schneiders Geplaatst October 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2015 mooi werk Herman, viel toch nog mee om hem aan de praat te krijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2015 mooi moment, lekkerder dan kla....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst October 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2015 mooi werk Herman, viel toch nog mee om hem aan de praat te krijgen?Ja. Het aan de praat krijgen viel niet tegen. Maar in het geheel bekeken heb ik er zeker 3x langer werk aan gehad dan gedacht met de hele ombouw.Nu de boel aftapen en fatsoeneren. Hoop dat ik morgen een voorzichtig proefritje kan maken. En dan blijven er nog zat dingetjes over die nog moeten gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst October 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2015 mooi moment, lekkerder dan kla.......Zeker. Heb sowiezo een hekel aan klagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst October 31, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2015 Eerste meters gemaakt. Nog niet op de openbare weg geweest want had vergeten de achterverlichting aan te sluiten. Ziet er veelbelovend uit. Loopt mooi rond, trekt super. Moet nog wel wat meer gewicht achterop hebben, want wielen spinnen snel. Shifter schakelt nog niet helemaal goed, is denk ik kwestie van afstellen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 7, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2015 Vandaag eerst maar even opgeruimd. Heb voorlopig elektrakabel genoeg op voorraad . Afdekkappen boven de motor terug geplaatst, cabine vastgezet, shifter iets opgesteld, filmpje gemaakt, getankt en een klein stukje rondgereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2015 Mooi zeg! Bakje erop er rijden maar... ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 7, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2015 Echt een superleuk ding zo Herman, veel plezier met de V8. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 8, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2015 Mocht er iemand ook een fc170 willen opknappen: http://www.kapaza.be/fr/camionnettes/jeep-fc-170------101089846.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2015 Dit lijkt me de korte versie, dus de FC 150. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2015 Lijkt me een langere wielbasis te hebben. Ook staan de wielen wat meer naar binnen, dus smallere wielbasis. Al met al zeg ik FC 150. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2015 15102011436.jpg Lijkt me een langere wielbasis te hebben. Ook staan de wielen wat meer naar binnen, dus smallere wielbasis. Spoorbreedte Al met al zeg ik FC 150. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 21, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2015 Vandaag (onverwacht) kennis gemaakt met death wobble. Bij ongeveer 70 km/u begon de hele auto te schudden. Schok me de rambam. Had de afdekkap niet op de motor en kon dus zien dat ook de motor enorm begon te bewegen. Afgeremd en langzaam weer de snelheid opgevoerd. Weer het zelfde schudden. Terug bij mijn wpl alles nagekeken maar kon geen rare dingen ontdekken. Pas toen ik hem op de krik zetten viel me bij toeval op dat er speling op het rechtervoorwiel zat. Ik dacht, wielmoeren vergeten aan te draaien, maar die zaten vast. 2e gedachte: een losgelopen wiellager. De boel dus losgemaakt, waar ook daar geen rare dingen. Lagers strak opgedraaid, wiel er weer op. F.ck nog steeds speling. Naaf zit vast maar de remtrommel beweegt. Alles er weer afgehaald, de naaf schoon gemaakt en de trommel eraf getikt. Blijkt dat de flens (Flange) voor 90 % is losgescheurd van het huis. Lijkt me gietijzer, dus op zoek naar een vervanger. Filmpje: https://youtu.be/29t_24bvV6U Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 22, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2015 Heb je wat maten, gegevens en fotoos of zo ivm welk type je hebt? dan zal ik kijken voor je op zolder. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 22, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2015 Top Siert, Volgens de manual is het een Spicer 44-F as. maatvoering en foto's bijgevoegd. EPSON004.PDF Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 23, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2015 Deze drie verschillende heb ik liggen, laat maar weten of er wat bij zit. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 23, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2015 (bewerkt) Dag Siert, Die op de eerste foto links onder lijkt er het meest op. Ik heb nog een paar andere lijntjes uitstaan. (Meer in de buurt) Even afwachten wat daar uitkomt. Alvast bedankt voor de moeite. November 23, 2015 bewerkt door hermancj5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst November 28, 2015 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2015 Zie ook pb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 2, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2015 (bewerkt) De hub van Siert is binnen, waarvoor dank. Heb net de oude lagers eruit getikt en de maten gecontroleerd. De aanslag waar het lager tegenaan komt zit ongeveer 2,7 mm dieper dan bij de oude. Het nummer op de lagers zijn ook verschillend, dus daar kan ook nog verschil in dikte in zitten. De naaf van Siert heeft een extra, verdiepte rand voor de kering. De mijne is dus te klein, die van Siert heeft een te grote binnendiameter. De boel ligt nu te weken in de benzine. Helaas vanavond geen tijd, morgen verder meten. December 2, 2015 bewerkt door hermancj5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2015 (bewerkt) Tegenvaller: mijn lagers passen niet in de nieuwe hub. (Zijn te klein) Meevaller: timken heeft lagers met de juiste maten. Tevens een passende oilseal gevonden. Alles besteld in the UK. December 3, 2015 bewerkt door hermancj5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2015 Jammer dat je lagers niet pasten terwijl de afmetingen wel hetzelfde leken! Kon je wel de lagernummers overnemen? Lastig dat er zoveel verschillende Dana 44 assen zijn. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 4, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2015 Ja, aan de hand van de lager nummers heb ik de exacte binnen en buitendiameter kunnen bepalen. Ze zijn zelfs in 2 diktes te krijgen. (Scheelt iets van krap 2 mm.) Aan de binnenkant heb ik de dikke besteld, buiten de dunne. Dan vang ik de diepere ligging van jou naaf bijna op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 10, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2015 Lagers zitten er in, en de naaf is weer gemonteerd. Zaterdag testen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst December 11, 2015 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2015 Is hij daarmee zover klaar dat we hem volgende week zaterdag in Heerde mogen bewonderen ? Heerde is toch niet zo gek ver van Maarkel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2015 Vandaag een beetje rondgereden. Whow dat ding gaat als de brandweer. Even naar mijn zwager gereden. Hij zit in de landbouwmechanisatie en voor hem is er maar 1 motor, namelijk een zescilinder. Hem de sleutel in de handen gedrukt en samen een stuk rondgereden. Ik ken hem nu ongeveer 25 jaar, maar nog nooit zo'n enthousiasme gezien. Tot zoverre The fun part. Toen ik weer terug wilde rijden hoorde ik ineens wat tikken. Zoiets eerder gehad, toen kwam de fan tegen de selector van de automaat. Ik dacht (hoopte) dat er wat was losgerammeld. Dus niet, alles keurig op zijn plek. Daarna dacht ik dat de visco het begeven had, en dat daardoor de fan tegen de krukaspoelie aan kwam. Geprobeerd de bladen iets bij te buigen, daarna gestart en achteruit terug gereden. Auto bij mijn zwager in de schuur gezet en maar eens op de rug eronder gaan liggen. Zie ik ineens dat de krukaspoelie helemaal scheef zit. Kon hem er zo uithalen, want de bout was weg. (hebben we nog wel weer terug gevonden.) En dan kom je dit tegen! Gloeiende, gloeiende................. Ik heb dat ding er nooit af gehad, en zo te zien heeft dat al een tijdje lopen slingeren. Ben wel blij dat dit niet met 80 km/h gebeurde. Dus Pepijn, helaas, Heerde zit er nog niet in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.