Spring naar bijdragen

De eerst aanschaf van een CJ7


Fr@nk
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik wordt een beetje gestoord van alle info die op mij af komt. Ik ben sinds een paar maanden verslaafd geraakt aan de CJ7 ik ben er echt van overtuigd dat ik er zelf een wil gaan aanschaffen (als BoyToy niet dagelijks) natuurlijk heb ik alleen een starters budget.

Wie kan mij iets vertellen wat ik absoluut nog niet weet over de CJ7.

Op dit moment heb ik alleen nog maar verkoop sites bezocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak ook niet je gehele startersbudget op!

Tis namelijk zoeken naar een speld in een hooiberg als je een strakke probleemloze cj wil aanschaffen.

Ik ken namelijk diverse eigenaren die een cj kochten voor tussen de 7500 a 10000 euro die er strak leek uit te zien maar na een grondige inspectie toch verre van perfect waren. Uiteindelijk moesten deze mensen er nog eens duizenden euro's tegenaan gooien om de wagen wel goed te krijgen.

Er zijn ook bedrijven die zeggen de perfecte cj7 te hebben maar in werkelijkheid blijkt dat dan niet zo te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet er een kopen van een FORUM LID die zeggen allemaal dat ze beste CJ hebben!

En meteen voor een V8 gaan............dat wil je uiteindelijk toch!

Dat laatste ben ik wel met Walter eens:)

Maar dan moet wel je budget toereikend zijn. En volgens mij zijn er juist in die categorie veel knutselbakken.

Mijn advies: ga niet over één nacht ijs en vraag een (ervarings)deskundige mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al vaker gezegd. De Jeep aanschaf is een emotie aankoop.

Hoe je het went of keert zal ie zich toch door zijn emotie laten leiden.

De eventuele ellende die hij er bij krijgt zal ie dan voor lief moeten nemen.

Succes met de juiste keuze.:D

klinkt me bekend in de oren! toen ik mijn Jeep voor de eerste keer starte(304 met open sidepipes, in een showroom!) was ik meteen verliefd...:wacko:

En dan ben je niet echt 100% zakelijk meer :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier nog iemand in die buurt....Ok een CJ.

Maar bendk 1 ding: problemen krijg of heb je niet, meestal koop je zelf...vraag is hoe je er mee om gaat.

uiteraard ook welkom eens te komen kijken... misschien moeten we wel bij rené een kopje koffie gaan doen ;-) die heeft goeie koffie haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Goeie avond,

eindelijk is het zo ver. Ik heb m'n CJtje in de garage staan. Ewout is nu al jaloers.

Bedankt nog voor de tips die je mij afgelopen zomer hebt gegeven.

Het is geworden een CJ5 uit 73

Ik begin nu naar de grote speurtocht van wat ik heb gekocht, de verkoper (particulier) wist er weinig van (stond op naam van z'n broer)

Ik kon alleen een nummer op het blok vinden wat weer herleid kan worden naar een motorblok uit 69.

Het is een Chevy V8 met het nummer 3927188.

Ik moet nu als eerste de kleppen gaan stellen, heb je nog tips of site's waar ik veel info kan vinden?

(ik ben geen automonteur maar ik wil het wel zelf gaan doen, alles is te leren toch?)

Groetjes Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feli met je aankoop.

Het is inderdaad zinvol om te weten wat je gekocht hebt, Welk blok, versnellings en tussenbak, assen enz.... Het Chevy blok is in iedergeval niet orgineel, maar geen bijzonderheid wbt sleutelen en onderdelen. Voor alle ander technische dingen is een sleutelboek (Haynes, Chilton) reuze handig. Kijk maar eens bij Boris op z'n website, 4WD-magazine webshop, Bol.com, Ebay, MP.

Oja..... plaatjes zijn we gek op. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een Chevy V8 met het nummer 3927188.

Zeker dat dat het juiste nummer is, dat lijkt meer een kopnummer (wel uit 1969).

Je casting code staat aan de bestuurderskant tegen het schutbord aan (zie >hier<). De ID code staat op een lip aan de voorkant, net onder de kop, passagierzijde.

kleppen hoef je weinig aan te stellen, zijn hydrolische klepstoters.

Maar die moeten wel de juiste preload hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...