Driver Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Hey ik ben bezig het 1 en ander voor elkaar te krijgen voor schijven achter op mijn yj.. al het een en ander besproken met gympie1 op dit forum.. vanwegen een aantal verhalen die ik al gelezen had dacht ik dat het helemaal ging lukken met golf remklauwen en samurai remschijven.. nu was ik vandaag bij de automateriaalen zaak voor de remschijven. kom ik tot de concluzie dat ze veel te groot zijn... een yj heb een veel kleiner steekas. dus heb ze niet mee genomen. had vandaag al wel de remklauwen gehaald. dus nu moet ik een schijf hebben die over de steekas heen gaat en waarvan de wielbout gaten wel aardig uit komen... iemand al ervaring met het monteren van de schijven op een yj en welk materiaal der voor gebruikt is. had aan shikita al gevraagt voor het maken van steunen... help ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 Wat is er veel te groot ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 de steek van die schijf.. de wielmoren van een yj vallen zo'n beetje in de rand van het grote gat an de steekas. op een cj as past die mooi en komen de gaten ook overeen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 [ATTACH]4108[/ATTACH] zo iets ziet het der uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 (bewerkt) denk dat het probleem zit in het feit dat de cj7 een steek van heeft 5,5x5 en die van een yj 4,5x5 dat verklaard gelijk waarom je samurai schijven niet passen op de steek assen. naaf gat is ook van toepassing ook daar ff op letten hier kun je mischien een steek vinden die kwa schijf past : http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/ succes May 5, 2009 bewerkt door Marco's cj7 toevoeging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 tja, de "how to" van een AMC20 is nou eenmaal niet hetzelfde als van een DANA35... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 neej zo ver was ik ook al maar der is toch wel iemand op dit forum die het al voor elkaar gekregen heb? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 kan ook voor de achter schijven van een ZJ gaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 een zj heeft standaard schijven achter had vandaag een paar schijven van de voorkant der naast gehouden maar die valt net over de flens heen en dan kom je met de steun voor de klauw ook niet makkelijk uit denk. zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me Ja, daar zit verschil in, in de diameter van de schijf. Je kan een mooi vergelijk maken via de site van www.autopartsonline.nl Kies daar een ZJ en klik op het plaatje van de schijf dan krijg je de technische gegevens te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 kan ook voor de achter schijven van een ZJ gaan... Hou er wel rekening mee dat deze 2 mm dikker zijn als de orginele golf-remschijven, zal niet gaan passen met de golf remklauwen. Makkelijkste is dus de hele remmelarij van een ZJ over te bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Red Wrangler Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 een zj heeft standaard schijven achter had vandaag een paar schijven van de voorkant der naast gehouden maar die valt net over de flens heen en dan kom je met de steun voor de klauw ook niet makkelijk uit denk. zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me Hallo je moet gewoon een compleet remset dus schijven,klauwen en ankerplaat van een zj van rond '97 hebben kun je zo monteren en vergeet niet de schoentjes voor de handrem nietdan hoef je alleen maar 2 busjes aan de handrem hevels te lassen en je kunt je orginele kabels gebruiken. Groeten Herman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 remklauwen zijn hier niet te krijgen op de sloop. nieuw kosten ze zo'n 180 euro. schijven ook zo iets. dan moet je nog steunen hebben.. denk dat een cj kopen goedkoper is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Nederland heeft meer jeeponderdelen liggen dan alleen bij jou op een sloop Gewoon de remset van de zj nemen, zoals hierboven al een paar is vermeld. Eenvoudig en redelijk goedkoop. Probeer eens bij Basting, boris , ramstein enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Inderdaad , ik verkoop die setjes van een ZJ regelmatig aan XJ/YJ gebruikers die achter op schijven willen hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 is der iemand hier die dit al gedaan heb op zijn yj? zou wel ff willen weten wat der allemaal bij komt kijken enzo.kan ze eventueel bij borus vandaan halen maar dan weet ik nog steeds niet of ik nog een afdichting moet maken op het steekas en of de steun van de remklauw makkelijk te monteren is of dat der het een en ander aan gelast moet worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Het is "bolt on"..... -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Ik heb zelf inmiddels een setje liggen van een ZJ om het bij mijn YJ erop te zetten. Als ik naar het bouwjaar kijk van jouw wagen hebben wij dezelfde assen.Dana35 non C-clip.Het bouten patroon hiervan is anders als van een D35 c-clip dus of het plug en play is moet ik ook nog naar kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst May 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Het is "bolt on"..... -klik- als ik dit een beetje lees en de foto's bekijk lijkt het alsof de handrem nog als trommel gebruikt word? heb ik dit goed gezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 Dat is normaal wel zo inderdaad. Je kunt dat natuurlijk ook laten zitten en gelijk hydraulische handrem opbouwen. ZJ, en zelfs de WJ nog hebben inderdaad voor de handrem nog steeds een soort van trommelrem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst May 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2009 kijk eens op www.autopartsonline.nl de remmen specailist. of bel ze ff op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst June 29, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 hey daar, heb intussen een compleet set in amerika besteld en gemonteerd. nu zit ik alleen nog een beetje met de remdruk verdeler.. is het mogelijk dat enigzins af te stellen. als ik de auto opgekrikt heb staan, zet hem in zijn drive, dan kan ik de wielen amper stil houden met de druk die ik heb. Ik heb niet echt een idee wat de voorschrifte zijn met het aantal procent voor en achter maar denk toch wel dat die achter wat meer druk mag hebben. hoe kan ik trouwens foto's terug vinden en hier plaatsen. die ik al eerder op dit forum heb geupload.? als ik op het paperklipje druk kan ik de foto's die ik al geupload heb niet vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2009 De remmen achter horen ook een stuk minder hard te remmen als voor. Dit omdat er achter ook veel minder gewicht op de auto rust, en zeker tijden het remmen. Als de achterwielen eerder zouden blokkeren dan de voorwielen is er echt geen houden meer aan. Probeer eens op een zandweg rustig uit of daar eerst de voorwielen blokkeren bij het hard remmen en daarna pas je achterwielen Je kan ook bij je/een garage op de remmentester even laten proberen hoe de verhouding is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst June 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2009 had al op een zandpad gereden alleen de voorwielen blokkeren bij een noodstop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst July 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2009 Wat voor een remset is het nu geworden? En wat voor een handrem zit er op. Was de montage goed te doen? Heb bij de mijne nog maar weer een paar verse segmenten erop gezet, maar wil in de toekomst toch naar schijfremmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.