Spring naar bijdragen

flens afdraaien ivm ombouw schijfremmen


steven
 Share

Recommended Posts

Heb een keer dikkere steekassen in een YJ gezet en er schijfremmen opgezet.

Maar tijdens het monteren bleek dat de flenzen aan de steekassen ook een centimeter in doorsnee afgedraaid moesten worden, omdat anders de schijven er ook niet overheen pasten. Effe in de draaibank en probleem was opgelost.

Het bleken steekassen te zijn die ook geschikt waren voor een CJ (met vaste flens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,duidelijk.

Bedankt voor je reactie.

Er is mij wel eens verteld dat de geventileerde voorschijven van een CJ te dik zijn voor bv. VW Golf remklauwen.

Er zijn ook mensen die op die schijven weer klauwen van bv een Bronco monteren.

Ben zelf een beetje op zoek naar de voor tegens van de gebruikte materialen.

Vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,duidelijk.

Bedankt voor je reactie.

Er is mij wel eens verteld dat de geventileerde voorschijven van een CJ te dik zijn voor bv. VW Golf remklauwen.

Er zijn ook mensen die op die schijven weer klauwen van bv een Bronco monteren.

Ben zelf een beetje op zoek naar de voor tegens van de gebruikte materialen.

Vandaar mijn vraag.

Tja of je nu lada of suzuki onderdelen op je jeep schroeft: het is allebei even slecht voor mijn cj zijn zelfvertrouwen :whistle:

Bij die willwood klauwen zijn er exemplaren die te gebruiken zijn met geventileerde schijven. wil deze vooraan gaan gebruiken.

De klauwen achter zijn een kleiner model en op die manier zou ik (normaalgezien) geen remdrukverdelen moeten monteren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt van alles nemen bv ook suzuki remklauwen maar dan moet je ook je hoofdremcylinder aanpassen heeft te weinig op brengst

daarom nemen ze klauwen van een vw/audi kost weinig ook nieuw en je handremkabel past ook met wat kleine aanpassingen

de schijven van een suzuki zijn overal verkrijgbaar net zoals de remblokken

dit telt ook mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen, op de YJ en TJ kan je prima grotere klauwen gebruiken dan die van een lullig golfje [ achterzijde ] zonder dat je de hoofdremcilinder hoeft aan te passen. Een Golf is een veel lichtere auto met ook nog eens veel kleinere banden. Verwacht dus geen indrukwekkende remprestaties!

Als je over gaat naar het gebruik van een Hydraulische handrem kun je ook allerlei voorrem klauwen zonder handrem mechanisme gebruiken.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wat dacht je van dit ? (ik heb nog 2-sets liggen) en je bent gelijk klaar :

(echter wel de steek van YJ , ZJ , XJ en TJ = 5*4.5)

- 2 remklauwen

- 2 rem trommels

- 2 rem schijven

- 2 brackets voor de D-35

Rem-achter%20set%20compleet.JPG

Complete Remschijfset Dana-35 , ideaal als U een schijremmen achter op Uw Jeep wil bouwen , wordt geleverd zonder remschoenen.

€ 250.00 bestellen

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn oude CJ met de amc20 achteras had ik een schijfremconversie die opgebouwd was met de spullen van een ZJ.

Hier een link naar Amerika. Die heeft ook schijven op zijn dana 44 achteras geplaatst.

http://www.jeepforum.com/forum/f8/dana-44-rear-disk-brakes-357018/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb mijn one piece steekassen van Dana 44 bij de metaaldraaierij liggen de voor remschijven ook.

De schijven worden aan de binnenkant netjes glad gemaakt.

De hartmaatdiameter moet ook aangepast aan de one piece axels.

Heb de hele Dana 44 as glad gemaakt, geen orgineel beugeltje meer te vinden.

Bronco remklauwen,heb al een proef schertsplaat gemaakt na de Pasen even een stukje ijzer op maat maken.

De remankerplaten zijn ook al afgeslepen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn one piece steekassen van Dana 44 bij de metaaldraaierij liggen de voor remschijven ook.

De schijven worden aan de binnenkant netjes glad gemaakt.

De hartmaatdiameter moet ook aangepast aan de one piece axels.

Heb de hele Dana 44 as glad gemaakt, geen orgineel beugeltje meer te vinden.

Bronco remklauwen,heb al een proef schertsplaat gemaakt na de Pasen even een stukje ijzer op maat maken.

De remankerplaten zijn ook al afgeslepen,

Plaatjes?? (!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar een ombouw naar schijven gedaan en tot nog toe bevalt dit uitstekend. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de klauwen van een Ford Scorpio V6 en geventileerde schijven van een Grand Vitara 2liter. Mijn hoofdremcylinder was al voorzien van bekrachtiging. De schijven passen zonder fresen of boren op de flensen. Het enige wat ik moest doen is bevestigingsplaten maken. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is de as een D44. De steekas is onepiece. Ik heb er foto's en een beschrijving van gemaakt. Ik weet alleen nog niet hoe/of ik deze op het forum krijg. (Ik kan momenteel alleen via m'n mobiele telefoon op internet)

Groet Ronnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... ik had al een paar schijven liggen van een Dana30 vooras die ik gekocht had.

deze week zal het wel klaar zijn bij de machinebankwerker en ga ik het monteren.

dan ga ik de shertsplaten maken voor de remklauwen.

Kan alleen op dit moment niet verder omdat ik een verkeerde overbrenging in mijn vooras heb.

Daar gaan we ook een oplossing voor zoeken.

Mijn Dana44 heeft 3.73 en mijn voorassen een 2.73 en een 3.54........

evt. aan Dana44 erbij zoeken met 3.73 en de breedte van de vooras aanpassen......(kost veel tijd en geld)

Weet er iemand of er standaard Dana30 breedspoorassen zijn met 3.73?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hierbij de foto´s van mijn steekas

Is afgedraaid zodat de steekas precies in de remschijf past.

Heb een schijf van een lada niva genomen.

De remklauwen worden willwood met een line lock als "handrem"

De beugels om de remklauwen op de as te bevestigen heb ik laten "snijden" bij d&G tuning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...