Spring naar bijdragen

Forward Control Ofwel Fc-170


hermancj5
 Share

Recommended Posts

Zover ik nu kan overzien heb ik alles los. Automaat en tussenbak laat ik aan het blok zitten en probeer dit in 1 geheel te verwijderen. Ondersteuningsbalk verwijderd. Bak ligt op een karretje, zodat deze met het takelen naar voren kan rollen.

Binnenzijde stoelen en vloerbedekking verwijderd om de shifters los te kunnen maken,

De bouten van motorsteunen al wel verwijderd, maar de dag was alweer om. Maandag verder.

post-1357-0-05878100-1433623690_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cabine staat weer op zijn plek. Ben wel tevreden over de ruimte zo.

post-1357-0-23431800-1436904111_thumb.jppost-1357-0-20909700-1436904123_thumb.jp

 

 

Nu eerst verder met het strippen van de GC. Benzinetank en leidingen verwijderd. Deze wil ik hergebruiken. Gastank is er ook uit.

Pomp moet nog maar bout is vastgeroest. Er lag me teveel benzine onder de auto om de slijptol te gebruiken.

bewerkt door hermancj5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ondertussen is de GC bijna helemaal kaal. Alleen de assen en het stuur er nog uit, maar dat doe ik later.

Zo kan ik hem tenminste nog verplaatsen als het nodig is.

post-1357-0-65650100-1438019608_thumb.jp

 

Ben begonnen met de benzinetank van de GC te plaatsen.

Vanmiddag is Jos Reuling langs geweest en hebben we een begin gemaakt met de bedrading.

post-1357-0-43069500-1438019630_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Tank geplaatst en leidingen weer aangesloten. Uitlaat t/m deel waar ze bij elkaar komen gereed. Koelwater gereed op expansie vat na. Aansluitingen voor de toekomstige kachel ook al gemaakt. Bediening automaat gereed. Tussenbak doe ik later, na het clocken van de tussenbak, voorlopig 2_wd. Had de cabine op rubber staan, maar dit heb ik vervangen door kunststof blokken. Stuur zit er weer in. Nu de rem leidingen nog vernieuwen. Handrem moet nog. En als laatste uiteraard de elektraspaggetie....... Hoef me nog niet te vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Na 2 weken van andere bezigheden, vandaag maar weer eens de schuur opgezocht. Eerst een expansievat gehaald op de sloop (uit een poooloooo), geplaatst en gevuld. Tot nu toe geen lekkage.

Heb nog een vucuumslang "over". Nog geen idee waar die aan moet.

Luchtfilter pas gemaakt.

Begonnen met de rem leiding. Deel in de cabine is klaar. Een stuk flexibele slang er tussen gezet voor het kantelen van de cabine.

De finish komt in zicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ondertussen de electra in de cabine geheel vernieuwd. Nu een paar avondjes met de kabelboom van de motor aan het prutsen geweest. Brandstof pomp draait, startmotor ook, maar nog geen vonk helaas. Zaterdag verder zoeken bij de bobine. Zag dat de bedrading daar niet helemaal lekker zat. Hopelijk is het dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb zaterdag de hele relaiskast uitgetekend op een stuk karton. Dat schept al een heel stuk duidelijkheid. Ga nu de relais af of ze werken. Heb ze uiteraard eerst gecheckt of ze het nog wel doen. Had overal stroom op staan, dus eerst dat uitgezocht. Bleek dat een zwarte draad met witte streep ground was. Dat werkt nu dus goed. Hoor in de pcm nu ook een lichte zoem die ik nog niet eerder gehoord had. Heb ondertussen ook vonk bij de bobine, maar wil nog niet starten. Dus nu vanaf verdeler verder met checken.

We komen dichterbij......(hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen heb ik alle elektra aangesloten (denk ik). Alle relais werken tenminste.

Startmotor gaat rond, heb ook vonk, maar nog niet starten. Even benzine in de intake gegooid, en ja hoor hij loopt (even)

Hmmm geen benzine dan? Het ventiel in de fuelrail eruitgedraait, en ja hoor, helemaal droog.

Regulator eruitgehaald en dat zag er niet goed uit. Allemaal troep en roest.

(nu snap ik ook waarom de vorige eigenaar problemen met de benzine had. Op gas liep hij prima.)

Alles doorgespoeld, uitgeblazen en schoon gemaakt. Alleen is het membraam in de regulator lek.

Nieuwe is besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...