Spring naar bijdragen

Afgekeurd op gordel


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Ik zou als ik jou was wel even kijken voor een gebruikte gordel, nieuw zijn ze behoorlijk prijzig.

Dan heb je vaak hetzelfde euvel, omdat de deur er op dezelfde plek tegenaan valt. (neem aan dat dat het probleem was)

Ik zou niet bezuinigen op veiligheids zaken. (remmen/stuurinrichting/gordels)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bezuinigen op veiligheid is het laatste wat ik iemand aan wil praten. Bij de wrangler hebben we ook een afkeur gehad op de gordel maar de nieuwe imitatie koste toen €140,-, de orginele was nog duurder. Als bijv. Ramstein of Boris nog een goede gordel liggen heeft dan probeer ik volgens mij niemand te laten bezuinigen op veiligheid maar alleen een beetje mee te denken met limited97 zijn portemonee.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemonteerd, werkt goed alleen de clip is net iets dikker dan de originele, waardoor hij nogal moeilijk in en uit klikt. Hopen dat de keurmeester de kleine beschadingetjes goed keurt.

Er heerst een gordelmania bij de keurders heb ik mij laten vertellen, is een extra controle hierop door de controleurs van de apk keurders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de keurmeester zal het niet liggen, is nl. JeepEd z'n vaste garage voor apk.

Heb nu 2 keurmeesters van verschillende garagages gesproken, ze zijn allemaal heel verzochtig ivm de aangekondigde controles hierop bij het afmelden..zie quote:

"Enorme sterkteafname

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat beschadigingen een aanzienlijke sterkteafname als gevolg hebben. Ook bij kleinere beschadigingen of een kleine beschadiging in het midden van de gordel is al een sterkteafname van meer dan 30 procent te constateren. Bij meer gevarieerde beschadigingen is een sterkteafname van 80 procent worden vastgesteld.

Gemiddeld bedraagt de sterkteafname over alle geteste gordels 33 procent. Het onderzoek wijst uit dat elke beschadiging, hoe klein die ook is, een duidelijke sterkteafname van de gordel tot gevolg kan hebben.

Conclusie

Omdat elke beschadiging van de gordel de sterkte ervan in gevaar brengt, is een beschadiging niet toegestaan. Het eventueel pluizen langs de randen van een gordel door veelvuldig gebruik, wordt echter niet gezien als een beschadiging. Het is duidelijk niet de bedoeling dat tijdens de APK de autogordels met een vergrootglas bekeken worden.

Enorme sterkteafname

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat beschadigingen een aanzienlijke sterkteafname als gevolg hebben. Ook bij kleinere beschadigingen of een kleine beschadiging in het midden van de gordel is al een sterkteafname van meer dan 30 procent te constateren. Bij meer gevarieerde beschadigingen is een sterkteafname van 80 procent worden vastgesteld.

Gemiddeld bedraagt de sterkteafname over alle geteste gordels 33 procent. Het onderzoek wijst uit dat elke beschadiging, hoe klein die ook is, een duidelijke sterkteafname van de gordel tot gevolg kan hebben.

Conclusie

Omdat elke beschadiging van de gordel de sterkte ervan in gevaar brengt, is een beschadiging niet toegestaan. Het eventueel pluizen langs de randen van een gordel door veelvuldig gebruik, wordt echter niet gezien als een beschadiging. Het is duidelijk niet de bedoeling dat tijdens de APK de autogordels met een vergrootglas bekeken worden"

bewerkt door Limited 97
Link naar opmerking
Deel via andere websites

pluisjes hier ook op de gordel geen afkeur hier in drenthe dan teminste heb zo ook het gevoel dat ze gewoon iets willen vinden voor afkeur

maar goed is natuurlijk wel belangrijk dat ie goed is maar denk dat een pluisje aan de rand niet echt vermindering is voor je veiligheid

maar goed das mijn mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag langs de keurmeester, is nog niet afgemeld, hoeft alleen de tijdelijke gordel nog te checken.

Op Ebay in Californie 2 gordels voor 40 dollar gekocht die precies van mijn bouwjaar zijn. Die gaan er volgende week sowieso in, dan past alles weer netjes. Over de andere voorgordel hadden ze ook al hun bedenkingen nl..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op Ebay in Californie 2 gordels voor 40 dollar gekocht die precies van mijn bouwjaar zijn. Die gaan er volgende week sowieso in, dan past alles weer netjes. Over de andere voorgordel hadden ze ook al hun bedenkingen nl..

Ik hoop voor je dat ze dan niet opzoek gaan naar een CE-markering.:lol:

Heb zelf Amerikaanse gordels zonder CE. Tot nu toe altijd goed gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedgekeurd !

Overigens waren 2 auto's voor en na mij gecontroleerd door steekproef.

Heb de bewijzen gezien, dus 1 van hen had ik geweest..en dan inderdaad afgekeurd met de flinke beschadiging op de gordel.

Dus: Nooit je deur dichtgooien met gordel die naar buiten hangt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig maar , heb je de rit naar Waalwijk niet voor niets gemaakt.

Goedgekeurd !

Overigens waren 2 auto's voor en na mij gecontroleerd door steekproef.

Heb de bewijzen gezien, dus 1 van hen had ik geweest..en dan inderdaad afgekeurd met de flinke beschadiging op de gordel.

Dus: Nooit je deur dichtgooien met gordel die naar buiten hangt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...