steven Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Ik ben bezig mijn D44 achteras om te bouwen naar schijfremmen. Nu heb ik schijfremmen van een lada niva gekocht maar de flens van mijn steekas is net iets te groot. Heeft er iemand ervaring met het afdraaien van een flens van de steekas. of andere tips of suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Ik heb destijds bij mijn amc 20 as ook de flenzen afgedraaid, anders paste ze niet in de suzuki schijven Heb toen ook gekeken naar schijven van een lada maar waren te dik. wat voor remklauwen ga je gebruiken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 ben al blij dat ik niet de enigste ben met dat probleem ga willwood klauwen gebruiken achter. bedankt voor de reactie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Waarom hebben jullie gekozen voor Lada schijven? Was het niet makkelijker om Suzuki schijven te gebruiken of hebben julle daar nog een speciale reden voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
big-caboose Geplaatst February 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 ik gebruik suzuki schijven en golf gti klauwen van achter en heb ook de flenzen moeten afdraaien en aan de binnenkant de gaten in de remschijven moeten aanschuinen anders lag de schijf niet vlak op de flens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 als je als een verstevigde steekas (one-piece-axle) hebt dan hoef je de flens niet aftedraaien. daar past de remschijf zo overheen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 als je als een verstevigde steekas (one-piece-axle) hebt dan hoef je de flens niet aftedraaien. daar past de remschijf zo overheen bij die van moser in elk geval niet (gisteren gemeten) Die van een D44 zijn origineel in een stuk en past ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst February 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 Heb een keer dikkere steekassen in een YJ gezet en er schijfremmen opgezet. Maar tijdens het monteren bleek dat de flenzen aan de steekassen ook een centimeter in doorsnee afgedraaid moesten worden, omdat anders de schijven er ook niet overheen pasten. Effe in de draaibank en probleem was opgelost. Het bleken steekassen te zijn die ook geschikt waren voor een CJ (met vaste flens). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 Heb een keer dikkere steekassen in een YJ gezet ............Het bleken steekassen te zijn die ook geschikt waren voor een CJ (met vaste flens). :wacko:Cj heeft een ander boutenpatroon dan een YJ:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alasso Geplaatst February 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2010 ik heb het ook gedaan en ik heb ook de fles van de steekas afmoeten draaien. maar ik heb klauwen van een audie 80 en remzadels van een glolf. en een plaatje moeten maken om het lager binnen te houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2010 Maar wat is nu precies de reden om Lada schijven te gebruiken? Dikker,Beter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2010 Maar wat is nu precies de reden om Lada schijven te gebruiken?Dikker,Beter? weet niet of ze beter zijn. dikte is 11mm. Een kennis van mij had deze ook gebruikt in combinatie met die will wood remklauwen. Vandaar mijn keuze voor lada. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2010 Oké,duidelijk. Bedankt voor je reactie. Er is mij wel eens verteld dat de geventileerde voorschijven van een CJ te dik zijn voor bv. VW Golf remklauwen. Er zijn ook mensen die op die schijven weer klauwen van bv een Bronco monteren. Ben zelf een beetje op zoek naar de voor tegens van de gebruikte materialen. Vandaar mijn vraag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2010 Oké,duidelijk.Bedankt voor je reactie. Er is mij wel eens verteld dat de geventileerde voorschijven van een CJ te dik zijn voor bv. VW Golf remklauwen. Er zijn ook mensen die op die schijven weer klauwen van bv een Bronco monteren. Ben zelf een beetje op zoek naar de voor tegens van de gebruikte materialen. Vandaar mijn vraag. Tja of je nu lada of suzuki onderdelen op je jeep schroeft: het is allebei even slecht voor mijn cj zijn zelfvertrouwen Bij die willwood klauwen zijn er exemplaren die te gebruiken zijn met geventileerde schijven. wil deze vooraan gaan gebruiken. De klauwen achter zijn een kleiner model en op die manier zou ik (normaalgezien) geen remdrukverdelen moeten monteren.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst February 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2010 je kunt van alles nemen bv ook suzuki remklauwen maar dan moet je ook je hoofdremcylinder aanpassen heeft te weinig op brengst daarom nemen ze klauwen van een vw/audi kost weinig ook nieuw en je handremkabel past ook met wat kleine aanpassingen de schijven van een suzuki zijn overal verkrijgbaar net zoals de remblokken dit telt ook mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Mannen, op de YJ en TJ kan je prima grotere klauwen gebruiken dan die van een lullig golfje [ achterzijde ] zonder dat je de hoofdremcilinder hoeft aan te passen. Een Golf is een veel lichtere auto met ook nog eens veel kleinere banden. Verwacht dus geen indrukwekkende remprestaties! Als je over gaat naar het gebruik van een Hydraulische handrem kun je ook allerlei voorrem klauwen zonder handrem mechanisme gebruiken. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 :wacko:Cj heeft een ander boutenpatroon dan een YJ:whistle: Klopt, maar deze had een steek voor een YJ en een CJ. Soort van universele steekas zeg maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 (bewerkt) Of wat dacht je van dit ? (ik heb nog 2-sets liggen) en je bent gelijk klaar : (echter wel de steek van YJ , ZJ , XJ en TJ = 5*4.5) - 2 remklauwen - 2 rem trommels - 2 rem schijven - 2 brackets voor de D-35 Complete Remschijfset Dana-35 , ideaal als U een schijremmen achter op Uw Jeep wil bouwen , wordt geleverd zonder remschoenen. € 250.00 bestellen February 4, 2010 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Op mijn oude CJ met de amc20 achteras had ik een schijfremconversie die opgebouwd was met de spullen van een ZJ. Hier een link naar Amerika. Die heeft ook schijven op zijn dana 44 achteras geplaatst. http://www.jeepforum.com/forum/f8/dana-44-rear-disk-brakes-357018/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2010 Ik heb mijn one piece steekassen van Dana 44 bij de metaaldraaierij liggen de voor remschijven ook. De schijven worden aan de binnenkant netjes glad gemaakt. De hartmaatdiameter moet ook aangepast aan de one piece axels. Heb de hele Dana 44 as glad gemaakt, geen orgineel beugeltje meer te vinden. Bronco remklauwen,heb al een proef schertsplaat gemaakt na de Pasen even een stukje ijzer op maat maken. De remankerplaten zijn ook al afgeslepen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst April 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Ik heb mijn one piece steekassen van Dana 44 bij de metaaldraaierij liggen de voor remschijven ook.De schijven worden aan de binnenkant netjes glad gemaakt. De hartmaatdiameter moet ook aangepast aan de one piece axels. Heb de hele Dana 44 as glad gemaakt, geen orgineel beugeltje meer te vinden. Bronco remklauwen,heb al een proef schertsplaat gemaakt na de Pasen even een stukje ijzer op maat maken. De remankerplaten zijn ook al afgeslepen, Plaatjes?? (!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Plaatjes?? (!!) Zo wel willen ,maar krijg nog geen fotootje geplaatst hier........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronnie123 Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 Ik heb vorig jaar een ombouw naar schijven gedaan en tot nog toe bevalt dit uitstekend. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de klauwen van een Ford Scorpio V6 en geventileerde schijven van een Grand Vitara 2liter. Mijn hoofdremcylinder was al voorzien van bekrachtiging. De schijven passen zonder fresen of boren op de flensen. Het enige wat ik moest doen is bevestigingsplaten maken. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is de as een D44. De steekas is onepiece. Ik heb er foto's en een beschrijving van gemaakt. Ik weet alleen nog niet hoe/of ik deze op het forum krijg. (Ik kan momenteel alleen via m'n mobiele telefoon op internet) Groet Ronnie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst April 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2010 .... ik had al een paar schijven liggen van een Dana30 vooras die ik gekocht had. deze week zal het wel klaar zijn bij de machinebankwerker en ga ik het monteren. dan ga ik de shertsplaten maken voor de remklauwen. Kan alleen op dit moment niet verder omdat ik een verkeerde overbrenging in mijn vooras heb. Daar gaan we ook een oplossing voor zoeken. Mijn Dana44 heeft 3.73 en mijn voorassen een 2.73 en een 3.54........ evt. aan Dana44 erbij zoeken met 3.73 en de breedte van de vooras aanpassen......(kost veel tijd en geld) Weet er iemand of er standaard Dana30 breedspoorassen zijn met 3.73? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Hierbij de foto´s van mijn steekas Is afgedraaid zodat de steekas precies in de remschijf past. Heb een schijf van een lada niva genomen. De remklauwen worden willwood met een line lock als "handrem" De beugels om de remklauwen op de as te bevestigen heb ik laten "snijden" bij d&G tuning Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.