Spring naar bijdragen

Accu kapot ????


Moto
 Share

Recommended Posts

Sinds anderhalve week problemen met de accu.

Accu leeg, auto gestart met behulp van startkabel.

Auto 3 dagen stil gestaan, weer leeg.

Zondag naar karten geweest, 's-ochtends weer met startkabel moeten starten. Terug gereden na het karten. Auto start.

2 dagen later> Accu weer leeg.

Vandaag met de Jeep eens een keer naar mijn werk. Accu leeg. Gestart met behulp van startkabel.

Vanmiddag lunch halen. Auto start.

2 uur later wil ik naar huis rijden. Accu leeg.

Ben bang dat mijn accu overleden is. Leeglopen gaat ook iedere keer sneller. (interval wordt korter)

Tijdens het rijden staat de voltmeter netjes op 14 volt zoals altijd. Maakt ook niet uit of ik wel of geen verlichting aanheb. Neem dus aan dat dynamo okee is.

Ga ervan uit dat de accu niet meer gezond is. Iemand hier een mening over,

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vraag is of iemand dit fenomeen herkend en of iemand mij kan vertellen wat er voor accucapaciteit (aantal Ah) in de Jeep hoort.

Voor hetzelfde geld is de dynamo of spanningsregelaar defect. Denk echter van niet omdat de voltmeter rond de 14 volt aanwijst bij draaiende motor. Ook bij alle lichten aan.

Ik heb nu het idee dat de accu die erin zit wat aan de kleine kant is.

Nu misschien wat duidelijker. :unsure:

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een accu eenmaal leeg is gegaan, doet de accu het nog maar voor 30%,(gehoord in de wandel gangen) bij service auto van JCN gebeurde precies het zelfde.

Er kwam een Nieuwe accu in, is daarna een paar keer mee gereden, sinds dan een lange tijd stil gestaan, moest met startkabels gestart worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een yellow top in mijn cj staan. en heb ereen massaschakelaar tussen zitten. en nooit startproblemen.

maar een maatje van mij had ook datzelfde probleem met zijn wrangler. hij had er al een nieuwe accu en dynamo ingezet en het probleem was nog niet opgelost. later zijn wij erachter gekomen wat wel het was. het contactslot was uitgeleuterd. en ook al was de sleutel eruit. maakte de jeep nog steeds contact. na een nieuw contactslot erin gezet te hebben. was het probleem verholpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een accu eenmaal leeg is gegaan, doet de accu het nog maar voor 30%,(gehoord in de wandel gangen) bij service auto van JCN gebeurde precies het zelfde.

Er kwam een Nieuwe accu in, is daarna een paar keer mee gereden, sinds dan een lange tijd stil gestaan, moest met startkabels gestart worden.

Een "gewone" lege accu is niet zo erg. En dan bedoel ik dat er toch nog wel een volt of 8 over is.

"Diep ontladen" is echter zeer slecht voor een accu. Bepaalde typen zijn daarna gewoon "dood"... Ze nemen geen of amper stroom meer op.

Voor zover ik weet kan de gewone loodaccu er nog het beste tegen, al blijft het erg slecht.

Dus als je merkt dat je auto niet meer wil starten, maar er zit nog wel een beetje leven is: Opladen die accu!!:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft er niemand in debuurt een reserve accu

Ik heb er altijd wel een paar maar woon te ver weg om ff eentje te lenen

ik slijt er nogal wat. vooral in mn boot jaja druppellader erop accus eruit halen

maar dat gaat me niet erg best af op trailer in en uit klimmen

boot op de haven 2 accus zitten er nog in

in het voorjaar hang ik er een agregaat aan en laat poosje lopen om ze te laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag accu vervangen. Ook maar even aan het meten geweest.

Met nieuwe accu erin en alle gebruikers uitgeschakeld werd er een stroom getrokken van bijna 10 Ampere !!!!!!!!!!! Beetje veel vond ik.

Hierna geprobeerd te localiseren wat deze stroom trok. Heel veel zekeringen en stekkers getrokken.

Uiteindelijk de stekker van de hardtop losgetrokken en toen liep er nog maar 20 milliAmpere. Stekker van de hardtop maar even los laten hangen. :(

Gaan we binnenkort maar eens onderzoeken wat er aan de hand is in de hardtop. Moet het wel wat warmer worden want het was Kooooouuuuudddddd met veel wind hier in het Westland. :)

Wordt vervolgd...........

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook een nieuwe accu gezet: na 3 dagen leeg.

Bleek een stroomslurper te zijn in de deur.

Dus, met een beetje geluk is je accu nog te redden.

Maar die 10 A van je hardtop... pfffieuwww... dat is een ferme slokop hoor.

Dat is dus een verbruiker van 120 Watt ...

Zal wellicht wel niet het interieurlampje zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen bedankt voor de reacties'.

Ik heb mezelf zeker gesteld dat alle verbruikers van de HT uitgeschakeld waren toen ik ging meten. Lijkt mij zowiezo dat alles van de HT uitgeschakeld moet zijn als het kontakt uit staat.

Ga als het weer wat minder koud is een verder meten. Weet iemand of bijvoorbeeld de achterruitverwarming middels een relais geschakeld wordt en wat voor stroomverbruk de achterruitverwarming zou kunnen trekken.

Zou zo maar kunnen dat er het relais blijft plakken.

Zal ook eens in de Haynes manual duiken, al is deze geen uitblinker in de electro.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt als de achterruit verwarming van de HT

@ Dezperado: Dacht ik ook aan Hans. Gezien de waarde van de stroomsterkte was dit voor mij ook de meest logische kandidaat.

@87Wrangler: Heb wisser, achterruitverwarming en interieurverlichting in de HT.

@ MacCharlie. Had ik nog niet aan gedacht. Zal dat checken.

@ Theo-CJ7: Extra accu is nooit weg. Denk wel dat die aardig geleden heeft de laatste weken met steeds ontladen tot bijna 0. Met de meting vanmiddag gaf die nog 0,8 volt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff nagekeken:

Het timer relais van de achterruitverwarming is wordt rechtstreeks vanuit de accu, natuurlijk wel via een zekering, gevoed. Indien dat relais blijft plakken: Bingo!

Er is wel een aanwijzing dattie plakt: Het controlelampje van de verwarming moet dan ook branden.

Daarnaast heeft de hardtop natuurlijk rechtstreeks voeding tbv de binnenverlichting: Meer dan 1 ampere trekt dat echter nooit....

De ruitenwisser heeft alleen voeding achter het contact. Natuurlijk kan de contactschakelaar blijven hangen, echter dan moet de fan van de verwarming ook blijven draaien omdat die achter dezelfde uitgang én zekering zit.

Kortom: De achterruitverwarming is de grootste verdachte. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff nagekeken:

Het timer relais van de achterruitverwarming is wordt rechtstreeks vanuit de accu, natuurlijk wel via een zekering, gevoed. Indien dat relais blijft plakken: Bingo!

Er is wel een aanwijzing dattie plakt: Het controlelampje van de verwarming moet dan ook branden.

Daarnaast heeft de hardtop natuurlijk rechtstreeks voeding tbv de binnenverlichting: Meer dan 1 ampere trekt dat echter nooit....

De ruitenwisser heeft alleen voeding achter het contact. Natuurlijk kan de contactschakelaar blijven hangen, echter dan moet de fan van de verwarming ook blijven draaien omdat die achter dezelfde uitgang én zekering zit.

Kortom: De achterruitverwarming is de grootste verdachte. :whistle:

...als het lampje niet stuk is. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Dezperado: Dacht ik ook aan Hans. Gezien de waarde van de stroomsterkte was dit voor mij ook de meest logische kandidaat.

@87Wrangler: Heb wisser, achterruitverwarming en interieurverlichting in de HT.

@ MacCharlie. Had ik nog niet aan gedacht. Zal dat checken.

@ Theo-CJ7: Extra accu is nooit weg. Denk wel dat die aardig geleden heeft de laatste weken met steeds ontladen tot bijna 0. Met de meting vanmiddag gaf die nog 0,8 volt.

Kandidaten genoeg voor de tweede ronde :whistle:. Volgens mij ga je het wel vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom thx voor alle tips/meedenken.

Ga het absoluut vinden.

Ben alleen benieuwd waar het timer-relais van de achterruitverwarming zit. Ik neem aan ergens onder het dashboard. Heeft iemand een digitaal schema of een ingescand deel van deze sectie.

Het is wel zo dat deze acherruitverwarming zolang ik deze Jeep heb nog nooit heeft gewerkt. Msschien is dat dan juist wel het euvel :whistle:. Controlelampje heb ik ook nog nooit zien branden.

Ga me daar op richten. Zal in ieder geval zorgen dat deze WEL gaat werken.

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...