Spring naar bijdragen

Kruisjes snel kapot


martijn12
 Share

Recommended Posts

Hallo

Hoelang gaan de achterste aandrijf kruisjes normaal mee ?

Ik heb nou ongeveer een half jaar een wrangler en heb de kruisjes al ongeveer 5 keer moeten vervangen, dit lijkt me niet echt normaal.

De kruisjes zijn elke keer op dezelfde manier kapot, 2 doppen zijn er nog goed en van de andere 2 worden elke keer de naaldjes helmaal kort gemalen / doormidden (zie foto).

post-3820-12873024329475_thumb.jpg

Waar kan dit aan liggen?

Ik zat zelf te denken aan de verhoging mischien?

Groeten martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee geen sye wel de tussenbak verlaagt en de as gekanteld. Het is voornamelijk het achterste kruisje dat kapot gaat en de aandrijfas staat zo goed als evenwijdig aan de achteras

Zal er dalijk even een foto van maken, maar zou dit het probleem kunnen zijn dan?

bewerkt door martijn12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welk merk kruisjes maakt ook nog wel uit. en heb je een locker in het achteras? en wat voor banden? heeft der allemaal mee te maken.

in november heb ik het achterste kruisje vervangen... in april was de voorste stuk en heb ik de achterste ook los gehaald en die had ook al weer schade... dus heb ze toen bijde vervangen. het is het zwakste punt.. of dat moet het zijn.. soms zit het mee soms zit het tegen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen sye wel de tussenbak verlaagt en de as gekanteld. Het is voornamelijk het achterste kruisje dat kapot gaat en de aandrijfas staat zo goed als evenwijdig aan de achteras

Zal er morgen even een foto van maken, maar zou dit het probleem kunnen zijn dan?

volgens mij moet deze niet evenwijdig staan.

want dan knikt de as omhoog bij inveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welk merk kruisjes maakt ook nog wel uit. en heb je een locker in het achteras? en wat voor banden? heeft der allemaal mee te maken.

in november heb ik het achterste kruisje vervangen... in april was de voorste stuk en heb ik de achterste ook los gehaald en die had ook al weer schade... dus heb ze toen bijde vervangen. het is het zwakste punt.. of dat moet het zijn.. soms zit het mee soms zit het tegen ;)

Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achteras

De kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld

Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen :)

post-3820-12873024335443_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achteras

De kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld

Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen ;)

[ATTACH]4967[/ATTACH]

volgens mij is je achteras te veel gekanteld.

de hoek staat nu omhoog :) lijkt mij op de foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is je achteras te veel gekanteld.

de hoek staat nu omhoog ;) lijkt mij op de foto.

Yip, lijkt mij ook....

Lockers en banden hebben er naar mijn mening trouwens niet veel mee te maken, althans niet gezien het tempo waarin jij die kruisjes moet vervangen.

Ik heb toch redelijk terrein gereden met 33-ers en lockers, heb die kruisjes nog nooit in die staat of kapot gehad.

Ik zou trouwens ook eens voorzichtig gaan informeren wat een SYE je gaat kosten...:)

(heeft niets met dit probleem te maken trouwens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hier heb je wat leesvoer mbt je achterste aandrijfas. De hoek van je aandrijfas t.o.v. je achteras is totaal verkeerd!

http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/

http://www.drivetrain.com/parts_catalog/drivetrain/driveline_angles_and_phasing_problems.html

http://www.buickperformance.com/Pinion.htm

Wat voor verhoging heb jij eronder zitten?

Zoals al gezegd denk ik dat je eens moet gaan nadeken over de aanschaf van een SYE Kitt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

[ATTACH]4966[/ATTACH]

http://www.jeepforum.nl/attachment.php?attachmentid=4966&thumb=1&d=1251818946

Waar kan dit aan liggen?

Ik zat zelf te denken aan de verhoging mischien?

Groeten martijn

Heb je een andere yoke op je cardan gezet??

Kan 't zijn dat de beugels niet goed sluiten??

Met andere woorden.. Zijn je kruisjes niet te smal voor je yoke?

Zo te zien slijten ze helemaal aan de buitenkant af en volgens mij kan dat alleen als je kruis te klein is..

Gr.Karel.

bewerkt door bossie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten 33 ers onder met limited slip in de achteras

De kruisjes zijn volgens mij orginele van crown bij b&s besteld

Ik heb hem zo gekocht dus neem aan dat de oude eigenaar hier ook allemaal rekening mee gehouden heeft, maar begin eraan te twijfelen :)

[ATTACH]4967[/ATTACH]

kun je zo oplosen door de wiggen te vervangen .

volgens mij heb je nu 8% of 6% wiggen en moet je naar 4%.

bewerkt door maurice coolen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee

Ik denk dat als ik de as terug kantel de as inderdaad te kort is.

Maar ik zou denken hoe kleiner de hoek van de assen is, hoe minder de kruisjes hoeven te draaien en dus beter is voor de kruisjes, maar dit zie ik dus verkeerd?

Ik zal binnenkort is even al die pagina's gaan doorspitten

Er is inderdaad een keer een nieuwe yoke opgezet, maar zover als ik kan zien zitten de kruisjes er toch strak in

Ik heb al aan een sye zitten denken, maar dat kost redelijk veel geloof ik en is bij mij volgens mij niet per se nodig.

iig al bedankt allemaal voor de reacties :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hier heb je wat leesvoer mbt je achterste aandrijfas. De hoek van je aandrijfas t.o.v. je achteras is totaal verkeerd!

http://www.4x4wire.com/tech/pinionangle/

http://www.drivetrain.com/parts_catalog/drivetrain/driveline_angles_and_phasing_problems.html

http://www.buickperformance.com/Pinion.htm

Wat voor verhoging heb jij eronder zitten?

Zoals al gezegd denk ik dat je eens moet gaan nadeken over de aanschaf van een SYE Kitt.

Wat voor verhoging er precies onder zit weet ik niet, ik weet alleen dat ik een ander verenpakket heb en dat de oude eigenaar zelf shakles heeft gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou daar ben ik dan mooi klaar mee

Ik denk dat als ik de as terug kantel de as inderdaad te kort is.

Maar ik zou denken hoe kleiner de hoek van de assen is, hoe minder de kruisjes hoeven te draaien en dus beter is voor de kruisjes, maar dit zie ik dus verkeerd?

Ik zal binnenkort is even al die pagina's gaan doorspitten

Er is inderdaad een keer een nieuwe yoke opgezet, maar zover als ik kan zien zitten de kruisjes er toch strak in

Ik heb al aan een sye zitten denken, maar dat kost redelijk veel geloof ik en is bij mij volgens mij niet per se nodig.

iig al bedankt allemaal voor de reacties :)

je as zal niet te kort zijn voor normaal gebruik.

tevens is je yj niet extreem verhoogt op de foto te zien.

dus het zal best gaan met andere wiggen.

ik zal wel ees kijken of ik er nog heb liggen kun je het uit probeeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder een cv joint moeten beide U joint hoeken gelijk zijn. Dus wat je nu hebt is goed voor een aandrijf as met een cv joint maar niet voor wat jij hebt.

De maximale hoek voor aandrijf as/ u joint is 12 graden maar 8 is beter voor een lang leven. Je aandrijf as is ook aan de korte kant. Met een slipyoke Eliminator zoe je een XJ voor aandrijf as kunnen laten inkorten zou al je problemen oplossen en je kan de tussen bak dan weer op zijn oude plek terug zetten

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik dus kan doen is de as terugkantelen en een langere aandrijfas gebruiken?

Hoe kan ik er dan achter komen welke wiggen ik nodig heb en welke lengte aandrijfas?

Een sye heeft toch niks met de hoek van de as te maken of zie ik dit verkeerd ?

bewerkt door martijn12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik dus kan doen is de as terugkantelen en een langere aandrijfas gebruiken?

Hoe kan ik er dan achter komen welke wiggen ik nodig heb en welke lengte aandrijfas?

Een sye heeft toch niks met de hoek van de as te maken of zie ik dit verkeerd ?

In zekere zin wel, door een SYE wordt de hoek groter en daardoor de spanning op het geheel wat minder.

Nadeel is dat je dus een langere aandrijfas nodig hebt.

Nadat je de as op de juiste hoek hebt opmeten welke as je nodig hebt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...