Spring naar bijdragen

Verhoogde wrangler achter verhogen


kenzo
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bedankt, maar wat is een SYE (is dit nodig voor echt terreinrijden)... dit ga ik toch bijna nooit doen... alleen wat veldweggetjes.

En wat komt er dan nog bij... verzenden invoerrechten en btw... komt er dan nog ong 500€ bij???

4,5 % invoerrechten

19 % btw

Er is al veel over geschreven op het forum.

Gebruik de zoekfunctie eens: 'invoer'.

bewerkt door Petra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd ook met een 4 inch trail master set rond, bevalt uitstekend:yes:

Je hebt alleen nog langere remslangen nodig, al roepen hun dat het met de orginele kan:wacko: en ja die SYE geen idee of je zonder kan, merk je vanzelf:lol:

P.S. zou de Procomp set niet in NL bestellen:frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gekeken, maar verzendkosten zijn zo hoog dat het bijna niet meer rendabel is om in het buitenland te kopen (set van 600€ is hier voor 900€). Kan ik beter hier een set van 900€ kopen, dan is het meer of beter voor hetzelfde geld.

Ik heb 1 week terug een prijs opgekregen van Quadratec voor een soortgelijke set alleen dan de heavy duty uitvoering. Ik zou 398 dollar aan transportkosten betalen. Deze prijs kan je ook ongeveer aanhouden voor de RE set die jij zou willen.

Dus 819 dollar voor de set en +/- 350 a 400 dollar transport. Dan kom je uit op ongeveer 1200 dollar en daar komen nog je invoerrechten bij a 4.5 en 19% = 1200 * 1.045 = 1254 dollar * 1.19 = 1492.26 dollar / 1.5 ( koers dollar t.o.v. de euro ) = 994 euro

Bij 4x4garagde.de kost deze kit http://de.4x4-garage.com/product_info.php/cPath/23_175_59_107/products_id/611

Het is wel zo dat rubicon express een zeer goed product is en je hoort er heel weinig slechte verhalen over. Kwalitatief zou de set beter zijn als een procomp of trailmaster set maar dat heb ik alleen van horen en lezen. Zelf nooit ondervonden.

En als je 4 inch gaat verhogen ontkom je bijna niet aan de SYE kit. Die ga je dan echt nodig moeten hebben.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol.

Heb deze herfst een RE5505 set in de US gekocht (met korting 700dollar), zending gesplist ivm gewicht, was voor ongeveer 750eu aan de deur bezorgd. Prijzen in Nederland komen niet eens in de buurt.

Succes!

Hoi Ab,

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Ik vroeg vorige week een prijs op voor de heavy duty set van RE en dan zonder de shocks en ik kreeg een prijsopgave van 398 dollar aan transportkosten. Ik neem aan dat die transportkosten niet veel anders zullen zijn dan voor de RE5505 set.

Mvg Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk even bij rubiconexpress.com en krijg dit kwa kosten inclusief verzenden (vanuit hun site):

SubTotal $1,009.90

Tax $0.00

Shipping $801.06

Total $1,810.96

Beetje overdreven veel denk ik

$1,810.96 = €1207.30

totaal inclusief btw en invoerrechten kom ik dan uit op 1500 voor een set wat origineel €836 kost inclusief btw en invoerrechten... en in Amerika zelfs: €672,-

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ah bedankt,

heb deze set hier gezien:

http://www.quadratec.com/products/16300_303.htm

Dit is inderdaad dezelfde.

Heb eens gemaild voor de verzendkosten.

Bij een warrior set waar ik voor gemaild had naar Quadratec kwamen we op $293,- verzendkosten uit....

Veel redelijker dan $800+ dollar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even gekeken en bij Quadratec zou het inclusief verzenden, btw en invoerrechten ongeveer €983 zijn.

Bij 4x4garage.de 1.082,90 EUR.

Bij Quadratec zitten Doetsch Shocks

Bij 4x4garage zitten RE Twintube shocks...

Waar zou jullie keuze naar uitgaan?

Ik neem aan dat bij 4x4garage gewoon ook 4 schokbrekers zitten, en verder de sets beide gelijk zijn? (bij Quadratec is alles in ieder geval compleet)

niemand?

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je meer dan 3,5 inch gaat verhogen heb je een SYE nodig anders heb je steeds kapotte kruisjes in je aandrijfas.

SYE is Slip Yoke Eliminator kit door de verhoging verander stand aandrijfas

dus moet je een een langere aandrijfas achter. dit kan door de as in de tussenbak korter te maken. De aandrijfas wordt dan een CV as die schuift niet meer in en uit je tussenbak maar heeft zelf een schuifstuk net als je voor aandrijfas. Bij een verhogeingskit zitten wel bussen of balkjes die je tussenbak plaat wat laten zakken om de grotere hoek op te vangen maar met meer dan 3.5 inch verhoging kun je beter die SYE kopen (usd 300 kit +$ 300 as)

Met 35 er banden in het terrein ga je problemen krijgen met je assen maar je rijd alleen zandpaden.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de RubiconExpress set die Albert aangaf

en die bij 4 wd bestellen.

Ik rij met de 4,5 inch extreme duty set van RE maar ook die zakt door ondanks extra veerblad. oorzaak; alle troep aan gereedschap en reserve onderdelen achterin):blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bodylift kan je m.b.t. bodylift buiten beschouwing laten.

Ik neem aan dat je dit bedoeld?

Je bodylift kan je m.b.t. SYE buiten beschouwing laten??? (dus dat de bodylift niets met de SYE te maken heeft...

Ik kreeg ook mail van Quadratec en hij zei dat dit aanbevolen werd, maar niet per se nodig was...

is een flink kostenplaatje.

En gelukkig is er iemand (Moto), die het niet heeft en hier geen slechte ervaringen mee heeft...

Heb op 4wd.com gekeken maar de site is offline...

Weet iemand nog verschil tussen schokbrekers:

Bij Quadratec zitten Doetsch Shocks

Bij 4x4garage zitten RE Twintube shocks...

?? Vriendelijk bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kenzo, kom eens een keer naar een meeting van de Jeepclub ofzo. Daar kan je met zeer veel ervaren mensen praten die je advies kunnen geven en kun je ook zien hoe e.e.a. in elkaar zit met alle voors en tegens.

Ook ik heb problemen gehad met trillingen in de aandrijfas na een verhoging. Dit is vaak op te vangen met een SYE. Bij mij bleek dat ik onbalans in mijn aandrijfas had en heb deze vervangen door een andere. Toen waren de trillingen weg. Als je voornamelijk op de weg rijdt, dan is een SYE mijns inzien niet echt nodig als je na de verhoging geen trillingen hebt.

Jeepers die veel in terrein rijden onder zware omstandigheden willen de meest optimale setting en nemen een SYE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt,

Weet niet wanneer die meetings zijn, maar wil er zeker eens naartoe komen.

Ik denk dat ik toch voor de Rubicon Express 4" lift ga... (bijna iedereen hier raad mij dit aan).

Verder denk ik dat ik nog even geen SYE erbij bestel. Echt zwaar terreinwerk ga ik niet doen, en mocht het zijn dat het toch erg gaat trillen kan ik dat alsnog bestellen.

Verder weet ik nog niet waar ik moet bestellen...

Rubicon Express schokbrekers, Doetsch schokbrekers

Dit set kan ik bij 4wd.com niet vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow ow ow... ik kan echt niet zoeken...

maarja welke schokbrekers zijn nu het beste (alle 3 de sets zijn even duur ongeveer)...

Shocks - 3000 Series (4wd.com)

Shocks - RE Twintubes (4x4garage.de)

Shocks - Doetsch (Quadratec)

Weet trouwens de verzendkosten bij 4wd.com niet... kan hier dus wat duurder of goedkoper zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tipje: Houd de "special deals" in de gaten, ze hebben regelmatig leuke kortingen, soms tot 25% Vooral met US feestdagen.

De RE5515 is vandaag "maar" 740 dollar.

4" YJ Standard Suspension System by Rubicon Express

Part #R/ERE5515

Buy Now: Ends in 9 Hrs - Sitewide Savings

Update

$819.99

- $82.00

$737.99

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij nu 2 jaar met een skyjacker 4" verhoging , rij zonder sye. Rijd ook regelmatig off road en op de weg. Heb tot op heden een keer de kruizen van me achterste aandrijfas moeten vervangen maar dit waren waarschijnlijk nog de originele. Heb er nu gelijk kruizen met smeernippels ingezet. Zou als ik jou was gewoon eerst de verhogingskit kopen zonder sye. Dan kan je altijd later nog de sye kopen mocht dit nodig zijn.

Als ik zelf wat bestel in de us doe ik dit altijd in bij 4wd heb er zeer goede ervaringen mee.

Succes met de keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...