Spring naar bijdragen

Remschijven achter yj...


Recommended Posts

Hey ik ben bezig het 1 en ander voor elkaar te krijgen voor schijven achter op mijn yj.. al het een en ander besproken met gympie1 op dit forum.. vanwegen een aantal verhalen die ik al gelezen had dacht ik dat het helemaal ging lukken met golf remklauwen en samurai remschijven.. nu was ik vandaag bij de automateriaalen zaak voor de remschijven. kom ik tot de concluzie dat ze veel te groot zijn... een yj heb een veel kleiner steekas. dus heb ze niet mee genomen. had vandaag al wel de remklauwen gehaald. dus nu moet ik een schijf hebben die over de steekas heen gaat en waarvan de wielbout gaten wel aardig uit komen... iemand al ervaring met het monteren van de schijven op een yj en welk materiaal der voor gebruikt is. had aan shikita al gevraagt voor het maken van steunen...

help ! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat het probleem zit in het feit dat de cj7 een steek van heeft 5,5x5

en die van een yj 4,5x5 dat verklaard gelijk waarom je samurai schijven niet passen op de steek assen.

naaf gat is ook van toepassing ook daar ff op letten

hier kun je mischien een steek vinden die kwa schijf past : http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/

succes

bewerkt door Marco's cj7
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een zj heeft standaard schijven achter :bye1: had vandaag een paar schijven van de voorkant der naast gehouden maar die valt net over de flens heen en dan kom je met de steun voor de klauw ook niet makkelijk uit denk. zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me :bye1:

Ja, daar zit verschil in, in de diameter van de schijf. Je kan een mooi vergelijk maken via de site van www.autopartsonline.nl Kies daar een ZJ en klik op het plaatje van de schijf dan krijg je de technische gegevens te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een zj heeft standaard schijven achter :yes: had vandaag een paar schijven van de voorkant der naast gehouden maar die valt net over de flens heen en dan kom je met de steun voor de klauw ook niet makkelijk uit denk. zit der enig verschil in zj schijven van voor en achter en van welk bouwjaar is een zj.. is weer ff makkelijker zoeken voor me :bye1:

Hallo je moet gewoon een compleet remset dus schijven,klauwen en ankerplaat van een zj van rond '97 hebben kun je zo monteren en vergeet niet de schoentjes voor de handrem nietdan hoef je alleen maar 2 busjes aan de handrem hevels te lassen en je kunt je orginele kabels gebruiken.

Groeten Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland heeft meer jeeponderdelen liggen dan alleen bij jou op een sloop :bye1:

Gewoon de remset van de zj nemen, zoals hierboven al een paar is vermeld.

Eenvoudig en redelijk goedkoop.

Probeer eens bij Basting, boris , ramstein enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is der iemand hier die dit al gedaan heb op zijn yj? zou wel ff willen weten wat der allemaal bij komt kijken enzo.kan ze eventueel bij borus vandaan halen maar dan weet ik nog steeds niet of ik nog een afdichting moet maken op het steekas en of de steun van de remklauw makkelijk te monteren is of dat der het een en ander aan gelast moet worden... :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf inmiddels een setje liggen van een ZJ om het bij mijn YJ erop te zetten.

Als ik naar het bouwjaar kijk van jouw wagen hebben wij dezelfde assen.Dana35 non C-clip.Het bouten patroon hiervan is anders als van een D35 c-clip dus of het plug en play is moet ik ook nog naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hey daar, heb intussen een compleet set in amerika besteld en gemonteerd. nu zit ik alleen nog een beetje met de remdruk verdeler.. is het mogelijk dat enigzins af te stellen. als ik de auto opgekrikt heb staan, zet hem in zijn drive, dan kan ik de wielen amper stil houden met de druk die ik heb. Ik heb niet echt een idee wat de voorschrifte zijn met het aantal procent voor en achter maar denk toch wel dat die achter wat meer druk mag hebben. :yes:

hoe kan ik trouwens foto's terug vinden en hier plaatsen. die ik al eerder op dit forum heb geupload.? :bye1: als ik op het paperklipje druk kan ik de foto's die ik al geupload heb niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De remmen achter horen ook een stuk minder hard te remmen als voor.

Dit omdat er achter ook veel minder gewicht op de auto rust, en zeker tijden het remmen. Als de achterwielen eerder zouden blokkeren dan de voorwielen is er echt geen houden meer aan.

Probeer eens op een zandweg rustig uit of daar eerst de voorwielen blokkeren bij het hard remmen en daarna pas je achterwielen

Je kan ook bij je/een garage op de remmentester even laten proberen hoe de verhouding is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...