Spring naar bijdragen

Kruisjes snel kapot


martijn12
 Share

Recommended Posts

Er is nog een ding dat te doen is dat het verhaal kan helpen.

Maak je zelf een 1" motormount lift uit een paar stukkies 1" vierkante buis.

Daardoor komt de rear yoke op de transfercase wat verder naar beneden en vemondert die hoek wat helpt ook met de aandrijf as lengte.

Als je dat doe moet ke wel de fan shroud en of de radiateur wat hoger plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Er is nog een ding dat te doen is dat het verhaal kan helpen.

Maak je zelf een 1" motormount lift uit een paar stukkies 1" vierkante buis.

Daardoor komt de rear yoke op de transfercase wat verder naar beneden en vemondert die hoek wat helpt ook met de aandrijf as lengte.

Als je dat doe moet ke wel de fan shroud en of de radiateur wat hoger plaatsen

Als je dit doet komt de aandrijfas toch juist nog rechter te staan ?

en 1" lijkt me niet genoeg voor de goede hoek ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de motor way omhoog gaat dan komt het achter eind wat meer naar beneden. Dit helpt de hoek van de aandrijf as en helpt ook met de lengte van de aandrijf as vandaar kun je met de wiggen biide koeken gelijk maken.

Effe in het engels

The simplest is to measure from yoke to yoke first the top then the same for the bottom if those measurements are the same then the u joint angles are the same. If after that the slope of the driveshaft is not excesive then your problem should be fixed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de motor way omhoog gaat dan komt het achter eind wat meer naar beneden. Dit helpt de hoek van de aandrijf as en helpt ook met de lengte van de aandrijf as vandaar kun je met de wiggen biide koeken gelijk maken.

Effe in het engels

The simplest is to measure from yoke to yoke first the top then the same for the bottom if those measurements are the same then the u joint angles are the same. If after that the slope of the driveshaft is not excesive then your problem should be fixed

Het achter eind moet toch juist wat omhoog ipv naar beneden om de hoek beter te maken ?

attachment.php?attachmentid=4967&d=1251825381

2joint_angle.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen

schuifstuk omdat op te vangen

de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden

de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing

zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad

maar idereen heeft een andere oplossing of meening

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen

schuifstuk omdat op te vangen

de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden

de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing

zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad

maar idereen heeft een andere oplossing of meening

groeten

De as kan in en uitschuiven in de tussenbak dus daar licht het niet aan.

Ik dacht ook dat hoe rechter de kruisjes hoe beter, maar in het verhaal dat als de kruisjes altijd op dezelfde plek staan ze niet goed gesmeerd worden en sneller inslijten lijkt me toch ook wel logisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erwin,

Zijn schuifstuk is het deel wat de tussenbak ingaat, de zogenaamde slip-yoke. Dat is standaard bij de NP-231 tussenbak.

jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen

schuifstuk omdat op te vangen

de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden

de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing

zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad

maar idereen heeft een andere oplossing of meening

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dat bij iedere auto anders is. geen idee of der een minimale lengte aan zit ;)

Dat zal wel per auto verschillen ja, maar echt een minimale lengte zal er niet zijn?

Ik heb gisteren even mijn schokbrekers achter aan de onderkant losgehaald omdat ik vermoed dat ze kapot zijn.

Ik kan ze allebij helemaal induwen en dan komen ze niet meer terug is dit normaal ? :B

Zo niet, dan kan dit ook een grote rol meespelen denk ik ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de schokbrekers niet gas gevuld zijn komen ze niet zelf terug.

Zover het de U joints betreft zolang je geen probleem met axle wrap hevt heeft het er geen effect op. Probleem zit in de hoek van de aandrijf as en de hoek waaronder de kruisjes werken. Todat dit binnen de de normen zit zal het probleem zich niet verhelpen. Een ander ding dat het kan veroorzaken is dat mischien de oren van de aandrijf as waar het kruisje in gaat, verbogen zijn ( de gaten zijn niet meer in line)

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de schokbrekers niet gas gevuld zijn komen ze niet zelf terug.

Zover het de U joints betreft zolang je geen probleem met axle wrap hevt heeft het er geen effect op. Probleem zit in de hoek van de aandrijf as en de hoek waaronder de kruisjes werken. Todat dit binnen de de normen zit zal het probleem zich niet verhelpen. Een ander ding dat het kan veroorzaken is dat mischien de oren van de aandrijf as waar het kruisje in gaat, verbogen zijn ( de gaten zijn niet meer in line)

En hoe kan ik erachter komen of ze gas gevuld zijn? heb al heel wat gegoogled maar kan over mijn schokbrekers niets vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...