Spring naar bijdragen

Vervuiling Door Oldtimers....


Canaman
 Share

Recommended Posts

Zal mezelf even citeren:

Wel weer typisch dat zo'n onderzoek zich beperkt tot de -lokale- uitstoot, terwijl er genoeg andere onderzoeken zijn die aantonen dat nieuwe auto's vele malen milieu belastender zijn. Zeker de zogenaamd milieuvriendelijke hybrides..kortzichtig gebral.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een bron met dezelfde strekking:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/nieuws/2012/08/01/groeiende-groep-oldtimers-veroorzaken-steeds-meer-schadelijke-emissies.html?ns_campaign=nieuwsberichten-over-het-onderwerp-auto&ns_channel=att

En Utrecht heeft ook al van die 'geweldige' plannen voor oudere auto's:

http://www.nu.nl/binnenland/2846202/utrecht-weert-vervuilende-autos-centrum.html

Het mooiste is nog dat ik in Duitsland elke milieuzone in mag met m'n groene stickertje op de Jeep, maar straks wel uit Utrecht geweerd wordt :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan wel zijn , maar ze maken wel die regels.....

Goed stemmen straks in september :dry:

Evert,

Het stemmen straks in september zal weinig tot niks uitmaken. Nederland moet in 2015 voldoen aan een uitstootnorm die europees bepaald is. Geloof dat de PVV de enige partij is die europa de rug wil toekeren maar of dat wel zo verstandig is valt nog te bezien :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

een ding zeggen ze er niet bij. hoeveel benzine oldtimers rijden op lpg. en dat is toch een van de schoonste brandstoffen die we hebben

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/nieuws/2012/08/01/groeiende-groep-oldtimers-veroorzaken-steeds-meer-schadelijke-emissies.html?ns_campaign=nieuwsberichten-over-het-onderwerp-auto&ns_channel=att

Hetzelfde geldt voor oldtimers op benzine en LPG. De uitstoot van NOx van deze voertuigen is 40-100 keer hoger dan van een moderne benzineauto. De import van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dat laatste is dan nog weer een beetje te rechtvaardigen door te roepen dat motorvoertuigen allemaal, of geen van allen periodiek gekeurd zouden moeten worden.

Verder: Ik ga gewoon de steden waar ze zo achterlijk tegen me doen niet meer bezoeken. En dat zou gewoon eenieder moeten doen.

Democratischer wordt het niet. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste is dan nog weer een beetje te rechtvaardigen door te roepen dat motorvoertuigen allemaal, of geen van allen periodiek gekeurd zouden moeten worden.

Verder: Ik ga gewoon de steden waar ze zo achterlijk tegen me doen niet meer bezoeken. En dat zou gewoon eenieder moeten doen.

Democratischer wordt het niet. B)

Doe ik al jaren sinds een treinkaartje goedkoper is dan de benzine & parkeerkosten (als je al een parkeerplaats kunt vinden) :thumbsup:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...