Spring naar bijdragen

4,0l high output vervangen door 5,7l chevi


 Share

Recommended Posts

hallo,

ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag)

zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi.

heeft iemand hier ervaringen mee.

of een idee voor een andere optie motor?

of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren.

graag hoor ik iets van iemand.

sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag)

zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi.

heeft iemand hier ervaringen mee.

of een idee voor een andere optie motor?

of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren.

graag hoor ik iets van iemand.

sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek.

big block chevy van 5.7 liter. :bye1:

doe gek pak een rolls royce merlin V12.

zonder gekheid:

Stroker is goedkoop en zijn de minste extra aanpassingen.

en het vermogen van een standaard V8 zoals je die hier vaak vind uit een (oudere) chevy is een beetje overschat.

stroker kun je ook leuk Turbo op zetten voor 400PK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

big block chevy van 5.7 liter. :blush:

doe gek pak een rolls royce merlin V12.

zonder gekheid:

Stroker is goedkoop en zijn de minste extra aanpassingen.

en het vermogen van een standaard V8 zoals je die hier vaak vind uit een (oudere) chevy is een beetje overschat.

stroker kun je ook leuk Turbo op zetten voor 400PK

5,7 is small block;) en vrij makkelijk in te bouwen in een jeep.

bij de 8 pitters gaat het niet alleen om de pk's maar ook om de prachtige eigenschappen wat zij bezitten en dat is een heerlijk laag toerental, veel koppel wat direct laag opkomt en het zware gebrul. tevens zeer robuste mechanische hoogstandjes en heel simpel. ook makkelijk in onderhoud en slijtage is minimaal.

en zowiezo van zich zelf bezitten ze al aardig pk's en je hoeft maar zo weinig toe te passen wil je er meer uit halen want het zijn heavy duty blokken die potentie hebben om veel meer eruit te halen zonder dat je direct om zijn maximaal haalbare top zit.

turbo's zitten in stofzuigers wij doen aan superchargers:B:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

ik ben van plan om mijn 4,0l jeep motor tevervangen door iets met meer vermogen. (motor kapot, waterslag)

zat zelf tedenken aan een 5,7l bigblock van chevi.

heeft iemand hier ervaringen mee.

of een idee voor een andere optie motor?

of zijn er andere manieren om meer vermogen te creeren.

graag hoor ik iets van iemand.

sta voor alles open, bijmij is alles mogelijk dus mag gek.

Ga je het zelf doen of laat je het doen?

Ouder model heeft veel minder 'om handen' als een nieuwere met alle electronische toeters en bellen... waar haal je die spullen vandaan en doen ze het ook? Kun je dat testen?

Wat ga je doen met al die paarden? Ook nieuwe bak en assen eronder?

Ik zou er een andere 4 liter indoen.. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar een cj is standaard met V8 geleverd. Bij de RDW zal je weinig problemen krijgen maar ik hoor zoveel mensen de afgelopen maanden praten , denken en doen aan het inbouwen van een V8 in een wrangler en deze dan op kenteken te zetten.

Ik wil dus graag eens zien dat het ook iemand lukt om zijn wrangler als V8 op kenteken te krijgen. En dat die persoon dan ook aangeeft hoeveel duizenden euro's het heeft gekost. Tis makkelijk praten voor iedereen maar zonder bewijzen dat het iemand echt gelukt is om zijn wrangler als V8 om te bouwen en goed gekeurd te krijgen zou ik het nog niet aandurven. Je moet absoluut weten waar je aan begint en kan je het niet zelf dan moet je over een grote zak met geld beschikken om dit te laten doen.

Het vervangen van je oude 4 liter blijft dan altijd de goedkoopste oplossing vind ik.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen :P

(off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets?

Hoe kan dat nu dan?:blush::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt dat er YJ's rond rijden met een V8 erin. Degene die ik weet te rijden zijn geimporteerd uit Amerika in Duitsland ingevoerd en doordat ze in Duitsland goed gekeurd waren moest Nederland ze automatisch ook goed keuren. Ook weet ik dat de Hollandse Auto Import ( HAI ) eind jaren 80 begin jaren 90 3 Wranglers met chevy v8 hebben ingevoerd vanuit Amerika. Hoe dat is gegaan weet ik niet.

Ik zeg dus niet dat het niet mogelijk is maar ik ben een tijd terug bij jeepcenterneed geweest en daar vertelden ze mij dat ze al maanden bezig waren om een wrangler goed gekeurd te krijgen op V8. Zelfs een aantal andere bedrijven die jeeps onderhouden durven de ombouw van een 6 cilinder naar V8 niet aan omdat ze twijfelen of de wagen wel goed gekeurd zal worden. Tis ook lastig om zoiets te doen want iemand wil een V8 inbouwen en als bedrijf moet je dan gaan werken met een open kostprijscalculatie want je weet nooit wat voor problemen je allemaal tegen kan komen.

Mijn CJ8 is daar ook het levende bewijs van. Een CJ8 is ook nooit met een V8 geleverd en toch heb ik er 1 waarbij op het kenteken staat dat er een V8 in zit. Mijn CJ8 komt uit Amerika en toen zat er al een V8 in.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het dan niet mogelijk om het via duitsland te doen?

Bedoel dus uitvoeren naar Duitsland daar TUV laten keuren invoeren naar NL en hier bij de RDW aan te bieden?

Je kan iets TUV laten keuren als alles TUV aan je jeep is. Zodra er een verhoging of verbreding op zit die niet TUV is wordt hij ook niet goed gekeurd. Ook in Duitsland bestaat er geen type goedkeuring voor een Wrangler V8 standaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen :lol:

(off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets?

Hoe kan dat nu dan?:lol::wacko:

Bij ons wordt niet op het aantal cilinders gekeurd, dus mijn V8 is 4.2 ltr :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een stroker geeft veeel meer PK's, is natuurlijk een behoorlijke puzzel en zeker niet goedkoop, maar als je gek wilt doen :lol:

(off topic) Er rijden wel YJ's rond met V8 op kenteken. Hoe hebben die dat dan gedaan? En ik concludeer daaruit dat het type-goedkeuring er wel moet zijn(maar fabrieksaf zijn de YJ's niet met V8 geleverd),omdat het anders simpelweg niet mogelijk is om het op kenteken te zetten toch? Of mis ik iets?

Hoe kan dat nu dan?:whistle::wacko:

zoveel meer pk's geeft het niet en de pk's die je hebt daar blijft het ook bij en dat terwijl een smal block chevy (oude) bij die hoeveelheid pk's begint en door de kleinste aanpassingen al veel meer haalt zonder dat je gelijk het maximale eruit hebt geperst. koppel is ook leuk om naar te kijken.

dit is al teveel off topic

zoals michel al zegt ik ben benieuwd of het ook in nederland zou lukken via duitsland hoogst waarschijnlijk wel. een belletje naar de RDW kan geen kwaad wil je het echt uitvoeren. heb je voor jezelf veel meer zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoveel meer pk's geeft het niet en de pk's die je hebt daar blijft het ook bij en dat terwijl een smal block chevy (oude) bij die hoeveelheid pk's begint en door de kleinste aanpassingen al veel meer haalt zonder dat je gelijk het maximale eruit hebt geperst. koppel is ook leuk om naar te kijken.

Hoho, een goed gebouwde stroker kan je ruim 80PK meer opleveren!

+die 180 die je standaard al hebt: niks te klagen lijkt me :whistle:

Een oud chevy blok(1970-80) kan varieren, geloof ik, van 160 tot 300PK, dus daar moet je goed opletten wat je koopt! Voor wat je zo leest op internet was het in de fabriek al per willekeurig blok/serie verschillend.

En daarbij blijft de grootste uitdaging staan: het omkeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een vriend van mij die vroeg mij of ik het wilde maken voor hem.

hij heeft zijn auto in het water geparkeerd en toen nog een keer gestart,, en vwala hij liep, woeps een luide tik er in.

nu na enkele kilometers kwam alle olie er uitgelopen. in een rap tempo.

hij wil toch vermogen winst halen, en een v8 loopt heerlijk.

dus vandaar was mijn vraag of het kon wat er mogelijk is.

jullie argumenten om het bij een v6 tehouden ivm rdw. klinkt heel logisch.

weten jullie of dat de motorblokken van jeep (4.0 high output),

sterke blokken zijn. om ze wat optepeppen?

en zoja wat loont (zonder giga kosten)

die v8 is een leuk project, maar die goedkeuring is idd een probleem.

daar begin ik dan misschien wel aan nu mijn immigratie.:lol:

totzo ver in idd geval bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omkeuren kan, ook in Nederland.

Klein V8 je erin, standaard uitlaat, en op naar de RDW lelystad. Deze kleine V8 heeft zelfde, of minder PK's dan orginele blok.

Na goedkeuring de echte erin...............

gr. Marcel.

een vriend van mij die vroeg mij of ik het wilde maken voor hem.

hij heeft zijn auto in het water geparkeerd en toen nog een keer gestart,, en vwala hij liep, woeps een luide tik er in.

nu na enkele kilometers kwam alle olie er uitgelopen. in een rap tempo.

hij wil toch vermogen winst halen, en een v8 loopt heerlijk.

dus vandaar was mijn vraag of het kon wat er mogelijk is.

jullie argumenten om het bij een v6 tehouden ivm rdw. klinkt heel logisch.

weten jullie of dat de motorblokken van jeep (4.0 high output),

sterke blokken zijn. om ze wat optepeppen?

en zoja wat loont (zonder giga kosten)

die v8 is een leuk project, maar die goedkeuring is idd een probleem.

daar begin ik dan misschien wel aan nu mijn immigratie.:P

totzo ver in idd geval bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...