Aad V. Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 Wil in de achteras een Detroit Locker zetten. Had zelf zitten denken aan een Truetrack Locker, omdat ik er nogal regelmatig mee op straat rij en dat schijnt met deze nog redelijk te gaan. De Soflocker rijdt denk ik niet zo lekker op straat. Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2009 Ik heb goede ervaring met mijn Detroit in de achteras in mijn AMC-20 van de CJ , alhoewel hij er wel eens spontaan inspringt op de verharde weg (in een bocht , dat geeft dan een klap dat wil je niet weten) De Truetrack ken ik zo niet , de Softlocker heb ik een keer in een XJ gehad in de achteras , ik vond dat geen sucses , een hoop geratel in de bochten. Ik heb nu Twee ARB's in mijn TJ , dat vindt ik eigenlijk de beste oplossing (wel de duurste) , maar dan zet je gewoon af , en heb je er ook geen last van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 (bewerkt) Wil in de achteras een Detroit Locker zetten. Had zelf zitten denken aan een Truetrack Locker, omdat ik er nogal regelmatig mee op straat rij en dat schijnt met deze nog redelijk te gaan.De Soflocker rijdt denk ik niet zo lekker op straat. Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden. Ik heb nu voor een Detroit Trutrac zitten en achter een Detroit Softlocker. Ik vind ze prima om mee te rijden maar je wordt er wel eens aan herinnerd op de openbare weg dat je een Detroit Softlocker achter hebt zitten. Je hebt van Detroit de Trutrac en de Softlocker. De Detroit Trutrac is een LSD Locker. Hier een verhaaltje over de werking van de Trutrac. The Trutrac is a gear driven limited slip diff. It is not a locker. A torsen style LSD is generally regarded as the highest evolution of a LSD. It will get you through most obsticales and is pavement friendly. It still does not provide 100 percent lockup and is not as strong as an autolocker due to the fact that is more complicated, has many smaller parts. Hier een verhaaltje over de Detroit Softlocker. The Softlocker is an autolocker. When power is applied to the carrier it turns on and acts as a spool. This gives true positive traction and is very predictable. On pavement however it will show itself once and while, particularly if you try to stay on the gas through a corner. April 2, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden. Hou er wel rekening mee dat er met een Locker veel meer krachten op je steekassen vrij komen als normaal. Het kan een hele lange tijd goed gaan maar als je met een standaard dana 35 as rijdt met 33 ers of groter en dan een locker erin zet kan het ook vrij snel afgelopen zijn. Je as upgraden of een sterkere achteras plaatsen kan dan een must worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 Ik had er ook één in mijn TJ. De gewone full sper detroit locker voor achteraan. Denk eraan deze is ALTIJD gelocked, enkel wanneer je een bocht neemt springt deze uit en ook niet echt altijd direct. Het fameuze ratelen en schokken en een soms oorverdovende knal. Je rechtuitstabiliteit gaat er veel mee achteruit. Dus als je je comfort onroad wil behouden zou ik hem niet nemen. Echter offroad is het een hele verbetering. Het beste is inderdaad een inschakelbare type ARB, Eaton, Schwartz of de originele van een Rubicon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 met een true trac kun je uitstekend rijden zowel op straat als in het terrein deze is niet zo onvoorspelbaar als de detriot locker als je wiel doorslipt even bij remmen en het stilstaande wiel wordt meegenomen heb dit in mijn vooras en achter een detriot locker een locker kiezen doe je met gevoel de ene zweert bij een arb de ander bij detriot een detriot werkt gewoon langer zonder storingen bij een arb heb je wel eens last van lekages of stroom storingen maar dit is bij iedereen verschillend hoe het zelf zo simpel mogelijk je bent in ieder geval geholpen iets is beter als niets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 met een true trac kun je uitstekend rijden zowel op straat als in het terrein deze is niet zo onvoorspelbaar als de detriot locker als je wiel doorslipt even bij remmen en het stilstaande wiel wordt meegenomen heb dit in mijn vooras en achter een detriot locker een locker kiezen doe je met gevoel de ene zweert bij een arb de ander bij detriot een detriot werkt gewoon langer zonder storingen bij een arb heb je wel eens last van lekages of stroom storingen maar dit is bij iedereen verschillend hoe het zelf zo simpel mogelijk je bent in ieder geval geholpen iets is beter als niets Hoor het al!!! Detroit True Trac gaat het worden. En dat verhaal over kapotte assen zal bij deze locker niet zo snel op gaan denk ik, want ze monteren standaard toch ook Limited Slip in de assen. Maar heb hierover gehoord dat de plaatjes die erin zitten ook nog wel eens slijten zoniet kapot gaan. Lijkt mij de Detroit toch beter van kwaliteit. Zitten volgens de inlichtingen minder dingen in die kunnen sneuvelen. ARB verdient de voorkeur, maar dit is zo vreselijk duur!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2009 Klopt, al haal je wel dingen door elkaar. Een True trac is geen locker (sper), het is een limited slip variant. Je kan en mag het niet vergelijken met een echte sper. Al heb je wel iets voordeel in het terrein, in vergelijking betaal je best wel wat geld voor iets wat dus ook al standaard in veel assen zit. Persoonlijk zou ik ff sparen voor arb, als je dan toch een sper wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Je Trutrac is kwalitatief een goede LSD maar is wel prijzig. Je kan dan net zo goed een powertrax LSD nemen. Kost minder en doet zijn werk net zo goed. tevens zit deze er binnen 2 uur in en dat kan je allemaal zelf doen. Ik ben wel van mening dat een LSD van Detroit of Powertrax of wie dan ook beter is als de standaard LSD. Ik had voorheen standaard een LSD in mijn achteras zitten. Heb deze toen vervangen voor een Powertrax LSD en deze deed echt veel beter zijn best als de standaard LSD. Ik heb ergens eens gelezen dat je met een ARB op moet passen in bochten als je hem gelocked heb staan. Geen idee of dat een fabeltje was of serieus bedoelt. Ik heb het namelijk nergens meer terug kunnen vinden. Met wat voor overbrenging rij jij nu? En wat is je bandenmaat? Ben jij van plan die in de toekomst aan te passen of hou je het zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 (bewerkt) Ik heb goede ervaringen met een aussie locker ( USD 240,00) ook een automatische locker is niet duur en is geluidloos dus hoor je dat klikken niet, zou hem bij een wrangler in de vooras monteren http://www.aussielocker.com/ wil je wat meer geld uitgeven dan zou ik kiezen voor een schakelbare locker in de achteras bv een Ox Maar zoals hierboven ieder heeft zn eigen ervaringen. In de achteras van de Cherokee van Timothy ( broer van Charly) zit ook een automatische locker. April 3, 2009 bewerkt door dezperado Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2009 Met wat voor overbrenging rij jij nu? En wat is je bandenmaat? Ben jij van plan die in de toekomst aan te passen of hou je het zo? Rij nu met een standaard as met een open dif. Geen idee wat er nu onder zit. Het is een 2,5ltr motor. Rij met 33x10.50x15 mud banden en wou de as en bandenmaat zo houden. Ben voor de rest erg tevreden met deze verhouding. Doet het voor de rest goed, op een beetje wielspin in het terrein na dan. Dat is het enige wat er eigenlijk nog aan mankeert. Heb de laatste keer met Hans staan praten in Groesbeek en die bleek ook de standaard limited slip er nog in te hebben en ook 33x10.50x15 banden eronder en was ook nog steeds tevreden over de prestaties ervan.Heeft alleen een keer de koppelplaatjes ervan een keer vervangen en merkte dit goed in het terrein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 (bewerkt) Heeft er iemand een idee wat er voor een overbrenging er in een Dana 35 achteras van een 2,5 ltr. zit gemonteerd? Heb geen idee wat er nu standaard in gemonteerd zit, ben mijn typeplaatje kwijt die op de achteas bij een bout gemonteerd zat. Afgebroken tijdens het baggeren denk ik. Zie hier en daar stukken opduiken met 27 of 30 spline steekassen.Krijg het idee dat de 27 standaard is. April 12, 2009 bewerkt door Aad V. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 4.10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Bedankt voor de info. Heb alleen nog een vraag over de power trax no slip.Is net zo duur als een true track en spert wel 100%.Maar rijdt dit nog wel een beetje stichtelijk op straat? Ze zeggen van wel in de info, maar heeft er iemand een no slip in gebruik en wat is de ervaring ermee? Ga toch weer twijfelen tussen een limited slip of een automatische locker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Het enige wat ik wel eens lees over lockers in een D35 is dat de steekassen dit helemaal niet fijn gaan vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 (bewerkt) Ik heb nog een Dana liggen van een YJ met een ARB air locker er in.. Voor als je intresse hebt. Inclusief compressor. Moet ik alleen ff kijken of het een 4.10 of 3.56 overbrenging is. De assen komen onder m'n YJ vandaan waar ik Dana 60 onder gezet heb met een Dana 300,vandaar dat ik ze over heb.. Gr.Karel. April 13, 2009 bewerkt door bossie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Ligt eraan wat de hele handel moet kosten. Bleef dit spul bij jouw wel heel? Ben niet zo'n hele extreme rijder die alleen maar grote gaten opzoekt en tot aan de deuren erin gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst April 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Heb effe zitten kijken op de site van 4WD, maar daar hebben ze het weer over C-Clip en non C-Clip. Wat mag dit wezen, als ik vragen mag? Geen idee waar ze het over hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Bedankt voor de info.Heb alleen nog een vraag over de power trax no slip.Is net zo duur als een true track en spert wel 100%.Maar rijdt dit nog wel een beetje stichtelijk op straat? Ze zeggen van wel in de info, maar heeft er iemand een no slip in gebruik en wat is de ervaring ermee? Ga toch weer twijfelen tussen een limited slip of een automatische locker. Ik heb voordat ik een detroit erin zette een powertrax gehad. Was er zeer zeker te spreken over. Af en toe hoor je de klik of klak zoals je het wil noemen van de locker. Je moet en dat vind ik alleen je rijstijl aanpassen in bochten met een locker erin. Je kan wat sneller dwars komen te staan en dat heb je niet bij een locker die je uit kan zetten. Ik heb zelf nooit op de weg dwars gestaan maar op mijn eigen terrein ben ik wel eens wat steviger op het gas gaan staan en dan sta je echt zo dwars in een bocht als de locker ingrijpt op een nat wegdek. Ik had een uurtje nodig om hem zelf te installeren en de powertrax heeft mij nooit in de steek gelaten. Zie http://www.rockcrawler.com/techreports/powertrax_tj/index.htm Vind je nog wat extra info. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Aad als je een Wrangler na 1991 hebt , heb je een C-clip as. Heb effe zitten kijken op de site van 4WD, maar daar hebben ze het weer over C-Clip en non C-Clip.Wat mag dit wezen, als ik vragen mag? Geen idee waar ze het over hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 Wat mag dit wezen, als ik vragen mag? Geen idee waar ze het over hebben. Zou je dan wel aan een locker beginnen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2009 ik zou niet anders meer willen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst April 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2009 Aad als er niets onder de wagen verandert is dan heb jij een dana 35 non C-clip en een 4,10 overbrenging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2009 Heb effe zitten kijken op de site van 4WD, maar daar hebben ze het weer over C-Clip en non C-Clip.Wat mag dit wezen, als ik vragen mag? Geen idee waar ze het over hebben. een C clip as is een as die bij je dif vast zit met een schuifje in de vorm van een C Als je die wilt verwijderen dif deksel verwijderen as in drukken en de C clip eruit trekken zodat de as eruit kan. In de as zit een gleuf waar die clip in valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.