Spring naar bijdragen

Crosser in Drenthe


EJG
 Share

Recommended Posts

je hebt bijna gelijk kameel

ze reden ook op plaatsen waar je wel mag komen met de motor jeep of wat dan ook

(zaten wel bekende plekken bij laat hem even staan:whistle:)

was een beetje semi-grappig bedoeld.. de heksenjacht op motorische recreatie gaat soms wel bijzonder ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motorcrossers die op crossbanen rijden krijgen het ook steeds moeilijker met vergunningen

geluidsmetingen Kan wel iets bij voorstellen want die dingen maken een klereherrie en dan vraag je om verkeerde aandacht.

Maar ze zouden een stuk hei/bos waar het leger is uitgespeeld kunnen vrijgeven voor gemotoriseerde recreatie.

Tja als het maar voetbal is dan kan alles en mag het wat kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motorcrossers die op crossbanen rijden krijgen het ook steeds moeilijker met vergunningen

geluidsmetingen Kan wel iets bij voorstellen want die dingen maken een klereherrie en dan vraag je om verkeerde aandacht.

Klopt inderdaad!!!!!! Dat die dingen een klereherrie maken.

Cross zelf ook en dit is te wijten aan die piepersnijers die denken dat een open en tevens hele dure uitlaatdemper vele PK's extra leveren en meer trekkracht.

Allemaal onzin!!!!!!! Ze moeten gewoon dat gas verder open draaien en dan proberen erop te blijven zitten. En datlukt meestal dan niet meer.

Heb gewoon een standaard motor met standaard uitlaat en dat ding produceerd niet meer dan 96 decibel (opgemeten op circuit).

Vind het dus ook niet zo gek dat 4x4Zeeland er al voor waarschuwt dat je geen open uitlaten o.i.d. opje auto moet hebben zodat ze last kunnen krijgen met de gemeente of andere instanties.

Kortom:

EEN HERRIEPIJP ZORGT VOOR EEN HOOP GEZEIK. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om alleen de herriepijp de schuld te geven voor de overlast is natuurlijk niet terecht! Als je met een crossmotor op een open vlakte rijdt die 96 DB produceert en je woont zoals bijv de mensen in Zeeland op nog geen paar honderd meter van een crossterrein af weet je dat ze vroeg of laat gaan klagen. Om crossmotoren van 96 DB uren achter elkaar te horen is voor die mensen al aanleiding om te reageren. Tis een toon die veel mensen niet fijn vinden en dus ook voor die mensen een aanleiding is om te reageren. Laten we eerlijk zijn. Iedereen zal bepaalde geluiden niet als zijn favoriet zien. Ik rij zelf Harley en er zijn veel mensen die de klappen van mijn motor mooi vinden maar er zijn er ook heel veel mensen die die klappen niet mooi vinden klinken. Tis hetzelfde als een housefeest. De 1 gaat uit zijn dak bij het horen van boem boem boem. De ander zal het ervaren als hoogst irritant. Zo is dat met alles.

Maar er is natuurlijk nog iets anders. Hieronder zie je een voorbeeld van een Algemene Plaatselijke Verordening zoals die in alle gemeenten geldt. Tis allemaal zo simpel eigenlijk. Je weet wat wel mag en niet mag en wordt je gepakt dan moet je gewoon niet zeuren. Regels zijn regels!

Afdeling 4: Crossterreinen en gemotoriseerd en ruiterverkeer in natuurgebieden

Artikel 5.4.1 Crossterreinen

1. Het is verboden op enig terrein, geen weg zijnde, met een motorvoertuig als bedoeld in artikel 1, onderdeel z, en een bromfiets als bedoeld in artikel 1, onderdeel i van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 een wedstrijd dan wel, ter voorbereiding van een wedstrijd, een trainings- of proefrit te houden of te doen houden dan wel daaraan deel te nemen, dan wel een motorvoertuig of een bromfiets met het kennelijke doel daartoe aanwezig te hebben.

2. Het college kan terreinen aanwijzen waarvoor het verbod niet van toepassing is. Het kan daarbij regels stellen voor het gebruik van deze terreinen:

a. in het belang van het voorkomen of beperken van overlast;

b. in het belang van de bescherming van het uiterlijk aanzien van de omgeving en ter bescherming van andere milieuwaarden;

c. in het belang van de veiligheid van de deelnemers van de in het eerste lid bedoelde wedstrijden en ritten of van het publiek.

3. Voor de toepassing van het eerste lid wordt dat onder weg verstaan wat artikel 1 van de Wegenverkeerswet 1994 daaronder verstaat.

4. Het verbod in het eerste lid geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer of het Besluit geluidproductie sportmotoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gewoon een standaard motor met standaard uitlaat en dat ding produceerd niet meer dan 96 decibel (opgemeten op circuit).

Ook de eisen mbt het uitlaatgeluid van crossmotoren zijn verschillend.

Om aan de gestelde waarden van de regionale overheid te kunnen voldoen mag er volgens de “KNMV methode gemeten” maximaal 94 dBa gemeten worden. Volgens de KNMV reglementen moet dit 100 dBa zijn.

Daar ga je dan al. Je praat dan al over 6 dBa verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En da's 4x meer geluidsdruk. ( Logaritmische schaal)

Motocross terreinen moeten tegenwoordig aan erg zware eisen voldoen. Lang niet alle circuits konden dat en zijn gesloten.

Gevolg is dat er regionale banen zijn ontstaan. Heerde is daarvan een goed voorbeeld.

Mopperen op de motocrossers heeft geen zin: Ze zitten in hetzelfde schuitje als de 4x4 rijders.

Meer geluid? Tja... sommigen snerpen lekker. Maar ik hoor ook wel 4x4's met een enorme bult herrie. WIJ vinden een V8 echter mooier klinken en storen ons er dus minder aan... De crosser denkt andersom...

Ik denk dat we niet tegen de motocrossers moeten zijn, maar samen moeten werken. Zie, alweer, Heerde voor een goed voorbeeld.

Hoe achterlijk de politiek met ons terreinsport liefhebbers omgaat zie je in Groesbeek. Leuk motocross circuit met sinds enkele jaren extra door de provincie opgelegde regels die de 4x4 sport daar bijna verhinderen.

Doetinchem, waar ik zelf in het bestuur van de motocrossclub zat, heeft zelfs expleciet in de vergunning staan dat andere activiteiten dan motocrossen er niet toegestaan zijn! Op straffe van... het verliezen van de vergunning!:blink: Jammer, want het huidige bestuur zou best mee willen werken aan een 4x4 evenement...

Wildrijders zijn, zowel bij de motocrossers als de 4x4's, een doorn in het oog. ZIJ zijn het die veel stukmaken en ons een slechte naam bezorgen.

Van mij mogen ze dan ook aangepakt worden, desnoods met een heli.

Nu alleen nog zien dat de mensen die wél legaal hun sport bedrijven, dit ook in de media krijgen... Maarja, da's geen sensatie he...:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Uiteindelijk is het allemaal één groot probleem. Crossen en Jeep rijden maakt veel herrie en laat haar sporen duidelijk na. Ook al rijd je met een 'nagenoeg' originele Jeep (of crossmotor).

Ik cross zelf ook fanatiek en rijd ook zelf Jeep.

In zeeland net zijn er veel crossers én Jeepers wild gaan rijden. Door de vele ongelukken en problemen is er een extra cross-circuit en een Jeep terrein aangelegd (in Zeeuws-vlaanderen).

De meningen over het crossen en terrein rijden van Jeeps zijn natuurlijk erg verdeeld. Alles maakt een herrie en veroorzaakt overlast.

Ik zelf heb nooit zo'n probleem met een evenement, ik denk altijd 'het is maar even'... (ik woon vlak bij een voetbal en tennis veld...).

Het motorcross terrein van Axel en van Westdorpe hebben bijvoorbeeld al een andere vergunning. Terwijl de terreinen maar 2 kilometer van elkaar vandaan liggen, en nog is in de zelfde gemeente liggen.

Het scheelt dus er veel hoe de vergunning ooit gemaakt is en hoe de eigenaren van het circuit omgaan met de vergunning.

Evenementen hebben altijd een aparte vergunning nodig (bijvoorbeeld bij wedstrijden). Dit levert in het hele land problemen op, bijvoorbeeld met de 'zondags rust'.

We hebben gewoon met erg veel verschillende mensen rekening te houden, wat wel eens erg jammer is.

Maar daardoor hoeven wildrijders het niet persé te verpesten voor de anderen. De wildrijders ontstaan juist doordat er te weinig mogelijkheid is om hun hobby/sport te beoefenen.

Hier dienen gemeenten en evt provincie ook rekening mee te houden. Hier dienen gemeenten én provincie rekening mee te houden.

Gelukkig bied mijn omgeving genoeg ruimte om van alles wat te doen (zonder gezeur) en laat ik het allemaal wat over me heen komen <_<

Ik denk dat dat ook de manier is om samen te leven in een zeer dicht bevolkt land. Waar toch iedereen zijn eigen ding wil doen....

bewerkt door japser007
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...