fransdemers Geplaatst June 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2012 Tja, die bodemloze schatkisten kennen we hier in Belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2012 wegenbelasting voor een 5,9 ltr GC op gas is 148 euro per maand. LPG kan ik momenteel hier in breda kopen voor 60,9 ct per liter verbruik is gemiddeld 1:4,5, rijden 1000 km per maand is dus 14,8cent +13,5 cent is 28,3 cent/km op benzine zou het zijn 9,6 cent +38 cent is 47,6 cent/km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico2309 Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 dat een grand cherokee geen goedkope auto is dat weten we, het is een relatief zware auto (hoewel bijv. Range Rover zwaarder is) het is bovenal denk ik een soort verslaving, mij krijg je niet snel uit deze auto. Het benzine verbruik is relatief "hoog" maar wat wil je met dergelijke motoren, ook hier krijg je een hoop genieten voor terug. Het LPG tanken is puur psychologisch, iedere keer bij de pomp voor rond de 45 euro geeft mij een goed gevoel, de wegenbelasting is inderdaad iets hoger, onderhoud zal vast ook wat hoger zijn, ben ervan overtuigd dat er een dosis mazzel bij komt kijken. Dat het inbouwen van LPG geld kost is zeker, dat je dit bedrag uiteindelijk terug verdiend is ook zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 dat een grand cherokee geen goedkope auto is dat weten we, het is een relatief zware auto (hoewel bijv. Range Rover zwaarder is) het is bovenal denk ik een soort verslaving, mij krijg je niet snel uit deze auto. Het benzine verbruik is relatief "hoog" maar wat wil je met dergelijke motoren, ook hier krijg je een hoop genieten voor terug. Het LPG tanken is puur psychologisch, iedere keer bij de pomp voor rond de 45 euro geeft mij een goed gevoel, de wegenbelasting is inderdaad iets hoger, onderhoud zal vast ook wat hoger zijn, ben ervan overtuigd dat er een dosis mazzel bij komt kijken. Dat het inbouwen van LPG geld kost is zeker, dat je dit bedrag uiteindelijk terug verdiend is ook zeker. Haha, mooi dat je het zo voor jezelf uitlegt maar "de wegenbelasting is inderdaad iets hoger".??......100+ procentjes krijg ik er zelf op de zonnigste dag niet als "ietsje hoger" door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 nico2309 Je wist toch wel dat de belasting verdubbelt bij lpg?....(rond de 150 euro per maand....) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 nico2309 Je wist toch wel dat de belasting verdubbelt bij lpg?....(rond de 150 euro per maand....) het spijt me maar dat is gewoon niet waar. mijn jeep gc 1998, 4.0 weegt 1766 kg en volgens http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/ zou dat dan 1036 Euro moeten kosten in Noord-Holland..per jaar. op lpg g3 is dat dan 1592 Euro per jaar. Ik weet het, lpg auto is iets zwaarder dan zijn oorspronkelijke gewicht, volgens mij kom ik nu op 1688 euro of iets in die richting. Maar zeker geen 2100 euro of iets in die orde. een jeep GC op DIESEL kost dit ongeveer aan belasting per jaar. Zo te zien rij jij niet op gas, waarom dan fabeltjes de wereld in slingeren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 @nico2903, je moet voor jezelf je totale kosten berekenen wat jouw jeep jou per jaar kost, min onderhoud/slijtage want dat heb je altijd. als ik 70 liter lpg tank kan ik daarmee ong 510 km mee rijden, ik rijd er bijna alleen op de snelweg mee in cruise mode. 510/70 = +- 7.2. Ruim 1 op 7 dus, Lpg tank ik bij Shell Muntbergweg bij de ikea in Zuidoost, gisteren voor 64,9 cent per liter. als je voor je zelf verzekering en belasting bijrekent en je weet of je je jeep de komende jaren wilt houden, en vooral of je ook veel gaat rijden in de toekomst, kun je makkelijk je omslagpunt berekenen voor lpg vs euro95. Lpg inbouw heb ik gedaan bij Carbalt in West. 2100 Euro, je bent je auto 2 dagen kwijt. Als je de 4.0 engine hebt is het argument dat je meer onderhoud hebt aan lpg verwaarloosbaar, die motoren zijn prima voor gas en je hoeft geen kleppen te stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Mijn punt is, ik rijd ong 30000 km per jaar en doordat ik op gas rijd, rijd ik een dikke suv voor de prijs van een middenklasser diesel, dat vind ik een goeden deal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igorn Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 @nico2903, je moet voor jezelf je totale kosten berekenen wat jouw jeep jou per jaar kost, min onderhoud/slijtage want dat heb je altijd. als ik 70 liter lpg tank kan ik daarmee ong 510 km mee rijden, ik rijd er bijna alleen op de snelweg mee in cruise mode. 510/70 = +- 7.2. Ruim 1 op 7 dus, Lpg tank ik bij Shell Muntbergweg bij de ikea in Zuidoost, gisteren voor 64,9 cent per liter. als je voor je zelf verzekering en belasting bijrekent en je weet of je je jeep de komende jaren wilt houden, en vooral of je ook veel gaat rijden in de toekomst, kun je makkelijk je omslagpunt berekenen voor lpg vs euro95. Lpg inbouw heb ik gedaan bij Carbalt in West. 2100 Euro, je bent je auto 2 dagen kwijt. Als je de 4.0 engine hebt is het argument dat je meer onderhoud hebt aan lpg verwaarloosbaar, die motoren zijn prima voor gas en je hoeft geen kleppen te stellen. oh sorry, mijn reactie was bedoeld voor meneer Oud West Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico2309 Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 @ Igorn, helemaal mee eens, heb de boel voor net onder 2000 euro in laten bouwen, met de huidige benzine prijs "verdien" ik iedere tankbeurt een deel van de investering terug. Mijn punt is inderdaad het rijden in een onwijs gave auto voor een "acceptabel" bedrag aan brandstof. Sowieso moet je met een auto (maakt niet uit welke) niet te nauwkeurig rekenen, op die manier is de lol er snel af en gaat iedereen in een Prius oid rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 het spijt me maar dat is gewoon niet waar. mijn jeep gc 1998, 4.0 weegt 1766 kg en volgens http://www.belasting...uigenbelasting/ zou dat dan 1036 Euro moeten kosten in Noord-Holland..per jaar. op lpg g3 is dat dan 1592 Euro per jaar. Ik weet het, lpg auto is iets zwaarder dan zijn oorspronkelijke gewicht, volgens mij kom ik nu op 1688 euro of iets in die richting. Maar zeker geen 2100 euro of iets in die orde. een jeep GC op DIESEL kost dit ongeveer aan belasting per jaar. Zo te zien rij jij niet op gas, waarom dan fabeltjes de wereld in slingeren ? igorn Rustig aan jo...je lijkt in paniek. Rij zelf gc v8 op lpg. Ging mij erom dat nico het over "iets" meer belasting had. Waarna ik een ordegrote aangeef (klopt ongeveer voor wat ik betaal). (advies: eerst even het hele topic lezen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico2309 Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 @ Ruud, je hebt gelijkt, houderschapsbelasting scheelt 50% ten opzichte van benzine, aan brandstof reken ik echter ook 50% per jaar van de benzine prijs af. Je kunt je voorstellen dat die Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico.nout@gmail.com Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 @ igorn, klopt en voor mij ligt het omslagpunt bij meer km's dat ik momenteel rij. Met 1:10 en de huidige 7500km die ik doe (is 2e auto) is het mij de investering niet waard. Een deel van die beslissing is in ieder geval ingegeven door puur praktische overwegingen als te weining tijd, of zin , om het inbouwen te regelen, naar gaspompen (om) te rijden, geen reservewiel en, hoe goed je ervaringen ook zijn, meer spul aan de auto dat kapot kan. Ben niet anti hoor, maar wilde me graag even afmelden mbt oorspronkelijke doel van dit topic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2012 nou het lijkt wel of acs niet meer bestaat. website uit de lucht .niemand neemt de telefoon op .ik weet het niet hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2012 Gewoon Ralf Bex bellen voor je Gas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst July 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2012 nou hij gaat morgen naar 2M Alternative Fuel Systems BV voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst July 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2012 Met 1:10 en de huidige 7500km die ik doe Met een Grand ??? Moet je me toch eens uitleggen, of ga je uit van de gegevens van de leugenkast boordcomputer? Ik haal op gas met wat geluk net 1:5,5 en dan is ie wel iets verhoogd, maar dan nog. Ik haalde standaard met woon-werkverkeer, ritjes van 75km, netjes 100-110 ook amper de 1:7.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2012 Tja dat zou mooi zijn 1 op 10. Ik red net 1 op 6 met een V8 HO :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico2309 Geplaatst July 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2012 mijn 4.0 liter verbruikt een 15 - 16 liter per 100 km, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico.nout@gmail.com Geplaatst July 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2012 @ Shoveltje Rij alleen max 100 km/u stuk snelweg van 120km lang, met een volle tank vertrekken en bij de afslag weer tanken. Dagteller/liters krijg ik hem boven de tien hoor. Niet als ik even voor een klusje de stad in rij maar dat snap je zelf ook wel denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst July 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2012 Ik heb dat ook eens gedacht: Rotterdam-Tiel gereden met 90km/u en dan zei de BC ook iets in die richting ; alleen als ik dan het aantal gereden km afzette tegen het aantal getankte liters.... bleek 1:7,5 toch het maximaal haalbare.... maar goed, als jij het wil..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nico.nout@gmail.com Geplaatst July 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2012 Hmm, dat schreef ik idd niet duidelijk op. Ik deel kilometers door getankte liters en kijk nooit naar de BC. Maar goed, als gezegd dat is echt van oprit tot afrit dus zuiniger wordt het nooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst July 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2012 Precies, ze zijn niet echt zuinig , maar 1:10, ik blijf het een prestatie vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.