Spring naar bijdragen

verbod op terreinauto's


marc van rossem
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by Beest@Oct 22 2004, 23:08

ik snap dat punt van verkeersveiligheid eigenlijk niet..

<div align="right">

Wie wel???? biggrin.gifwacko.giffrusty.gif

Iemand toevallig afgelopen vrijdag naar "evers staat op" geluisterd?

Was een verkeersdeskundige die even haarfijn vertelde dat het gehele geleuter van peijs kant nog wal raakt.

alle auto's in nederland hebben een type goedkeuring en daarom mogen ze OVERAL RIJDEN EN PARKEREN!

Mochten ze in den haag het verbod er toch doordrukken dan is dat een vorm van discrimininatie en daar komen ze nooit mee weg.

Dussssss: vul zelf maar in.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net in de twentse courant tubantia gelezen:

Twentse claim tegen verbod terreinwagens

DEURNINGEN - De Twentse advocaat R. Speijdel heeft namens autodealer L. Snellers uit Deurningen een schadeclaim bij de gemeente Nijmegen ingediend. Snellers, die een zaak in luxe auto’s heeft, zegt dat hij omzetschade lijdt door het besluit van de Nijmeegse gemeenteraad om terreinwagens in het centrum van de stad een parkeerverbod op te leggen.

De raad nam woensdag een motie aan die het parkeren van SUV’s (Sports Utility Vehicles) in de binnenstad verbiedt. Gisteren werd bekend dat het Nijmeegse college het raadsbesluit naast zich neerlegt, maar initiatiefnemer GroenLinks zegt in een reactie het idee toch te willen doorzetten.

Snellers is verbolgen over het plan, zo meldt zijn advocaat. ‘Klanten haken mogelijk af bij het horen van dit soort dingen. Ze worden misschien bang dat ook andere gemeenten zo’n verbod invoeren. Bovendien maakt het de markt onrustig en daarvan ondervindt mijn cliënt schade.’ Voor die schade stelt Speijdel Nijmegen nu aansprakelijk.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, het is allemaal jaloersheid natuurlijk, zeker als je geen JEEP hebt. cry.gifcry.gif

En dat soort emoties heeft nooit goeie argumenten, alleen maar gewauwel. cry.gif

Iedereen met gezond verstand snapt dat het pure nonsens is en juridische gatenkaas met weinig kaas . laugh.gif

Ondertussen gaat het genieten voor ons natuurlijk gewoon door !!! thumbsup.gifyes.gifthumbsup.gifyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel grappig om die ingezonden brieven in de krant te lezen.....

Sommigen vergelijken een suv met viagra...

En diegenen die geen suv kunnen betalen rijden in een golf behangen met spoilers en een lawaaiuitlaat. tenminste volgens de schrijver.

Een andere groenslinkser schreef dat het brandstof slurpende monsters waren,

En dat in deze tijd met olie schaarste....

En natuurlijk ook over de veiligheid van andere weggebruikers.

Maar ook deze man had het weer over een bepaald geslachtsdeel dat composatie nodig zou hebben

----------------------------------------------------------------------------------------------

  • wat hebben groenslinkers met geslachtdelen?
  • ik koop een auto die mij en mijn gezin beter kan beschermen dan een kleine auto! is dat soms verkeerd?
  • wat hebben groenslinkers met geslachtdelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GrandDad@Oct 26 2004, 22:08

't is zo lullig voor ze ......

<div align="right">

Lach er maar om ohmy.gif , maar die groenen hebben wel gelijk biggrin.gif

Ik heb mijn Grand Cherokee 5.2 gekocht omdat hij er qua grootte beter bij past laugh.gif

Je hebt er nou eenmaal wat ruimte voor nodig.......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luisteren wij wel eens radio 538 met Edwin Evers??

Vanochtend was hij STEEN goed!! laugh.gif

En een of ander mokk..PIEP vrouwtje van Groenlinks uit Den Haag heeft ook een JEEP (waarschijnlijk de eerste GL'er met hersens) een Cherokee, deze gebruikte zij ook, maar was dacht ik van haar man. Ze hadden ook nog een Chrysler.

Die gingen ze ff bellen live in de uitzending!! Uiteraard was ze niet bereikbaar maar ze zou voor het einde van de uitzending terug bellen(voor 10.00 uur).

Je raad het al......niet dus!!!!

Politici en beloftes gaan niet samen.

Dus stonden ze ff mooi voor mannelijk orgaan, Lullig he.... biggrin.gif

Raar toch een GL'er moet toch bepaalde principes hebben en allemaal (over het algemeen) de zelfde standpunten. Volgens mij was zij er eentje undercover?! smile.gif

Groeten

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De betreffende dame woont in Groningen en gaat elke dag met de trein naar den Haag ( zegt al genoeg, want dan ben je de halve dag al kwijt...)

Dit is ze:

02218m.jpg

Ineke van Gent (1957)

is sinds 19 mei 1998 lid van de Tweede-Kamerfractie van GroenLinks i. Zij woont in Groningen. Mevrouw Van Gent was regiohoofd van de FNV in de regio Noord (Friesland, Groningen en Drenthe) en was in 1985-1994 gemeenteraadslid in Groningen. In de Tweede Kamer houdt zij zich bezig met volkshuisvesting, verkeer en waterstaat, economische zaken en sociale zaken. Mevrouw Van Gent maakt deel uit van het Presidium van de Tweede Kamer en is lid van de tijdelijke commissie onderzoek integratiebeleid.

En wat is er aan de hand? Wel:

Bron: frontpage.FOK.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n programma met zo'n onderwerp,

dat is pas superleuk als je het in je JEEP volgt.

Trouwens, al die discriminerende en snerende teksten, no.gif

ik vind eigenlijk dat als je echt groen bent, dat je dan het veld in moet dry.gif

en daar heb je natuurlijk een ....... terreinwagen voor nodig thumbsup.gifyes.gif

dus niet zeuren frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te lezen JP en Bij de weg die treinen rijden toch op stroom hoe komen wij daar ook weer aan???????????????

O ships door vuilt te verbranden (milieu?????????) kwee nie

Lijkt me leuk om eens bij haar op de koffie te gaan .

Mijn man heeft een JEEP nodig ik ook dus smoe..... houden

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 27 2004, 21:08

De betreffende dame woont in Groningen en gaat elke dag met de trein naar den Haag ( zegt al genoeg, want dan ben je de halve dag al kwijt...)

Groningen - Den Haag met de trein retour = 4 .00uur ( bij geen vertraging )

Koffie pauze = 0.30 min

Middag pauze = 1;00 uur

Thee pauze = 0.30 min

Totaal niet productief 6 uur

gewerkte uur : 8-6 = 2 uur per dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gezicht, dat weekend voor de deur ! yes.gif

Het is hoog tijd om die zwetsers (sorry) met hun anti-terreinwagen of anti-suv (zouden ze het verschil weten ?) campagne te helpen om de zaken eens goed aan te pakken. wacko.gif

Als je iets tegen de vervuiling door auto's wil ondernemen, dan moet dat met cijfers onderbouwd en rechtvaardig worden uitgevoerd. Oplossing:

Elke nederlander krijgt een maximale hoeveelheid vervuiling per jaar toebedeeld.

Iedereen die in een auto stapt ,typt zijn SOFI-nummer in op een speciaal daarvoor in elke auto aangebrachte terminal, die rechtstreeks verbonden is met het ministerie van zuiverheid. Als alle inzittenden hun code hebben ingetoetst en niemand vvan die persone heeft zijn maximum bereikt, dan pas kan de motor worden gestart. Vanaf dat moment wordt de uitstoot van de verboden gassen gemeten en gelijk verdeeld over de inzittenden.

Als een van de inzittenden zijn maximum vervuiling heeft bereikt, dan stopt de motor. Pas als degene die zijn maximum heeft bereikt is uitgestapt, dan pas kan de motor weer starten. Buitenlandse auto's kunnen we niet meer toelaten, die laten hun vervuiling maar thuis, want schone lucht is niet te koop. :bye2:

Als dit een stom voorstel is, wie is er dan eigenlijk dom bezig ? mad.gifno.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAJA ook in het uiterste zuiden van het land leeft deze discussie, hier huit het LD van gisteren:

Nieuws - Bijlagen - Autonieuws

'Nederland op z'n smalst'

De SUV-rijder zit in het verdomhoekje. Tot grote woede van de bezitters van deze wagens, blijkt uit tientallen reacties die de afgelopen week zijn binnengekomen bij deze krant. Een bloemlezing.

ederland op zijn smalst. Zo omschrijft Heerlenaar Michael Kaiser de ophef rond de sports utility vehicle (SUV). ,,Moeten we van de politiek soms straks allemaal rondrijden in een kleine Fiat?'', vraagt hij zich af. ,,Het is juist een teken van vrijheid dat je de keuze hebt in welke auto je wilt rijden. Ik heb zelf een Jeep Grand Cherokee. Een heel erg veilige auto. Vroeger had ik een sportwagen, daar scheurde ik mee rond. Met een Jeep of een SUV doe je dat niet. Daar zijn die wagens niet voor bedoeld.''

Frans Engels uit Hoensbroek is het met hem eens: ,,Het is een hetze. Eerst het grijs kenteken afschaffen en nu dit weer. Moeten we soms allemaal in een Fiat Panda rondrijden? Ik heb een SUV om een aanhangwagen te trekken. Ik kan niet zonder.''

Het argument dat een SUV onveilig zou zijn, gaat niet op, vindt Hans van den Hombergh uit Lomm. ,,Ik heb sinds vier weken een Kia Sorento. Ik snap niet dat er mensen zijn die mijn wagen onveilig noemen. Je zit juist hoger, hebt een beter overzicht op de weg. Ook is de wagen vierwiel-aangedreven. Dat scheelt enorm bij regen of een glad wegdek. Die wagens zijn toch gewoon goedgekeurd voor de openbare weg? Dan mag ik dus ook overal komen waar ik wil.''

Mercedes ML-rijder D. Roufs denkt dat degene die met deze 'hetze' begonnen is, nog nooit in een dergelijke auto heeft gereden of gezeten. ,,Men heeft namelijk veel beter zicht op de weg waardoor er veel eerder gereageerd kan worden op plotselinge verkeersveranderingen, ook zitten er grotere spiegels op waardoor het zicht aan de zij- en achterkant veel beter is. De meeste auto's zijn ook nog eens uitgerust met sensoren voor- en achter waardoor er op ieder te dicht naderend voertuig of persoon meteen gereageerd kan worden.''

H. Wagemans uit Born vindt dat vrachtwagens en jonge bestuurders een veel groter gevaar op de weg zijn dan SUV's. ,,Wij zijn in het bezit van een Toyota Landcruiser en waren gisteren onderweg met een aanhanger. Op de autoweg waar we rond de 90 kilometer per uur reden werden we constant ingehaald door zwaar geladen vrachtwagens en als inhalen niet kon vanwege te drukke omstandigheden zaten ze op onze bumper, hetgeen een angstig gevoel is. Ook maken we het regelmatig mee, dat we door met name jonge bestuurders, met kleine autootjes bijna van de weg afgereden worden. Hoezo SUV's zijn gevaarlijk? Het is mijns inziens de bestuurder die een auto gevaarlijk maken ongeacht het merk of type auto. Gezien de rijstijl van de jongeren de laatste jaren en de toenemende agressie in het verkeer voelen wij ons een stuk veiliger in onze grote auto.''

Wim Odekerken is het eens met Wagemans. ,,Zelf ben ik in het bezit van een Nissan Patrol 3.0D. Ik denk dat er jaarlijks veel meer doden vallen door de 'petjesdragers' in de leeftijd van 18 tot 25 jaar in hun Golfjes en Corsa's die met hun asociale rijgedrag de wegen onveilig maken dan door bestuurders van SUV's, waarin over het algemeen rustig gereden wordt.''

Ook het argument dat SUV's slecht zijn voor het milieu omdat ze te veel benzine slurpen, veegt Wim Odekerken van tafel. ,,Mijn jeep gebruikt ongeveer 1 op 10. Zet dat maar eens af tegen menige Mercedes, Jaguar of BMW, waarvan er de nodige in ons land rondrijden en die eveneens door onze onberispelijke bestuurders als dienstauto worden gebruikt. Bestuurders van deze auto's zijn dan niet asociaal en die van SUV's wel. Wat een onnozele lulkoek.''

Math Stassen, uit Berg en Terblijt, legt uit dat een SUV juist minder belastend voor het milieu kan zijn. ,,Ik ben het absoluut niet eens met al de kritiek op deze voertuigen. Ik rijd sinds kort in een Volvo XC90. Ten eerste heb ik deze auto gekocht omdat ik hem mooi vind. Ten tweede omdat ik een eigen onderneming heb en vaak producten naar klanten moet brengen. In deze auto kan ik meer vracht vervoeren dan in mijn vorige auto. Nu hoef ik maar één keer op en neer te rijden. Met mijn vorige auto vaker wel twee of drie keer. Daarmee spaar ik tijd en het milieu.''

Miny Veugen uit Baarlo draagt een oplossing voor het verbruiksprobleem aan: ,,Ik rijd zelf in een Jeep Grand Cherokee die beslist geen benzineslurper is omdat ik op LPG rijd. En zoals u weet is LPG op dit moment de meest milieuvriendelijke brandstof die er is. Dus eigenlijk zou onze minister alle bezitters van SUV-wagens, die op benzine rijden, moeten verplichten om deze te laten ombouwen naar LPG.''

Minder oplossingsgericht, maar des te kwader is de reactie van Venlonaar Jos Bosman ,,Achterlijk. Wat doen we dan met grote Mercedessen, stationwagens, bestelbussen en zo? Zijn die nog wel overal welkom? Ik heb mijn Nissan X-trail gisteren geparkeerd naast een Ford Mondeo stationwagen. Nou, die zijn dus even groot. Alleen is die van mij hoger. Deze hele discussie slaat nergens op.''

Ook Roy Cremers uit Sittard is boos. ,,Dit is zeer triest. Mijn vrouw en ik hebben allebei een SUV, een Porsche Cayenne en BMW X5. Heb altijd in gewone wagens gereden. Nu hebben we de SUV's, puur voor de veiligheid. We hebben drie kinderen en in zo'n wagen zit je safe. Ik zit per jaar 70.000 kilometer op de weg en ik heb nog nooit last gehad van mensen met een SUV, ook niet toen ik zelf nog een normale wagen had. Ik snap niks van deze hele discussie.''

Thea Rombout-Miggelbrink uit Heythuysen voelt zich persoonlijk aan de schandpaal genageld. ,,In mijn hele leven (ik ben deze week 50 geworden) heeft niemand mij ooit voor asociaal uitgemaakt en dat is nu waar ik zo vreselijk boos over ben. Mijn man en ik zijn hardwerkende ondernemers in de detailhandel. We hebben een Kia Sorento en nu vindt GroenLinks-Kamerlid Duyvendak ons dus asociaal!'' Ook SUV-bezitter J. Schreurs voelt zich aangevallen. ,,Ik heb geen begrip voor de kritiek op SUV-rijders. De Tokkies maakt men in Nederland populair en een groep belastingbetalers probeert men in de categorie asocialen te duwen. Een beetje vreemd.''

De overheid krijgt er ook van langs van H. Thissen uit Venlo. ,,Het gaat waarschijnlijk beter met de economie en de politiek dan eenieder kan vermoeden. Het gaat zelfs zo goed, dat de politiek tijd genoeg heeft om zich bezig te houden met dit soort infantiele discussies. Lieve mensen uit Den Haag, jullie zijn volksvertegenwoordigers. Gedraag jullie ernaar en doe niet alsof jullie aan het hoofd te staan van een dictatuur.''

Peter Ploum hekelt de politiek eveneens: ,,Natuurlijk ben ik voorstander van een overheidsbeleid dat er op gericht is om bijvoorbeeld het milieu en de veiligheid te dienen. In dit geval denk ik dat de overheid dit doel voorbijschiet en aan de grenzen van het belachelijke argumenteert. Het beleid gericht tegen SUV's en daarmee tegen de eigenaars is discriminerend en onredelijk. Het overheidsprincipe luidt : kopen en belasting betalen mag in het geval van een SUV, gebruik ervan op basis van gelijke behandeling mag niet.''

Peter Blezer uit Brunssum reageert op de hele ophef rond de wagens met bijtend cynisme. ,,Al die commotie om de SUV's heeft ook wel zijn voordelen. We kunnen de Nederlandse taal weer verrijken met een nieuw woord. Suvverds met dubbele v. En de omschrijving luidt als volgt: personen die een bovenmaatse auto aanschaffen, hier veel BPM over betalen, veel wegenbelasting betalen en door het hoge verbruik ook nog eens flink aan de staatskas bijdragen middels de geheven accijnzen. Vervolgens worden ze afgeschilderd als aso's omdat ze in een gevaarlijk, milieubelastend monster rijden.''

zo zie je maar weer no.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar dingen vallen me toch wel op de laatste weken:

Dat (bijna) iedereen allerlei soorten wagens in een hokje zet omdat men denkt dat die daar horen. (... geen Jeep is een SUV)

Dat de meeste Nederlanders nog steeds zelfbeschikking willen.

Dat bij dit soort discussies iedereen uitgaat van zijn persoonlijke situatie.

Dat de meeste SUV-besitters zich nu pas realiseren wat discriminatie eigenlijk betekend.

Dat de Fiat Panda kennelijk het summum is van 'de kleine auto'.

Dat nederland teveel democratie is voor Groen Links.

Dat degenen die het hardste roepen er het minste vanaf weten.

Dat ik het met Groen Links eens ben dat er teveel asfalt is...van mij mag het allemaal weer zandpad worden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

"meneer u mag hier niet parkeren met uw vierwielaangedreven asobak"

O ik heb hier een pookje zet ik em wel op tweewielaandrijving!

Terreinwagens zijn een aanslag op verkeersveiligheid.

Rij je op een woonerf wordt je ingehaald door een verlaagde golf GTI.

gr P een rookie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...