Spring naar bijdragen

Iemand ervaring met een Detriot Truetrack Locker???


Aad V.
 Share

Recommended Posts

Wil in de achteras een Detroit Locker zetten. Had zelf zitten denken aan een Truetrack Locker, omdat ik er nogal regelmatig mee op straat rij en dat schijnt met deze nog redelijk te gaan.

De Soflocker rijdt denk ik niet zo lekker op straat.

Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaring met mijn Detroit in de achteras in mijn AMC-20 van de CJ , alhoewel hij er wel eens spontaan inspringt op de verharde weg (in een bocht , dat geeft dan een klap dat wil je niet weten)

De Truetrack ken ik zo niet , de Softlocker heb ik een keer in een XJ gehad in de achteras , ik vond dat geen sucses , een hoop geratel in de bochten.

Ik heb nu Twee ARB's in mijn TJ , dat vindt ik eigenlijk de beste oplossing (wel de duurste) , maar dan zet je gewoon af , en heb je er ook geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil in de achteras een Detroit Locker zetten. Had zelf zitten denken aan een Truetrack Locker, omdat ik er nogal regelmatig mee op straat rij en dat schijnt met deze nog redelijk te gaan.

De Soflocker rijdt denk ik niet zo lekker op straat.

Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden.

Ik heb nu voor een Detroit Trutrac zitten en achter een Detroit Softlocker. Ik vind ze prima om mee te rijden maar je wordt er wel eens aan herinnerd op de openbare weg dat je een Detroit Softlocker achter hebt zitten.

Je hebt van Detroit de Trutrac en de Softlocker. De Detroit Trutrac is een LSD Locker. Hier een verhaaltje over de werking van de Trutrac.

The Trutrac is a gear driven limited slip diff. It is not a locker. A torsen style LSD is generally regarded as the highest evolution of a LSD. It will get you through most obsticales and is pavement friendly. It still does not provide 100 percent lockup and is not as strong as an autolocker due to the fact that is more complicated, has many smaller parts.

Hier een verhaaltje over de Detroit Softlocker.

The Softlocker is an autolocker. When power is applied to the carrier it turns on and acts as a spool. This gives true positive traction and is very predictable. On pavement however it will show itself once and while, particularly if you try to stay on the gas through a corner.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit nu een standaard open dif in en dat breekt me in het terrein regelmatig op.Sta je op een bult, sta je weer te spinnen.Weer gebrek aan grip, terwijl de jongens met een limited slip er zo tegenop rijden.

Hou er wel rekening mee dat er met een Locker veel meer krachten op je steekassen vrij komen als normaal. Het kan een hele lange tijd goed gaan maar als je met een standaard dana 35 as rijdt met 33 ers of groter en dan een locker erin zet kan het ook vrij snel afgelopen zijn. Je as upgraden of een sterkere achteras plaatsen kan dan een must worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er ook één in mijn TJ.

De gewone full sper detroit locker voor achteraan.

Denk eraan deze is ALTIJD gelocked, enkel wanneer je een bocht

neemt springt deze uit en ook niet echt altijd direct.

Het fameuze ratelen en schokken en een soms oorverdovende knal.

Je rechtuitstabiliteit gaat er veel mee achteruit. Dus als je je

comfort onroad wil behouden zou ik hem niet nemen.

Echter offroad is het een hele verbetering.

Het beste is inderdaad een inschakelbare type ARB, Eaton, Schwartz

of de originele van een Rubicon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een true trac kun je uitstekend rijden zowel op straat als in het terrein

deze is niet zo onvoorspelbaar als de detriot locker

als je wiel doorslipt even bij remmen en het stilstaande wiel wordt meegenomen

heb dit in mijn vooras en achter een detriot locker

een locker kiezen doe je met gevoel de ene zweert bij een arb de ander bij detriot

een detriot werkt gewoon langer zonder storingen bij een arb heb je wel eens last

van lekages of stroom storingen maar dit is bij iedereen verschillend hoe het zelf zo simpel mogelijk

je bent in ieder geval geholpen iets is beter als niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een true trac kun je uitstekend rijden zowel op straat als in het terrein

deze is niet zo onvoorspelbaar als de detriot locker

als je wiel doorslipt even bij remmen en het stilstaande wiel wordt meegenomen

heb dit in mijn vooras en achter een detriot locker

een locker kiezen doe je met gevoel de ene zweert bij een arb de ander bij detriot

een detriot werkt gewoon langer zonder storingen bij een arb heb je wel eens last

van lekages of stroom storingen maar dit is bij iedereen verschillend hoe het zelf zo simpel mogelijk

je bent in ieder geval geholpen iets is beter als niets

Hoor het al!!!

Detroit True Trac gaat het worden. En dat verhaal over kapotte assen zal bij deze locker niet zo snel op gaan denk ik, want ze monteren standaard toch ook Limited Slip in de assen.

Maar heb hierover gehoord dat de plaatjes die erin zitten ook nog wel eens slijten zoniet kapot gaan.

Lijkt mij de Detroit toch beter van kwaliteit. Zitten volgens de inlichtingen minder dingen in die kunnen sneuvelen.

ARB verdient de voorkeur, maar dit is zo vreselijk duur!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, al haal je wel dingen door elkaar. Een True trac is geen locker (sper), het is een limited slip variant.

Je kan en mag het niet vergelijken met een echte sper. Al heb je wel iets voordeel in het terrein, in vergelijking betaal je best wel wat geld voor iets wat dus ook al standaard in veel assen zit.

Persoonlijk zou ik ff sparen voor arb, als je dan toch een sper wil. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je Trutrac is kwalitatief een goede LSD maar is wel prijzig. Je kan dan net zo goed een powertrax LSD nemen. Kost minder en doet zijn werk net zo goed. tevens zit deze er binnen 2 uur in en dat kan je allemaal zelf doen.

Ik ben wel van mening dat een LSD van Detroit of Powertrax of wie dan ook beter is als de standaard LSD. Ik had voorheen standaard een LSD in mijn achteras zitten. Heb deze toen vervangen voor een Powertrax LSD en deze deed echt veel beter zijn best als de standaard LSD.

Ik heb ergens eens gelezen dat je met een ARB op moet passen in bochten als je hem gelocked heb staan. Geen idee of dat een fabeltje was of serieus bedoelt. Ik heb het namelijk nergens meer terug kunnen vinden.

Met wat voor overbrenging rij jij nu? En wat is je bandenmaat? Ben jij van plan die in de toekomst aan te passen of hou je het zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met een aussie locker ( USD 240,00)

ook een automatische locker

is niet duur en is geluidloos dus hoor je dat klikken niet,

zou hem bij een wrangler in de vooras monteren

http://www.aussielocker.com/

wil je wat meer geld uitgeven dan zou ik kiezen voor een schakelbare locker in de achteras bv een Ox

Maar zoals hierboven ieder heeft zn eigen ervaringen.

In de achteras van de Cherokee van Timothy ( broer van Charly) zit ook een

automatische locker.

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wat voor overbrenging rij jij nu? En wat is je bandenmaat? Ben jij van plan die in de toekomst aan te passen of hou je het zo?

Rij nu met een standaard as met een open dif. Geen idee wat er nu onder zit. Het is een 2,5ltr motor.

Rij met 33x10.50x15 mud banden en wou de as en bandenmaat zo houden.

Ben voor de rest erg tevreden met deze verhouding.

Doet het voor de rest goed, op een beetje wielspin in het terrein na dan.

Dat is het enige wat er eigenlijk nog aan mankeert.

Heb de laatste keer met Hans staan praten in Groesbeek en die bleek ook de standaard limited slip er nog in te hebben en ook 33x10.50x15 banden eronder en was ook nog steeds tevreden over de prestaties ervan.Heeft alleen een keer de koppelplaatjes ervan een keer vervangen en merkte dit goed in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heeft er iemand een idee wat er voor een overbrenging er in een Dana 35 achteras van een 2,5 ltr. zit gemonteerd?

Heb geen idee wat er nu standaard in gemonteerd zit, ben mijn typeplaatje kwijt die op de achteas bij een bout gemonteerd zat.

Afgebroken tijdens het baggeren denk ik.

Zie hier en daar stukken opduiken met 27 of 30 spline steekassen.Krijg het idee dat de 27 standaard is.

bewerkt door Aad V.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info.

Heb alleen nog een vraag over de power trax no slip.Is net zo duur als een true track en spert wel 100%.Maar rijdt dit nog wel een beetje stichtelijk op straat?

Ze zeggen van wel in de info, maar heeft er iemand een no slip in gebruik en wat is de ervaring ermee?

Ga toch weer twijfelen tussen een limited slip of een automatische locker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een Dana liggen van een YJ met een ARB air locker er in..

Voor als je intresse hebt. Inclusief compressor.

Moet ik alleen ff kijken of het een 4.10 of 3.56 overbrenging is.

De assen komen onder m'n YJ vandaan waar ik Dana 60 onder gezet heb met een Dana 300,vandaar dat ik ze over heb..

Gr.Karel.

post-1688-12873022097079_thumb.jpg

post-1688-12873022102384_thumb.jpg

bewerkt door bossie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info.

Heb alleen nog een vraag over de power trax no slip.Is net zo duur als een true track en spert wel 100%.Maar rijdt dit nog wel een beetje stichtelijk op straat?

Ze zeggen van wel in de info, maar heeft er iemand een no slip in gebruik en wat is de ervaring ermee?

Ga toch weer twijfelen tussen een limited slip of een automatische locker.

Ik heb voordat ik een detroit erin zette een powertrax gehad. Was er zeer zeker te spreken over. Af en toe hoor je de klik of klak zoals je het wil noemen van de locker. Je moet en dat vind ik alleen je rijstijl aanpassen in bochten met een locker erin. Je kan wat sneller dwars komen te staan en dat heb je niet bij een locker die je uit kan zetten. Ik heb zelf nooit op de weg dwars gestaan maar op mijn eigen terrein ben ik wel eens wat steviger op het gas gaan staan en dan sta je echt zo dwars in een bocht als de locker ingrijpt op een nat wegdek. Ik had een uurtje nodig om hem zelf te installeren en de powertrax heeft mij nooit in de steek gelaten.

Zie http://www.rockcrawler.com/techreports/powertrax_tj/index.htm

Vind je nog wat extra info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb effe zitten kijken op de site van 4WD, maar daar hebben ze het weer over C-Clip en non C-Clip.

Wat mag dit wezen, als ik vragen mag? Geen idee waar ze het over hebben.

een C clip as is een as die bij je dif vast zit met een schuifje in de vorm van een C

Als je die wilt verwijderen dif deksel verwijderen as in drukken en de C clip eruit trekken zodat de as eruit kan.

In de as zit een gleuf waar die clip in valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...