-1400845712_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Standaard hoogte voor dit model is 1.866 mm. Ze staan allemaal enorm "hoog op hun pootjes" met behoorlijk wat ruimte tussen de bovenkant van het wiel en de fenders. Daardoor lijkt het of ze verhoogd zijn. Ik heb er bij de mijne ook aan getwijfeld.

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2004/1324910/jeep_cherokee_sport_3_7_v6.html

is net als de mijn LE 1818mm. nagemeten, en klopt.

Overigens ziet/lijkt de foto idd hoger als normaal....en dan heb ik het over de ruimte boven de wielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...