Spring naar bijdragen

Project Alles uit elkaar / SOA


Pullie
 Share

Recommended Posts

eindelijk!!! eergisteren was de vooras er al af maar de achteras gaf meer problemen, van de 6 bouten waar de bladveren mee vast zaten wou er eentje echt niet van de plek komen. uiteindelijk de slijptol en de grote moker erbij gehaald en na een half uurtje heel hard meppen is de achteras er ook af, meteen de bladveren van de assen af gehaald en opgeborgen, nu heb ik alleen nog het chassis, de assen, de versnellingsbakken en het blok in de garage liggen, morgen ga ik beginnen met het "ontroesten" van het chassis, ik zal dan ok een paar plaatjes schieten. dit markeerd wel het einde van het demontage proces, nu wordt het vooral schuren slijpen en lassen om alles weer in orde te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 213
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

we zijn weer een paar dagen verder en mijn "goeie" chassis blijkt dus niet zo heel erg goed meer te zijn, ik heb de helft van het chassis nu kaal en het begint vooral aan de achterkant meer op gatenkaas te lijken dan op een fatsoenlijk chassis...

Ik heb bij B&S een nieuwe achterbalk besteld en die zal in het nieuwe jaar komen.

Een probleem van een ander kaliber zit bij de achterste bevestiging van de linkerbladveer. daar is het ijzer rond de bus waar de bladveer aan vast zit helemaal weggerot ohmy.gif daar zal dus ook nog veel werk aan moeten gebeuren.

Ik heb vandaag van een kennis een ultrasoon wanddikte meter geleend dus ga ik zo maar is kijken in hoeverre de rest ervoor staat, en wat hiermee erg goed is dat ik ook de binnenkant van de balken kan inspecteren op roest... ik zal vanmiddag wel laten horen wat het resultaat is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo allemaal,

Sorry dat het allemaal een beetje lang heeft geduurt maar de periode tussen alle feestdagen waren helaas niet zo productief als ik gehoopt had. ook kreeg ik telefoontjes van mijn leraar om me vriendelijk te verzoeken mijn stage verslagen in te leveren (jaja moet helaas ook nog erbij huh.gif ) maar goed, de laatste weken zijn er weer wat dingetjes gebeurt, de beide assen staan nu gelukkig weer redelijk strak in de verf, het meeste tectyl is weer van het frame af, echt een K*&^% klus. en het belangerijkste is dat er bijna een halve vierkante meter aan plaatstaal op is gekomen, de nieuwe chassis balk zit erin en in de linker achterkant zitten rondom nieuwe platen. ik zal dit weekend even de foto's online zetten. verder hoop ik volgende week het chassis verder helemaal kaal te krijgen en in de lak te kunnen zetten. maar of dat lukt zal volgende week blijken........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ok, zoals jullie al gemerkt hebben zijn de foto's die ik hiervoor beloofd had niet gelukt maar dit keer heb ik ze wel. na het eigenhandig gedeeltelijk kaal maken van het chassis heb ik hem laten stralen op 8 bar om zeker te zijn dat alles nog stevig genoeg was. voor een redelijke huh.gif prijs kon ie meteen gecoat worden met zink epoxy primer en zwarte poedercoating. nou ja laten we dat meteen maar doen (geld moet rollen) dus vandaag kreeg ik hem zo terug

DSCF0015.sized.jpg

in de tussentijd heb ik ook maar meteen de motor een beetje opgepoetst en een beetje bij gespoten in de zelfde blauwe kleur als de buitenkant. en natuurlijk een paar rode accenten erop.

DSCF0017.sized.jpg

DSCF0018.sized.jpg

aangezien er ook nog een ander zwart gat was om me zorgen over te maken ( die bij de gordel bevestiging) heb ik daar ook maar een nieuwe plaat op gelast. een 2 mm plaat met een verstevigingsstrip van 30 x 5 er weer onder. daarna de lassen afgekit en een laagje tectyl erop en het zag er zo uit:

DSCF0013.sized.jpg

in de tussentijd ook nog de firewall opnieuw gespoten en nog een roestgat ter grootte van een goeie aansteker weggewerkt met een nieuw stuk plaat en een laagje plamuur.

DSCF0009.sized.jpg

DSCF0010.sized.jpg

verder heb ik nu de body op de kop staan om de roest aan de onderkant aan te pakken.

DSCF0019.sized.jpg

en de kameraden zaten alleen maar m'n bier op te drinken (het was al 5 uur dus het kon al wel)

nou, dat waren de vorderingen van de afgelopen maand. ik hoop volgende week de assen weer onder het chassis te krijgen en met een beetje geluk ook alweer de motor op z'n plek te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK dan, na een week druk voorbereiden en onderdelen schoonmaken (U-bouten, Shackles en dat soort dingen) hebben we vandaag de achteras en de vooras eronder gekregen. de dag begon met de carosserie naar buiten te brengen en eerst maar is de werkplaats een beetje opruimen. daarna is het chassis naar binnen gegaan en hebben we met de compressor ongeveer 1,5 liter verlopen olie in de kokerbalken verneveld als bescherming van binnenuit. daarna nog een keer een kilo straalgrit wat naar buiten kwam kunnen opvegen en toen konden de assen eronder. alles ging voorspoedig en met 2 uur hadden we beide assen er al weer onder zitten en alles op moment na gedraaid. ook hebben we de achterste trackbar er weer onder zitten. morgen komen de schokdempers. stabi-stangen en andere ophangingsonderdelen er onder. foto's heb ik helaas nog niet maar ik moet zeggen dat nu de wielen er weer onder zitten het moraal wel weer hard omhoog is gegaan. de volgende keer hoop ik ook foto's mee te kunnen posten.

Groeten,

Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...maar ik moet zeggen dat nu de wielen er weer onder zitten het moraal wel weer hard omhoog is gegaan...

Het ziet er weer een beetje als een Jeep uit dus?

De opbouw is begonnen?

Het keepunt voorbij?

etc

etc

biggrin.gif

ff een tijdje niet gekeken, maar je chassis ziet er echt strak uit zo. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag is de hartimplantatie gelukt! biggrin.gif nadat het stuurhuis en de andere delen van de voorwielophanging heb ik de motor takel maar gepakt en een poging gewaagd.

het enige probleem was het manouvreren van de motor in de takel wat een beetje lastig was met de beschikbare ruimte maar na een uurtje lag de motor erin.

ik dacht eerst niet dat het zou lukken alleen maar gelukkig ging alles goed. ik hoop eind deze week ook weer de bak en de tussenbak eraan te sleutelen en dan zal ik weer wat foto's op de site gooien voor de nieuwsgierigen onder ons...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de body is klaar in zoverre dat er een nieuw stuk beodemplaat in is gelast en een stukje bij de rechtervoordeur. dit is allemaal gebeurt toen het frame bij de zandstraler/poedercoater lag. ook heb ik al tijd gevonden om de firewall opnieuw te spuiten en de basis van de speakerkast tussen de wielkasten te bouwen. dus behalve een beetje oppoetsen en tapijtleggen is ie klaar biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

speciaal voor 87 Wrangler de foto's van het rijdend chassis wink.gif

de versnellingsbak is er donderdag in gekomen en vandaag heb ik een beetje rustig zitten prutsen met de catvervanger. ik wou eerst dit weekend heel erg actief gaan doen maar een broodje uit de schoolkantine gooide vrijdagavond roet in het eten (nooit eerder geweten dat je op een avond meer als 20 keer over je nek kan gaan als het echt moet ohmy.gif )

maar goed, de foto's::

PICT0001.sized.jpg

PICT0002.sized.jpg

PICT0003.sized.jpg

PICT0004.sized.jpg

PICT0005.sized.jpg

en zo staat de body er nu bij op de oprit

PICT0006.sized.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop allemaal dat het zo snel gaat, helaas is mijn hulp-monteur verhuisd naar voorthuizen dry.gif en moet ik nu het meeste werk alleen opknappen.

dus als iemand zin heeft om in lochem te sleutelen (is in de buurt hoor wink.gif ) zijn ze altijd welkom.

t bier staat koud en de koffie is warm smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, het was een lange dag maar gelukkig een nog veel productievere dag. gisteren was ik ook al even druk geweest en heb ik de aandrijfassen en de brandstoftank gemonteerd.

PICT0010.sized.jpg

zo liet ik hem gisteren achter.

vandaag had ik gelukkig hulp van een kameraad die speciaal uit voorthuizen dry.gif kwam en mijn broer hielp gelukkig ook mee biggrin.gif

dus al snel gebeurde dit:

PICT0014.sized.jpg

en dit:

PICT0015.sized.jpg

dat ging allemaal goed. dus na het monteren van de body hebben we ook maar de bekabeling gelegd en alvast een begin gemaakt met het dashboard. en zo staat ie er nu bij:

PICT0019.sized.jpg

en de voorkant:

PICT0020.sized.jpg

dat was het voor vandaag. morgen en maandag ga ik verder dus zie je de updates wel verschijnen. maar nu ga ik eerst heel zelfvoldaan een pot bier lostrekken.. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...