Spring naar bijdragen

P V V Maakt Zich Hard Voor Oldtimers


F.M
 Share

Recommended Posts

vanmorgen hoorde ik iets op het nieuws. dat de pvv wil dat de belastingvrije regeling van motorvoertuigen van 25 jaar en ouder. gewoon gehandhaafd moet worden. dus jongere motovoertuigen. van bijvoorbeeld bwj 87 komen ook weer in de belastingvrije regeling terecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst komt de zuinige autosubsidie in 2013 te vervallen.

Dan gaan ze ook de bijtellingsregime 15 jaar en oudere auto's voor ondernemers aanpakken.

Siemens is met systeem bezig die de moderne variant van de duitse tolpoortjes ( maut ) moet worden in de toekomst.

Dit systeem kan ook kentekens , snelheden , rijtijden vrachtverkeer controleren. Verder zou het systeem uitgevoerd kunnen

worden met een weegsysteem , controlesysteem vergunning vrachtverkeer enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon je jeep ombouwen naar een elektrische wagen, heb je veel belastingproblemen (bpm, mrb) opgelost.

Als je het goed doet krijg je een heel hoog koppel wat handig is in het terrein.

Zijn we ook af van die bulderende V8's......

Fluisterstil door het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon je jeep ombouwen naar een elektrische wagen, heb je veel belastingproblemen (bpm, mrb) opgelost.

Als je het goed doet krijg je een heel hoog koppel wat handig is in het terrein.

Zijn we ook af van die bulderende V8's......

Fluisterstil door het terrein.

Beste Jeepers

IVM de actieradius van de fluisterstille jeeps worden de toekomstige Academy's ingekort, we beginnen zoals vanouds om 10:00u en zullen in plaats van tot 17:00u nu tot 10:30 duren.

Met vriendelijke groet

----------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers

IVM de actieradius van de fluisterstille jeeps worden de toekomstige Academy's ingekort, we beginnen zoals vanouds om 10:00u en zullen in plaats van tot 17:00u nu tot 10:30 duren.

Met vriendelijke groet

----------------------

:lol: :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft weinig nut om er over te speculeren, en ook al zou dit al allemaal beslist zijn zoals michel schrijft, dan zal het nog door de tweede en daarna eerste kamer goedgekeurd moeten worden.

Theo,

De uitdaging zit hem niet in de Nederlandse politiek maar in het 1 europa zijn. Nederland heeft net als vele andere landen hun handtekening gezet onder een verdrag waarbij de CO2-uitstoot in 2020 in Europa met 20% moet zijn verminderd en in Nederland zelfs met 25% verminderd moet zijn ten opzichte van de huidige situatie. Dit is opgemaakt in het OSPAR-verdrag en London Convention.

Ben redelijk goed op de hoogte omdat ik betrokken ben bij deze toekomstplannen.

We moeten gewoon nog blijven genieten van alles zolang het kan en leuk blijft. Aan alles komt een eind uiteindelijk.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

michel1972

als je zo betrokken bent bij de "toekomstplannen" weet jij ook dat het verkeer in europa een kleine 20% van de totale co2 uitstoot voor z'n rekening neemt. ergens rond de 45% komt van de energiecentrales. door de onnozele en vooral laffe politieke beslissing om kerncentrales in de ban te doen zal de co2 uitstoot alleen maar gaan toenemen, al zou je al het verkeer uitbannen.

O ja, kolen- en gascentrales, die ter vervanging van de kerncentrales extra bijgebouwd zullen moeten gaan worden, stoten in hun bestaan net zo veel radioactiviteit uit als er bij een flinke ramp met een kerncentrale vrijkomt .

Willen we onze planeet echt leefbaar houden dan is er maar een oplossing: Stoppen met fokken! (overbevolking is het probleem)

zedepreken over dat we allemaal "netjes" moeten gaan worden en aan het handje van de "elite-kliek" moeten gaan lopen maakt mij een beetje .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wereld is net een achtbaan met ups en downs en om ergens te beginnen pak je iets aan wat zich het makkelijkst laat aanpakken en dat zijn in eerste instantie auto's. In het bedrijfsleven is het al jaren zo dat een vrachtwagen die meer uitstoot meer kost aan wegenbelasting en andere heffingen.

Dus zo gek is dat niet dat dat straks ook bij auto's zal gaan gebeuren.

Maar dat dit nog jaren zal duren is een feit. Voor je het weet zit er weer een nieuwe regering die weer met andere ideeen komt. Voor mij is het alleen een deel van mijn botorham verdienen. Want werk is werk tenslotte.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

. Voor mij is het alleen een deel van mijn botorham verdienen. Want werk is werk tenslotte.

niet persoonlijk bedoelt hoor, maar dat is nu precies waarom er uiteindelijk niets van terecht komt.

onze luie stoel en de gevulde koelkast gaan immers voor alles........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet persoonlijk bedoelt hoor, maar dat is nu precies waarom er uiteindelijk niets van terecht komt.

onze luie stoel en de gevulde koelkast gaan immers voor alles........

Ruud,

Als je ergens goed in ben wil je daar toch ook een goede vergoeding tegenover hebben staan? De term voor niks komt de zon op bestaat al lang niet meer en de heren met wie ik samenwerk zitten allemaal in de transportbranche. Gemiddeld draai ik 90 uur per week. Dus lui kan je het niet noemen. Ik en mijn collega's gaan alleen over de transportbranche. Wij horen natuurlijk wel de plannen van de andere partijen maar daar hebben wij geen inspraak in. Als het aan de groenen ligt zien zij het liefst auto's van 12 jaar en ouder voorgoed verdwijnen.

Ik ben benaderd voor dit project omdat ik werkzaam ben in de transportbranche. Met het oog op de onderlinge verschillen heb ik besloten om aan dit project deel te nemen. In de transportbranche zijn veel zaken niet goed geregeld. Dit kost jaarlijks zakken vol boterhammen en met behulp van het nieuwe rijden in de toekomst zouden deze dissonanten nagenoeg kunnen verdwijnen. Zo ontstaat er met het oog op de vervoersbranche meer gelijkheid.

Door de huidige politieke cultuur moeten we straks niet gek opkijken als gemeentes ook hun eigen ideeen m.b.t. het milieu gaan invoeren. Gemeentes krijgen veel minder steun vanuit Den-Haag en worden tot op een zekere hoogte vrijgelaten met hun eigen visie op de milieuproblematiek.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wereld is net een achtbaan met ups en downs en om ergens te beginnen pak je iets aan wat zich het makkelijkst laat aanpakken en dat zijn in eerste instantie auto's. In het bedrijfsleven is het al jaren zo dat een vrachtwagen die meer uitstoot meer kost aan wegenbelasting en andere heffingen.

Dus zo gek is dat niet dat dat straks ook bij auto's zal gaan gebeuren.

Vrachtwagens betalen juist super weinig wegenbelasting. Zelfs zo weinig dat je het niet op de site van belastingdienst uit kunt rekenen. Een 15000 kg autobus kost 900 euro per jaar

Dat veel verbruikende wagens meer belasting betalen is niets nieuws, dat is al sinds er accijns en belasting op brandstof geheven wordt

Regelingen om het personenauto wagenpark te veranderen werken wel maar vooral mentaal, in uitstoot alleen niet. M`n vriendin reed 1op17 met haar fabia en nu 1op13 met haar 'millieu vriendelijke' Insight hybrid (verplichte keuze werkgever/lease). Los daarvan, de uitstoot van een nieuwe auto produceren. Mijns inziens is LPG de oplossing, super schone uitstoot en het is een restproduct (wat nu gewoon afgefakkeld wordt, en dus ook in het milieu komt)

Soms lijken dingen leuk maar als je erin gaat verdiepen is het vaak anders.. We zijn bijvoorbeeld nog niet in staat een solar paneel te bouwen wat zijn productie energie enzo kan 'opwekken' in zijn levensduur.. wat is dan het nut...?

Opwarming aarde tegengaan? Als we alle daken wit maken vangen we de verwachte temp stijging van de komende honderd jaren op, maarja dat is natuurlijk veel te makkelijk toepasbaar .........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrachtwagens betalen juist super weinig wegenbelasting. Zelfs zo weinig dat je het niet op de site van belastingdienst uit kunt rekenen. Een 15000 kg autobus kost 900 euro per jaar

Ten eerste is de wegenbelasting voor vrachtwagens gekoppeld aan de euro norm. Euro 1 tm 6. Ten 2e is de wegenbelasting voor vrachtwagens ook gekoppeld aan het aantal assen. Buiten deze wegenbelasting moeten vrachtwagens ook in het bezit zijn van een eurovignet. Dit vignet is ook gebonden aan de euroklasse per vrachtwagen. Buiten de wegenbelasting en eurovignet moeten we ook betalen in de grote steden. Als we het centrum in willen met een euro 3 of euro 4 vrachtwagen moeten we per keer een vignet aanvragen. Kosten +/- 25 euro per vignet per keer per plaats en dit kan maximaal 12 keer per plaats.

Tevens zullen wij in toekomst geen van allen meer wegenbelasting betalen. Daar komt dus het nieuwe rijden voor terug. Er was een idee geopperd om bij de apk van een voertuig de uitstoot te meten en deze uitstoot te koppelen aan een staffel waarmee dan bepaald kan worden wat de kosten per voertuig zullen worden. Zeg maar de modere variant van het MAUT rijden in Duitsland alleen dan voor alle motorvoertuigen.

En of het nu echt een verschil zal geven in de CO2 uitstoot is altijd maar de vraag. Wie weet is de exacte reden wel dat ze in Den haag meer geld willen binnen halen. Die staatsschuld moet toch een keer omlaag gebracht worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier het stukje uit autoblog.

In de aanloop naar de kilometerheffing is de regeling voor oldtimers gesneuveld. Daarin was bepaald dat alle auto’s ouder dan 25 jaar vrijgesteld zijn van wegenbelasting.

Drie jaar geleden heeft Christen Unie een aanpassing van de regeling nog geblokkeerd, maar dat heeft uiteindelijk niet kunnen voorkomen dat de regeling op 31 december 2011 wordt bevroren.

Op de website van de belastingdienst:

In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto’s, zijn er steeds meer oudere personenauto’s die – op reguliere basis – van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto’s die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto’s die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.

Als het aan de PVV ligt wordt de regeling in ere hersteld en kunnen gewoon weer alle auto’s van 25 jaar of ouder belastingvrij rondrijden. Vandaag wordt in de Tweede Kamer met staatssecretaris Weekers over de plannen gedebatteerd.

De PVV pleit voor oldtimerregeling zoals we die hebben gekend. Auto's die ouder zijn dan 25 jaar moeten weer wegenbelastingvrij kunnen worden. De grens werd immers bij het invoeren van de kilometerbeprijzing bevroren op bouwjaar. Dat meldt RTL Nieuws.

Op dit moment kunnen alleen nog oldtimers van voor 1987 belastingvrij worden. De PVV ziet graag de oude regeling terugkeren, om de logische redenen dat auto's ouder dan 25 jaar er vooral voor de hobby zijn en dus niet veel rijden.

Staatssecretaris Weekers zal vandaag debatteren met de Tweede Kamer. De vraag is of deze terugkeer in goede aarde valt. Mocht er alsnog weer kilometerbeprijzing in beeld komen - de BOVAG/RAI en ANWB blijven de voorkeur geven aan betalen voor gebruik in plaats van bezit - dan vraagt dat weer om maatregelen. Wel zal de oude regeling een positieve invloed hebben op de occassionprijzen van auto's net na 1987, aangezien men om de fiscale redenen deze massaal links laat liggen

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klein verslag oldtimerregeling.

In de behandeling in de Tweede Kamercommissie werd verder nog gevraagd naar het bevriezen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers van 25 jaar en ouder per eind dit jaar. Staatssecretaris Weekers gaf aan dat hij bereid is dit te herzien, als een Kamermeerderheid daar voor is. Het initiatief daarvoor ligt bij de Tweede Kamer. De Tweede Kamer heeft op 30 juni 2011 een motie hierover aangenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...