Spring naar bijdragen

Project Alles uit elkaar / SOA


Pullie
 Share

Recommended Posts

Ik heb een 1992 Jeep Wrangler 4.0 met een hard-top. bij het vervangen van veschillende filters en vloeistoffen een tijdje terug kwam ik tot mijn grote schrik mijn ergste vijand tegen (de anti-4x4 regering's grootste vreind) ROEST!! mad.gif en nog best wel een beetje. Nu is dit meer dan logisch op een 12 jaar oude auto die al flink wat winters heeft gezien en die niet bekend is met het fenomeen droge stalling. Student in mijn laatste jaar zijn (ja, studenten kunnen ook een Jeep betalen) heeft hier z'n voordelen en nadelen, nadeel geld en voordeel dat ik nog 6 maanden heb om alles weer tip-top in orde te krijgen voordat ik hem echt nodig heb. na overleg en bedreiging heb ik de garage van mijn ouders weten te bezetten, dus over 2 weken is het zover: de Jeep wordt geschorst en gaat helemaal uit elkaar. Niet alleen de roest wordt aangepakt maar ook meteen wat andere dingen die op de lijst stonden (nieuwe uitlaat en inlaat, een werkend slot op de deur, nieuwe bumpers achter en nog een aantal kleinere dingen waaronder een aardig geluidssysteem) nu zal dit project voornamelijk worden uitgevoerd in de avond en weekend uren dus heel hard zal het niet gaan, maar als er mensen zijn die het project graag willen volgen zal ik mijn voortgang en foto's delen op deze site, Just let me know!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 213
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Leuk project!

Ik krijg een erg vreemd gevoel hierbij, aangezien twee topics onder de jouwe deze staat. Ook een YJ uit 92 met roest, uit elkaar, 6 maanden etc etc....

Maar erg veel succes en het is zeker leuk om af en toe een foto van frustratie/nieuwe onderdelen/feest te zien ...

smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zo, na een weekje lange dagen maken en te weinig slapen huh.gif lijkt het al de goeie kant op te gaan. De garage is zaterdag helemaal op orde gebracht en om 15:00 stond de Jeep binnen zonder deuren en kap, zondag is het echte karwei begonnen: hier een lijst met onderdelen die er af zijn gekomen in de volgorde dat ze eraf zijn gegeaan:

dak

deuren

side bars en stoneguard

stoelen

middenconsole

tapijten

gordels

rolkooi

voorruit

achterklep

motorkap

vanavond ga ik beginnen met het dashboard en maar hopen dat dat er een beetje fatsoenlijk af wil., Ik ben nog geen echte grote problemen tegengekomen, Ik heb gemerkt dat als je met een staalbosterl de draadeinden een beetje schoonmaakt en daarna behandeld met IMAL het allemaal best los wil. de enige verassing zat in het hoekje bij de bestuurdersgordel bevestiging, daar zit een mooi gat van 7x5 ohmy.gif cm dat niet oorspronkelijk als ventilatie gat is ontworpen, dat wordt dus flink lassen en slijpen starks.

De foto's komen zo snel mogelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FOTO'S!!!!

het duurde even maar ik heb een digi camera weten te lenen om een paar kiekjes te maken.

Tot nu toe valt het mee maar uiteraard gaan de grotere makkelijkere onderdelen eerst, alleen wil mijn kachel zijn plaats nog niet afstaan, maar verder heb ik gemerkt dat als je de bouten verzuipt in kruipolie ze nog best een keer los willen.

DSCF0032.thumb.jpg

DSCF0034.thumb.jpg

DSCF0036.thumb.jpg

Dit is het mooie ventilatiegat bij de bestuurdersstoel ohmy.gif

DSCF0038.thumb.jpg

Meer en grotere foto's zijn te zien op mijn site in de gallery...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het schiet idd al lekker op ja, op dit moment hebben de hard-top en de rolkooi een mooi plekje op het terras achter het huis gevonden, en als ik op het moment dat ik dit typ over mijn schouder kijk dan zie ik dit:

DSCF0057.thumb.jpg

DSCF0056.thumb.jpg

DSCF0055.thumb.jpg

Verder liggen de onderdelen ongeveer bij elkaar, alle lichten en interieurdelen en dergelijke liggen bij elkaar, de bouten en moeren liggen apart opgeslagen in zakjes met de afkomst erbij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ff een kleine update, na een week hard zwoegen zijn we weer een heel eind verder gekomen, de body is er nu helemaal af en ook zijn er al een aantal onderdelen van het chassis af zoals:

de uitlaat

het stuurhuis

de schokbrekers achter

de leidingen

de stabilisatie stang achter

vandaag gaat als alles goed gaat het blok en de bak eruit, ook hoop ik al de achterwiel ophanging eruit te krijgen...

Hier alvast wat foto's van het chassis:::

DSCF0058.thumb.jpg

Hier hebben we net het chassis kaal

DSCF0064.thumb.jpg

Zoals je kan zien is er wel wat roest aan het chassis!!!

DSCF0071.thumb.jpg

Mijn werkgezel met zijn loon...

DSCF0060.thumb.jpg

het motorblok ligt nu ook mooi open...

nu maar hopen dat het niet te laat wordt vanavond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Dec 19 2004, 09:26

ehhh, hoe wil je 1:31 dan noemen??  huh.gif

Maar fijn dat het al opschiet... Ik ga nu ook ff een body helpen demonteren... ( zie andere "demontage topic" hier... tongue.gif <div align="right">

ben je anatoom patholoog ??? lijken snijder ??? die demonteren ook "bodies"

doe Ogdak en Mav de groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...