Spring naar bijdragen

limburger

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over limburger

  • Verjaardag 03/02/1973

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

limburger's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ik heb gewoon bij media markt 2 tweeters van magnat gekocht (19,95) deze ipv de originele gezet en het werkt perfect.
  2. jawel, na 4 jaar fiat eindelijk weer een normale autootje, gisteren gekocht grand cherokee 4,0V6 limited:D nog 1,5 weekje wachten en dan weer jeepen had eerder al een cherokee en wrangler maar eindelijk weer terug
  3. En jawel hoor, geduld loont want eindelijk is ie verkocht !!
  4. limburger

    SOUNDBAR VOOR YJ

    soundbar voor wrangler yj met 2 jbl gto 936 speakers (300 watt piek)en verlichting. 1 jaar oud in de kleur black denim. Van waterafstotend materiaal gemaakt dus ook in de open lucht geen probleem. Gaat alleen weg voor een serieus bod foto's op : speurders
  5. limburger

    duitse wrangler site

    Heb nu toch een site met dikke wranglers te koop gevonden ! kijk hier maar eens rond. http://www.ottensmeier-us-cars.de/fahrzeuge/fahrzeuge.html
  6. Te koop mijn 2,5 wrangler: even voor de duidelijkheid: Deze Wrangler is WEL in het terrein geweest, ziet er ook NIET als nieuw uit. Ik verkoop deze wagen wegens aankoop van een gr-cherokee. Hij is altijd netjes bijgehouden en netjes behandeld. Heeft diverse kleine roestplekjes (onder rubber voorraam) kleine deuk in motorkap en hij smeert af en toe het landschap met wat druppeltjes olie, heeft maand geleden grote beurt gehad (alle vloeistoffen, carterring, spoorstang, stuurkogels, uitlijnen, enz €900 ) apk tot maart 2006 km-stand 90.000? import uit duitsland, bj 1991. Deze auto heeft normale gebruikssporen voor deze leeftijd dus als je een puntgave auto zoekt moet je niet reageren, als je echter een eerlijke hobbyauto zoekt dan is deze zekere perfect, je moet er nog wel wat uurtjes werk aan besteden (aan welke wrangler niet) maar daar is de prijs dan ook heen. € 5500,- foto's: http://www.menr.nl/pages/jeep_wranglerpag.html aub niet bellen naar tel-nr op deze site dit is namelijk niet van mij, ik mocht alleen de foto's zolang hier neer zetten
  7. dat ga ik dan dus ook proberen, bedankt voor de tip
  8. Kan ik proberen, maar dan loop ik volgend jaar natuurlijk tegen hetzelfde probleem aan. Heb effe op usa site gekeken en die riemen zijn inderdaad heftig duur
  9. Goedens'avonds ik hoop dat er nog wakker is. Vandaag mijn j voor apk weggebracht en hij is afgekeurd op kapotte veiligheidsriem (1 jaar geleden met exact dezelfde beschadigde riem goedgekeurd bij invoer door de rdw!) Nu kost die nieuwe riem volgens de garage 120 euro, klopt dit wel? lijkt mij erg veel. ben benieuwd gr limburger
  10. JAJA ook in het uiterste zuiden van het land leeft deze discussie, hier huit het LD van gisteren: Nieuws - Bijlagen - Autonieuws 'Nederland op z'n smalst' De SUV-rijder zit in het verdomhoekje. Tot grote woede van de bezitters van deze wagens, blijkt uit tientallen reacties die de afgelopen week zijn binnengekomen bij deze krant. Een bloemlezing. ederland op zijn smalst. Zo omschrijft Heerlenaar Michael Kaiser de ophef rond de sports utility vehicle (SUV). ,,Moeten we van de politiek soms straks allemaal rondrijden in een kleine Fiat?'', vraagt hij zich af. ,,Het is juist een teken van vrijheid dat je de keuze hebt in welke auto je wilt rijden. Ik heb zelf een Jeep Grand Cherokee. Een heel erg veilige auto. Vroeger had ik een sportwagen, daar scheurde ik mee rond. Met een Jeep of een SUV doe je dat niet. Daar zijn die wagens niet voor bedoeld.'' Frans Engels uit Hoensbroek is het met hem eens: ,,Het is een hetze. Eerst het grijs kenteken afschaffen en nu dit weer. Moeten we soms allemaal in een Fiat Panda rondrijden? Ik heb een SUV om een aanhangwagen te trekken. Ik kan niet zonder.'' Het argument dat een SUV onveilig zou zijn, gaat niet op, vindt Hans van den Hombergh uit Lomm. ,,Ik heb sinds vier weken een Kia Sorento. Ik snap niet dat er mensen zijn die mijn wagen onveilig noemen. Je zit juist hoger, hebt een beter overzicht op de weg. Ook is de wagen vierwiel-aangedreven. Dat scheelt enorm bij regen of een glad wegdek. Die wagens zijn toch gewoon goedgekeurd voor de openbare weg? Dan mag ik dus ook overal komen waar ik wil.'' Mercedes ML-rijder D. Roufs denkt dat degene die met deze 'hetze' begonnen is, nog nooit in een dergelijke auto heeft gereden of gezeten. ,,Men heeft namelijk veel beter zicht op de weg waardoor er veel eerder gereageerd kan worden op plotselinge verkeersveranderingen, ook zitten er grotere spiegels op waardoor het zicht aan de zij- en achterkant veel beter is. De meeste auto's zijn ook nog eens uitgerust met sensoren voor- en achter waardoor er op ieder te dicht naderend voertuig of persoon meteen gereageerd kan worden.'' H. Wagemans uit Born vindt dat vrachtwagens en jonge bestuurders een veel groter gevaar op de weg zijn dan SUV's. ,,Wij zijn in het bezit van een Toyota Landcruiser en waren gisteren onderweg met een aanhanger. Op de autoweg waar we rond de 90 kilometer per uur reden werden we constant ingehaald door zwaar geladen vrachtwagens en als inhalen niet kon vanwege te drukke omstandigheden zaten ze op onze bumper, hetgeen een angstig gevoel is. Ook maken we het regelmatig mee, dat we door met name jonge bestuurders, met kleine autootjes bijna van de weg afgereden worden. Hoezo SUV's zijn gevaarlijk? Het is mijns inziens de bestuurder die een auto gevaarlijk maken ongeacht het merk of type auto. Gezien de rijstijl van de jongeren de laatste jaren en de toenemende agressie in het verkeer voelen wij ons een stuk veiliger in onze grote auto.'' Wim Odekerken is het eens met Wagemans. ,,Zelf ben ik in het bezit van een Nissan Patrol 3.0D. Ik denk dat er jaarlijks veel meer doden vallen door de 'petjesdragers' in de leeftijd van 18 tot 25 jaar in hun Golfjes en Corsa's die met hun asociale rijgedrag de wegen onveilig maken dan door bestuurders van SUV's, waarin over het algemeen rustig gereden wordt.'' Ook het argument dat SUV's slecht zijn voor het milieu omdat ze te veel benzine slurpen, veegt Wim Odekerken van tafel. ,,Mijn jeep gebruikt ongeveer 1 op 10. Zet dat maar eens af tegen menige Mercedes, Jaguar of BMW, waarvan er de nodige in ons land rondrijden en die eveneens door onze onberispelijke bestuurders als dienstauto worden gebruikt. Bestuurders van deze auto's zijn dan niet asociaal en die van SUV's wel. Wat een onnozele lulkoek.'' Math Stassen, uit Berg en Terblijt, legt uit dat een SUV juist minder belastend voor het milieu kan zijn. ,,Ik ben het absoluut niet eens met al de kritiek op deze voertuigen. Ik rijd sinds kort in een Volvo XC90. Ten eerste heb ik deze auto gekocht omdat ik hem mooi vind. Ten tweede omdat ik een eigen onderneming heb en vaak producten naar klanten moet brengen. In deze auto kan ik meer vracht vervoeren dan in mijn vorige auto. Nu hoef ik maar één keer op en neer te rijden. Met mijn vorige auto vaker wel twee of drie keer. Daarmee spaar ik tijd en het milieu.'' Miny Veugen uit Baarlo draagt een oplossing voor het verbruiksprobleem aan: ,,Ik rijd zelf in een Jeep Grand Cherokee die beslist geen benzineslurper is omdat ik op LPG rijd. En zoals u weet is LPG op dit moment de meest milieuvriendelijke brandstof die er is. Dus eigenlijk zou onze minister alle bezitters van SUV-wagens, die op benzine rijden, moeten verplichten om deze te laten ombouwen naar LPG.'' Minder oplossingsgericht, maar des te kwader is de reactie van Venlonaar Jos Bosman ,,Achterlijk. Wat doen we dan met grote Mercedessen, stationwagens, bestelbussen en zo? Zijn die nog wel overal welkom? Ik heb mijn Nissan X-trail gisteren geparkeerd naast een Ford Mondeo stationwagen. Nou, die zijn dus even groot. Alleen is die van mij hoger. Deze hele discussie slaat nergens op.'' Ook Roy Cremers uit Sittard is boos. ,,Dit is zeer triest. Mijn vrouw en ik hebben allebei een SUV, een Porsche Cayenne en BMW X5. Heb altijd in gewone wagens gereden. Nu hebben we de SUV's, puur voor de veiligheid. We hebben drie kinderen en in zo'n wagen zit je safe. Ik zit per jaar 70.000 kilometer op de weg en ik heb nog nooit last gehad van mensen met een SUV, ook niet toen ik zelf nog een normale wagen had. Ik snap niks van deze hele discussie.'' Thea Rombout-Miggelbrink uit Heythuysen voelt zich persoonlijk aan de schandpaal genageld. ,,In mijn hele leven (ik ben deze week 50 geworden) heeft niemand mij ooit voor asociaal uitgemaakt en dat is nu waar ik zo vreselijk boos over ben. Mijn man en ik zijn hardwerkende ondernemers in de detailhandel. We hebben een Kia Sorento en nu vindt GroenLinks-Kamerlid Duyvendak ons dus asociaal!'' Ook SUV-bezitter J. Schreurs voelt zich aangevallen. ,,Ik heb geen begrip voor de kritiek op SUV-rijders. De Tokkies maakt men in Nederland populair en een groep belastingbetalers probeert men in de categorie asocialen te duwen. Een beetje vreemd.'' De overheid krijgt er ook van langs van H. Thissen uit Venlo. ,,Het gaat waarschijnlijk beter met de economie en de politiek dan eenieder kan vermoeden. Het gaat zelfs zo goed, dat de politiek tijd genoeg heeft om zich bezig te houden met dit soort infantiele discussies. Lieve mensen uit Den Haag, jullie zijn volksvertegenwoordigers. Gedraag jullie ernaar en doe niet alsof jullie aan het hoofd te staan van een dictatuur.'' Peter Ploum hekelt de politiek eveneens: ,,Natuurlijk ben ik voorstander van een overheidsbeleid dat er op gericht is om bijvoorbeeld het milieu en de veiligheid te dienen. In dit geval denk ik dat de overheid dit doel voorbijschiet en aan de grenzen van het belachelijke argumenteert. Het beleid gericht tegen SUV's en daarmee tegen de eigenaars is discriminerend en onredelijk. Het overheidsprincipe luidt : kopen en belasting betalen mag in het geval van een SUV, gebruik ervan op basis van gelijke behandeling mag niet.'' Peter Blezer uit Brunssum reageert op de hele ophef rond de wagens met bijtend cynisme. ,,Al die commotie om de SUV's heeft ook wel zijn voordelen. We kunnen de Nederlandse taal weer verrijken met een nieuw woord. Suvverds met dubbele v. En de omschrijving luidt als volgt: personen die een bovenmaatse auto aanschaffen, hier veel BPM over betalen, veel wegenbelasting betalen en door het hoge verbruik ook nog eens flink aan de staatskas bijdragen middels de geheven accijnzen. Vervolgens worden ze afgeschilderd als aso's omdat ze in een gevaarlijk, milieubelastend monster rijden.'' zo zie je maar weer
  11. ben al menig maal in de ardennen geweest en terug gekomen met een wel heel dure striping ( kapotte kopeling,enz)
  12. Maar die raak ik bij de eerste de beste regenbui steeds weer kwijt, weet ook niet hoe dat kan!
  13. hier heb je misschien iets aan: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7926663512&rd=1
  14. maar het blijft nog steeds goedkoper dan bij de nl-dealer bestellen, die zijn namelijk helemaal van de pot..............!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...