Spring naar bijdragen

danielvanderwoude

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

danielvanderwoude's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ik heb je zojuist een bericht gestuurd, groet Daniel
  2. Mijn mening over de 4.0 is bijgesteld trouwens, na twee dagen in een 4.0 XJ rijden. Qua vermogen maakt het niet zoveel uit met de 5.2, alleen verschil in souplesse. 4.0 is eigenlijk Jeeps beste blok ooit, en zeker op lpg misschien handiger dan de v8. Heb ook nog overwogen zelf de grijs kenteken ombouw en keuring te doen en dus gewoon een gele te kopen maar dat is me teveel gedoe.
  3. Dank voor het aanbod. Inmiddels zijn er een aan ZJ`s te koop gekomen, 4.0`s op grijs kenteken en lpg. Helemaal klaar dus maar wel hoge km standen. Als ik niet tijdelijk de Saab (9000 lpg g3, staat te koop) van Cav (groene 97 Cherokee hier op forum) kon gebruiken was ik al gaan kijken maar ik wacht toch nog even af voor een 5.2.. Ik dacht trouwens dat de 4 liters dezelfde tussenbak zouden hebben als in de cherokee, waarom is dat niet zo? Zo ver ik het begrijp wil je de 242 met 2wd optie of de latere type 249 die het automatisch regelt. Tussenbak wissel kan altijd nog natuurlijk.
  4. Hoi, Als je niet zoekt staan ze met bosjes op marktplaats, ben je er voor in de markt is het ineens nergens te vinden... Gezocht Jeep grand cherokee op lpg, liefst de 5.2 v8 bouwjaar 1996 en grijs kenteken maar andere bouwjaren en motorisering neem ik in overweging. Grijs kenteken zou mooi zijn maar ombouw is ook zelf te regelen. Als hij maar lpg heeft en ten minste 15 jaar oud is. Heb je iets staan of weet je iets?? Let me know! Daniel
  5. Wat is het kentekennummer? LPG? Trekhaak (trekgewicht?)
  6. Thanks, dan ga ik dat proberen, niet geschoten altijd mis natuurlijk. Heb ook de dealer uit Canada gemaild of zij homologatie gegevens hebben en kunnen sturen.
  7. Zojuist gemaild met daimler.com: Geachte heer/mevrouw, wij doen al geruime tijd geen werkzaamheden meer voor Jeep. U kunt uw vraag richten aan William Brouwer, tel 020-34 21 882, of email william.brouwer@fiat.com Met vriendelijke groet / freundlichem Grüße / best regards Ria Fielemon Helaas konden ze mij niet helpen.. Chrystler US geeft alleen info over voertuigen die zich in US bevinden zoals cherokeechief ook al aangeeft Beste Daniel, Deze auto is geproduceerd op Amerikaanse specificaties. Daardoor kunnen wij de trekgewichten niet verklaren. Indien de verkoper in de USA deze technische data kan aanleveren, wil de RDW nog wel eens een trekgewicht toekennen. Wij kunnen je niet verder helpen. Laatste hoop is iemand vinden die kopie kenteken wil geven en het dan daar mee proberen, zijn daar meer ervaringen mee? En wie kan mij helpen aan een kopie kenteken van een 5.2 v8 grand cherokee 1996?
  8. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070526151021AA2HtB0 "I had this problem replaced the electrical components of the compressor and it worked for 15 min then it stopped turning on. My question is why does the compressor stop working?"
  9. als je mijn trucje toepast en hij stopt dan niet na 15 min en blijft gewoon doorgaan, weet je dat het een elektronisch probleem bij de regeleenheid in je dashboard is. als je het wilt oplossen moet je het probleem lokaliseren, waar gaat het fout? ik zie nu pas dat jij een jonger type hebt, die van mij is ZJ uit 1996 dus wellicht dat iets anders is maar ik verwacht het niet
  10. Hoi, vandaag toevallig ff naar mijn systeem gekeken om te zien wat er bij mij stuk is. magneet koppeling reageerde niet op de airco aan uit knop. Tijdens het proberen te localiseren van mijn probleem en het uitsluiten van zaken heb ik onder andere het volgende gedaan wat jij ook zou kunnen doen. Pak het relais eruit onder de motorkap (tussen expansievat en accu in). In het deksel staat welke je moet hebben. Onderop het relais staan nummers, de twee dikke pinnen zijn nr 30 en 87, als je met een draadje (liefst zekering er tussen) deze twee verbindt op het board zou de koppeling moeten aanslaan en je pomp altijd moeten draaien ongeacht overige elektronica. Mocht je de rest van de vakantie hiermee gaan rijden, houdt er dan rekening mee dat je het draadje weer weghaalt als je de auto niet gebruikt anders is je accu wellicht leeg als het niet uitkomt.. Misschien beetje een beunhaas oplossing maar als het je ff helpt je vakantie in koelte te beleven is het natuurlijk super. De twee buizen van en naar de pomp kun je aan voelen, de een moet heet/warm worden en de andere koud. Dunne buis ter hoogte van expansievat hoort koud te zijn/worden. Nog even een vraag, op de momenten dat de aircopomp wel meedraait, komt er dan ook koude lucht uit? Succes en houd ons op de hoogte!
  11. ja dat bedoel ik, de oude is een goede reserve nu. immers, het lag aan de connector. of kon dat draadeind niet meer vastgezet worden. maakt ook niet meer uit, het is nu gefixt
  12. dus je hebt nu nog een goede reserve zover ik weet is het trucje van de hamer als de koolborstels bijna op zijn of dat de bendix er niet goed uitschiet. je moet dan best een klap geven dus jou zachte tik tegen de contacten heeft waarschijnlijk gewoon weer connectie gemaakt als het ware
  13. Inmiddels al wat km gereden en naast een grote schoonmaakbeurt en carkit en radio fixen heb ik er nog weinig aan gedaan. De hoes moet nog steeds gebeuren.. Heb wel al setje banden gekocht en wat ontbrekende onderdelen. De melding cooland sensor bad is na het vervangen van sensor nog steeds aanwezig. Heb vandaag gelezen dat er een los contactje in de printplaat van de VIC kan zitten dus die van de week maar eens open halen en solderen. Verder nog in strijd met de RDW om trekgewicht op kenteken te krijgen.. aanvraag loopt.. Oja, diff olie ververst en kwam tot de ontdekking dat ik geen LSD heb!! (Canadese uitvoering?). Maargoed sinds ik olie ververst heb lekt hij aan de cardanas kering... heb er sae90 in gedaan dus dat moet toch dik genoeg zijn?? Wat hoort er officieel in een non sper diff? @ adh, heb je de onderkant nog aangepakt laatst? Wat heb je voor spul gebruikt? Heb je ook ergens foto`s staan van je wagen? Ik overweeg mijn velgen ook zwart te maken!
  14. Hallo Bas & Maaike, Goed dat je informatie zoekt via het forum. Garagisten denken soms teveel aan de eigen portomonee en maken soms wat te snelle conclusie`s. Veel problemen zijn echter moeilijk van een afstand te beoordelen. Om een probleem te tackelen is het handig om door uitsluitingen de oorzaak te vinden. Het kan namelijk van alles zijn maar het is wel goed om eerst het meting te checken (ook omdat dit een bekende zwakke schakel is). Als blijkt dat de druk inderdaad laag is kun je nagaan of de juiste olie is gebruikt. Te dunne olie geeft lage druk, dit hebben jullie zelf ook gemerkt want met koude (dikkere) olie is er eerst nog wel goede druk. Juiste oliefilter is ook nuttig om te checken. Omdat je eerst wel druk hebt en daarna niet meer zou ik niet per se de pomp verdenken (als hij echt stuk zou zijn heb je nooit druk). Slijtage aan motorinternals kan ook de lage druk veroorzaken, meer ruimte betekent minder weerstand wat resulteert in een lagere druk. Succes en hou ons op de hoogte!
  15. zijn de banden al opgehaald? Waar kom je vandaan? Moeilijk te zien op de foto`s, is het profiel nog wel de moeite van het ophalen en omleggen waard?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...