Spring naar bijdragen

Kruisjes snel kapot


martijn12
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...
inmiddels al gelukt om de stand van je as te veranderen? zat vandaag is bij mijne te kijken en vind de hoek toch ook wel ongunstig:)

[ATTACH]5377[/ATTACH][ATTACH]5378[/ATTACH][ATTACH]5379[/ATTACH]

Nee nog helemaal niks aan gedaan eigenlijk, kwam pas bij iemand die veel wranglers verkoopt en die vond juist dat de hoek goed is dus ik weet het ook niet meer :bye1:

As iets verder terug kantelen zie ik niet echt zitten omdat de yoke dan te kort wordt. Dus eigenlijk moet ik er gewoon een sye en xj aandrijfas tussen zetten, maar dit vind ik voorlopig nog te duur.

Dus nu is het gewoon goed opletten wanneer de kruisjes kapot zijn.

Nog een vraagje, die sidepipe zelf gemaakt of gekocht ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Gister weer een kruisje aan zijn eind geholpen :D

Lijkt wel of de 2 dopjes die kapot gaan niet gesmeerd zijn

En de andere 2 zijn nog helemaal goed en lijkt ook nog voldoende vet in te zitten

Deze keer maar is proberen om te smeren tot er bij alle 4 de dopjes vet tussenuit komt.

Hoe vaak moet je zo'n kruisje eigenlijk smeren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister weer een kruisje aan zijn eind geholpen :(Lijkt wel of de 2 dopjes die kapot gaan niet gesmeerd zijn

En de andere 2 zijn nog helemaal goed en lijkt ook nog voldoende vet in te zitten. Deze keer maar is proberen om te smeren tot er bij alle 4 de dopjes vet tussenuit komt. Hoe vaak moet je zo'n kruisje eigenlijk smeren ?

Die kruisjes zullen bij jou gewoon veel sneller kapot gaan vanwege de hoek van je aandrijfas t.o.v je achteras en tussenbak. Kruisjes kunnen veel verdragen maar de hoek die jij hebt is gewoon te groot. Dat moet die man die wranglers verkoopt ook hebben gemerkt als hij er verstand van heeft.

Hoe vervang jij de kruisjes altijd? Draaien de kruisjes zodra ze vervangen zijn alle kanten soepel op of voel je wat weerstand bij een bepaalde stand?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat moet die man die wranglers verkoopt ook hebben gemerkt als hij er verstand van heeft.

Hoe vervang jij de kruisjes altijd? Draaien de kruisjes zodra ze vervangen zijn alle kanten soepel op of voel je wat weerstand bij een bepaalde stand?

Dan zal die man er wel geen verstand van hebben :D

Als ik de hoek meteen goed wil aanpakken zie ik alleen maar dure oplossingen en zal ik dus even voor moeten sparen

De kruisjes vervang ik altijd met de bankschroef.

de kant die in de aandrijfas zit draait zo soepel dat als ik de aandrijfas omdraai dat hij meevalt zegmaar. de kant van de yoke heeft wat weerstand en blijft in dezelde positie staan als ik hem omdraai.

deze keer was het het kruisje bij de tussenbak, maar normaal is het het kruisje bij de as die kapot gaat.

Ik denk dat het een combinatie is van een paar dingen waardoor ze elke keer kapot gaan, en zal dus een aantal dingen moeten vernieuwen maar daar moet ik dus nog even voor sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kruisjes vervangt moeten ze ten alle tijde in alle richtingen soepel en goed draaien, anders gaat er iets niet goed. Als je ze doorsmeert moet er uit alle dopjes vet komen dat is een teken dat er ook overal vet zit! Als ze al na montage niet soepel draaien en ze ook nog is geen vet hebben is dit vragen om problemen!

Voor wat betreft de sye kit is niet noodzakelijk naar mijn idee, rij ook zonder met 4 inch verhoging. Maar wel met goede askanteling. (perches?) er tussen bij de bladveren om de as te kantelen. Elke keer voor en na dat ik het terrein ben in geweest smeer ik alles door. Is naar mijn idee het behoud van je spullen.

Dan zal die man er wel geen verstand van hebben :D

Als ik de hoek meteen goed wil aanpakken zie ik alleen maar dure oplossingen en zal ik dus even voor moeten sparen

De kruisjes vervang ik altijd met de bankschroef.

de kant die in de aandrijfas zit draait zo soepel dat als ik de aandrijfas omdraai dat hij meevalt zegmaar. de kant van de yoke heeft wat weerstand en blijft in dezelde positie staan als ik hem omdraai.

deze keer was het het kruisje bij de tussenbak, maar normaal is het het kruisje bij de as die kapot gaat.

Ik denk dat het een combinatie is van een paar dingen waardoor ze elke keer kapot gaan, en zal dus een aantal dingen moeten vernieuwen maar daar moet ik dus nog even voor sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kruisjes vervangt moeten ze ten alle tijde in alle richtingen soepel en goed draaien, anders gaat er iets niet goed. Als je ze doorsmeert moet er uit alle dopjes vet komen dat is een teken dat er ook overal vet zit! Als ze al na montage niet soepel draaien en ze ook nog is geen vet hebben is dit vragen om problemen!

Voor wat betreft de sye kit is niet noodzakelijk naar mijn idee, rij ook zonder met 4 inch verhoging. Maar wel met goede askanteling. (perches?) er tussen bij de bladveren om de as te kantelen. Elke keer voor en na dat ik het terrein ben in geweest smeer ik alles door. Is naar mijn idee het behoud van je spullen.

Als ik de kruisjes monteer doe ik er al extra vet in, alleen als ik hem na een tijdje doorsmeer komt er meestal maar bij 2 kanten vet uit en ben bang dat als ik doorpomp dat ik de naaldjes naar buiten duw.

Ik ga wel is terrein rijden maar niet zo erg dat de onderkant helemaal onder het zand komt of onder het water ofzo. Ik doe nou in princiepe elke maand de kruisjes doorsmeren

Dat een kant zwaar gaat heeft ie altijd al gehad, hoe is dit op te lossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
te ver omhoog ja zo ver was ik ook al.. ga binnenkort de wigjes der is uit halen kijken hoe die dan staat :wacko:

En al geprobeerd de wiggen er tussenuit te halen ?

Bij mij begint er speling op de yoke op de achteras te komen.

Even b&s gebeld en die dacht waarschijnlijk dat dit kwam door trilling in de as omdat de hoek van de as mischien niet goed is.

Dus ik ga ook maar even kijken wat er gebeurd als ik de wiggen ertussenuit haal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer contact gehad met b&s. Ze vonden dat mijn as niet super slecht stond maar ook niet goed. Omdat er bijna geen hoek op het laatste kruisje zit gaat dit kruisje waarschijnlijk sneller kapot.

Oplossing is dus andere wiggen ertussen, maar volgens b&s is de slipyoke dan toch te kort.

Dus enigste optie is denk ik sye met ingekorte xj vooras

Iemand nog een goedkoper idee, of iets te koop voor weinig :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De juiste en beste oplossing is om het een keer goed te doen. SYE is net boven 200 dollar Met een goeie XJ as ingekort zou ook de wereld niet kosten ben je van het gedonder af. Zeg dat het 300 euro kost en dan is het klaar.

Reken maar eens uit wat 10 of 12 kruisjes kosten? en de agrevatie van het konstant repareren, is voor mij een makkelijke keuze. Voor offroaden is betrouwbaarheid de nummer 1 consideratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De juiste en beste oplossing is om het een keer goed te doen. SYE is net boven 200 dollar Met een goeie XJ as ingekort zou ook de wereld niet kosten ben je van het gedonder af. Zeg dat het 300 euro kost en dan is het klaar.

Reken maar eens uit wat 10 of 12 kruisjes kosten? en de agrevatie van het konstant repareren, is voor mij een makkelijke keuze. Voor offroaden is betrouwbaarheid de nummer 1 consideratie.

Klopt ben ik het helemaal mee eens, zal maar is op zoek gaan dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...