Spring naar bijdragen

2" verhogen van mijn ZJ


Recommended Posts

Ik heb al een beetje zitten snuffelen op het forum.

Maarrrrr wil het toch ff zeker weten.

Wanneer ik mijn Grand C. 2" wil verhogen met de BB vul ringen,

kan ik dan de originele schokbrekers laten zitten?

Ik krijg hier weinig feedback over van Grandcherokeeparts.

Vandaar dat ik de vraag hier ook eens plaats.

Thanxs voor de reacties :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, natuurlijk hoeft dat niet.. ze gaan vanzelf stuk en dan moet je alsnog. :whistle:

Als je mooi op maat gemaakte schokdempers ineens 5 cm verder uitgeschoven door het leven moeten, kunnen ze nogal eens schrikken.

Vooral als ze uitschuiven, want het eindpunt is wat eerder bereikt.

Ik zou het gewoon doen, goeie schokdempers zijn helemaal niet zo duur en het rijgedrag gaat met reuzesprongen vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mijn grand cherokee ook laten ophogen 2.25 inch door jeeped

en de originele schokdempers laten zitten geen probleem ,maar wat kameel zegt daar zit zeker wat in het zal wel je rijeigenschappen verbeteren als je nieuwe hebt ,de mijne waren nog best dus lekker laten zitten

ik heb ze via ebay uit amerika laten komen scheelt de helft!!!

ik was incl verzendkosten dacht ik 80 euro kwijt

ik had ze besteld bij crawler ready :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bestellen bij summit racing, Daystar ringen van 1,75" voor weinig

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DYS%2DKJ09100BK&N=700+4294925130+4294924744+4294839061+4294908280+401077+115&autoview=sku

heb hier zelf 2 paar van besteld, moet ze nog plaatsen maar de kosten zijn best goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej rodapro; je net nog gezien bij Boris. Ik heb ook een compleet nieuwe set incl. dempers genomen. De banden die ik er onder heb zijn overigens 265/70/16.

(lopen net wel/net niet aan)

hahaha hey hallo.

Ik ga de set gewoon monteren en wanneer de schokbrekers het nu echt niet fijn vinden haal ik binnenkort ook een setje schokbrekers.

Heb overigeens ergens op het net gezien dat je bij een 2" verhoging zonder problemen 30ers kunt monteren. Weet niet meer precies waar dat was. Geloof een Amerikaanse site.

Groet'n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de achter blokken zitten er tussen.

Was ff pielen, maar heb het geluk bij de brandweer te werken dus alle gemakken aan wezig.

Wielen er af.

Van de achter as de stabilisatie stang en schokbrekers losgehaald.

Veer spanners geplaatst, en toen de as laten rusten op poten en de auto omhoog.

Veer spanners verder aanspannen wanneer het nodig was.

Veren er uit bumpstops verlengt. blokken plaatsen en de veren weer terug.

1,5 uurtje werk.

Nu de voorkant...... Dat gaat zondag gebeuren, dan ben ik ook weer aan het werk bij de brw.

Poe poe wat hebben we het druk op het werk, nou maar hopen dat er niks in de fik vliegt in Haarlem. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er heel goed uit, ik ga dat binnenkort ook maar doen.Ik heb de verhogingsbussen van RvS laten maken en die wil ik er dan onder zetten.

maar een vraag de death wobble krijg je dat altijd als je de jeep verhoogd zonder uitlijnen, en is er mee te rijden want ik doe het verhogen op mijn werk en dat is 40km rijden.

gr,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er heel goed uit, ik ga dat binnenkort ook maar doen.Ik heb de verhogingsbussen van RvS laten maken en die wil ik er dan onder zetten.

maar een vraag de death wobble krijg je dat altijd als je de jeep verhoogd zonder uitlijnen, en is er mee te rijden want ik doe het verhogen op mijn werk en dat is 40km rijden.

gr,

Richard

Nee, de DW krijg je zeker niet altijd bij een verhoging. Je kan wel meer trillingen krijgen, en ander rijgedrag omdat de hoeken van onderdelen ten opzichte van de auto en ten opzichte van elkaar veranderen.

Bij 2" zal er meestal niet zoveel aan de hand zijn. Hooguit onderdelen die toch al versleten waren, maar waarvan het nog niet helemaal duidelijk te voelen was. Die zullen dan van zich laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er inderdaad goed uit!

Ik zou ook gelijk alle kogels nakijken (fusee's, stuurkogels, wiellagers).

Heb ik al een beetje gedaan. de wiellagers zijn goed.

En de stuurkogel die aan de pitman zit is vervangen.

Was zowiezo aan vervanging toe.

Tot nu toe nog geen DW gehad.:blink:

Morgen een weekje richting Renesse, waar ik een beetje voor baywatje speel.

Lang stuk snelweg, dus eens kijken of ik de DW hier ergens tegenkom of kan opwekken.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...