Spring naar bijdragen

SUV-Haters


Masis
 Share

Recommended Posts

Vandaag in de krant:

SUV-hater bekrast auto's in Alphen

In Alphen aan de Rijn is al twee jaar lang een SUV-hater actief die grote, dure auto's bekrast. Op de portieren van benzineslurpers wordt met een scherp voorwerp 'CO2' of 'CO2-lul' gekrast, meldt het Leidsch Dagblad.

De SUV van buurtbewoner Bert van de Zand is al twee keer bekrast. "De eerste keer zo'n anderhalf, twee jaar geleden. Maar ik heb het pas een paar maanden geleden laten herstellen toen ik een kleine aanrijding had gehad.'' Het was de spuiter die Van de Zand erop wees wat voor tekst er op zijn portier stond. ,,Ik had alleen 'lul' gelezen. Hij zei: er staat 'CO2-lul'. Dat hadden ze daar al veel vaker gezien.''

Een maand nadat de krassen waren verwijderd werd de auto opnieuw bekrast. "Dat is het ergste. Het blijkt dat we te maken hebben met iemand die actief zijn objecten bewaakt. Ik weet van iemand anders in de wijk die nog geen week nadat hij zijn auto had laten overspuiten weer een tekst op zijn portier vond. En dat ging dan om iemand die in een grote auto rijdt omdat hij een invalide dochter heeft die in een rolstoel zit. Ik rijd gewoon voor mijn lol in een grote auto.''

http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2009/07/suvhater_bekrast_autos_in_alph.html :huh::wacko:

Tijdje geleden op Dumpert:

Alleen maar afgunst en frustratie :blink:

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal geen afgunst, was het maar zo.

Dit is iemand die op tamelijk ondemocratische wijze zijn mening aan anderen wil opdringen. Het effect voor de eigenaar van de auto is hetzelfde natuurlijk, maar ik vind dit erger dan iemand die dit gewoon uit jaloezie doet.

Een keer krassen overleven we wel maar waartoe is zo een fanatiekeling nog meer in staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn van die figuren, hebben geen auto verbouwen zelf hun groente en zitten in een huisje op de hei........................

stoken milieu verantwoord afval brandhout met de verf er nog op, ja was wel gratis dat dan weer wel.

moeten ze in een keer naar de grote stad willen ze niet op de fiets maar vragen ze jou of ze de auto mogen lenen.

en belasting betalen ho maar !!!

geweld lost helaas niets op :wacko: alhoewel krast wel wat moeilijk met de armpjes in 't gips !!!!!!!

zo, dat moest ik toch ff kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft vast een Toyota Prius met z'n schadelijke accutjes en slechte levensduur! Ik p*s en Sch**t op die zogenaamde figuren, geef 'm maar een dagje mee:yes: (even een ob.serv.camera plaatsen).

Had 2 jaar geleden een keer een pamflet op me achterruit geplakt gekregen met doodskop en de tekst millieuvervuiler.

Voor de kleine boodschapjes om de hoek, gebruik ik voortaan een H2:lol::wacko:

bewerkt door DATZZ5.9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hetgeen die zogenaamde 'wereldverbeteraars' vaak vergeten is dat ze de aarde niet zullen redden door zich op de 4X4 eigenaars af te reageren.

Een gezin met 2 VW's hier rechtover de deur (een Touran diesel en een Sharan diesel) bollen per jaar 20X zoveel km bij elkaar dan ik met mijn LPG kachel WJ...

Mocht je het fijn stof op een hoop scheppen dat die kerels de lucht in blazen, dan heb je er wellicht een grote kruiwagen vol...

Bovendien stoken deze milieuvriendelijke buren jaarlijks een half oerwoud op in hun houtkachel, waarvan wij dan nog lekker kunnen meegenieten als de wind de verkeerde richting op zit...

En wat doen al die engerds dan met de duizenden schepen, vliegtuigen en fabrieken die jaarlijks goed zijn voor miljoenen tonnen CO2 en stof ? Gaan ze daar ook banden leeglaten en stickers opkleven ?

het zijn belachelijke mensen, ...

Vraag me af, of je ze een wrangler unlimited zou cadeau doen of ze hem zouden weigeren...:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gezin met 2 VW's hier rechtover de deur (een Touran diesel en een Sharan diesel) .......deze milieuvriendelijke buren

Zijn dus geen milieuvriendelijke buren met dergelijke diesels.

Las gisteren in de Televaag dat het opahlen van een Ovlov bij de fabriek in Zweden ook geldt voor de in België gemaakt C30. Die wordt dan naar Zweden verscheept waar ook de nieuwe eigenaars heen worden gevlogen en dan rijden ze in de C30 weer terug naar Nederland.

Over verkwisting gesproken...

Overigens...onze oude, benzineslurpende auto's ZIJN minder milieuvriendelijk dan een nieuwe Polo. Maar volgens mij gaat het bij dergelijke acties voor SUV's meer om het oversized zijn en dat men denkt dat er door de natuur wordt gescheurd.

Zelfs mijn vrienden en familie praat over Crossen als ik een dagje terrein ga rijden. En als je dan zegt dat je een hele middag kan doen over een stukje van 100m denken ze dat je gek bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs mijn vrienden en familie praat over Crossen als ik een dagje terrein ga rijden. En als je dan zegt dat je een hele middag kan doen over een stukje van 100m denken ze dat je gek bent.

Dat crossen blijft een lastig woord.

Er is een groot verschil tussen letterlijke betekenis en wat mensen zich er bij voorstellen.

To cross is gewoon (door)-kruisen.

Maar bij crossen denken mensen meteen aan scheuren/racen.

Zelfs de Van Dale gebruikt beide betekenissen:

cross [kros] de cross (mannelijk), de crossen/crosses

terreinwedstrijd waarbij natuurlijke hindernissen genomen moeten worden

ArrD.gif betekenisverwante termensynoniem:

cros·sen onovergankelijk werkwoord;

afleiding(en): crosser 1 croste, heeft gecrost (sport) aan een cross deelnemen

ArrD.gif betekenisverwante termenhyperoniem: sporten

2 croste, heeft/is gecrost (informeel) wild rijden, scheuren ArrD.gif

betekenisverwante termensynoniem: scheuren

Ik zeg dus altijd maar dat Jeepers het rustig aan doen en van de natuur genieten.

( Helaas heb ik ook al Jeepers meegemaakt die zich liever met de tweede betekenis van crossen bezig houden :blink: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat de crossmotorrijders ervoor gezorgd hebben dat het een negatieve bijsmaak heeft gekregen. Die SUVhaters hebben het trouwens niet zozeer over het doorcrossen van het terrein maar vinden dat je gewoon geen grote auto mag hebben ivm verbruik en uitstoot e.d. De slachtoffers waren dan ook echt voornamelijk de SUV's. Meestal weten dat soort figuren heel goed wat allemaal niet mag en moet maar hoe dan wel krijg je zelden een antwoord op.

bewerkt door R-W
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoeveel van ons rijden er niet 't meest milieu vriendelijk op LPG?

Daar hoor je ze niet over.

Ik heb ook zo'n familielid met een Prius.

Ik heb hem een keer het Amerikaanse rapport laten lezen over milieuschade per gereden "mile".

Dit rapport resulteert dat een Hummer minder schadelijk is per gereden mile dan een Prius.

Het rapport gaat uit van 't moment van ontwerp op de tekentafel tot en met het moment na de sloop.

Hij vond dit natuurlijk een belachelijk rapport.

bewerkt door wilspe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...