Spring naar bijdragen

Brandstofbesparing: HHO booster


Limited 97
 Share

Recommended Posts

maar het is een extreem grote booster gebouwd op efficientie, een booster is

over het algemeen minder efficient in stroomverbruik omdat men uitgaat van de reststroom die meestal plenty is, daarom kan het formaat klein blijven.

Leg dat eens uit

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar opmerkingen en vragen.....

Als ik even in de US rond kijk zie ik dat het meerendeel van waterstof boosters bij diesel motoren gebruikt wordt, meestal laagtoerige stationaire motoren en trucks. Waarom dat zo?

Je bereikt een brandstof besparing van 30%, is dit bij normaal dagelijks gebruik?

Een gekochte kant en klare set levert een besparing van.........?

Jou booster werkt optimaal bij 1500 omw/min. is dit omdat hij dan de juiste hoeveelheid produceert?

Ik rijdt bv veel snelweg kilometers 100km/h met 2000 omw/min. Een variabele hoeveelheid waterstof (of een buffer) lijkt me een pré.

Hoe zit het met inbouwruimte? In de meeste Jeeps is het bommetje vol onder de klep.

Een tevreden klant is vaak de beste reclame. Nog verwijzingen naar tevreden gebruikers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leg dat eens uit

Over het algemeen is het celvoltage in een booster 2-2,5V, en niet heel efficient omdat

er dan ook hitte wordt gecreeerd, mijn streven is om naar 1,2-1,5V per cel te gaan

waarbij geen hitte onstaat, het nadeel is dat je booster dan wel groter is om dezelfde output

te genereren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar opmerkingen en vragen.....

Als ik even in de US rond kijk zie ik dat het meerendeel van waterstof boosters bij diesel motoren gebruikt wordt, meestal laagtoerige stationaire motoren en trucks. Waarom dat zo?

Je bereikt een brandstof besparing van 30%, is dit bij normaal dagelijks gebruik?

Een gekochte kant en klare set levert een besparing van.........?

Jou booster werkt optimaal bij 1500 omw/min. is dit omdat hij dan de juiste hoeveelheid produceert?

Ik rijdt bv veel snelweg kilometers 100km/h met 2000 omw/min. Een variabele hoeveelheid waterstof (of een buffer) lijkt me een pré.

Hoe zit het met inbouwruimte? In de meeste Jeeps is het bommetje vol onder de klep.

Een tevreden klant is vaak de beste reclame. Nog verwijzingen naar tevreden gebruikers?

Laagtoerig, omdat er eigenlijk nog geen goede Throttle Position contolled PWM's op de markt zijn, daarom werken

de meeste boosters op 1 nivo, dus maak je meer toeren dan vermindert de juiste verhouding, ik heb nu een TP-controlled PWM

liggen prive, maar die moet nog geprogrammeerd worden, daarna zal dit dezelfde waarden op hogere toerentallen bewerkstelligen

De geimporteerde kits leveren momenteel 15-25% in personenauto"s, die zijn ook in jeeps in te bouwen, mijn eigenbouw heb

ik achterin want die is te groot

Op fora vind je de gebruikers, en wat reacties op de site vd fabrikanten, maar die kiezen natuurlijk de gunstigste

Bij Hydrogengarage onder de Volo produkten vind je hele eerlijke ,ook de minder tevredengebruikers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin

Kan jij vertellen in hoeverre het systeem dat jij toepast ingrijpt in het motor management?

Hoe meet jij het verbruik?

Goedemorgen Ruud,

Ik pas een Volo FS2(HHO) dynamische chip toe, deze meet de O2-waarden in de uitlaat en berekent aan de hand van

de motorsnelheid en belasting, temperatuur etc. de juiste inspuiting en timing, dit is een chip ontworpen voor HHO-toepassing

in auto's na 1996 gebouwd (OBD II)

Het meten van m'n gebruik: scangauge (OBD II) tot nu toe, een andere wijze van meten kan ik me (nog) niet veroorloven,

want mijn prototype booster is een priveproject! Heb je een beter idee, dan is dat van harte welkom, Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin

Wat is het verschil in verbruik (uitgelezen) met hho en een controlegas of zelfs zonder gastoevoeging.

Via het motor management het verbruik beïnvloeden is natuurlijk niet zo’n kunst.

Hier hoort bv ook een vermogensmeting bij.

Voor het meten van het verbruik is er maar een methode: het daadwerkelijke verbruik meten.

het afgemeten verbruik / afgelegde km’s

trechtertjes en maatbekertjes dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin

Wat is het verschil in verbruik (uitgelezen) met hho en een controlegas of zelfs zonder gastoevoeging.

Via het motor management het verbruik beïnvloeden is natuurlijk niet zo’n kunst.

Hier hoort bv ook een vermogensmeting bij.

Voor het meten van het verbruik is er maar een methode: het daadwerkelijke verbruik meten.

het afgemeten verbruik / afgelegde km’s

trechtertjes en maatbekertjes dus.

Ruud,

Ik ben bang dat ik niet begrijp wat je met "controlegas" bedoelt, kan ook aan mijn slaaptekort liggen hoor

Ja, ik ben van plan om een maatbeker ipv de tank aan te sluiten op de motor, helemaal mee eens dat dat meer

exacte gegevens oplevert. Dank daarvoor

Heb je ook deze link al bekeken, ik denk, met het oog op jouw vakgebied, dat hier wel interessante zaken vermeld

staan?

bewerkt door HARLIN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin

Je zult moeten aantonen dat gemeten effecten specifiek voor hho zijn .

Er moet dus een meting worden gedaan met andere gassen ipv hho. bv gewoon lucht bubbelen, n2 en bv propaan maar ook h2 uit de fles.

Maar dit blijft "huis tuin en keuken" chemie

al eerder heb ik je verteld dat er processen geisoleerd dienen te worden wil de wetenschap je serieus gaan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin

Je zult moeten aantonen dat gemeten effecten specifiek voor hho zijn .

Er moet dus een meting worden gedaan met andere gassen ipv hho. bv gewoon lucht bubbelen, n2 en bv propaan maar ook h2 uit de fles.

Maar dit blijft "huis tuin en keuken" chemie

al eerder heb ik je verteld dat er processen geisoleerd dienen te worden wil de wetenschap je serieus gaan nemen.

Ruud,

Ja, duidelijk

Er is een Nederlandse stichting voor onderzoek op dit gebied, waar ik overweeg om deel te nemen,

Ik ben geen wetenschapper, maar daar zullen de mogelijkheden komen om op juiste wijze onderzoek

te plegen, later meer hierover

Ik ben niet degene die door de wetenschap serieus genomen moet worden, maar veeleerder de ware

pioneers op dit gebied, bij deze pioniers ben ik gewoon een kneus.

Wat ik wil is dit onderwerp op de kaart zetten bij hobby-isten, van hun verwacht ik de meeste innovaties

omdat zij meer outside-the-box kunnen denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect Harlin

Jij hebt er commercieel belang bij deze technologie in de markt te zetten.

Is deze belangenverstrengeling niet nu juist wat HHo-ers (niet hatelijk bedoeld) de “mainsteam†verwijten?

JA, ik wil wel brood op de plank, maar vind jij het vrijelijk publiceren van alle plannen zo commercieel?

Ik richt me vooral op de transportsector en heb nog geen definitief besluit over de personenauto's,

dat komt vooral omdat ik de aanschaf voor deze nog aan de hoge kant vind, en is het , emissie reducties buiten beschouwing latend,

voor vooral de kleine rijder en de priverijder pas na een tijd effectief, erg jammer, maar het staat allemaal

nog in de kinderschoenen. Ik verwacht wel dat de prijzen omlaag gaan als de produktie op grotere schaal

zal gaan plaatsvinden, vooral in Azie zal dit hard gaan.

Verwijten is altijd een reactie op een actie, hier gaat het meer om juist geen actie, als je me begrijpt ;)

+ verwijten: zet dat nu werkelijk zoden aan de dijk?

Maar je hebt ergens zeker wel gelijk dat er genoeg te verwijten valt, mij, maar ook jou, de gevestigde orde, maar ook

de pseudowetenschap, want geen van ons is zonder zonde, helaas vergeten we dat veel te vaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin,

Wat zou ik er van moeten vinden?

Een gadgets leverancier uit Taiwan , foto’s en wat spec's

een goed afgestelde motor koolt nooit zo erg.

Eens in de zoveel tijd een busje ontkoler of aceton doet het zelfde.

Een jaar of wat geleden was minimale lpg injectie bij diesels (vrachtwagens) ook een "hype"

dezelfde claims werden gelegd als bij deze leverancier. Nooit wat geworden.

De claim op brandstof besparing hebben ze op deze site voor zover ik kan nagaan laten vallen.

Sorry Harlin maar bij deze copypast discussies sla ik echt af.

dit voegt werkelijk niets toe aan de discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harlin,

Wat zou ik er van moeten vinden?

Een gadgets leverancier uit Taiwan , foto’s en wat spec's

een goed afgestelde motor koolt nooit zo erg.

Eens in de zoveel tijd een busje ontkoler of aceton doet het zelfde.

Een jaar of wat geleden was minimale lpg injectie bij diesels (vrachtwagens) ook een "hype"

dezelfde claims werden gelegd als bij deze leverancier. Nooit wat geworden.

De claim op brandstof besparing hebben ze op deze site voor zover ik kan nagaan laten vallen.

Sorry Harlin maar bij deze copypast discussies sla ik echt af.

dit voegt werkelijk niets toe aan de discussie.

Ik kan hieruit afleiden, dat de uitstoot verslagen nietszeggend zijn in jouw ogen?

En als je ergens naar wil verwijzen, is copy/paste uit den boze? ? ?

Desalniettemin wil ik je toch bedanken voor de moeite, en spijt het me dat het voor jou

niets toevoegt, ik zal er zoveel als mogelijk rekening mee houden.

Dank voor je re

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik kan hieruit afleiden, dat de uitstoot verslagen nietszeggend zijn in jouw ogen?

En als je ergens naar wil verwijzen, is copy/paste uit den boze? ? ?

Desalniettemin wil ik je toch bedanken voor de moeite, en spijt het me dat het voor jou

niets toevoegt, ik zal er zoveel als mogelijk rekening mee houden.

Dank voor je re

het is stil rond onze waterstof professor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

voor de 2eX

Wat kan ik daar op zeggen, mijn verbruik in het terrein

heeft altijd al erg gevarieerd, ik kan daar geen gegevens over

verstrekken, maar, wat ik wel kan zeggen is dat met

mijn huidige proto-reactor mijn kracht onderin veel

hoger is, dus ik ga ervan uit dat hier wel meer

besparing is, maar hoeveel, weet ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan ik daar op zeggen, mijn verbruik in het terrein

heeft altijd al erg gevarieerd, ik kan daar geen gegevens over

verstrekken, maar, wat ik wel kan zeggen is dat met

mijn huidige proto-reactor mijn kracht onderin veel

hoger is, dus ik ga ervan uit dat hier wel meer

besparing is, maar hoeveel, weet ik niet

Ik ben blij voor je dat je idd geen gegevens kan verstrekken over iets wat je niet weet. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Aloha,

ik heb vorig jaar een simpel dingetje zelf in elkaar geklust, van huis tuin en keukenspulletjes, letterlijk.

Ik ben geen electra specialist, of scheikundige, maar ik wou het gewoon proberen. Het hele ding kostte me pakweg 30 euro en wat spul van de rommelzolder, en na 3 testritten over 285 km (elk weekend naar het zomerhuisje) kwam ik tot 22.3% minder LPG verbruik. Daarna ging de Jeep in de winterslaap, om hem volgende week weer wakker te maken.

Nu ben ik bezig om een nieuwe set in elkaar te knopen, een iets solidere uitvoering. Hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten, gewoon gezond verstand. Nix kant en klaars gekocht, afgelopen week alleen wat spulletjes besteld op internet (in Nederland) die ik hier echt niet gevonden krijg, zoals plastic slangverbindertjes e.d. Ik zet 'm ook alleen maar aan op langere ritten, ff naar de super gewoon op LPG.

Ik snap de scepsis, en eerlijk gezegd wilde ik om meerdere redenen dit eigenlijk niet posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...