Spring naar bijdragen

Project Alles uit elkaar / SOA


Pullie
 Share

Recommended Posts

gisteren even een rondje motorcrossbaan in lochem gedaan...

de jeep heeft ook voor de eerste keer in mijn bezit een heuvel genomen, nu maar hopen dat jullie het kunnen zien hier:

was wel leuk, foto's van de bemodderde jeep komen eraan...

hmm, link werkt niet, ik moet hem er even al streaming video opzetten, is me ooit eerder gelukt maar nu ga ik eerst slapen... laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 213
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by Pullie@Aug 31 2005, 12:11

de foto's heb ik en volgens mij is het een quicktime filmpje geworden...

PICT0333.sized.jpg

PICT0334.sized.jpg

en t filmpje...

hiero hoop ik

nu maar hopen dat t werkt..

<div align="right">

Jammer, wel de foto,s gezien ,maar filmpje krijg ik niet geopend ,bestand niet gevonden volgens mijn computer ????????// huh.gifcool.gif

Gr. John .G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

sow, daar zijn we dan weer.

In havelte lekker wezen spelen in de modder:

GroteFoto_6GFIT7DE.thumb.jpg

veroorzaakte:

GroteFoto_HXJDYURV.sized.jpg

resultaat was een beetje water in mijn motor. veel geluk gehad dat er niet veel blijvende schade onder de kap is (mijn ego heeft wel geleden over het feit dat ik er door een soes eruit werd getrokken frusty.gif )

het zelfde weekend maar bedacht dat me zoiets niet weer moest gebeuren en na een snelle check van mijn niet al te rooskleurige cijfers op de bankrekening toch maar 4wd.com bezocht en een half uurtje later was het raak.

weekje later kwam de kerstman in een bruine bestelbus met een paar pakjes waaronder een ARB Safari Snorkel.

meteen uitgepakt en gekeken of alles er was:

PICT0348.sized.jpg

alles kompleet dus afgelopen vrijdag maar begonnen met de installatie.

eerste stap was om de ruitensproeier vloeistof tank en pompjes te verplaatsen naar een plekje naast de accubak:

PICT0351_001.sized.jpg

hierna de boormal geplaatst en afgetekend waarna het moeilijke gedeelte kwam:

PICT0354.sized.jpg

ff slikken maarja, het moest toch gebeuren.

hierna moest het luchtfilterhuis worden aangepakt, 2 stoppen in de originele luchtinlaat en een nieuwe aansluiting op de zijkant:

PICT0358.sized.jpg

daarna de snorkel erop en alle luchtslangen aansluiten:

PICT0356.sized.jpg

eerste nadeel heb ik al gevonden, de bestuurders deur gaat er nu moeilijker uit:

PICT0361.sized.jpg

en het eind resultaat ziet er nu zo uit:

PICT0357.sized.jpg

volgende week komt de 2" BL eronder die ik ook maar meteen heb besteld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe een paar vraagjes over deze snorkel.

Zit er in de kop een regenwater kering? Ik heb ooit een snorkel gemonteerd waar dat niet in zat waardoor er problemen onstonden tijdens rijden in (zware) regenbuien. De motor kreeg dan waternevel binnen waardoor hij begon te sputteren.

Of zit er een klep in waarmee je kunt selecteren of de lucht via de snorkel of via de originele doorlaat in het luchtfilterhuis komt?

Heeft jouw snorkel ook invloed op het brandstofverbruik/motorprestaties? Vaak geeft een snorkel iets meer weerstand in de aanzuiging, vergelijkbaar met een oud luchtfilter, waardoor je minder goede cilindervulling hebt met als gevolg mindere motorprestaties.

Ben er wel benieuwd naar.

Groet,

Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

zo, eindelijk een paar andere bandjes en een paar andere velgen, aangezien ik heb gezien dat velgen kunnen scheuren heb ik maar voor het monteren een PT check gedaan:

PICT0495.sized.jpg

eerst de velgen backplate insmeren met een zeer dunvloeibare kleurstof die door zijn grote cappilaire werking ook in scheuren dringt die met het oog niet te zien zijn.

PICT0498.sized.jpg

daarna schoonmaken en de ontwikkelvloeistof erop, deze geeft een witte achtergrond en trekt de kleurstof weer uit de scheur, als er iets zou zitten zou er een hele felle rode lijn ontstaan.

alle velgen waren gelukkig vrij van scheuren dus konden de banden erop, 33er Super swamper:

PICT0499.sized.jpg

en om te zien hoe hij er een jaar geleden bij stond:

PICT0006.sized.jpg

wel een verbetering vind ik zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...