kenzo Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Hallo, Mijn wrangler is al een heel stuk verhoogd (denk bodylift), en heb nu 35" banden eronder. Soms kom ik met de achterbanden tegen de spatbordverbreders aan. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Andere schokbrekers achter, of iets anders? Voor is hij denk ik genoeg verhoogd. Foto van mijn wrangler erbij gevoegd. Vriendelijk bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Andere fenders en de wielkast aan de achterkant uitslijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Andere fenders en de wielkast aan de achterkant uitslijpen. bedankt maar dat is iets wat ik absoluut niet wil. ik wil graag andere schokbrekers erop, of (hier gaat mijn voorkeur NIET naar uit): nog een kleine bodylift achter, alleen geen flauw idee wat het beste is, wat ook betaalbaar is, en wat de mogelijkheden zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Een body lift je ofwel helemaal, ofwel helemaal niet. Alleen achter is geen optie. Van schokbrekers wordt je auto niet hoger dus dat heeft ook geen zin. Wil je niet verhogen en de wielkasten ook niet uitzagen dan is er nog de optie om je bumpstops te verlengen zodat het wiel minder ver kan inveren. Zo'n 35tiger heeft nou eenmaal wat ruimte nodig in de wielkast als je maximaal inveert.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 ok, is jammer. ik had hem zowieso graag wat hoger gewild achter. Ik vind dat hij voor wat hoger lijkt dan achter. De bumpstops verlengen achter is daarbij geen optie. Is een complete bodylift lastig en duur, en dan heb ik inderdaad voor en achter... Andere opties? Vriendelijk bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steen Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 misschien kun je wat langere veerschommels plaatsen,al is de te behalen winst daarvan klein maar misschien net genoeg voor je.niet al te duur of zeer goed zelf te maken;) mvg de steen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 Leg eerst eens uit waarom je niet wilt slijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Downsouth Geplaatst November 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2009 hoeveel steekt je band buiten de spatbordverbreder?Als ie uitsteekt met minimale verhoging zit band snel tegen buitenkant spatbordverbreder Met alleen bodylift lijkt het me niet erg prettig 35ers te rijden( zeker in terrein), dus zal er denk/hoop ik meer aan gedaan zijn. Als je wilt kom je maar eens langs dan hebben we snel gezien wat. Kijk maar wat je met aanbod doet. groetsjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Als ik het goed zie heeft ie al een bodylift en verlengde shackles. De bladveren staan vlak dus misschien een ander verenpakket er onder? En anders kleinere banden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 OOOOOOOOOH gelukkig ik ben niet de enigste met deze problemen misschien het reserve wiel der af scheelt weer zo'n 35 kg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Heb er nu 33ers onder zitten en bij een beetje extreme hoek lopen mijn banden ook aan in de spatborden. Heb nu bij 4WD spatbordverbreders vandaan en moet je inderdaad vanaf de midden van de ronding van je zijscherm naar achter er een stuk uithalen.Kan geen kwaad ook,want het hele plaatwerk aan de achetrkant zit al naar binnen gevouwen van het aanlopen van de banden. Volgens mij is het geen gezicht als je nog meer de lucht in gaat met je bodylift. Krijg je zo'n Big Foot look en je rijgedrag van de auto gaat ook achteruit. Gewoon lekker eruit knippen die handel en netjes behandelen met de nodige middelen tegen roest.Gaat nog het beste met een zo genaamde knabbelschaar.Effe een plakbandje er overheen en door de plakband heen knippen.Heb je de geen tot weinig beschadigingen. Werkt perfect en geen last meer van aanlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Krijg je zo'n Big Foot look en je rijgedrag van de auto gaat ook achteruit.. Leg eens uit dan? Ik rij met totaal 7.5 verhoging dmv SpOA. Rijgedrag van de Jeep is beter dan voorheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Bedankt voor de reacties. Achterband eraf laten is geen optie. Ik vind de looks het belangrijkste en dat vind ik hoort er gewoon op. Verder heeft een kennis van mij andere schokbrekers op zijn auto gelegd (geen jeep), die hij kan uitschroeven. Hij kan daarmee gewoon de voor / achterkan apart verstellen. Denk dat ik voor andere (misschien Rancho) schokbrekers ga. Ook dat uitslijpen ben ik geen fan van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Bedankt voor de reacties.Achterband eraf laten is geen optie. Ik vind de looks het belangrijkste en dat vind ik hoort er gewoon op. Verder heeft een kennis van mij andere schokbrekers op zijn auto gelegd (geen jeep), die hij kan uitschroeven. Hij kan daarmee gewoon de voor / achterkan apart verstellen. Denk dat ik voor andere (misschien Rancho) schokbrekers ga. Ook dat uitslijpen ben ik geen fan van. Jup, schokdempers met hoogte verstelling, werkt gecombineerd met schroefveren, niet bij bladveren. Andere schokdempers veranderen bij jou niets aan de rijhoogte..... Niet verkeerd hoor, nieuwe schokdempers, maar zinloos als verhoging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 ok, maar er moet toch een oplossing voor zijn om hem alleen achter wat te verhogen? En het liefste heb ik toch nieuwe schokbrekers (misschien rancho ofzo). Weet iemand waar ik die kan kopen (heb gezocht maar vind totaal niets). En wat kost dat ongeveer? (weet trouwens niet hoeveel inch de jeep nu verhoogd is). Vriendelijk bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 (weet trouwens niet hoeveel inch de jeep nu verhoogd is). Gezien de staat/stand van je veren "0". En nogmaals: Dempers helpen niet om je Jeep te verhogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Gezien de staat/stand van je veren "0". En nogmaals: Dempers helpen niet om je Jeep te verhogen. 0"... wat bedoel je nu? hij ligt hoger dan normaal dus hoe kan dit dan? heeft hij dan een body lift alleen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RvW Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 En het liefste heb ik toch nieuwe schokbrekers (misschien rancho ofzo). Weet iemand waar ik die kan kopen (heb gezocht maar vind totaal niets). Misschien hier te vinden http://www.gorancho.com/dealer_locator.php Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 0"...wat bedoel je nu? hij ligt hoger dan normaal dus hoe kan dit dan? heeft hij dan een body lift alleen? Zoals al eerder gezegd: langere shackles en een bodylift. Je veren staan vlak. Zou me niks verbazen dat dit nog de orginele zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Zoals al eerder gezegd: langere shackles en een bodylift.Je veren staan vlak. Zou me niks verbazen dat dit nog de orginele zijn. Ok. Sorry als ik meerdere keren hetzeflde vraag, maar voor mij is het nog een klein beetje onduidelijk. Ik wil hem dus graag wat verhogen (liefst achter wat meer dan voor, of achter een beetje en voor niet). Wat kan ik dan doen? (denk dat de body al verhoogd is, dus ander verenpakket is dan een optie)? En als dit juist is, waar kan ik dan zoiets krijgen? Nogmaals sorry als ik vaak hetzelfde vraag, maar toch bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 0"...wat bedoel je nu? hij ligt hoger dan normaal dus hoe kan dit dan? heeft hij dan een body lift alleen? Lees eens terug....... Utah: Als ik het goed zie heeft ie al een bodylift en verlengde shackles. Als ik het goed zie, dito. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 (bewerkt) Ok.Sorry als ik meerdere keren hetzeflde vraag, maar voor mij is het nog een klein beetje onduidelijk. Ik wil hem dus graag wat verhogen (liefst achter wat meer dan voor, of achter een beetje en voor niet). Wat kan ik dan doen? (denk dat de body al verhoogd is, dus ander verenpakket is dan een optie)? En als dit juist is, waar kan ik dan zoiets krijgen? Nogmaals sorry als ik vaak hetzelfde vraag, maar toch bedankt. Misschien is een add-a-leaf een optie maar mijn inziens een tijdelijk. Ik denk zelf dat je verenpakket zijn beste tijd heeft gehad. En wat nu te doen? Tja......... dat is een keuze die jezelf moet maken als je er wat aan wilt doen. Er zijn meerdere opties voorgesteld. En het uitslijpen hoort er toch wel bij. Ik had er zelfs last van toen ik met een 4.5" verhoging had en 33ers. Als oplossing heb ik toen TJ flares geplaatst. Maar mening...... Andere veren maar dit is al met al een best prijzige oplossing als je je probleem goed wilt oplossen. November 21, 2009 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 De gemiddelde Wranglers met 35ers staan toch echt wat hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 ik heb gezocht en neem aan dat de bovenste 3 mogelijkheden voor mij gelden? http://www.infoautopoetsen.com/accesoires.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Ff kleine toevoeging betreft TJ flares. Komt toch iets meer bij kijken. Je sitesteps dingen mogen er dan waarschijnlijk ook af. Of je moet deze ook gaan aanpassen omdat de TJ flares wat meer ruimte in beslag nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.