Spring naar bijdragen

Rdw Kenteken Onderzoek


schneiders
 Share

Recommended Posts

Vandaag bij de RDW in Waddinxveen geweest om het kenteken van mijn Chief van gas naar benzine om te zetten.

Eenvoudig verhaal, even constateren dat er geen gasinstallatie inzit andere papiertje, 27 euro afrekenen en klaar.

Dus niet, men constateerde dat het chassisnummer er niet door de rdw was ingezet en dat de body nooit gas in had gezeten.

Ik nog uitgelegd dat de body van een andere auto was overgezet op het frame van deze, maar dat kon niet voorkomen dat er een onderzoek moet plaatsvinden op 16 mei en dat betekend tot die tijd niet rijden.

Iemand ervaring met dit verschijnsel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad een PAT onderzoek, nou dan zal ik alle papieren, vrijwaringen en invoerpapieren maar meenemen.

De Chief is samengesteld uit drie auto's 2 chiefs en de aandrijflijn en blok van een wagoneer.

Ik dacht genoeg te hebben aan het kenteken van het chassis, maar ze willen ook weten waar de body vandaan komt,

daar heb ik invoer papieren van.

Misschien ook maar een paar foto,s van de bouw, geeft wat meer vertrouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link,

Er staat niets bijzonders, waardoor er een probleem zou moeten zijn, misschien chassisnummer inslaan bij de rdw,

had ik nu zelf gedaan.Dat had ik beter of net zo goed niet hoeven doen, bij de lokale apk  was het geen probleem en werd het zelf ingeslagen chassisnummer wel geaccepteerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je auto wordt onderworpen aan een PAT / echtheidsonderzoek. Tijdens dit onderzoek gaan ze aan de hand van de originele geregistreerde gegevens de jeep onderzoeken.

 

Gewoon alle papieren en bescheiden bij je hebben met veel documentatie. Dan moet het wel goedkomen uiteindelijk daar alles van 1 merk is.

 

Ik weet dat ze dit vaker bij de RDW doen omdat hun ook de verhalen kennen van mensen die een nieuwe g-klasse hebben met een oldtimer kenteken of een Range Rover van 1998 die ineens een kenteken heeft van een range rover uit 1979. Op deze manier hopen ze het omkatten/aanpassen chassisnummers tegen te gaan en de bedrijven/particulieren aan te pakken die dit soort praktijken uitvoeren.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de redenen van de rdw wel.

Mijn auto is samengesteld uit 72er wago chief 78 en chief 80, van de laatste is het kenteken.

Dus ik zie niet wat iemand daar wijzer van kan worden.

Maar we gaan vol goede moet naar de PAT keuring, alles is origineel en de spoorbreedte ed klopt precies met kenteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de redenen van de rdw wel.

Mijn auto is samengesteld uit 72er wago chief 78 en chief 80, van de laatste is het kenteken.

Dus ik zie niet wat iemand daar wijzer van kan worden.

Maar we gaan vol goede moet naar de PAT keuring, alles is origineel en de spoorbreedte ed klopt precies met kenteken.

 

 

Het gaat erom dat er teveel gerommeld is en aan iemands blauwe ogen kunnen ze niet zien of die persoon de waarheid spreekt of niet.

Vandaar dat de RDW dit gaat onderzoeken. Er zijn namelijk genoeg gevallen bekend van mensen die wel aan het rommelen zijn geweest met hun auto.

 

Ik weet van een aantal jeepers dat die ooit een wagen kochten bij een bedrijf die zelf auto's importeerde en dan andere kentekens gebruikte om

die wagens te voorzien van Nederlands kenteken. Mede door dit soort praktijken voeren ze tegenwoordig eerder dit soort controles uit bij de RDW.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet van een aantal jeepers dat die ooit een wagen kochten bij een bedrijf die zelf auto's importeerde en dan andere kentekens gebruikte om

die wagens te voorzien van Nederlands kenteken. Mede door dit soort praktijken voeren ze tegenwoordig eerder dit soort controles uit bij de RDW.

Ik vrees dat ik zo'n Nederlands "bedrijf" ook ken...

OT v

bewerkt door jeepertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link,

Er staat niets bijzonders, waardoor er een probleem zou moeten zijn, misschien chassisnummer inslaan bij de rdw,

had ik nu zelf gedaan.Dat had ik beter of net zo goed niet hoeven doen, bij de lokale apk  was het geen probleem en werd het zelf ingeslagen chassisnummer wel geaccepteerd. 

Chassisnummer mag niet zelf ingeslagen worden, effe opletten, misschien kan je hier nog een handige draai aangeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nog niet helemaal, het blijkt dat bij samengestelde auto's er tweederde aanwezig moet zijn van 1 voertuig.

Kenteken van het chassis werd niet geaccepteerd omdat er geen officieel rdw nummer stond ingeslagen.

Dus kenteken vernietigd, ik had nog wel de title van de body en daar is men nu vanuitgegaan, omdat de body het enige is waar authentieke

nummers in zitten.

Dus nieuw nummer ingeslagen door de rdw en importeren, 5 juni terug om te keuren i.v.m. de import.

De spanning is er wel af, maar het ging ook maar net goed.

Als ik nog eens een auto bouw let ik beter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bij de invoer keuring van de RDW teneinde een kenteken te verkrijgen,

worden de oranje voor knipperlichten niet geaccepteerd( die onder de koplampen)

Die moeten wit zijn, maar waar haal ik die vandaan, volgens mij zijn ze er alleen oranje.

Ik denk maar een stukje perspex op maat te maken en na de keuring de oranje originele er weer in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regeling voertuigen

- Hoofdstuk 5 - permanente eisen

- Afdeling 2 - personenauto's

- Artikel 5.2.53, sub 2

 

De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit

en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.

 

Hebben ze ook gezegd waarom bovenstaande niet op jouw wagen van toepassing is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even navraag gedaan bij de RDW en het gaat erom dat de oranje lichten van de richtingaanwijzers ook permanent meebranden als stadsverlichting en dat mag niet.

Dus ik heb 2 opties witte lenzen monteren, dan mag het wel, of de bedrading zo aanpassen dat ze alleen als richtingaanwijzer functioneren en niet met de verlichting meebranden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo , de bedrading aangepast, de witte draden uit de stekker gehaald en afgeplakt, zodat het eventueel weer hersteld kan worden in de originele stekker. De richtingaanwijzers voor branden nu niet meer mee met stadslicht.

De zijlichtjes afgekoppeld, want die branden ook met stadslicht en zijn oranje, nu staan ze permanent uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dat is nou net leuk die zijlampen.

 

In donker merk ik dat de meeste tegenliggers net  iets verder aan de kant gaan dan normaal.

 

Ik denk dat er met verschillende maten gemeten word bij de rdw.

 

Ik ga denk ik aan het eind van de middag, willen ze naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...