Spring naar bijdragen

verbod op terreinauto's


marc van rossem
 Share

Recommended Posts

heeft iemand vandaag editie nl op rtl 4 gezien?? Het blijkt dat de SP van Jan Marrijnese, een VERBOD wil op terreinauto's!! Zij vinden:

* bij een aanrijding is een terreinauto te hoog dus gevaarlijk voor de andere auto.

* de meeste terreinauto's hebben een bull-bar DIE IS NATUURLIJK LEVENSGEVAARLIJK!!!!!! dus verbieden die hap.

* en het parkeergeld zou voor deze auto's VERHOOGD moeten worden.

Zo hebben ze nog een paar van deze idiote dingen verzonnen. Ik heb op hun site gekeken, maar daar is nog niets van te vinden. Misschien morgen wel.

Ik ben erg benieuwd wat jullie daar van vinden (alsof ik dat niet kan raden)

Ik moest er in ieder geval smakelijk om lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat ik ervan vind?

Ok die PC Hooftstraat trekkes als de Touraeg, X5, ML e.d. daar mogen ze van mij best wat aan doen. Merendeel van die gasten scheurt ook onbehoorlijk hard met de air van "Ze gaan toch wel aan de kant voor m'n dikke wagen"

Maar laat ze eerst dat 18~25 jarig volk met die opgefokte GTI'tjes e.d. eens aanpakken. Die veroorzaken veel meer ongelukken of bijna-ongelukken.

Ok dat een botsing tussen een Focus en een Touraeg de focusrijders wat meer pijn zal doen is logisch. Maar ik blijf bij een aloude uitspraak:

"Not the gun is a thread to society, the hand it's holding is"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bezwaar tegen rode wranglers op welke partij moet ik dan stemmen ???Daar worden de stieren langs de weg zenuwachtig van en dan zullen we het nog maar niet hebben over die gele bananen die leveren weer jaloerse blikken op. Je snapt niet dat dat allemaal kan. en die smartjes dan als die tussen 2 lelijke eenden komen te zitten ben je ook je benen kwijt...levensgevaarlijk nee dan minicoopers helemaal een gevaar en die 6 cylinder golfjes kaboom kaboom met die baspijpen

Wat een land hier ik ga verhuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een verbod op terrein auto's....hoe willen ze dat voor elkaar krijgen???

en wat is dan de volgende stap?

alle auto's boven een bepaald gewicht uit het nederlandse landschap?..

tuurlijk zoals mav al zei...met een aanrijding tussen een terreinwagen een een (gewone)auto is er behoorlijk meer schade bij die (gewone)auto

zat een keer bij m'n zwager in die reed in een Patrol GR 4.2 en er stak een mondeo over.... mondeo total-loss

maar zou het zelfde met een VW transporter gebeuren was die mondeo ook total-loss.

dus busjes ook maar verbieden?

en de grootste mercedes,bmw,audi enz enz ook maar?....ow nee daar rijden ze zelf in rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral New-Yorkers  tongue.gif

Heeee! mad.gif

Zonder gekheid... Deze auto's hebben gewoon (europese)typegoedkeuring! We betalen allemaal gewoon wegenbelasting, en er is een berg aan BPM voor zo'n auto afgedragen!

M.a.w.: Ik wil zo'n beslissing nog wel eens voor de europese commissie zien....

Laten we dus maar even afwachten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi all mad.gif

als het zo doorgaat in dit land dan mag je straks helemaal niks meer dan alleen maar belastingen betalen en je mond houden mad.gifmad.gifmad.gif

hoe heet zo,n staat ook al weer frusty.gifwacko.gifwacko.gifwacko.gif

Gr Ron (BassmanXJ)

[modbreak]

De frustratie is begrijpelijk... het taalgebruik op het randje... ohmy.gif

Graag enige aandacht hiervoor... wink.gif

[modbreak]

(zo beter!!! wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat we nodig hebben in deze wereld is "back to basics!!!" 20 jaar geleden was het allemaal geweldig: je wou stoer doen en met een 4x4 rijden? prima, dan waren er 3 opties: jeep, laro en toyota. allemaal prima go everywhere wagens zonder toegevingen aan comfort. tegenwoordig koopt iedere kerel die iets te kompenseren heeft, door een midlife crisis gaad, en ieder gezin wat kinderen heeft een SUV of wat ervoor moet doorgaan. ze hebben zich goed laten vangen door een marketing machiene die in plaats van een goed en kapabel produckt een imago verkoopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik er eens een sausje van redelijkheid overheen gooien? cool.gif

Uiteraard ligt de komende tijd het besluit over de nieuwe limieten van de uitstoot van uitlaatgassen door de EC in het nieuws. Daarop inspelend doen de partijen die daar helemaal op geilen enorm hun best in de'media geciteerd te worden.

Inmiddels, begrijp ik, rollen ze over elkaar heen om de meest in het oog springende lekker in de mond liggende uitspraak te doen. Ze gaan hun gang maar, iedereen weet dat er een nieuw limiet aan zit te komen. Iedereen weet dat we nu eenmaal niet erg zuinig omgaan met de brandstof...onze wagens moeten nu eenmaal ergens hun power vandaan halen.

Dat de meeste mensen niet weten dat we wel milieubewust te werk gaan, dat mensen in clubverband er vaak alles aan doen om het allemaal zo netjes mogenlijk achter te laten is een imagoprobleem waar we nooit vanaf komen. Omdat te pas en te onpas we op 1 hoop worden gegooid met de lease-4x4's die liefst zo hard mogenlijk over de file heenrijden.

Verboden? Dat zal wel meevallen. Die Marijnissen doet zijn best, is erg aardig en weet heel goed de uitersten op te zoeken om het aktuele onderzoek in het nieuws te krijgen. Hij doet gewoon zijn werk. (oppositie)

Het is allemaal een hele redevoering en om de hete brij heendraaien terwijl we gewoon 1 zekerheid hebben: onze wagens gaan weer een hoop duurder worden en daar is niks aan te doen. Accijns, extra wegenbelastingen voor zwaardere motoren (misschien naar belgisch voorbeeld) en meer in het nieuws als een bullbar door een zijruit is gegaan..het komt.

Bullbars gaan verboden worden bij nieuwe wagens. Straks ook bij bestaande, maar dat laatste gaat nog errrg lang duren. Genoeg om alternatieven te verzinnen.

Kortom, verboden? Neuh... duurder? Echt wel. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Oct 14 2004, 19:37

een verbod op terrein auto's....hoe willen  ze dat voor elkaar krijgen???

en wat is dan de volgende stap?

De volgende stap is voorspelbaar: een verbod op die vervuilende en om de haveklap omvallende vrachtauto's....waarom moest anders die Betuwelijn er zo nodig tegen ieders wil en tegen beter weten in komen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om het een of ander maar rood is eeech mooi en een roooie wrangler is gewoon ut summum.

Wist je dat een jeep rood moet zijn, dan spreekt passie, de hartstocht, de liefde voor de felheid, de aantrekkingskracht van het onderscheid, het verlangen naar warmte, de voorkeur voor de uitdaging, het genot van het sluimerende helse vuur.

kon ik jullie maar overtuigen, dan genoot ik dubbel

wub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn god.... ohmy.gifohmy.gif

dagen gebeurd er geen reet hier en er ziet iemand iets op t.v. en iedereen is in paniek?

punt a:-ben ik het met kameel eens,verbieden kunnen ze niet zomaar,das gewoon lulkoek,er zijn nog steeds mensen die een 4x4 nodig hebben.

ook speelt de economie een rol,ze kunnen een merk als jeep of landrover niet zomaar uitleggen dat ze hun deuren maar moeten sluiten,alhoewel dat in het geval van landrover best een vooruitgang zou zijn.. laugh.gif

wel zal je voor een 4x4 meer betalen maar dat doen we nu toch ook?

punt b:-rood is zo'n lelijke kleur....het is inderdaad de kleur van de liefde...als je een jaar of 5 verder bent is het dof en verkleurd.. tongue.gif

nee,dan mooi zwart met een mooie new-yorker... wub.gifwub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...