Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dit komt niet goed:), want de panhart stang moet gelijk in hoek lopen met de stuurstang, zo ga je ongelovelijk bumpstear opwekken, en is er op straat niet mee te rijden.

Geloof me ik spreek uit ervaring, heb dit zelf ook gehad, met een jeep, en wat betreft de hockeystick ophanging, het zal nooit een goede flex geven, mids je in het terrein 1 van de bouten los maakt.

Zou er voor kiezen om het punt wat op de as zit voor de panhartstang omhoog te brengen zo kan het punt bij het chassis ook weer omhoog en krijg je niet zo'n uitsteeksel onder de wagen wat zeker een belemmering bij het inveren zal zijn

suc6

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met Aitze eens. Bij mijn cherokee ben ik een tijd bezig geweest om dit in orde te krijgen. Er was absoluut niet mee te rijden en was gewoon te gevaarlijk.

Om zonder trackbar te gaan rijden in het terrein lijkt mij ook geen goed plan bij spiraalveren.. Je houdt zo geen controle over je voorste as. Bij bladveren kan je wel zonder trackbar gaan rijden in het terrein. Er zijn meerdere jeepers die dit systeem al hebben.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik niet doen (high stear) en is bij patrolassen ook niet nodig, kijk maar eens goed naar de hoek waar je stuurstang nu in staat, je kant het punt op de as voor panhartstang vrij eenvoudig omhoog brengen en dus bij het chassis ook, het is even prutsen en vogelen maar het kan prima zonder h stear.

Steven in (volgens mij oostende) heeft ook iemand in de buurt die dit heeft gedaan je zou hem eens kunnen vragen

doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno ga jij ook nog stabilisatiestangen plaatsen ( swaybar met disconnects )

Met bladveren kan je goed zonder rijden maar aangezien jij nu overstapt op spiraalveren ga je veel meer de auto voelen in bochten o.a.

Ik heb ook geprobeerd zonder die swaybar te rijden. Tot een kilometer of 80 per uur ging het redelijk tot goed maar daarboven was het minder fijn rijden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Menno, Ik val een beetje laat binnen maar ziet er goed uit zo !

Ik heb mijn assen helemaal uit elkaar gehad om alles na te kijken en deze assen gaan niet zomaar meer kapot !!

Ring en pinion 2x zo groot, steekassen veel dikker en kogels in plaats van een kruis dus ook sterker.

Rondom schijfremmen en een r&p verhouding van 4.62.

Oh, en als je een beetje zoekwerk verricht heb je een achteras met een locker.

Het is even werk maar het gaat zichzelf zeker terug verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi hoor Menno.

Weet iemand zo even de breedte van de Patrol assen van bevestiging tot bevestiging (zogenaamde WMS) ben benieuwd of dit een mogelijke vervanging wordt voor mijn Chief.

Thnx

Ik weet alleen de maten van buitenkant schijf tot buitenkant schijf.

Die zit tussen de 142 cm voor de oude type assen en 151 voor de nieuwste type assen. Bij de meest gebruikte assen zit het op 147 cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi hoor Menno.

Weet iemand zo even de breedte van de Patrol assen van bevestiging tot bevestiging (zogenaamde WMS) ben benieuwd of dit een mogelijke vervanging wordt voor mijn Chief.

Thnx

Hardbody (D21) 86.5-97 ® H233B 59"

Hardbody (D21) 86.5-90 ® C200 59"

Frontier (D22) 99-2000 ® H233B 62.5"

in comparison with Jeep :

Grand Wagoneer 89 (F) Dana 44 61.5"

Wagoneer 81 (F) Dana 44 60.5"

CJ-6 74 (F) Dana 30 51.5"

CJ-6 74 ® Dana 44 50"

CJ-7 83 (F) Dana 30 56"

CJ-7 83 ® AMC 20 55"

TJ Rubicon 03 (F) Dana 44 61"

TJ Rubicon 03 ® Dana 44 60"

Bron:http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=263398

De set welke ik Te Koop heb staan is ook schijf/schijf 147cm

Gr,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel me twijfels bij de patrol afmetingen. Ik had ze ook al een keer voorbij zien komen op pirate.

Nissan Patrol Hardbody (D21) 86.5-97 ® H233B 59"

Jeep CJ-7 83 (F) Dana 30 56"

Jeep CJ-7 83 ® AMC 20 55"

Ik heb widetrack assen en bij mij is schijf naar schijf 126 cm = 49,6 inch

Bij de patrol is het van schijf naar schijf 147 cm = 57.9 inch

En dan komt er nog wat bij dus 59 inch als WMS voor een patrol vind ik vrij laag.

Wie weet kan iemand het nauwkeurig opmeten en weergeven ergens op dit forum aangezien er steeds meer jeep rijders overstappen naar patrol assen

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...