Spring naar bijdragen

Verschil In 2.5 Of 4.0 Liter Motor Bij Gebruik Aanhanger


marcoscj7
 Share

Recommended Posts

heeft er iemand ervaring met het verschil / rijden met de 2.5 of 4.0 liter motor als d'r een aanhanger achter zit ?

de 2.5 heeft een handbak de meeste 4.0 een automaat nix mis mee maar in gebruik en wegenbelasting zit toch wel een degelijk verschil.

graag hoor ik de ervaringen van gebruikers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft er iemand ervaring met het verschil / rijden met de 2.5 of 4.0 liter motor als d'r een aanhanger achter zit ?

de 2.5 heeft een handbak de meeste 4.0 een automaat nix mis mee maar in gebruik en wegenbelasting zit toch wel een degelijk verschil.

graag hoor ik de ervaringen van gebruikers.

Hangt er een beetje vanaf wat voor aanhanger je wilt trekken. Een klein karretje is geen probleem, maar een tandemasser met een cj-7 er op is voor een 2.5 wellicht wat te veel van het goede.

Qua dorst doet de 2.5 niet veel onder voor de 4.0, zeker niet bij zware belasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rij zelf een 2,5 en trek er regelmatig een tweepaards trailer mee. heeft ie geen enkele moeite mee, en dit weegt toch zo'n dikke 2000 kg. Hij mag zelfs 3300 kg trekken terwijl de meeste 4 liters maar 2500 mogen trekken. en over het verbruik, hij rijd ongeveer 1:8 a 9, wat de meest 4 liters zeker niet halen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb je op het kenteken een max te trekken massa staan?

Ik wilde dit namelijk graag erbij hebben alleen weet de RDW helemaal niets af van het trekgewicht... Misschien kunnen ze wel wat als ze via andere wranglers de gegevens hebben.

hoi kenzo

als een cvo hebt dan is het op gelost

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

toen ik de yj nog had mocht die 1900-kg trekken

zonder dat er iets op het kenteken stondt omdat

ik een keer ben aan gehouden door meneer agent

met een tandem asser met een laad vermogen van

2 ton max kreeg toen alleen een waarschuwing

mvrgr de jeeper

Hoe weet je dan dat hij 1900kg mocht trekken?

Stond dat op de trekhaak?

Want toen ik bij de RDW het trekgewicht op het kenteken wilde laten zetten (en zij daar geen gegevens van hadden) zeiden ze dat het minste gewicht telde..

Dus of op het kenteken of op de trekhaak...

Op mijn trekhaak staat max 2500kg, maar op kenteken helaas 0kg... dat wil zeggen dat ik er dus eigenlijk niets mee mag trekken

Is het al iemand gelukt trouwens wat op kenteken te krijgen? moet toch niet ondoenbaar zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meneer agent heeft mij eens een keer aan gehouden toen ik in de den haag

met een tandem asser met kraan er op werdt aan gehouden was in die tijd

dat ze aan het staken waren dus wel een paar jaartjes terug ik ben dus er goed

van af gekomen zonder een bekeuring toen heb ik gevraagt wat ik dan wel mocht

trekken hebben ze ter plekke nagekeken in hun pc die ze in de auto hebben

toen kwammen ze met de 1900-kg aan zetten op de trek haak staat 2-ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over dat trekvermogen van de 2,5....ik noemde hiervoor de 2 ton met een tweepaards trailer, maar ik heb ook een keer ongeveer 3 ton aan tegels in de trailer vervoerd, was in de winter en precies op het moment dat ik ging rijden ging het enorm sneeuwen. Dus met een trailer van 700 kg en 3 ton aan tegels door de sneeuw... ook toen geen enkele moeite ;) in mijn ogen is het enige wat beter is aan de 4 lt is dat de motor langer mee gaat, dat ie luxer is en een heel stuk sneller :) maar een betere trekker?.. :no::whistle::cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over dat trekvermogen van de 2,5....ik noemde hiervoor de 2 ton met een tweepaards trailer, maar ik heb ook een keer ongeveer 3 ton aan tegels in de trailer vervoerd, was in de winter en precies op het moment dat ik ging rijden ging het enorm sneeuwen. Dus met een trailer van 700 kg en 3 ton aan tegels door de sneeuw... ook toen geen enkele moeite ;) in mijn ogen is het enige wat beter is aan de 4 lt is dat de motor langer mee gaat, dat ie luxer is en een heel stuk sneller :) maar een betere trekker?.. :no::whistle::cry:

en hoe deed ie het (met 3700kg) met 90km/h heuvel opwaards?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...