Spring naar bijdragen

Mistachterlicht


carsveld
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb mijn KJ aangeschaft helaas zonder instructie boekje:wacko:<_<

Vorige week reed ik met mist echter ik kon geen schakelaar vinden voor het mistachterlicht (dus maar zonder gereden:blush:)

Met de rechter stengel aan het stuur kan ik mijn mistlamen vóór wel aankrijgen maar weet iemand hoe ik de achterlichten aan kan krijgen ? :bye1::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb mijn KJ aangeschaft helaas zonder instructie boekje:wacko::(

Vorige week reed ik met mist echter ik kon geen schakelaar vinden voor het mistachterlicht (dus maar zonder gereden:blush:)

Met de rechter stengel aan het stuur kan ik mijn mistlamen vóór wel aankrijgen maar weet iemand hoe ik de achterlichten aan kan krijgen ? :whistle::ohmy:

2005 is het facelift jaar voor de KJ, dus misschien is dat iets anders dan bij de '02-'04 model...

Hier is het zo dat de verlichting aan het linker hendel zit, als je de uiteinde naar buiten trekt, gaan de mistlichten voor aan. Als je dat ding dan verder naar achter draait, een tikje verder na de dimlicht stand, 3e klik dus, gaan ook de mistlichten achter aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2005 is het facelift jaar voor de KJ, dus misschien is dat iets anders dan bij de '02-'04 model...

Hier is het zo dat de verlichting aan het linker hendel zit, als je de uiteinde naar buiten trekt, gaan de mistlichten voor aan. Als je dat ding dan verder naar achter draait, een tikje verder na de dimlicht stand, 3e klik dus, gaan ook de mistlichten achter aan.

Oepssss, dan vrees ik met grote vrezen dat er iets niet geheel in orde is. Ik zal de zekeringen en de lampjes morgen maar ff checken dan:unsure:

Ik hoop dat het daar dan in zit. Als ik nu de 2e stand gebruik bij de uitgetrokken stand kan ik nu alleen met een extra schakelaar de daklichten aanzetten (er moet dus meer achter deze schakeling zitten:blush:)

Dank voor de tip:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ben je daar weer aan gekomen?

Heb bij mijn WJ alleen een boekje er bij gekregen, wat ook nog in het staat.:bye1:

Deze service manuals zijn te downloaden. google op ( FREE )DOWNLOAD SERVICE MANUAL JEEP ...... ...........(welk model dan ook)

Sommige sides vragen een vergoeding voor de download.(pdf)

Heb je wat meer tijd om te zoeken zijn ze ook gratis wel te vinden.

Tis ff zoeken;)

Zelf heb ik er toen niks voor hoeven betalen.....maar waar? weet ik helaas niet meer.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waw, leuke resultaten kom je dan tegen.

Ik heb de het werkplaatshandboek van maar liefst ruim 6000 pagina's op mijn PC. Gaat over de Cherokee (liberty) diesel en benzine.

Het staat nu op een server. Als je een mailadres doorgeeft kun je hem er (gratis) vanaf halen.

Groetjes Johs

bewerkt door JohsH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waw, leuke resultaten kom je dan tegen.

Ik heb de het werkplaatshandboek van maar liefst ruim 6000 pagina's op mijn PC. Gaat over de Cherokee (liberty) diesel en benzine.

Het staat nu op een server. Als je een mailadres doorgeeft kun je hem er (gratis) vanaf halen.

Groetjes Johs

Super handleiding, wel ff zoeken naar de juiste pagina uit de 6000 beschikbare :(, maar ehhhhh......niet:no: per ongeluk op printen klikken, je blijft papier sjouwen :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo,

Echt nieuw op dit forum ben ik niet, maar het is al enige tijd geleden dat ik nog hier geweest ben.

Momenteel ben ik wat aan het rondkijken naar een Cherokee KJ met 2.8 CRD en automaat. Om niet alle posts te moeten herhalen, heb ik deze oude tread terug geopend.

Mijn vraag: is er een werkplaatshandboek en onderhoudsboek voor dit model beschikbaar?

Alvast bedankt,

Olav - Vroeger Grand Cherokee 2.5 Td rijder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 1 year later...

Top dit forum! ik heb ook aardig lopen #@%@#%%#@ om het mistachterlicht brandend te krijgen, en dankzij dit topi: Gelukt!

Het klopt dat achter enkel aan kan als voor ook aan is, dus hendel uitgetrokken? En klopt het ook dat dat idioot stroef gaat? was bijna bang het ding af te breken....

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top dit forum! ik heb ook aardig lopen #@%@#%%#@ om het mistachterlicht brandend te krijgen, en dankzij dit topi: Gelukt!

Het klopt dat achter enkel aan kan als voor ook aan is, dus hendel uitgetrokken? En klopt het ook dat dat idioot stroef gaat? was bijna bang het ding af te breken....

Groets,

Marco

Nee, om de mistlichten achter te laten branden moet je idd tegelijk de voorlampen aan doen, dus terwijl je hem omhoog doet ook naar links, naar buiten trekken. Dan zijn zowel voor als achter aan. Pas hierna kun je de hendel weer naar binnen drukken, waardoor voor uit gaat en achter aan blijft. (dit is bij een 2003'er, misschien is dit vanaf '05+ veranderd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand svp bevestigen/ontkennen of de klik naar het mistachterlicht inderdaad (veel) zwaarder hoort te gaan in vergelijk met de andere standen?

TIA!

Groets,

Marco

Blijf dr wel bij dat doordraaien naar de mistachterlichten (het laatste 'klikje' dus) idioot 'zwaar' gaat en bang ben de hendel af te breken...

Gaat dit bij jullie ook zo zwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand svp bevestigen/ontkennen of de klik naar het mistachterlicht inderdaad (veel) zwaarder hoort te gaan in vergelijk met de andere standen?

TIA!

Groets,

Marco

Niet veel zwaarder, wel een beetje ja... Maar belangrijk is dat je hem naar buiten trekt terwijl je hem doordraait naar de laatste stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx! Naar buiten trekken doe ik inderdaad, maar dan gaat ie toch moeilijk en met een vrij harde knak/tik in mistachterlichtstand. Alle andere standen gaan normaal/soepel, zeker in vergelijking tot...hmmm...

Niet veel zwaarder, wel een beetje ja... Maar belangrijk is dat je hem naar buiten trekt terwijl je hem doordraait naar de laatste stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Hetzelfde ook van de week gehad en opgezocht.

De multischakelaar links uitrekken gaan je mistlampen voor aan en dan een klik naar voren (gaat zwaarder) en de beide mistachterlichten gaan branden.

Het was even zoeken en durven door te draaien want het gaat inderdaad zwaarder!

 

groet Marinier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...