Spring naar bijdragen

Fiscaal

Forum member
  • Aantal bijdragen

    132
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Fiscaal last won the day on February 25 2016

Fiscaal had the most liked content!

Over Fiscaal

  • Verjaardag 28/06/1970

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Musselkanaal

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2008

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Fiscaal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Waardering in de gemeenschap

  1. Set van 4 velgen Jeep met terreinband BFGoodrich Mud Terrain MT 265/75x16.Meer dan 8 mm profiel.Maat band is gelijk aan US-maat 31.5x10.5x16. (79 cm hoog)Steek velg 5x114.5.Maat velg 7Jx16.Originele velgen van Jeep Grand Cherokee 5,9V8 bwjr 1998.Te koop wegens overcompleet na verkoop auto.Velgen past onder:Jeep Grand Cherokee 1993 t/m 1999.Jeep Cherokee t/m 2006.Jeep Wrangler t/m 2006 met toepassing van wheelspacers, noodzakelijk ivm ET.(velg + band past alleen onder Cherokee als deze is verhoogd / suspensionlift)Gebruikt in zwaar offroad, banden zijn minder geschikt voor gebruik op de weg, vertonen ook minder goed slijtpatroon. (ad staat ook op MP) Prijs € 500. Voor info bellen (9.00-22.00 u) : Bernold 0612822232
  2. Ik ga de schuur opruimen, oude spullen gaan weg. Prijs € 200.
  3. Tirecarrier voor Grand Cherokee 1993-1999. Is na de verkoop van mijn Grand 5.9 blijven liggen voor een ander project. En je weet hoe dat gaat. Het blijft liggen. Om een vast geheel te krijgen zijn destijds het "scharnier" en de "sluiting" aan de trekhaak gelast. Dus bij verkoop hebben we gewoon het geheel er in 1 keer afgeschroven. Dus: vast te zetten met 4 bouten! That's it. Zoals vaak bij handleidingen beschreven: minor cutting nodig. Zie de foto's. Vereist enige mocificatie van de bumper. Oorspronkelijk zaten de "platen" onder de bumper door, maar als je terrein gaat rijden moet je niets onder de bumper bouwen, nee het moet zo hoog mogelijk. Met US vierkante trekhaak/reciever 2". Van de moderator van dit mooie forum moet er altijd een prijsje bij. Ik heb geen idee, is € 300 een redelijk prijs?
  4. Boer zoekt vrouw klassieker in grijskenteken outfit.Jeep Cherokee 2,5 Turbodiesel.Bouwjaar 1995.Lage km stand : 138.144 ( NAP ! )Max aanhangwagengewicht 3300 kg.Sterke en snelle auto door de oersterke betrouwbare 4-cilinder VM-TurboDiesel.Ideaal voor ZZP'er. Bijtelling op de zaak is slechts 35% van de dagwaarde = Youngtimer.APK tot 18 november 2017Afgelopen maand voorzien van:- nieuwe gloeistiften- nieuwe accu- 4 bijna nieuwe winterbanden- nieuwe steekas aandrijving linksachter- nieuwe wiellagers en keerringen links en rechts-achter- nieuwe uitlaatLeuke klassieker voor weinig geld die met de nodige aandacht nog vele jaren mee kan. Heeft wat gebruikersporen, maar ja, wat wil je na 21 jaren trouwe dienst. Altijd in weer en wind gestald geweest, dus roest op de voor dit type Jeep gebruikelijke plekken. Hier en daar wat doorroesting, maar niet op plekken dat APK-afkeur oplevert. Staat ook op Martkplaats € 2295. Uiteraard is de prijs een echte MP-prijs, rekening houdende met een ieder die niet de vraagprijs wil betalen, maar even wil handelen........ Soms moet je toch constateren dat je echt teveel Jeeps hebt ...... Bernold 0612822232
  5. iedereen in een ander hotelletje? Niet echt gezellig... In welk hotel zitten jullie?
  6. procall is van AEV. officiële dealer AEV in NL is B&S Autoparts in Tiel.
  7. Ik heb een JK Sport 2.8crd automaat op 35'ers en 4.88 in de Dana 30 met locker er in. We zien wel wat er gebeurt. Mijn rechtervoet is niet al te zwaar... Ik heb jaren geleden al geleerd om gedoseerd het koppel los te laten op de aandrijving En ook de AEV Procal gebruikt.
  8. B&S Autoparts (Jan Sloot) i.s.m. CarserviceTiel (Mark & Tony). Jeep-specialisten onder één dak in Tiel. http://www.bsautoparts.nl/ http://www.carservicetiel.nl/ Ze hebben tegelijkertijd ook ARB lockers in voor- en achteras geplaatst.
  9. Dat probleem had ik ook. Zelfde setting. Heb de differentiëlen laten aanpassen van 4.10 naar 4.88. Ben er nog niet tevreden over, is nog steeds trager dan standaard, ondanks dat theoretisch berekend de 4.88 de juiste overbrenging is bij de 35"banden. Motortje draait nu 2000 toeren bij 100 km/h. Hopeloos rond de 80 km/h, de automaat blijft schakelen, ondanks dat ik de schakelmomenten van de automaat heb aangepast. Heeft er naar mijn beleving mee te maken dat je tegen de max van het motorvermogen/koppel aanloopt. Ik had achteraf bezien een 5.13 overbrenging moeten monteren. Wellicht dat ik dat nog ga doen.Zit er nog over na te denken. Motortuning/softwaretuning door motorvermogen/koppel te verhogen is ook een optie die ik nog overweeg. Ik heb nu nog standaard 170 pk, latere versies hadden standaard 200 pk en die kunnen ook nog worden aangepast. Wil er nog mee langs een specialist, lijkt mij dat er, zonder schade aan te richten, toch wel 220 of 230 uit te halen is, met uiteraard hoger koppel die nog belangrijker is dan de pk's. Ik hoor niemand klagen over de brandstof consumptie van de JK diesel op 35"... Als ik de MT's op 2.2 bar heb staan, kom ik maar 7 km ver op een litertje diesel. In standaard setting was dat ongeveer 10. En nee, ik ga die dingen niet oppompen naar 2,5 bar of meer, dan krijg je bolle banden met vreemd slijtpatroon. We moeten maar wat meer olie uit de bodem pompen, ben er wat van nodig ....
  10. Helemaal eens met JeePee. Swaybar demonteren is tot daar aan toe, maar zonder trackbar is er geen houden aan.
  11. Blok is oké. € 1.250,=
  12. Ja, staat er nog. Update: 1. Tirecarrier is gedemonteerd, maar ligt er nog wel. 2. We zijn bezig met demontage van de verhogingsset, dus terugbouw naar origineel. Voorzijde is gereed, achterzijde doen we later deze week nog even op een avondje. 3. Er zitten nu 15" honingraadvelgen onder met 31*10.5*15 Goodyear AT. 4. Plakletters zijn verwijderd. 5. Binnenkort komen hier nieuwe fotootjes. Verwijderde onderdelen liggen nog in schap, dus eventueel beschikbaar. Bij interesse: bellen ! 0612822232 Bernold
×
×
  • Nieuwe aanmaken...