Spring naar bijdragen

M.E.M.


BUFFALO
 Share

Recommended Posts

I love these topics :(

Eén die bij mij hoog op de lijst staat:

Bijna nieuwe Honda CBR600F gekocht, lekker mee wezen toeren. Wel een paar weggetjes gehad waar zand en andere meuk lag, dus voor het naar huis rijden even de kuipen afspuiten.

Bij de spuitcabine leek het mij handiger hem op de middenbok te zetten, dan staat ie rechtop en kan ik overal makkelijk bij. Hand op het stuur, hand onder het zitje om hem over z'n dooie punt te tillen en hard trappen met de voet op de middenbok. :ohmy:

Gaat 1000 keer goed, todat je in een nate spuitcabine staat en je motorlaars van de middenbok afschiet. Per saldo leg ik gewoon mijn net nieuwe motor op z'n zijkant. cussing.gif Het is maar goed dat ik mijn helm nog op had, anders hadden mensen zich kunnen storen aan mijn taalgebruik.

En dat van die losse wielmoeren kan ik ook over meepraten :(

Nieuwe 1 piece axles in de CJ7 geplaatst en alles weer gemonteerd. Zaterdagavond naar de Cruise Brothers en daarna binnendoor toerend terug naar de loods. Op een gegeven moment hoor ik een harde 'ting' van een lantaarnpaal waar we langsrijden en denk: 'steentje'. En een halve seconde later slaat mijn linkerachterwiel vast in de wielkast, schuin hangend aan de laatste wielmoer.

De wielbouten van de 1 piece axle kit moet je erin draaien, en dat had ik gedaan met loctite. Bij het plaatsen van de wielen de moeren niet te hard aandraaien, dan kan de loctite nog even drogen. Die draai ik later wel na....... :no: Dat was dus geen steentje.............

Van alle overige wielen 1 moer afgehaald om linksachter weer vast te zetten, en heel voorzichtig naar de loods.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mogen het ook andere vonkjes zijn???

Zo waren kennissen van mij een dag bezig geweest om de keuken van hun al op leeftijd zijnde moedertje een opknapbeurt te geven.

Je kent dat wel, plafond schilderen, nieuwe mooie gipswandjes er in, alle elektra!!!! vernieuwd, mooie inbouwcontactdozen...

Enfin, na de klus geklaard te hebben... lekker genieten in de keuken, kijkend naar het resultaat vraagt het moedertje.. of er nog een schilderijtje opgehangen kan worden.......

Ach, na het compleet mooi maken van de keuken is zo'n schilderijtje ophangen uiteraard geen probleem....

Dus gereedschapskist weer open, plugje klaar, boormachine in de aanslag...

stekker in het stopcontact....

en klik, klik, klik.....

Geen reactie op de boormachine....

Maar wel het licht wat aan en uit ging.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou ik had vandaag dus ook een M.E.M.

Wat gebeurde was dat ik vandaag de trekhaak er weer opgezet heb.Dus kouwe klauwe maar toch ff doorgezet.

Nou had ik de wagen naar mijn garagebox gereden.Dus na het monteren van de trekhaak wilde ik dus de wagen weer voor de deur zetten,ja lekker niet starten.

Benzinepomp wilde niet draaien,maar omdat ik achter bij de tank bezig was geweest zat daar volgens mij het probleem.

Zoeken,zoeken en nog eens zoeken en meten,maarja alleen gaat dat niet lekker.Dus Janjeep gebeld of dat hij toevallig naar de zaak ging en zoja of dat hij me daar dan heen wilde slepen.Zo gezegd zo gedaan Jan heeft me dus daar heen gesleept want daar was het minimaal een stuk behagelijker en koffie op afroep.

Wij zoeken ,meten nou ja niets dus.Ok dan moet de tank er maar onderuit want dan zal de pomp waarschijnlijk wel kapot zijn.Na een behoorlijke stoeipartij met de tank was hij onder de wagen vandaan,en dus de pomp eruit gehaald.

Ja niet werken dus,pompje zelf uit de houder gehaald en er spanning op gezet en ja hoor werken dat ding(huh).Wat bleek de spanning die wij bij de stekker meten was lekspanning en beslist geen 12v en dus ging de pomp daar niet op draaien.

Ok tank er weer onder gezet (weer zo'n stoeipartij)en dan maar verder zoeken,onder het dashbord en onder de motorkap.

Op een gegeven moment zette Jan het contact weer aan en ik zat aan wat relais,je raadt het al de pomp ging draaien.

Wat bleek de contactjes waren geoxideerd.

Dus voor l#l de tank er van onder gehaald.

Les geleerd eerst goed meten.Weer echt zo'n M.E.M.,zelf hou ik het op een leermoment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luitjes

ik ben een beetje dom geweest :P:yes:

zo als je op de link van de foto kan zien heb ik daar een lagerhuis met wielbouten staan

deze heb ik zo in het wiel gestoken en dan komen de einden zonder draad zo goed als door de velg waardoor je de bouten niet goed aan kan draaien

Wat was ik nou even helemaal vergeten jawel hoor daar komt nog een schijf op te zitten dus vanmorgen en aan het knutselen geweest en wel ze passen perfect

een hoop paniek om niets dus ;)

kan op slot deze ( domme ) actie

bedankt nog allemaal voor de inspanning en het meedenken

klikkie naar topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vertel nu eens wat er is gebeurd dan??

Misschien in de linkerbocht met de rechter lepel de stelling geprikt (been there, done that).

Of met de heftruck het chassis van een pickup liften om de as eronderuit te halen, en op het moment dat ze aan de as bezig zijn kiepert de heftruck voorover. (filmpje uit de states geloof ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

vanmorgen vroeg ff de bladveren verwissellen dus ik er onder binnen tien minuten er weer onder uit niet van het zweet maar van het bloed ,trok de rattel iets te hard van de moer met als gevlog gat inde kop precies tussen de ogen boven de neus was gelijk goed wakker dus maar ff ziekenhuisje met als gevlog en plakbeurt en water weer bijgevuld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

me maatje ging vandaag na een bak wisseling even een test rondje rijden!!!

hij was al helemaal zat van die jeep want niks paste of zat mee de laatste tijd.

maar toen hij terug kwam kon hij wel janken, de motor kap was opengevlogen!!!

reden de motorkaphaken niet vastgezet!!

schade, raam aan gruzelementen, motorkap dubbelgevouwen.

dus konden we nog even snel een motorkap en voorraam+frame wisselen

14092008320.jpg

14092008321.jpg

voorruitframe even snel ontroesten en spuiten

14092008324.jpg

kap plaatsen

14092008323.jpg

nieuw schroefdraad tappen

14092008322.jpg

14092008325.jpg

oude raam

14092008321.jpg

14092008326.jpg

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...